Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

wattu minuakin on ihmetyttänyt vaihtelevat luge käytännöt. Kuvittelin, että luget tulisi pitää käytössä ultraan, mutta klinikalta annettiin lupa lopettaa heti positiiviseen vastaukseen. Käytin kuitenkin pakkauksen loppuun...sunnuntaina meni viimeiset.

Vadelmaunelma kyllä sinua nyt koetellaan! Onneksi saat huomenna hcg vastauksen. Voimia!

-tiki & :heart: :heart: -
 
Huomenta!

Tulin nostamaan meidän kakkossivulta takas ylös. Mitenkäs Wattu ja Vadelmaunelma? Onko tilanne parantunut? Toivon kovin ettei kummallakaan enää vuotele tai tuhruta!

Te joilla on masu jo "kasvanut" ni onko se vaan alamasu mikä tuntuu kasvaneelta? Mulla meinaan aamulla on melko normi olo, mut heti siitä se lähtee.. Järkky turvotus alkaa tosta tissien alta ja päättyy tonne ihan alas. Näytän siltä kun mun masu olis sellanen kova- vauvapallo- tyyliin jotain 5kk raskaana. Jep. Ompa kiva keksiä mitä laitan töihin päälle ku näytän ihan norsulta. Ok, enhän mä ihan hoikkis ole muutenkaan, mutta en nyt sentään tollanen pallerokaan.

Pelottaako teitä muita muuten vielä keskenmeno? Mä olen nyt kahdesti nähnyt pienen ultrassa, mutta silti takaraivossa on joku kamala keskeytyneen keskenmenon pelko. Kaverit joille olen puhunut asiasta pitää mua ihan pöllönä, nyt pitäisi vaan olla ajattelematta asiaa ja keskittyä masunkasvatukseen ja olla iloinen tästä raskaudesta eikä murehtia etukäteen. Juu, mä tiedän. Mutta ei ole ihan NIIN helppoa.

miten teidän muiden unet? Saatteko nukuttua kunnolla? Mulla on kyllä unet vähän hakusessa, illalla ei tule kovin helposti uni vaikka väsyttää ja yöllä herään kerran pissalle ja kerran muuten vaan.

Entä janottaako teitä? Musta tuntuu että mä voisin vaan juoda ja juoda ja juoda.. Ja illalla kun tuota harrastan ni toki saan yöllä nousta veskiin =)

Vielä olis kaks yötä neuvolaan ;))) Saa nähdä onko siellä ultra, veikkaan että sydänäänet ei vielä millään dopplerilla kyllä kuulu.
Kivaa päivää!

Napsuneiti ja pallero rv8+1
 
Napsuneiti, mulla oli taas yöllä tullut ihan vähän ruskeaa tuhrua lugemössön seassa niin kuin tähänkin asti. Sit laitoin aamu lugen ja läksin töihin mut äsken vessassa käydessä olinkin ihmeissäni kun ei ollut tullut mitään pikkarisuojaan. No, huomenna jälleen hcg testaus.
Onhan se keskenmenon riski enää tosi pieni kun on jo sykein nähty, joten Napsuneiti yritä ihmeessä nyt nauttia raskaudesta!
Mulla on ihan ärsyyntynyt olo nyt jotenkin, kun meillä tulee olemaan ihan älytön kevät töissä ja esimies meidän lisäksi on jo ihan kauhuissaan et miten selvitään. Ärsyyntynyt olo tuli lähinnä itselleni kun mulla on jotenkin rikollinen olo tästä raskaudesta. Siis miksi ihmeessä! Tätä on tahdottu ja yritetty jo vuosia (tosin muut ei sitä tiedä) ja jos tämä nyt onnistuu, niin mikään ei ole sen tärkeämpää. Mut jo ajatus siitä, et kun joudun kertomaan... Tosin olen yli 30-vuotias et varmaan jokainen ymmärtää eikä ala jurputtamaan mistään loistavasta ajoituksesta tms. Näitä kun ei voi ajoittaa eikä suunnitella, tai ainakaan kaikki ei voi. Nyt kun resurssejä käydään läpi niin mietin, et pitäskö esimiehelle kertoa aiemmin kuin np-ultran jälkeen. Olishan se varmaan hyvä, mut jos kaikki ei menekään niin kuin pitää. Oletteko te muut jo kertoneet työpaikallanne?
 
Napsis: Juu, kyllä mullakin on ihan se mahakin turvonnut,ei vaan kohtu-osa. Ja tosiaan ollu tämmönen pallo rv5 lähtien. :eek: Mutta sitä tutkittiin ja kaikki on tosi hyvin. :heart: Turvotushan johtuu siitä, että suolen toiminta hidastuu ts. suolesta imeytyy paljon enemmän nestettä kun ei-raskaana olevilla.

Mulla tuli muuten mieleen että miksi te muut ette oo käyny jo neuvolassa?
Minä ja taikis nyt ollaan (ja pidemmällä olevat tietty). Mut miksi te muut ette ole? Napsulla onneksi ylihuomenna nla - sydänääniä ei tosin kuunnella ennen rv10.

Wattu: Mie en ole kertonut, enkä meinaa kertoa ennenkun on pakko/huomaavat. Neuvolan tätikin sanoi että ei kuulu tippaakaan henkilökohtaiset kuten raskaus sille työnantajalle. Kaksi kuukautta ennen äippäloman alkua täytyy kertoa. Mulla varsinkin voi käydä niin että aika äkkiä saan lähtöpassit jos tietäisivät...
Eri asia tietty jos on niin vaarallinen tai muuten raskaudelle haitallinen työ, että pitää kertoa.

-Bee ja Ee 11+4
 
Krokodiili
wattu. Mun oli pakko kertoa työpaikalla jo heti alkuunsa (viikkoja oli silloin kasassa ehkä reilut 7 ), kun olen ollut niin pitkällä sairaslomalla. Oli hyvin ikävä kertoa (varsinkin niin alussa, kun pelkäsin keskenmenoa), kun mä aloitin uudessa virassa toukokuussa ja tulin kesäkuussa raskaaksi... Nyt olen sitten ollut jo kuukausitolkulla sairaslomalla ja tammikuulla alkaa äitiysloma...

napsuneiti. Mulla nykyään toi maha alkaa rintojen alta kans, joten norsuolo täälläkin... Olen ollutkin ylipainoinen, mutta ei mulla kyllä mahaa ole ollut ihan noin ylös asti.

Minä jatkan oksentamista, ei todellakaan naurata. Mulla on muuten vajaa kolme viikkoa rakenneultraan. Np-ultraa en jännittänyt, mutta rakenneultra voi olla vähän jännempi juttu. Aika pian menen jo myös keskustelemaan synnytyspelostani kätilön kanssa...

terv. Kroko 16+6
 
Wattu hyvä hyvä! Toivotaan että se nyt pysyykin poissa se tuhru!

Töissä kertomisesta, mä olen kertonut jo.. kun esimiehet tiesi että käyn hoidoissa ja kovin ottivat osaa mun jännittämiseen, ni tokihan kerroin että plussa tuli ;). Ja mä odotan kyllä innolla maaliskuun loppua että saan jäädä kotiin. Ei ole paras mahdollinen asia munkaan työpaikalle, tai lähinnä tiimille jossa vetäjänä ja asiakasvastaavana olen. Mutta so sääd... Ja mulla onneks on kaks niin ihanaa esimiestä, naisia molemmat, että ovat aivan innoissaan mun puolesta. Ja ovat koko ajan sanoneet että kyllä tämä Vauva-asia, hoidot, odotus, raskaus jne on mun elämässä ykkössijalla ja työn kuuluu tulla kaukana näiden takana. Aivan ihania esimiehiä siis ;)

Ja juu, mä kyllä myöskin nautin tästä raskaudesta. Tai lähinnä hellin ajatuksissa sitä että mun masussa kehittyy pieni ihmisenalku jonka sydän jo lyö. Mutta on lähipiirissä sattunut keskeytynyt keskenmeno ja myös paljon myöhemmillä viikoilla lapsen menetys, joten ne on varmaan jättäneet oman jälkensä. Mutta onneksi perjantaina on neuvola ja nt-ultrakin jo varattu =). Ehkä siinä välissä voi käydä lääkärineuvolassa tai sitten ihan vaan kuuntelemassa sydänääniä.

Tänään join aamulla kahvia. örks. Ei sinänsä ole paha olo, mutta tuntuu että on kurkussa kokoajan "pala" ja saa miettiä ettei okseta. Mut onneks tää ei o mitään verrattuna viime viikkoisiin oloihin. Eli näyttää nää päivät ja olotilat ja fiilikset vaihtelevan aikalailla.

Onko teillä muilla kavereita raskaana nyt samaan aikaan? Mulla on 3, ja yks aika samoissa kun mä. Tosin hällä on vasta arvioitu la, ja meni muutaman päivän ennen mua. Näinollen on kaikki np-ultrat, neuvolat jne ennen mua. Lisäksi ollaan aika erilaisia ihmisiä, hän on kovin kovin paljon rennompi kun minä. Eikä näin ollen käsitä mun ajatusmaailmaa kovinkaan hyvin.
 
RouvaB: Missä vaiheessa oot mennyt viikolla ohi? :D Tai kun mulla olisi neuvolan mukaan tänään 10+0 (netti laskureiden 9+6), mutta eikös me oltu samalla alkavalla viikolla jossain kohti?

Krokolle jaksamista, ei tässä oikein muutakaan enää voi sanoa. :(

Mikäs on vadelmaunelman tilanne? Onko tuhruilu loppunut?

wattu: Mä olen kertonut töissä pomolle, tai se näki sairaslomalapusta syyn, joten luonnollisesti myönsin asian. Muut työkaverit ei tiedä, mutta kun sairasloma loppuu (toivottavasti loppuu), niin olen käynyt jo niskapoimu-ultrassa ja jos siellä on kaikki hyvin, niin ei sen tarvitse enää salaisuus olla.

napsuneiti: Mäkin olen käynyt jo kaksi kertaa ultrassa ja silti mua pelottaa. Kyllä myös nautin raskaudesta ja olen ikionnellinen, mutta välillä pelko iskee. Meninkin sit tilaamaan sen dopplerin, kun niin pelotti. Jos se sitten rauhottaisi mieltä. Ihan hölmöltähän tää tuntuu, mutta minkäs sille itselleen voi.
 
No niin säken veskissä käydessä turhua oli taas ilmaantunut. Mutta tässä samalla myöskin ihan järkyttävä olo. Tulis oksu jos vaan menis oksulle. Tästäkin ajattelen, et kuvittelen vaan koko huonon olon! Ihmeellinen tuo päänuppi!
Pitää nyt tänään tosiaan funtsia, et kerronko huomenna pomolle tästä kun kuitenkin suunnittelee meidän ensi vuoden kuormaa, et miten pystytään tällä porukalla hommat hoitamaan.
Meillä on yksi jäämässä äippikselle ja viime viikolla työkaveri sanoi mulle, et älä sinä nyt ainakaan missään nimessä ole jäämässä. No, minä siinä vaan naurahdi hermostuneena miettien, et toivottavasti saan jäädä huhtikuussa!
RouvaB kyselit neuvolasta. Mulla on eka aika vasta rv 9+5! Viime raskaus (siis keskenmennyt) aikana eka neuvola oli joskus rv 7 ja sit toinen oli rv 9-10, eli siitäkin on täällä karsittu. Kaikesta karsitaan niin paljon!
 
HUPS!

Taikis: Itsekin ihmettelin että tuntuupas aika menevän nyt yhtäkkiä tosi nopeeta. Ja tuo luku näytti jotenkin tyhmältä. Miehän oon siis nyt tietenkin 10+4! Hyvä kun kerroit :LOL:

Wattu: Kyllä sie varmaankin raskaana ihan tukevasti olet jos noin etoo. Yleensä siis keskenmenon huomaa nimenomaan siitä, että oireet vähenee (niin itsekin huomasin kun se tuli). Tuhruttelu siis on varmaankin ihan ok, vaikkakin ikävä juttu. =) Ja kurjaa, että nuo neuvolatkin on lykätty noin myöhäseks. Mä olin tossa vaiheessa käyny jo neuvolassa sekä lääkärineuvolassa ultrassa.

Napsiksella on ihana pomo! ja mulla ei oo kavereita raskaana. Ja muutenkin vähän kavereita, tooosi vähän. Ja nekin tuntuu liian raskaalta "ylläpitää". Oon semmonen erakkoluonne, että tartteen omaa aikaa ihan hirveästi. Mies ja kissat (ja tää lapsi) ei sitä omaa aikaa häiritse, mutta kaikki muu(t) kyllä. Heti kun pitää muita ihmisiä vapaa-ajalla tavata, tuun tosi väsyneeks.
Mie muuten nautiskelen tässä samalla kofeiinitonta kahvia. Mulla käy kofeiinikahvin haju pahaa nenään. Mutta tän ei. Ehkäpä raskaana oleva kroppa noin fiksusti sitten osaa välttää sitä turmiollista kofeiinia. :D

Bee ja Ee 10+4 :D
 
Vadelmaunelmalla on ikävät paikat, onneksi vuoto loppui, toivotaan parasta!!!

Wattu: hyvä, että nyt ei tuhruile, huonovointisuus kuulostaa lupaavalta..

ON: tänään käyty alkuraskauden ultrassa (rv 7+1), ja olin kyllä kauhusta jäykkänä, kun pelkäsin pahinta, ja on sitä tuhruiluakin hieman ollut..
Onneksi uutiset oli hyviä ja siellä näkyi kaksi kaverusta, sydämen sykkeet näkyi, ja koot vastasi viikkoja..
Eli siinä on nyt sitten vähän sulattelemista.
Pelko väistyi hieman, mutta ei varmaan kokonaan katoa vielä PIITKÄÄN aikaan..

RouvaB kysyi tuosta neuvolasta, en ole vielä uskaltanut aikaa varata, joten täytyypi tänään soitella sinnepäin..
 
Huomenta!
Watulla hyvä merkki jos ei kunnon vuotoa ole alkanut....ehkä se on vaan luge ärsytystä tai jotakin! MItes vadelmaunelma?

Mulla neuvola ens viikolla ja sillon viikkoja jotakin 7! Ja maanantaina vihdoin se kauan odotettu ultra!

Sain tänään sen viime torstaina otetun hcg arvon ja se oli 11805 ja viikkoja sillon 5+3....hoitajan mukaan tukevasti raskaana......oireidenkin perusteella.

On ihan kamala olo....ihan sairas....kuvotusta yötä päivää nyt ja tosi väsynyt....en saa mitään aikaseks ku makaan vaan! Tänään aamulla ie maistunut mikään mitä kaapis on ja piti mennä kauppaan sit hakee toista lleipää ja kalkkunaleikkeitä leivän päälle ja toista juustoa mitä kaapissa oi ja tomaatti pussi mut se tomaatti ei tosin sit maistunutkaan! Ja syönnin jälkee sit taas makasin sängyssä ja yritin pidellä oksennusta! Koskahan tää loppuu ja toivottavasti ei pahene oksentamiseen asti koska se saa mut varmasti vielä heikommaks!
Rinnatkin on toooosiiii arat! Ja alavatsa kipeä jos oon hetken esim. selällään maannut ni ilman kipu huutoa en pääse ylös! Niin sattuu alamasun sivuille!

Ainii unohtu onnitella vilhelmiinaa tuplista! toivottavasti kaikki sujuu hyvin! =)
 
Otatteko minut seuraanne?Täällä testattu eilen plussa, ja tänä aamuna sain kuulla eilisen veritestin tulokset, hcg arvo oli 171.
Me ollaan toivottu lasta vuodesta 2006 lähtien. 2007 päästiin hoitoihin, minun kk-kierron epäsäännöllisyyden takia. Aluksi syyksi epäiltiin stressiä, mutta myöhemmin on todettu että munasarjani ovat pco tyyppiset. Lääkitys alkoi teroluteilla, sitten clomeilla, sitten pistoshoitoina menopurit ja viimein viime syksynä ivf hoito, josta nega. Pakkaseen jäi 6 alkiota, hyviäkin vielä, mutta eivät kestäneet sulatusta.
Toinen ivf hoito tänä syksynä, jossa kävi aikamoinen kato.15 munasolua, mutta huonolaatuisia ja lopulta vain 2 siirtokelpoista alkiota, jotka molemmat siirrettiin. ja nyt siis elämäni ensimmäinen plussa, ja kuka tietää onko niitä nyt siellä yksi tai kaksi.
Eli pitkä tie takana. Kuvittelin, että olisin nyt onneni kukkuloilla, mutta mutta. Kamala pelko, onko tämä kohdunulkoinen, tuulimuna tai jokin. Tuleeko keskenmeno. Te taidatte kanssa pyöriä aika paljon tuon keskenmenopelon kanssa. Ehkä se helpottaa kun raskaus etenee. Ultraankin on vielä aikaa, se on rv7. Mitä siellä silloin pitäisi näkyä?
Kahlaan vielä tarkemmin tätä ketjua läpi, niin pääsen selville teidän tilanteista paremmin.
Nauttikaamme kuitenkin nyt tästä onnesta =)
t. Pohtijatar rv4+2
 
Pohtijatar onnea plussasta ja tervetuloa!!!
Meillä on yritys alkanyt myöskin 2006.
Naistenklinikan ultrassa rv 7+1 näkyi pieni alkio jonka sydän sykki kiivaaseen tahtiin =) Ja saatiin jopa mitta, joka oli huimat 9,1mm. Kävin oman mielen rauhoittamiseksi uudelleen ultrassa 7+6 ja siellä näkyi jo pienen pienet kädet, ja sydänkin oli jo pienempi. Ei niin suhteettoman suuri kun sillon ekassa ultrassa.

Aitiliini tsemppiä pahan olon kanssa! on varmasti kurjaa, toivottavasti sulla ei kestä yhtä kauaa kun Krokolla!!!
 
Jannaliini, nyt mittaa oli 13,4mm eli käsitykseni mukaan kasvua on n. millimetri päivässä tässä vaiheessa. Onhan tuo aika pieni kun viivottimesta tota mittaa katselee...
Ootko sä pystynyt töissä kuitenkin käymään vaikka huono olo onkin?

Mä äsken juttelin Hr-ihmisten kanssa, joista toinen on jäämässä mammalomalle 29.10 =). Ja kyselivät oireista, kerroin että en oikein saa nukutuksi ja siksikin väsyttää. Kehottivat sitten vaan kun siltä tuntuu niin ottamaan saikkua. On tämä kerrassaan hieno työpaikka. Hr:ltä menin alunperin kysymään että tarvitaanko jotain todistuksia neuvolasta, naikkarilta, lääkäriltä tms. että oon raskaudenaikaisissa tutkimuksissa ollut, niin ei kuulemma edes tarvita. Ja KAIKKI saa käydä työajalla jotka vaan liittyy raskauteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taikapapu:
Nimimmari - LA - monesko- synnäri - hoidot - lasta toivottu kk/vuosi

Krokodiili
- 4.3.2010 - ensimmäinen- VAS - Clomit, Menopur ym. tabut ja piikit, 1xIVF (p) - vuodesta 2005

Annie77 - 22.3.2010 - toinen - PHKS - 2004IVF poika, 2009 IVF/ICSI (+) - 5/08

talvikauris -24.3.2010 - ensimmäinen - ICSI (l), useampi vuosi

Rva B - 17.4.2010 - ensimmäinen - NKL - Clomit,Terot,3xiui,IVF, km, luomu- vuodesta 2005

Taikapapu - 22.4.2010 - ensimmäinen - 2x IUI, luomu - 3/08

Emmaria - 1.5.2010 - ensimmäinen - KOKS - 3x IUI, luomu - vuodesta 2004

napsuneiti - 4.5.2010 - ensimmäinen - LS - clomit, 2 IUI + IVF - 8/2006

Viksi - 11.5.2010- toinen raskaus, mutta kolmas lapsi- nkl tai KOS - IVF lyhyellä kaavalla, tuoresiirto - 8/2009

vilhelmiina72
- 11.5.2010 - ensimmäinen - 7x IVF, viimeinen luovutetuilla munasoluilla - reilu 4v.

aitiliini83 - 18.5.2010 - kolmas - KOS - ICSI

Valma - 18.5.2010 - ensimmäinen - NKL - IVF - 06/06

wattu - 19.5.2010 - ensimmäinen - 2xIUI 1x ICSI - 3 v.
Pohtijatar 30.5.2010-ensimmäinen-KYS-Terot,clomit,menopur piikit, 2x1vf-vuodesta 2006
 
Täällä on tunnelmat asteen helpottuneet. Sain tänään maanantaina otetun hcg-arvon ja se oli kuulemma hyvä eli olen edelleen raskaana, vaikkka oireita ei ole kyllä tullut nimeksikään. Vähän rauhoitti tämä tieto. Nyt vielä kertaalleen joko huomenna tai perjantaina uusi mittaus, jotta nähdään, mitä maanantain niagaran jälkeen on tapahtunut. Eilen illalla tuli vielä n. ruokalusikallinen kirkasta verta ja yöllä noin puoli teelusikallista. Ja kaikki siis täysin kivuttomasti, tuntuu vaan että nyt jotain valahtaa. Tämä siis viittaisi siihen, että kyse on hematoomasta, joka siis on verihyytymä tai mustelma. Tämä tullut todennäköisesti siitä punktiosta. Tämä on nyt sinällään vaaratonta, MUTTA jos se on suuri ja tulee vauhdilla, on vaarana, että kaikki muu tulee mukana. En siis tiedä, miten kauan on mahdollista, että vuoto saattaa yllättää. Jäin nyt kokonaan kotiin töihin ja teen töitä kotisohvalta käsin. Lepäily ja kaiken rasituksen välttäminen saattaa edesauttaa sitä, että loput hematoomasta tulee "rauhallisesti", vähittäin ulos eikä kertarysäyksellä. Mutta jännittelen edelleen.

Niin ja tuosta töissä kertomisesta. Mä olen ope ja tutkija yliopistolla, joten no problem. Töitä saa tehdä kotona ilman, että kukaan kyselee mitään, ei ole mitään työaikoja tms. Vain oman opetuksen aikana pitää olla paikalla. Mut mä teen pääsääntöisesti vain tutkimustyötä, joten kaikki järjestynee varmaankin.

Ja Pohtijatar: Onnea sulle sylikaupalla! Vihdoinkin!!!

Mulla on muuten ultra 5.10, mutta lääkäri sanoi, että voisin käydä täällä omalla paikkaunnalla gynellä jo ennen sitä. Eli milloin kannattaisi mennä, jos haluaisi nähdä sykettäkin jo? Tänään on huimat rv.5+2. Eli ehkä minutkin voisi laittaa listalle? Uskallankohan?

Vadelmaunelma ja toistaiseksi rv5+2 :heart:
 
Lisäsin sut listaan pohtijatar. :) Voisiko tiki ja vadelmaunelma laittaa kanssa kaikki haluamansa tiedot niinkun pohtijatarkin, tommoseen valmiiseen "pakettiin" niin ei tarvitse etsiä kaikkia tietoja sieltä täältä palstalta. :D Lisään teidät sitten myös listaan.

Eli tähän malliin: Pohtijatar - 30.5.2010-ensimmäinen-KYS-Terot,clomit,menopur piikit, 2x1vf-vuodesta 2006

Mites Jannaliini, joko oot valmis tulemaan listalle?
 
Jannaliini mun pallero on koko ajan ollut 2pvää kehityksestä perässä, eli vastas 7+4. Mutta lääkäri sanoi että toi mittaaminen tossa vaiheessa on NIIN miliimetrinsadasosa-peliä ja muutaman päivän heitot on ihan ok. Syytä huoleen ei siis sen suhteen pitäisi olla.

Mun olo onneks parani kun pääsin töistä kaupan kautta kotiin ja söin pinaattilettuja anopin tekemällä puolukkahillolla. nams. Ja hyvä niin. Nyt on pellillinen mokkapaloja tulossa uunissa =)
 
Vadelmaunelma ja wattuTäällähän on hyviä uutisia! Ja tervetuloa pohtijatar :wave:

Tässä tiedot listaan:
Tiki-24.5.2010-ensimmäinen- laparoskopia, 1x IUI +3x IVF-lapsitoive vuodesta 2005

-tiki & :heart: :heart: -
 
Lisäsin tikin tiedot listaan. :)

Arvatkaas mitä? Se mun doppleri tuli tänään ja pitihän sitä heti kokeilla ja äänet kuului upeasti! :heart: Kovasti siellä pikkuinen jumputteli menemään. Kyllä taas helpotti! Eli tänään on 10+0.
 
Pohtijatar, tervetuloa ja paljon onnea!
Vadelmaunelma, sullahan on hyviä uutisia! Hyvä että mielikin on jo vähän rauhoittunut!
Tuhruttelu on hieman vielä vähentynyt, vaikka se oli hyvin vähäistä muutenkin. Nyt en ole ihan varmaa enää itsekään oliko lugemössö eri väristä kuin pitäisi vai oliko siinä rusehtavaa joukossa (sorry ällöjutut!). Eli se jo kertoo et tosi vähäistä oli jos oli. Kohta sitten jossain vaiheessa lähden käymään labrassa ja tulokset saan kuulla 12-12.30. Kyllähän se hieman jännittää, mitä arvoille on tapahtunut sitten maanantain.
 
Huomenia!

Watulle peukut pystyssä että arvo on noussut huimasti maanantaista!!!

Mä taidan jäädä tänään töistä kotiin. Oksu tuli kaaressa kun sängystä ylös nousin. Ja väsyttää IHAN hulluna vaikka pitkästä aikaa menin 21,30 nukkumaan ja nukuin yön ihan hyvin. En taida uskaltautua auton rattiin tota 53kilsaa varten, voihan olla että enää ei oksu lennä, mut kun olo muuten on kun jyrän alle jäänyt. Kai sitä saa päivän verran antaa itselleen armoa ja olla saikkupäivällä???

Mä olen tosi huono jäämään töistä pois ellei oikeesti oo tyyliin 38astetta kuumetta. Jotenkin liian tiukka omatunto tai jotain.

Napsuneiti rv8+2
 

Yhteistyössä