Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Krokodiili
Rouva B, mulla on rakenneultraan siis nyt parisen viikkoa, se on 16.pvä. :) En jännittänyt hiukkaakaan ennen np-ultraa, mutta luulenpa että rakenneultraa jännittää väkisinkin enemmän.
 
Lugeista: siis vähän mä olen kade teille ja hieman ihmeissäni! Mulla on nyt rv 7+1 ja klinikan ohjeen mukaan käytän lugeja normaalisti 3x2tabua vielä ensi viikon (vk41) loppuun, viikon 42 annoksella 2x2 ja viikon 43 annoksella 2x1. Siis tämän viikon jälkeen vielä 3 kokonaista viikkoa, mähän olen silloin jo 11 viikolla! Olen kurkkuani myöten täynnä niitä lugeja ja jokapäiväistä pikkuhousunsuojan käyttöä! Lisäksi kun ne ei ole lääkekorvauksen piirissä, niin joudun vielä 3 pkt ostamaan ja niihinkin menee vielä n. 50?. Ei sillä että se yksityisellä tehdyn ICSI:n kustannusten jälkeen tuntuisi enää missään, mut on se rahaa sekin. Höh! Mut enpä uskalla uhmata ohjeitakaan... Ihmetyttää vaan tuo eri käytäntö paikkojen vällillä.

Tervetuloa uusille ja sylin täydeltä onnea odotukseen! Tuhruja oli minullakin useamman päivän, mutta nyt ei ole enää ollut ja ultrassa syke on nähty. Joten tuhruttelijat älkää vaipuko synkkyyteen. Tosin helpommin sanottu kuin tehty!
 
RouvaB: olis vaan niin miljooona kertaa helpompaa luottaa siihen, että tässä todellakin ollaan raskaana, jos olo tuntuis raskaana olevalta. Noh, onhan mulla kyllä näitä pieniä-rintojen kasvua ja kipuilua-palelua-hiukka etomista-hiukka väsymystä-ja menkattomuutta =) Vaihtelee ihan mielentilat hirveesti tämän asian suhteen. Jotenkin toivoisin oikein kunnon pahoinvointia, jotta voisin luottaa raskauteen-noh, en ihan krokon kaltaista sentään. :|
Luen kateesta vihreenä kaikkien teidän juttuna, jotka olette jo rv 12 tai jotain....haluaisin niiin kovasti jo tästä eteenpäin. Aika matelee, rv5+3...vasta maanantaina poksuu ja sekin vielä niin pieni poksaus :D
 
Kiitos kaikille vastanneille tuosta kahden alkion siirrosta, että mitä toiselle ei hedelmöittyneelle tapahtuu. Nyt kun luin vastaukset, niin sehän on itsestään selvää. Aina ei vaan tajua :whistle:

Pohtijatar: me mennäänkin aikas samoilla päivillä.

Mä olen myös aivan täynnä Lugeja. Mula on tosi pahat hiivaoireet, ja käytän Canesten-voidetta, mutta se ei auta mitään. Petipuuhista ei tule yhtikäs mitään ja ja muutenkin lääkkeen valuminen ällöttää. Mulla menee 3x200 mg päivässä. Ajattelin soittaa maanantaina klinikalle josko voisi vähennellä pikkuhiljaa.

Mullakaan ei ole ihmeempiä raskausoireita, rinnat on kipeät, ihan pikkusen kuvottaa ja aika paljon huimaa. Pääsiskin näin helpolla jatkossakin.

Hope79 5+4
 
hei kaikille, kiitos tervetulotoivotuksista ja vastauksista muutenkin.

Yritin eilen kirjoittaa kahdesti, mutta aina vaan hävis se hiivatin teksti, enkä jaksanu sitten istua koneella.Lueskelin tän ketjun alusta loppuunkin tässä jo..

RouvaB:lle onnittelut hienoista uutisista! On ollut ihana kokemus tuo ultra.

Hope, wattu
ja muut lugeja pohdiskelevat, mulla menee edelleen 300mg+300mg, ja jatkuu varmaan yli ultrankin, joka siis maanataina. Kyseessä lääkkeellinen PAS, mites siellä?

Krokodiili, miten voit? hurja tuo pahoinvointi..
Alexandrialle jaksamista, kuulostaa tosi rankalle nuo aikaisemmat kokemukset.

Yritän siis kolmannen kerran, katsotaan kuis käy.

ON: vielä jos teiltä löytyy lisäkokemuksia vuodoista alussa, niin mielelläni kuuntelen. Kiitos vain rohkaisevista kommenteista, haluaisinkin niin uskoa että kaikki on vain väärää hälytystä.
Eli ti, ke ja to aamuina tuli joka aamu kerran sitä veristä vuotoa, ei kauhean runsaasti, mutta kyllä sen huomasi ja siteeseen asti kertaalleen tuli. Joka kerta tähän asti vuoto on hiipunut itsestään. Tuhertelua on ollut välillä, niinkuin nytkin, mutta on kyllä jo lähes valkovuotoa. Kipuja on ajoittain ollut, välillä enemmän, välillä vähemmän tosiaan. Tänään ehkä vähiten tällä viikolla, eikä vuotoakaan ole tullut. Lisäksi oon "nauttinut" päänsärystä ja huonosta olosta..
Ei voi kuin maanataita odottaa ja tuomiota.

Vilkutukset kaikille, nyt pakko mennä lepuuttelemaan välillä..

Aurinko 6+2, kunnes toisin todistetaan
 
Krokodiili
aurin-ko. Kiitos kysymästä, vointi on kyllä vähän parempi nyt. Oksettaa edelleen, mutta en ole viimeisen nesteytyksen (ke) jälkeen oksentanut kertaakaan. Jaksan olla istumassa tosi hyvin, johan mä yli 12 viikkoa pelkästään makasinkin. Saatan jäädä eloon.

Sulla, aurin-ko, edelleen piina jatkuu, mutta edelleen toivomme kovasti parasta. Vielä on kaikki mahdollisuudet hyvään tulokseen.

(.) Luulen muuten, että tunnen lapsen liikkeitä.

terv. Krokodiili 18+1
 
Aurinko toivottavasti saat maanantaina hyviä uutisia ultrassa! aika monellahan noita vuoteluita on tosiaan ollut, evätkä ole mitään huonoa välttämättä meinanneet. Eri asia jos olisi massu kovin kipeä tms.

hope ja wattu aika pitkään teillä noi luget jatkuu. Passeissa kai onkin eri käytäntö kun tuoresiirrossa, näin ainakin mulle selitettiin. En olis kyllä itsekkään kovin kauaa niitä lugeja halunnut jatkaa. Tietty pelotti lopettaa, mut kyl se sen verran sotkusta puuhaa oli, et iloinen olin ku niit ei sit enää tarttenut laittaa.

Pohtijatar onhan sulla sentään jo jotain oireita ;). Pahoinvointihan voi alkaa vasta viikolla 7, eli hyvin ehtii sullakin vielä. Mä en joutunut oksentaan kun vissiin 4krt, muutaman kerran yökkäileen ja monena päivänä oli huono olo. Mut 8+2 päivän jälkeen oikeestaan ei juurikaan o huonoa oloa ollut.

(.) Mulla on tänään alamasua vihlonut oikein kunnolla. Alko tossa iltapäivästä. Ihan kun joku vetäis puukolla tosta karvotuksen päältä. Mietin jo että onko se vaarallista.. Mitään vuotoja ei kyllä ole. Voiko ne ne olla kohdun kasvukipuja?
 
Aurin-kolle haluaisin lähettää tulpan vuotojen loppumiseen, mutta kuten moni on jo todennut, on aika yleisä nuo alkuraskauden vuodot. Mutta tietenkin olet huolissasi. Onneksi on jo perjantai eikä maanataihin ole enää pitkä aika (paitsi odottavan aikahan on tosi pitkä..)
(.) Huono olo on rantautunut tännekin, esikosta se kesti johonkin 16 viikolle asti. Silloin en juurikaan oksentanut, enkä nytkään ole oksentanut, koska kammoan sitä niin paljon, että teen kaikkeni etten oksentais.. Tuntuu että olo vois helpottaakin jos antais tulla vaan, mutta se on mun mielestä ehkä hirveintä maailmassa joten en pysty. Mutta olo on niin heikko ja vetämätön että jos tämä tällaisena jatkuu niin en ymmärrä kuinka pystyn aloittamaan työt reilu viikon päästä. Sairaslomaa ei ois kauheen kiva hakea kun palaa yli 2 vuoden jälkeen töihin :whistle: Esikoisesta olin alussa sairaslomalla jonkin verran huonon olon vuoksi, mutta nyt mietin sitäkin kun jouduin jäämään saikulle jo rv25 supistelujen takia, niin nyt jos on sama homma niin pitäis yrittää olla edes alussa töissä. Enkä nyt ihan heti halua edes töissä kertoa raskaudesta.. :saint:
Hyvää viikonloppua kaikille!!

-minttu ja pikku-Toivo :heart: rv5+3
 
Onnea hirmuisesti Ripelle :flower: Tulihan se plussa sieltä sullekin :heart: Tervetuloa myös muille uusille odottajille.


Luget: Mulla luget jatkuu edelleen ja nyt rv. 6+5 ja ma 7+0, jolloin lapsettomuusklinikan ultra ja siellä selviää, jatkanko edelleen. Ja mulla siis kyseessä tuoresiirto ja silti heti käskettiin jatkaa vaan lugeja. Mun kohdalla haluttiin ehkä pelata varman päälle, kun on ollut kaksi kemiallista. Tosin mun kaverillekin tehtiin eilen tuoresiirto ja sanottiin, että pitää ehdottomasti jatkaa lugeja, jos plussa tulee, ei saa lopettaa - ja he siis käyvät eri klinikalla kuin me. En tiedä, millä perusteella käsketään jatkamaan tai lopettamaan. Toisaalta itsellä tuo hurja verenvuoto rv.5 pelästytti niin paljon, että ihan hyvä vaan, että luget jatkui....

Täällä on muuten ällötystä ja kuvotusta 24h :( Ei oikein pysty syömään mitään ja jos jotain pystyy, niin tosi epäterveellistä, esim. kylmää pizzaa, cokista ja ranskalaisia. Neuvolassa varmaan grillaavat mut jos tämän saavat selville....Vai pitäisikö sitten olla syömättä kokonaan?


Mua vähän hirvittää tuo painotarkkailu neuvolassa. Mulla on siis nuorempana ollut jonkinlaista syömishäiriötä ja saan vahtia nykyisinkin omaa syömistä ja liikkumista, ettei ajaudu samaan. Siksi nyt ärsyttää, että sitä painoa ruvetaan kyttäämään ja vahtaamaan. Mulla ei kotona esim. ole lainkaan vaakaa, kun se vaan houkuttaisi kaikkeen ikävään. Muna bmi on just ja just 18, mutta silti pelkään neuvolan painovahdintaa. Siis kun mun sisko on myös tällainen tikku, niin sillekin on valitettu koko ajan, että nyt on paino noussut liikaa ja vali vali. Esim. hänellä yhtenä viikkona oli noussut paino 50g enemmän kuin "saisi" ja heti tuli valitukset. Ei huomioitu yhtään, että oli raukkaparka kärsinyt ummetuksesta. Nyt sai kehuja tällä viikolla, että onpa hienoa, olet laihtunut 100g! Joo ja hänellä maha tosi pieni, vaikka la ihan muutaman viikon kulutta ja vauva todennäköisesti taas sellaiset 3kg...Mikä noita neuvolan akkoja vaivaa? Vai olenko mä vaan ainoa, kun tällaisia murehdin. Ehkä kuulostaa tyhmältä, mutta mulle tää on iso juttu, kun olen yrittänyt päästä eroon sairaista ruokatavoista ja ylenmääräisestä liikunnasta. Ainakin mun monet kaverit ovat kokeneet, että neuvola on painontarkkalulaitos, eikä sieltä muuta oikeaa apua oikeasti saa - että yksityiselle synnytyslääkärille pitää mennä, jos jotain kysyttävää ja ongelmaa oikeasti on. Mulla on tässä lähisuvussa useampi lääkäri, joten onneksi en ole neuvolan varassa...Melkein tekisi mieli hoitaa koko raskausseuranta yksityislääkärillä. Anteeksi negatiivinen suhtautumiseni neuvolaan...Niin ja pakko sanoa, että osa ehkä liittyy myös aikaisempaan työhöni ja sen kautta tulleeseen käsitykseen....
 
Vadelmaunelma: Jopas on tarkkoja neuvolantätejä painon suhteen. Mua jännittää painosta huomauttelu toiselta kantilta, mulla on valmiiksi noin 8 kg ylimääräistä ja yritän ainakin ettei painon nousu karkaa ihan hanskasta.

Lugeista: Mulla oli siis kahden alkion tuoresiirto tällä kertaa, ja Lugeja menee 3x200mg. Kertakaikkiaan vihaan niitä. Alapää on aivan romuna, vaikka pesen kädet ennen lääkkeen laittoa, juon piimää ja vältän vehnätuotteita, silti hiivaoireita pukkaa. Ja "normielämässä" mulla ei ole ikinä hiivatulehdusta. Mutta, mitäpä sitä ei lapsensa eteen kärsisi...

Oletteko käyneet hierojalla alkuraskauden aikana? Maanantaina olisi hieroja ja mietityttää alaselän "runnominen", voiko siitä olla haittaa alkiolle? Entäpä onko alaselkäkivut normaalia alkuraskaudessa? Ja sitten vielä hölmö kysymys, eli nyt mulla on 5+5, joten voinko sanoa että olen kuudennella viikolla? Vai viidennellä? Ihan täyskatkos miten noi määritelmät menee

:ashamed:

Voisin liittyä tuohon etusivun pinoonkin mutta en osaa päivittää sitä...

Hope79 31.5.2010 ensimmäinen 2xIVF 1xICSI 1.PAS+ -->km 2.ICSI+ 09/06
 
Onnea Ripelle ja tervetuloa :wave:
Lugekäytännöt ovat olleet todella sekavia. Itselläni tuoresiirrosta sain luvan lopettaa plussaan...käytin kuitenkin pakkauksen loppuun. Milläköhän perusteella jatkot päätetään?

Täällä häivähdys jotain lohenpunaista eilen ja siitä jo säikähdin...ymmärrän hyvin teitä joilla ollut vuotoa alkuraskaudessa. Nyt mietin, että menisinkö ultraan jo maanantaina vaikka varsinainen ultrapäivä olisi vasta torstaina.
Vadelmaunelma syöt mitä mielesi tekee...tärkeintä, että jotain syöt. Toivottavasti sinulle sattuu järkevämpi neuvolan ihminen kuin siskollesi. Jos olet tyytymätön vaihda yksityiseen neuvolaan, saat sellaista tukea ja apua kun tarvitset.

-tiki & :heart: :heart: -
 
Tervetuloa uudet odottajat!!! Ihana saada lisää porukkaa meitin pinoon!!!

Jannaliini arvaas mitä.. mäkin ostin tänään mammahousut henkkamaukalta ;) Ja sellasen normi Puman hupparin, sitä voin pitää töissä ku ei o mitään asiakastapaamisia. Sen alta ei välttis niin kumpu erotu.

Vadelmaunelma onpas siskollas tosiaan ollut tyhmä neuvolantäti ;(. Mut varmaan kandee tosiaan syödä ihan sitä mikä nyt uppoo. Näin mun neuvolantäti sano mulle ku siellä kävin.

(.) mä oksusin pitkästä aikaa taas tänään. Mur. Ja muutenkin ollut vähän huono olo pitkin päivää. Mut olinkin koko päivän liesussa kun hain itelleni vaatteita ja muutenkin kävin kylillä. Alamasua on tänäänkin muutaman kerran vihlonut ja varmaan ne kasvukipuja on.

Nenä on tukkosen tuntunen ja ihan kun issias kipua olis vasemman pakaran päälä aina kun nousen ylös tuolilta tai autosta ja lähen käveleen.. Ja illalla on masu NIIN turvonnut että pakko tosiaan varmuudeks ostaa mammahousut, joku aamu noi omat ei mee jalkaan. nyt vielä menee aamusin, mut iltapäivällä ahistaa.

Ja ihanaa Kroko että sulla on pari päivää jo mennyt paremmin!!! Jospa se nyt helpottais sit ihan kokonaan jo pikkuhiljaa! Miltä ne liikkeet tuntuu Pientä kuplintaako? Mulla taitaa vielä mennä se pari kuukautta ennenko voin tosta unelmoida...

Napsuneiti ja pallero 9+4
 
Krokodiili
napsuneiti. ...joo siis pari päivää meni paremmin... Tänään oksensin taas jo ennen kuin nousin edes sängystä... Aivan törkeän huono olo ollut koko päivän.

Joo, saatat joutua vielä jonkin aikaa kyllä odottelemaan lapsen liikkeiden tuntumista. En minäkään ole vielä aivan 100% varma, mutta epäilen. Moni kuvaa tosiaan sitä kuplinnaksi, minä olen ajatellut enemmänkin ehkä sellaisia pieniä tönäisyjä.

Krokodiili 18+2
 
Valma: onnittelut hyvistä uutisista!!
Ripe: onnea plussasta, tervetuloa pinoon!!
Napsuneiti: varmaan noi vihlonnat on ihan kohdun kasvukipuja, älä huolehdi!!!
RouvaB: ihania np-ultrakuulumisia!!! Voi kun mekin jo kohta päästäis sinne..
Alexandria: mulla kanssa sellainen fiilis, että nää tuhruttelut on lapsettomuuspuolelaisilla paljon yleisempiä kuin muilla.. epäreilua, kun muutenkin jo ollaan herkässä mielentilassa..niin meitä vielä lisää piinataan.. Niin kauan kun vuoto ei ole runsasta täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti!!!

Olen "toipunut" jo melko hyvin neuvolaepisodista..
Ilmeisesti hoitajien koulutuksessa ei tosiaan kauheasti näistä lapsettomuusjutuista ole puhetta, joten ehkä se on hoitajallekin hämmentävä tilanne.. Itse kun on vuosien varrella tullut niin tutuksi kaiken tämän lapsettomuusterminologian yms. kanssa, niin tuntuu vaan oudolta ettei neuvolan täti esim. tiedä mikä on ICSI..
Huvittaa kyllä tavallaan oma suhtautuminen, kun en siitäkään tykkää jos joku pitää täysin varmana tätä meidän lasten syntymistä.. niinkuin äitini, jonka mielestä mun jo pitäisi liittyä monikkoperheisiin ja alkaa ostelemaan vauvoille kaikenlaista.. ja kertoa myös jo kaikille raskaudesta!!!
Sitten taas jos joku on epäileväinen siitä syntyvätkö lapset (niinkuin neuvolan täti), niin sekään ei sovi..
Mua on ilmeisesti vaikea miellyttää :LOL:
 
huomenia

tilanne on täällä nyt TOISTAISEKSI hieman rauhoittunut. Eilisen selvisin suuremmitta kivuitta ja veristä vuotoa on ollut nyt yhteensä kolme kertaa, ti, ke ja to aamuina. Se ei ollut siis hirmu runsasta, mutta joka kerta vähän siteelle kuitenkin.Joka kerta vuoto on tullut "kerralla" ja sitten muuttunut tuhruksi parin tunnin sisällä.Kerran siis mukana se pieni hytymä.
Tunteet ovat menneet järkyttävää vuoristorataa. Tää on ollut varmaan mun elämäni henkisesti raskain viikko. Lisäks se onnettomuus, ja huoli tulevasta mummosta. Sielläkin on onneksi pahimmasta selvitty ja toipuminen voi alkaa. Piinapäivät eivät ole mitään tähän pelkoon verrattuna, nyt kun on mitä menettää. Todellakin.

Huomenna mennään yhdessä miehen kanssa polille 8.30 ja sittenhän sen hetkinen tilanne selviää.

Pahoittelen, kun en nyt pysty kommentoimaan oikein mitään..
Aurinko 6+4, toivottavasti vielä
 
Hope79, sitä tosiaan mennään just samoilla päivillä, kivaa =) Tosin en tienny, että oliko se punktiopäivä 2+0, niin minä olen nuo viikot ainakin laskenu. Samana päivänä kai ne hedelmöittyvät tai seuraavan yön aikana.
Olen kuin olenkin saanut itselleni jo sitä pahoinvointia. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta etoo ja öklöttää aika kiitettävästi jo aamupäivisin, ja välillä jopa iltapäivisin, iltaisin ja yhden yönkin. Jotenkin olin aiemmin kuvitellu, että raskaana olo olisi ihanaa, mutta noh, olo ei kyllä ole kovin häävi ;) Mutta toisaalta miljoona kertaa mieluummin oireita, kuin oireettomana, koska silloin pää ei kestä sitä mahdollisuutta, että siellä mahasssa ei mitään vauvaa enää olekkaan.

Aika monella tosiaan nuita vuotoja, itse olen ihme kyllä säästynyt niiltä täysin. On varmasti vaikea suhtautua niihin rennosti, mutta aika monella kaikki on sit kuitenkin ollu hyvin.

Täälläkin tuo painontarkkailu mietityttää kovasti. Minä olen normipainon ylärajoilla, mutta itselle vaikee hyväksyy pyöristymistä. Mulla myös syömishäiriö taustaa, josta olen kyllä ajatellut kertoa neuvolassa, jospa siihen saisi jotain tukea raskausaikana.

Jes. Huomenna poksuu, tänään siis 5+6. Sitähän ollaan jo aika pitkällä :D Varhaisultra viikon päästä tiistaina. Sitä odotellessa.
 
Keskiviikonahan hcg oli 4700 ja nyt perjantaina 9080 eli tuplaantunut,vuotokin oli väistynyt ja aloin jo uskoa tulevaan. Mutta mutta...perjantai-iltana alkoi reilu kirkasverinen vuoto hyytymineen.Eli eiköhän se jälleen kerran ollut tässä.Mua vaan potuttaa että klinikalla eivät varmaankaan taas usko että kesken olis menny vaan täytyy jatkaa lääkityksiä ja odottaa lokakuun loppuun ultraan.En jaksa sinne odottaa ja mitä järkeä? Ne luget vaan estää kunnolla tyhjentymisen ja joudun jälleen kerran tyhjentämään kohdun lääkkeiden avulla mikä on todella kivuliasta puuhaa :'(

Miten tästä suosta enää noustaan?Meillä on enää 2 alkiota pakkasessa ja sulatuksessa on aina ollut iso kato viimeksikin 5 alkiota täytyi sulattaa että päästiin siirtoon.Siinä oli siis meitin 5 vuoden lapsettomuushoidot.Tuloksena 5 keskenmenoa ja edelleen tyhjä syli. :'(

Onnea teille kaikille raskauteen :heart:
 
Alexsandria voi ei!!!!!! :hug: :hug: :hug:

Olisko sun kuitenkin mahdollista päästä aiemmin sinne ultraan? Sehän on ihan kidutusta odotella kuukausi.

paljon voimia en oikein osaa muuta sanoa kun uskon ettei mikään kuitenkaan lohduta. :hug:
 

Yhteistyössä