Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Kiitokset Jannaliini ja Vadelmaunelma! Se on vaan kestettävä epätietoisuutta nämä päivät. Mutta sananne helpottivat oloa :) Ja niin totta mitä Jannaliini sanoit, tuosta onnelisuudesta. Vaikka en olekaan tunnetta itse kokenut mutta en usko että onnelisempi voisi olla!!
Kaikkea hyvää teille loppuraskauteen!! :heart:
 
Tervetuloa minttu ja onneksi olkoon! :heart: Lisäsin sut listaan.

Jannaliini: Oon mä aina kerran päivässä kuunnellut dopplerilla. Ymmärrän täysin miehesi kannan asiaan. Mua doppleri on kuitenkin rauhoittanut, etenkin nyt kun tuntuu, että pahoinvointi loppui vähän kun seinään! Olo on lähes normaali. Tietenkin nämä viikot alkaa olemaan sellaiset, että pahoinvointi voi hyvin loppua (10+3). On se jännä, kun se alkoi melkein kuin sormia napsauttamalla ja näyttää loppuneenkin samalla tavalla. Pikkasen reilu neljä viikkoa sitä kesti, ellei nyt ala uudelleen.

Täälläkin on tänään siivottu, kun koti oli ihan sikolätti täälläkin. Huomenna pitää vielä jatkaa, kun ei tänään kaikkea jaksa.
 
heissan,

Mintulle oikein paljon tervetuloa!!!

Ripe mulla ei oikeestaan hirmuisesti ollut oireita ennen testiä. Mut sit tuli huonoa oloa ja tissit aika kipeiksi, varsinkin yöllä. Mut sit joskus 7+3-7,6 ei ollut oireita ollenkaan. Ei yhtään mitään. ja kävinkin yksityisellä ultrassa. kaikki oli vallan hyvin. Ja nytkin on välillä päiviä että ei ole oireita juuri ollenkaan. Tai no, väsymystä taitaa olla kyl joka päivä.

Oireista, mä olin tosiaan torstain kotona ku oksensin ja olin NIIN väsynyt. Ja särki vähän päätä. En vaan uskaltautunut rattiin ton pitkän työmatkan ajaksi. Nyt sitten on sen jälkeen väsymystä riittänytkin., mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Eilen se väsy oli jo illalla niin paha että aloin miehelle oikeasti itkemään kun väsyttää niin paljon etten jaksa mennä suihkuun enkä tehdä leipää vaikka illalla pitää syödä jotta aamulla ei yrjötä. jep. Ja tänään ajelin kauppaan, ni vastaan tuli tivoli. Aloin parkumaan sitäkin kun mietin ettei niillä ole oikein kotia missään kun kiertävät pitkin poikin. Jeeee... eli hieman on hormonit pinnassa ilmeisesti. Lisäksi olen tosi tosi kiukkuinen ja sekös tän itkuisuuden ja väsymyksen lisäksi tekee miehen elämän tosi ihanaksi.

Eka neuvola oli tosiaan eilen. Siellä otettiin verenpaine, hemppa ja sain kasan papereita. 12.10 pääsen sitten neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä kun nt-ultra on sitten vasta 19.10. Sitä aiemmin ei täti suostunut ottamaan kun ajatteli että jos ne ei kuulu vielä. Sillon 12.10 mulla pitäis viikkoja olla 10+6.

Nyt päiväunille kun just söin massun täyteen kiharaspagettia ja tomaattibasilikakastiketta ;) Slurps.

Napsuneiti ja pallero 8+4
 
Ihania ultra kuulumisisa oli Viksillä! =)

omaa: Täällä masennus alkaa nostaa päätään vaikka pitäis olla iloinen! Tuntuu nyt et onkohan täs koko hommas mitään järkeä ja jaksanko sittenkään ja olenkohan tarpeeksi hyvä äiti ja sun muuta........ varma ajohtuu siitä kun ei oo oikee päässyt missään liikkuu ku niin väsy ja jatkuva pahoinvointi mikä ei ikinä helpota :/
Maanantaina se ultra ja toivon mukaan se piristäis!

Napsuneiti: Kiva tunteen purkaus :LOL: niitä varmaan saa odottaa ennemmänkin...minäkin alan olla herkkänä jos katon teeveestä jotakin surullista =)
 
Krokodiili
Jannaliini, sulla todellakin vähän "erilainen" stoori, kun olet päässyt/joutunut heti ivf:ään. Hienoa, että se on tuottanut tulosta!

Ehkä pientä valoa tunnelin päässä on näkyvissä täällä suunnalla. Kehitys on hidasta, mutta havaittavaa. Oksentaminen pysyy nyt aiempaa enemmän kurissa (pahoinvointilääkkeillä ja) jatkuvalla syömisellä. Voi olla, että menen tiputukseen vielä alkuviikollakin - ehkä torstaillinen nesteytyskin on vähän auttanut tätä oloa. Nyt ei tarvitse maata koko aikaa ja se on tosi luksusta.

terv. Kroko 17+2
 
Heippa hei!

Kovasti olen miettinyt joko tänne teitin seuraan uskaltaisin tulla.Sivusta olen seurannut teidän tarinoita. Me saatiin plussa verikokeesta 21.9 ja toistaiseksi raskaana ollaan.Sitä en tiedä mitä tulevaisuus tuo mutta ei sitä tiedä kukaan muukaan...

Meitin historia on pitkä ja kivinen.Lasta ollaan toivottu vuodesta 2004 asti ja käyty 3 IVF:ää + niiden monet PAS:t läpi saamatta tulosta. 4 raskautta on ollut (tää on viides) ja myöskin neljä keskenmenoa :'( Joten siinä syy miksi en tästä raskaudesta vielä uskalla pitään aikaan iloita.Kovasti toivon että kaikki menis hyvin koska meillä ei sitten enää ole kuin2 alkiota pakkasessa ja siinä on sitten hoidot,sillä ollaan julkisella hoidossa jossa ei saa kuin sen 3 hoitoa.Eli puoliksi pakkotilanne onnistua :|

Laskettua-aikaa en osaa laskea kun en tiedä miten se PAS:ssa tulee?Siirto oli 9.9. 4 soluisella alkiolla ja plussa tuli tosiaan 21.9 olen sitten laskenut että sillon 21.9 olis 4+0 joten nyt olis 4+6? Tietääkö kukaan paremmin?Eka ultra on klinikalla 20.10 eli sillon on viikkoja 8+ ja jos sinne asti päästään niin varmaan sitten varmistuu se LA :)

Elikkäs:

Alexandria/31.5.2010? Esikoinen-NKL, 3xIVF+niiden monet PAS yritykset,tämä raskaus 3.IVF:n 3 pas,lapsitoive vuodesta 2004

 
huomenia!!!

Ja ensin omaa napaa;

Tänä aamuna tuntu ettei mitkään vaatteet enää sovi päälle, paino on noussut JO 2kg, ja kun sitä oli ennenstäänkin jo se +10kg ni ou jee. Eihän se vauvamasu vielä voi alkaa näkyä (kuten neuvolantäti perjantaina sanoi), eli turvotusta löytyy melko reippaasti. Tai sit tää kokoajan puputtaminen kostautuu ja oon vaan puhtaasti lihonut. UUaaahhh... Mulla on aina ton painon kanssa ollut taistelua ja tuntuu hankalalta että vaatteet kirraa ja masua ahistaa, kun eikös se vauvamasu pompsahda tonne navan seutuville, tai sen alle ensimmäiseks? Mulla on sellanen pallo jo tosta tisujen alta. No pitää käydä ostamassa joku kiva huppari tms. jonka alta toi pallo ei niin selvästi erotu.

Mulla ei tisutkaan ole enää niin kipeet. Mut kai se on ihan normia että se laantuu? Eilen siivosin koko kämpän ja sain alaselän ihan hullun kipeeks, ihan kun jotain issias tyyppistä kipua kun veti tonne vasempaan pakaraan oikein kivasti.

Viikonloppuna ei ole ollut onneks yhtään huono olo, eikä perjantain jälkeen hirveesti edes väsyttänyt, ja sain eilen käytyä tunnin lenkillä miehen ja koiran kanssa. Hyvä mieli viikonlopusta kaiken kaikkiaan. Ja tänään IHANA mennä kotiin kun tilasin siivoojan pesemään meidän ikkunat. Mä inhoon sitä puuhaa ja meillä on aika pirusti pestäviä ikkunoita, ni soin itselleni tän verran armoa.

Alexandria tervetuloa!

Vinksi Sun lekuri on aika ihanasti sua rauhotellut, ja kieltämättä toi sun kirjotus hieman rauhoitti muakin. Jostain se keskeytyneen keskenmenon pelko on tonne takaraivoon iskeytynyt, mut onneks nyt on ollut jo vähän helpompaa.

Jannaliini ootko vielä saikulla? Onko olo yhtään parantunut?

Aitiliini tsemppiä!!! Kyllä asiat varmasti menee hienosti sitten kun vauva on syntynyt. Niin pitää uskoa. Ja tulehan kertomaan ultrakuulumisia kun pääset ;)

Kroko ihanaa että sulla on ollut jo edes vähän parempi olo!! JOspa, oi jospa se vähän alkais helpottaan!

Napsuneiti ja pallero Napsuneiti ja pallero 8+6

 
Huomenta Naiset! Ja oikein hyvää alkanutta viikkoa teille ja masuille! ;)

Minä en tosiaan viikonloppuisin käy tietokoneella, koska koitan vähän vähentää tietokoneen säteilyn tuomia haittoja. Mulle tulee siitä paha olo ja säteily kun myös (kuten kaikki muukin nähtävästi) aiheuttaa keskenmenoja. Ja töissä siis istun 7-16 koneen ääressä. :( Se kyllä tuntuu! Loppuviikosta on jo ihan sairas olo.

Napsun herkistyminen kuulostaa tutulta. Mie itse itkin eilen vaikka mistä. Koiraohjelma oli aika paha. Ja eläinsairaala. Mutta miun herkkä askarteluhetki oli kaikista pahin. Askartelin äidilleni synttärikorttia "Sinusta tulee mummo" -teemalla. Odotan siihen torstain np-ultran kuvan, ja laitan postiin heti torstaina. Se jotenkin herkisti. Äiti tietää kuinka paljon ja kauan tätä lasta on toivottu.
Napsulle myös turvotuksesta sanoisin, että mulla on turvotuksen ennätys kuulema (väestöliiton ja terkkarin mukaan). Eli ihan hirveä vatsa jo rv5 lähtien oli. Mutta se alkaa pienentyä nyt rv12. Turvotus siis laskee hiljalleen.
Ja sekös huolettaa kun se on ollu miun ainoa merkki raskaudesta. Muuten ei ole edelleenkään oireita, eikä niitä kai tulekaan ennen kuin ihan loppuraskaudesta. :(

Jannaliinin ajatukset tuntuvat hyvin myös menevän yhteen. Mie ajattelen ihan samalla tavalla! Mulla on maailman paras mies, josta tulee maailman paras isä. Ja minä olen maailman onnellisin vaimo ja onnellisesti raskaana. Lisäksi meillä on maailman kaunein koti ja ihanat kissat. :heart: Koitan myös olla kiitollinen siitä, että voin näin hyvin. Ja olen myös käyttänyt semmosta voimalausetta "lapsi vatsassa kasvaa ja voi hyvin" -ja se auttaa kyllä. Kun on vähäksi aikaa unohtanut tuon hokemisen mielessään, niin heti saapuu vähän epävarmuutta tilalle. :ashamed: Ja minä myös elän intuitioni varassa - oon tehnyt niin aina. Mut mie oonkin ihan täyshihhuli 100%. Sitä mieskin välillä naureskelee. Eilen viimeks kysy mikä tahra miun lenkkipaidassa on. Ja oli pakko myöntää että kävin halaamassa yhtä yksinäisen näköistä koivua ja se tuli siitä. :ashamed:

Uusille tulijoille kamalan paljon tervetuliaistoivotuksia! :flower: :flower: Ihanaa kun ketju kasvaa ja vertaistuki lisääntyy!

Vinksi: Ihana lekurikäynti sulla! Mulla Väestöliitosta sanottiin samaa, että oikea keskenmenoriksin raja on rv10 (ei rv12). Siihen mennessä ne tärkeimmät elimet on sen verran kehittyneet, että jos olisi elimellistä häikkää, niin menisi kesken. Sehän on tuulimunien ja kohdunulkosten lisäksi se yleisin keskenmenon syy. Siks mie uskoinkin tuon että rv10 vähenee riskit ja oonkin ollu nyt jo vähän aikaa mielestäni hiukan turvallisemmilla vesillä. :heart:

Minä: Torstain np-ultraa jännäilen ihan todella paljon! Mie oon maailman kiitollisin ja onnellisin jos ja kun näen pienen jo ihan oikeana vauvelina siellä. Lisäks oon kiitollinen siitä, että nyt on rv12 menossa ja päästään kohta neljännelle kuulle (ja kertomaan ihan läheisimmille tästä ihmeestä ). :heart:

Toivoopi Bee ja Ee 11+2
 
Uusille tervetulotoivotukset ja paljon jaksamista alkuraskauden piinassa!

ON: viikonloppuna oli pahaa olo, etenkin kun maha on tyhjä. Se mikä on mulle TOSI outoa, siis karkit ja makea ei yleensäkään maistu. Olen aidosti addiktoitunut makeaan ja olen sitä alkoholistin tavoin syönyt/ ahminut salaa ja piilottanut paperit (NOLOA!). Nyt ei kertakaikkiaan ole mitään hinkua siihen. Kaapissa on suklaata ja lakuja mut siellä saavat olla ihan rauhassa. Kaippa se elimistö tietää, ettei niitä tarvita ja olen saanut jo ihan tarpeeksi sokeria. Välillä on tosi kipeä oikean rinnan nännin alue. Se tunne on sellainen, et nännin ympärillä on naru solmussa ja joku kiristää solmua tiukemmalle. Tuntuu iha hirveälle ja se tunne tulee milloin sattuu. Olen yölläkin herännyt siihen kipuun. Muuten rinnat on painaessa ja vatsallaan nukkuessa arat.
Tänään olis 6+5 ja ar-ultra yksityisellä! Jännittää vähän ja mieskään ei pääse mukaan. Ajattelin kuitenkin, et jos syke kuuluu, niin olisko hölmöä äänittää sitä jumpsutusta kännykällä miehellekin ääninäyte!
Hyvät voinnit kaikille!
 
watulle onnea ultraan! Toivottavasti sieltä löytyy vahva syke :heart:
Minä kävin tänään toista kertaa hcg-kokeessa, mutta vastausta saan odottaa ainakin huomiseen iltapäivään, ehkä jopa ylihuomiseen :/ Vieläkin aika epätodellinen olo, toivottavasti hcg on noussut normaalisti että pystyis vähän rentoutuun ja vois alkaa jännittään ultraa, joka on reilu 2 viikon päästä..

 
Wattu: Siis sykkeitähän kuunnelaan vasta rv10 ->. Siihen saakka syke näkyy ultrassa. Ei sitä tietääkseni sillon saa kuulumaan kun sehän tehdään alakautta se tutkumus. Mut noilla viikoilla sulla kyllä näkyy se jo hienosti!
Mulla oli muuten sama juttu kun sulla. Sokeriin tuli stoppi joka kesti rv10 saakka. Sit alko hiljalleen taas makeakin maistumaan ja nyt maistuisi jo tosi hyvin, mut koitan hillitä sitä. :ashamed:

minttu: Tosi inhaa ainainen odottelu! Sitähän tää on. Kun yks etappi tulee täyteen niin alkaa odottamaan seuraavaa! Yhtä odotusta tää odotus! :D Loppujen lopuks tää aika menee kyllä tosi nopeasti. Ja samalla hitaasti. Outoa.

-Bee
 
Onnea wattu ultraan! Voi kun itse olis jo niin pitkällä että pääsis näkemään pienoisen ruudulta.Mikään ei voita sitä tunnetta :heart:

Itsellä on nyt ollut kovia mahakipuja ja tietysti huoli nostaa päätään että mitenhän siellä voidaan...Yritän olla murehtimatta mutta se on helpommin sanottu kuin tehty varsinkin kun noita keskenmenoja on ollut enemmän kuin tarpeeksi.

Aurinkoista päivää kaikille masun kasvattajille!

Alex 5+0
 
Wattu: mites ultrakuulumiset !!! Täällä peukut pystyssä sulle!!!
Entäs Vadelmaunelma: onhan kaikki ok??!

Alexandria: olet joutunut kovia kokemaan.. Uskon ja toivon, että nyt pikkuinen pysyy kyydissä loppuun asti!!!!!

Täällä rv7+6.. inhaa tuhrua ei ole enään viikkoon tullut. Jes.
Ylihuomenna olis eka neuvola-aika.
Oireena edelleen vain tosi lievä ällötys, vaikka kaksosia tässä odotellaan..
 
Heisan!

Rouva b, hieno idea toi korttijuttu! Varmasti ilahduttaa ja koskettaa :heart:

Omaa: Ultrassa tuli käytyä ja syke näkyi ja kaikki näytti olevan hyvin! =) Mieskin oli tosi ilosen näköinen ultran jälkeen, varmaan nyt tuntuu oikeemmalta koko raskaus :heart:
Ultra on jo keskiviikkona...aika aikaisilla viikoilla jo....
Mielikin tosiaan parani jo kun kävi ultrassa ja pahoinvointikin on ollut hieman lievempää eilen ja tänään!
MUllakaan toi makea ei maistu vaikka yleensä olen makean perään! Edes makeat hedelmät ei mene alas ja jotkut mehutkaan. Syödäkkin pitää vaikka ois kuin huono olo kun nälkä yllättää ja jos en heti syö ni voi kauheeta sitä äklötystä....yökin vessassa eikä mitään tuu ulos!
 
Täällä on ollut edelleen satunnaista tiputtelua, lähinnä sellaista pinkkiä tai lohenpunaista, limaista vuotoa :/ Hcg kuitenkin otettiin perjantaina viimeksi, jolloin oli siis rv 5+4 ja se oli miltei 20 000! Eli raskaana ollaan - toistaiseksi. Viltsu: jänskättääkö tai hirvittääkö sua yhtään tuplat? Mietin vaan, kun mullakin tosiaan kaksi siirrettiin, että montako onkaan matkassa. Mulle yksikin riittäisi, niin nöyräksi tämä lapsettomuus on vetänyt ja kieltämättä kahdesta voisin hetkeksi ajautua pienoiseen paniikkiin ja huolikierteeseen, mutta ilolla ne tuplatkin ottaisin vastaan. Mutta onneksi meillä on täällä Viksi, jolla on omakohtaista kokemusta tuplista :D
 
Huomenta!
Vadelmaunelma, hienot arvot hcg:ssä!
No niin, ultrassa tuli käytyä ja kaikki ok! Kiitokset vaan peukutuksista! Ensin se kopeloi käsituntumalla (kovakouraisesti!) ja värkin väristä pystyy sanomaan, et hyvin menee. Sitten paineli kohtua ja sanoi, et on mukavasti jo pyöristynyt. Sitten sillä ultralla katsoi ensin itse ja oli ne pitkät hetket odottaa kun ei sanonut mitään. Käänsi laitteen minua kohti ja selitti et mitä on missäkin ja sydämen läpätyksen tosiaan näin itsekin :heart: Oli se helpotus!
Ei tietty näitä todennäköisyyksiä pitäisi ajatella (kun on ne kumottu ennenkin), mut kuulemma 95% varmuudella päästään synnytykseen asti.
Soittelin sitten klinikalle lugejen lopetuksesta ja vielä ensi viikon loppuun asti käytän normaalisti ja sitten 2 seuraavaa viikkoa asteittain vähentäen. Ai että olisin halunnut jo niistä eroon!
Tänä aamuna oli jälleen tullut tuhrua, mut yritän nyt olla huolestumatta kun sykekin on nähty.
 
Anteeksi omanapaisuuteni mutta tänä aamuna alkoi tuhruttelu... :'( vatsakipujahan mulla on ollut lauantaista asti mutta kuvittelin niitten olevan suolistoperäisiä...Eipä ollut ei.

Varasin lääkäriajan tälle illalle,vaikka tiedän ettei siellä mitään näy mutta tarvitsen sairaslomaa. Mitenhän sitä jaksaa käydä läpi nää asiat taas?

5+1? :'(
 
Alexandria :hug: :hug: :hug: !!! Mutta jospa se olisi vain jotain vaaratonta tuhrua? Kuitenkin mitä oon näiltä palstoilta lukenut niin aika monella tuhruttelee ja on alussa niitä alavatsakipuja. Mut tietty ymmärrän täysin sun pelon, koitan vain jotenkin yrittää lohduttaa.

Wattu onnea ihanista ultrakuulumisista! On se vaan veikeetä nähdä se pieni sydän siellä ruudulla pompottelemassa. Onko tossa vaiheessa jo se 95% tod.näk että kaikki menee hyvin loppuun saakka? Aika lohdullista kyllä.

Kroko mikä sulla on olo? Toivottavasti olo on kohentunut entisestään?

Jannaliini onneks ei sunkaan ole kovin usein tarvinnut oksentaa, vai mulla se kyllä sen muutaman kerran ku sitä jouduin tekeen ni helpotti oloakin hetkeks.

Mulla nyt ei taas ole ollut torstain jälkeen pahoinvointia. Mut koitan ajatella että kyllä kaikki on varmasti hyvin. Väsymyskään ei ole ollenkaan sitä luokkaa kun viimeviikon lopussa, katotaan mitä nyt käy kun työviikko etenee. Massu mulla ei oikein tykkää toimia ja varmaan se osaksi on turvottanut. Eilen sit söin sellasen lasten luumusosepurkin ja onneksi vähän auttoi. KAtotaan miten paljon massu tänään sitten turpoilee ;) Jos jatkuu samana kun eilen ni joudun varmaan pakostikin käydä viikonloppuna ostaan jotkut mammahousut töihin.. kiva jo tässä vaiheessa :LOL: . Mut kieltämättä sitä masua aika kovin odottelee jo...

Tuntuu aika pitkältä sinne 19.10 olevaan ultraan. mut ehkä se olis vähän hassua taas tässä välissä maksaa ultrauksesta yksityisellä..

Nyt töiden pariin..

Napsuneiti ja pallero 9+0



 
Alexandria :hug: Mutta tosiaan tuhruttelu tuntuu olevan aika yleistä alkuraskaudessa ja niinhän sitä sanotaan että niin kauan kun ei tuu runsaasti kirkasta verta/klönttejä niin ei aihetta paniikkiin. Mutta ymmärrän kyllä huolesi täysin. Mulla oli ekassa raskaudessa ajoittain tosi koviakin alavatsakipuja ja olin ihan varma että kesken menee, mutta ar-ultrassa löytyi 3 aika suurta kystaa munasarjoista jotka siellä aiheutti kipuja. Ilmeisesti olivat syntyneet punktion seurauksena ja hävisivät sitten itsestään jossain vaiheessa.
Watulle onnea ihanista ultrakuulumisista!! :heart:
(.) Näin viime yönä unta että meille syntyi poika huhtikuussa.. Oireet on aikalailla hävinneet, ainoastaan rinnat on välillä arat ja päätä särkee. Kuvotusta ei ole ollut pariin päivään. Närästystä välillä. Väsynyt olen, mutta se saattaa johtua siitä että poika herättää joka aamu ennen kuutta..
Ai niin, kävin tekemässä tuolla lilypiessa tuollaisen raskauslaskurin, mutta kuinkas sen saa liitettyä tänne?

-minttu ja pikku-Toivo(t) :heart: :heart: rv5+0
 
Krokodiili
Napsuneiti, kiitos kysymästä. Syön jatkuvasti elikäs koko ajan, se toisinaan auttaa olotilaan. Mutta sunnuntainakin oksensin monta kertaa... Muuten ehkä vähän rajoitetumpaa. Menen kai taas tiputukseen huomenissa, natrium -arvo on vähän matalalla. Täytyy vain parannella ensin kättä, joka on edellisestä piikittelystä edelleen aivan turvonnut ja sininen yltä päältä. Multa löytyy surkeasti suonia, joten tipan laitto on aivan yhtä arpapeliä ja tulee väkisinkin vaurioita. (Toisesta kädestä ei MITÄÄN toivoa löytää suonta.)

Mieliala edelleen yhdellä sanalla sanoen "epätoivoinen". En jaksaisi enää yhtään. En jaksa sitä tietoa, että lääkärin ja terveydenhoitajan mukaan saattaa hyvinkin olla että oksennan koko raskauden ajan. Haluaisin lähinnä peruuttaa koko jutun... (mutta siis keskenmenoa sen sijaan EN TOIVO!!!! se nyt vielä puuttuisi!!!) Voitteko kuvitella, vuosien lapsettomuuden ja raskaiden hoitojen jälkeen. Neuvolassa sanoivat, että tässä tilanteessa täysin normaalia - että kaikki tällaisessa tilanteessa haluaisivat perua tilanteen ja että ei saa kokea syyllisyyttä siitä.

Kävin eilen sen verran kaupungissa välttämättömien asioiden vuoksi, että samalla poikkesin vähän ensi kertaa vaunukaupoille. En ollutkaan käynyt juuri missään kaupassa ties koska, kun olo ei ole antanut myöten. Pientä alustavaa tiedustelua tein nyt... Ehkä sitten rakenneultran jälkeen voisi miettiä vaunujen ostoa tosissaan.

Alexandria. Pelottava tilanne, mutta toistaiseksi et saa heittää kirvestä kaivoon. Häntä pystyyn vaikka hakaneulalla. :hug:

terv. Krokodiili 17+5
 
Voi kuulkaa, täällä jännitys tiivistyy. Mä siis kävin täällä omalla paikkakunnalla jo tänään rv.6+1 ekassa ultrassa, vaikka toisella paikkakunnalla olevan klinikan ultra vasta ensi viikon maanantaina. Kävin siis täällä jo nyt ultrassa klinikan lääkärin kehotuksesta, kun olen ollut niin tuskainen tuon jatkuvan vuotamisen ja tiputtelun takia. No, tänään siellä näkyi kaksi alkanutta raskautta ja toisessa sykki pieni :heart: , mutta toisen kohtaloa joudutaan nyt vielä odottamaan. Toinen pikkuinen oli niin hankalassa kulmassa, että ainakaan nyt sykettä ei saatu näkymään. Eli jännitetään täällä nyt, että onko yksi vai kaksi vaavia tulossa. Mutta muuten helpotti kyllä olo tuo käynti - hetkeksi ainakin.

t. Vadelmaunelma rv.6+1
 
wattu ihania ultrakuulumisia!
kroko aikamoiselta kuulostaa sinun raskausaikasi...voimia
alexandria älä luovuta..täällä monia positiivisia tarinoita vuodosta huolimatta!
vadelmaunelma hui kuinka jännittävää!! Kateeksi käy ultraasi...ajattelin itse kestää ensiviikkoon vaikka samoissa mennään. Eli tekin saatte tiedon mahdollisesta kaksoisraskaudesta ensi viikolla? Minä päivänä olet ultraan menossa?

-tiki & :heart: :heart: - rv 6+1
 
Krokodiilille voimia pahoinvoinnin kestämiseen :hug:
Vadelmaunelmalla todellakin jännittävää aikaa, huh! Mutta ihanaa että ainakin toinen syke näkyi, ehkä se toinenkin siitä vielä =)
(.) hcg vastauksen sain tänään ja se oli 533. rv4+1 se oli 108 ja eilen oli rv4+6. Klinikalle soitin ja hoitajan mukaan hyvin noussut joten nyt voi suht turvallisin mielin odotella sitä ultraa. Niin pieni tuo arvo on että eiköhän siellä vain yksi pikku-Toivo ole, mutta parempi niin, kun esikoinenkin meinas ottaa varaslähdön maailmaan..
 
Alexandria, mulla oli tuhruttelua monta päivää viime viikolla, n. rv 5+4 - 6+1 välisenä aikana ja tosiaan eilen ultrassa kaikki ok. Jaksamista sinulle, tiedän, että ottaa koville etenkin kun takana on huonoja kokemuksia.
Napsuneiti, en tiedä onko tuo ihan yleinen todennäköisyys, vai yrittikö gyne rohkaista minua. Mut ultranäkymät rauhoitti mieltä kummasti!
Kroko, älä pode huonoa omaatuntoa noista fiiliksistä! Onhan tuo varmasti ihan todella kauheaa ja vielä noin pitkään jatkunut. Toivotaan, että helpottais!
Vadelmaunelma, ihania ultrakuulumisia! Varmasti rauhoitti mieltä, että ainakin yksi kaveri olisi vahvasti pelissä mukana. Onneaonnea!
 

Yhteistyössä