Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Huomenta!!!

Mitenkäs Wattu vieläkö tuhruttaa? Onko mieli yhtään rauhallisempi?

Aitiliini tsemppiä pahan olon kanssa! Se ällötysolo on aika epämiellyttävä ja musta ainakin tuntu että helpotti hieman ku oikeesti se oksu tuli. Mut on varmasti rankkaa olla suurin osa päivästä huonovointinen ja vielä hoitaa lapsia ja käydä koulua.. Uuh... Toivottavasti sun olo ei tosta pahene ainakaan!

Mulla meni viime yö aivan harakoille, ja nyt väsyttää NIIN paljon.
Ei ollut huono olo aamullakaan, eikä ole iskenyt vielä töissäkään. Kohta täällä jo tunti oltu. Oonko teidän mielestä ihan pöllö jos käyn tänään ultrassa tarkistamassa onko kaikki ok? Vastahan mä ke kävin, mutta siltikin...

 
Äitiliini, 1 alkio vain siirrettiin, joten vuoto ei ole sitäkään.
Napsuneiti, vuoto loppui illalla aj ei tullut yhtään vaikka kävin pienellä kävelyllä. Yön aikana sitä oli tullut taas n. 1 tl verran. Nyt olen töissä ja äsken vessassa käydessä ei taaskaan mitään. Olen kiusannut tässä itseäni lukemalla juttuja keskenmenosta. mä en vaan jaksa tätä. Neuvolaan alkaa soittoaika kohta 8:15, joten sinne soitan ja kysyn, et saisko verikokeesta mitään varmuutta tai olisko täällä mahdollisuutta ar-ultraan ja milloin aikaisintaan. Tämä on sellainen käpykylä, et ei välttämättä ole sitä mahdollisuutta kunnallisella. Huokaus...
 
Hyvää alkanutta viikkoa naiset!

Wattu: Toivottavasti pääset ultraan tai veritestiin heti! Muutenhan sä tuut ihan hulluksi (kun on km taustalla) , vaikka tuhruttelu asiaan kuuluisikin. Hyvä merkki on tuo, ettei vuoto nyt enää jatku. Keskenmenossahan sen pitäisi vain yltyä. Eli sehän voi olla hematoomaa tai mitä vain pientä tuhruttelua. Myös jos olette olleet yhdynnässä, niin tuhruttelu voi johtua siitä, että turvonneitten limakalvojen pintaverisuonet olisivat katkeilleet kohdunkaulalta (on kuulema yleistä ). Toivottavasti saat pian varmuuden asioihin- tietämättömyys on pahinta. Ja stressi.

Viksi: TUo oli ihan just miun ajatuksista, että sama mitä itse teet, korkeampi taho päättää raskauksien jatkumisista. Se onkin se kikka, millä viime viikolla lopetin sen murehtimisen ja laskin stressitasoani huomattavasti. On kyllä nyt paljon parempi olo ja pystyy nauttimaan raskaudestakin paremmin. :heart:

Talvikauris: Onnittelut ultrasta! Saitteko kuvia mukaan? Mulla ois tuo np- ultra ensi viikolla. Odotan kuin kuuta nousevaa! Mullakin on tuosta makean syönnistä tosiaan se paha mieli, että se vie tilan ns. paremmalta ruualta, missä olisi tarvittavia hivenaineita ja vitamiineja vauvalle. Noh. Onneks syön superterveellistä ruokaa niin muuten...

Tiki: Tervetuloa! Etkä ole liian varhain tulossa - suurin osa meistä oli heti täällä kun plussasi - tää on turvallista seuraa kun kaikilla taustalla lapsettomuuden tuskat.

Minä: Oon jo rv11! Eli vauveli on jo virallisesti sikiö ja ihan oikean vauvan näkönen (mutta isopäisempi). TÄYSIN oireettomana mennään edelleen - vatsakaan ei enää kasva, vaan pysyy samanlaisena kuin rv5 (eli suhteellisen isona kuitenkin). Ensi viikon torstain np- ultraa odottelen tosi malttamattomana. :heart:

PS. Mies osti mulle ja vauvalle sen Kulta Pieni -vauvakirjan ja se on IHANA. Siinä on myös osio raskaudelle. Niin ja sit käytiin "suunnittelukäynnillä" Vaunukaupassa. :D Mitään ei kuitenkaan olla vielä ostettu. Puhuttiin vähän että jos raskauden puolivälin jälkeen alkaisi haalimaan pienen tavaroita kasaan.

Toivoopi Bee ja Ee 10+2
 
Just soitin neuvolaan ja kysyin, et onko täällä mahdollisuutta päästä ar-ultraan, niin sanoi, et joo viikolla 12 olevaan np-ultraan. Ei se kyl mun mielestä ole enää ar-ultra! Muuta ei siis ole, yksityiselle pitäis mennä mut ei siellä mitään näy. Pitkin hampain sain sitten lähetteen hcg-testiin, sinne menen varmaan kohtapuolin ja tuloksen voi soittaa puolen päivän maissa. Soitin klinikallekin ja he sanoivat, että se pitäis ottaa sitten parin päivän pästä uudestaan, neuvolassa ei maininnut siitä kyllä mitään. No, pitänee kysyä sitten myöhemmin kun soitan sinne. On tosi helppoo keskittyä töihin!
 
Wattu, uskon ettei todellakaan ole helppoa keskittyä töihin. Mut mitä jos varaisit yksityiselle ultran vaikka viikon päähän? Jos se helpottaisi jo oloa kun olisi se aika varattuna eikä siihen olisi niin pitkä aika enää. Eikö sillon sentään jotain jo näkyisi?

Mä varasin ajan sinne nt-ultraan. Se on sitten 19.10 ja rv on sillon 11+6. Se oli ainoa aamuaika mikä oli jäljellä.. uuaaahh... pitkä odotus sinne.
 
Nyt on verikokeessa käyty ja puolen päivän jälkeen olisi tulokset valmiina. Meinaan pyytää jos saisi muutaman päivän päähän uuden kokeen. Napsuneiti, ajattelin jo, et varaisin tosiaan täältä paikkakunnalta yksityiseltä ultran ja peruisin sen ensi viikon keskiviikon ajan hedelmöitysklinikalta. Klinikalla olivat sitä mieltä, et ultrassa voisi näkyä jotain jo tämän viikon lopulla Tuntuu niin hälmöltä ajaa sinne asti (90km/suunta) kuulemaan huonoja uutisia kun voin ne kuulla myös omalla paikkakunnalla ja halvemmalla.
 
En ole uskaltautunut ilmoittautua tähän pinoon tuolta lapsettomuuspuoleta, mutta olen käynyt lukemassa "salaa" näitä teidän juttuja ja Watun tilanne pakotti kirjoittamaan nyt.

Wattu: Oli ihan pakko tulla kommentoimaan tuota sun vuotojuttua. Mähän siis myös plussasin viikko sitten hcg arvolla 211 sun kanssa tuolta samaisesta pinosta eli syksyn IVF/ICSI hoitolaisista. Täällä on kuule vähän sama tilanne kun sulla :'( Mulla on siis kasassa huimat rv 5+0, mutta pelkään sen muuttuvan rv 0+0. Ja tämä olisi jo kolmas varhainen keskenmeno kohdallani. Pää hajoaa kohta, että eikö mikään elävä pysy mun sisälläni :'(

Mulla siis on perjantaista lähtien lieviä alavatsan juilintoja ja lauantai-iltana tuli pyyhkiessä hennon ruskeaa limaa. Säikähdin aivan kuollakseni, samoin eilen illalla. No, nyt aamuyöstä heräsin vessaan, ei ollut kipuja eikä mitään mutta pyyhkiessä paperi oli sellaista lohenpunaista. Vatsaa on kivistellyt siitä lähtien aina satunnaisesti, ei mitään kovia kipuja, sellaisia vaimeita kipuja. Välillä ei koske ollenkaan. Vuotoa on tänään tullut hieman, mutta se on ollut sellaista haaleaa ruskeaa. Olen aivan paniikissa.

Soitin myös omalle klinikalle ja sieltä passitettiin myös uuteen verikokeseen, jotta nähdään mitä hcg arvolle on käynyt. Hoitaja yritti myös rahoitella ja antoi vaihtoehdoiksi seuraavat: 1) harmiton, vaaraton vuoto 2) hematooma 3) toinen alkio kuihtuu ja tulee ulos 4) limakalvo on "yliturpea" hoitojen myötä ja sitä valuu pois 5) alkava keskenmeno. Lisäksi mulla on ollut lieviä selkäsärkyjä ja lääkärinä toimiva käly kehotti tällä viikolla käymään ultrassa katsomassa sen, että on edes oikeassa paikassa eikä kyse varmasti extrasta.. Siis muutahan siellä ei tällä viikolla vielä voikaan oikein näkyä. Mutta huoli on hirveä ja orientoidun jo taas yhteen menetykseen :'(
 
wattu: Eikös sulla ole kuitenkin viikkoja nyt 5+5? Miehän kävin Väestöliiton ultrassa 5+6 ja kyllä siellä jo näky ruskuaispussi, kiinnittynyt alkio ja SYKE. Ja olisi kuulema näkynyt jo alkuviikosta (koska se alkaa epätasaisesti ja verkkaisesti, mutta mulla oli tossa vaiheessa jo tasainen ja kovasti jumputtava rytmi). Eli ei sen ultran varaaminen turhaa olisi! Hyvä kuitenkin, että kävit siellä verikokeessa!

Vadelmaunelma: Milloin sä pääset verikokeeseen? Tosi piinaavia nuo vuotelut, ja me varmasti lapsettomuuspohjalta (ja ehkä keskenmenonkin kokeneina) säikytään noita vuotoja enemmän. Joka paikassa toitotetaan, että ne kuuluu alkuraskauteen. Mut säikähtäisin minäkin ja miun mielestä pitää tehdä mitä vaan ikinä voi, jotta pääsee eroon stressistä (se on sitä pahinta myrkkyä). Olise sitten ultra, veritesti tai uusi raskaustesti.. mitä vain mistä vähän näkis että ollako tässä raskaana vielä.

Olette ajatuksissa naiset! Tsemppiä!

Toivoopi Bee
 
Voi Vadelmaunelma! Miksi meitä näin koetellaan! Eikö se tosiaan riitä, että käydään läpi rankat (ja kalliit!!!) hoidot... Millon sä saat ne verikokeiden tulokset? Ilmottelehan sitten mitkä arvot ovat. En osaa sanoa muuta kuin että yritä jaksaa. Ei osaa nyt mitään tehdä kun miettii vaan tätä ja surffaa kaikkee mahdollista netistä.
RouvaB, joo mulla ois tänään 5+5. Voi olla et perun tosiaan sen klinikan ar-ultran ja varaan aikaisemman ajan tänne paikalliselle gynelle.
Hölmö kysymys, en älynnyt klinkalta tätä kysyä, mut voiko Luget aiheuttaa alkuraskaudessa vuotelua? Luin tuoteselosteesta, että tuhtuvuoto on mahdollista Lugejen aikaan, mut ei siitä raskauden yhteydessä ollut mitään puhetta.
 
En osaa noista lugeista sanoa. Sillai ihmettelisin kyllä, jos ne nyt alkaisivat tuhruttaa kun eivät silloin siirron jälkeisenä piina-aikanakaan tuhruttuaneet - muutakun pp8-pp9, jolloin kyse ilmeisesti kiinnittymisestä. Mulla tämä vuoto ei myöskään voi olla valemenkat, koska mun menkat ois kyllä luonnolloisestikin tulleet ajat sitten viime viikon alussa. Mä en tiedä, koska saan tulokset. Täällä paikallinen Mehiläinen lähettää ne Töölöön saakka ja siinä menee 2vrk! Menen tänään iltapäivällä vasta verikokeseen, sillä oma klinikka faksaa tänne ensin lähetteen, jotta saan KELA -korvauksen. Minäkään en jaksanut lähteä reilua paria tuntia ajamaan yhden verikokeen takia. Hoitaja sanoi myös, että voisin jopa odotella vuodon loppumista ja sitten otattaa sen hcg:n josko se olisi kunnolla silti nousussa. Nyt ei kyllä mikään vaihtoehto tunnu kivalta! Tämä odotus on niin piinaavaa. Ja minäkään en ymmärrä tätä kärsimyksen ja henkisen kidutuksen määrää. En viittinyt edes töihin lähteä tänään, jäin kotiin märehtimään ja teen mitä jaksan. Joku etu onneksi tässä, että on yliopistolla töissä. Saa nyhvätä kotona rauhassa eikä kukaan kysy mitään...
 
Voi hitsi Vadelmaunelma kun et saa sitä tulosta nopeesti! Tämä on kyllä sellanen tilanne, et haluais vaan kaivautua omaan koloonsa odottamaan mitä tapahtuu. Ja just kun mä oli jo tulossa sieltä kolosta pois kärsittyäni noista lapsettomuusvuosista ja hoidoista! Olen ollut niin epäsosiaalinen jo tosi pitkään, ettei tosikaan!
Soitin juuri tulokset hcg-kokeesta ja tulos on 25327, eli tukevasti raskaana vielä. Sain sitten lähetteen jo seuraavaan verikokeeseen torstaille, et onko arvo nousussa. Voi helvatan helvatta, et on vaikeeta!
 
Jannaliini, varasin =). Perjantaina on neuvola, siellä ei ultrata. Mut maksan nyt tästä päivästä ni saan kysellä kaiken mikä mielessä on. Kuitenkin se naikkarin käynti oli kokonaisuudessaan vajaa 10min ni ei siitä paljon jäänyt ns aikaa kysyä tai mitään.

Mulla on myöskin alkanut oleen alamasu ja selkä kipeet. Sellasta jomottelua. Ei repäisykipua, eikä satu aivastaessa. Vaan selässä on tunne että se on ihan "väsynyt" ja välillä jomottelee. Ja samoin masulla. En ole vielä särkylääkettä tarvinnut, mutta vähän se sellasta menkkamaista on. Aika samoilla me kyl mennään. hassua.
 
Joo, hyvä tuo arvo on ainakin nyt. Toivotaan et se ois torstaina paljon isompi, niin vois uskoo enemmän itsekin.
Peruin äsken sen ensi keskiviikon ar-ultra ajan klinikalle ja varasin ensi maanantaille ajan paikalliselle yksityiselle gynelle. Olisivat tarjonneet aikaa jo huomiseksi, mut en uskaltanut et jos on liian aikaista kuulla sykettä. Sittenhän sitä ois repinyt hiuksensa viimeistään päästä!
 
Wattu arvohan kuulostaa hyvältä! Hyvä, että sait ultra ajan aikaistettua..jos se vaikka toisi hieman mielenrauhaa...
Vadelmaunelma vastauksen odottaminen varmasti piinaavaa...itselläni tukihoito loppui eilen ja nyt jo tuntuu, että mahdankohan enää olla raskaana? Täytyy varmasti pissata edes tikkuun asian varmistamiseksi...Hoitojen piinailun loputtua tämä hermoilu vastaa tuntuu alkavan...Onneksi on kanssasisaria....ei näitä tunteita voi kukaan muu ymmärtää...

-tiki & :heart: :heart: -
 
Wattu ja Vadelmaunelma: tsemppiä!!
Täälläkin on vähän sama tilanne, tuhrua tuli viime ma ja ti, sen jälkeen ei ole tullut, ja kerkesin jo huokaista helpotuksesta, kunnes sunnuntaina taas iloinen yllätys odotti.. Tänään ei mitään..
Kyllä tämä on rasittavaa, ihan niinkun ei sitä stressaisi jo muutenkin tarpeeksi ilman tuollaista inhottavaa vuotoa.. Mullakin on yksi km takana, joten siinäkin mielessä ahdistunut olo, silloin ei kyllä ollut mitään vuotoa..
Mulla on alkuraskauden ultra keskiviikkona, joten huominen pitäsi vielä sinnitellä.

Toivotaan, että meillä kaikilla tilanne on hyvin masussa !!!!

Tiki: tervetuloa tänne puolelle!!!! :heart:
 
Kiitokset tsempityksistä ja kannustavista sanoista teille jokaiselle!!!
Tiki, siis Lugetko sulla nyt lopetettiin? Mä olen miettinytkin, et miten kauan niitä oikein käytetään. Mulle sanottiin klinikalta, et silloin ensi viikon keskiviikon ultrassa (siis jonka nyt peruin) katsoittais et milloin lopetetaan. Milloin te muut olette saaneet lopettaa Luget?
Vilhelmiina, tsemppiä sinulle samassa tilanteessa kärvistelyyn. Toivotaan tosiaan et meillä kaikilla asiat on niin kuin pitää!
ON, yöllä tuli taas tuhrua lugemössön seassa. Olen huomannut, et aina lugejen laiton jälkeen (3krt päivässä) tulee sitä tuhrua. Mut toki sen varmasti silloin huomaa kun sitä töhnää tulee.
 
Wattu, mulla loppui luget sinä päivänä kun soittivat positiivisen tuloksen naikkarilta, eli 4+0. Jospa se sun tuhruilu tosiaan johtuu vaan niistä lugeista!

Vilhelmiinalle myöskin tsemppiä.

Mä saan tänään sanoa *POKS* eli nyt on 8+0 ja takana aivan rikkonainen yö. Koira herätti, mies herätti, oli pissahätä jne.. eli rikkonaisesti tuli nukuttua ehkä sellanen 6h. Väsy on siis melkoinen. Pakko ottaa pienet unoset varmaan kun pääsen kotiin. Illalla en saanut unta kun aloin miettimään synnytystä.. juu-uuu... mä olen pelännyt sitä ikäni, ja jotenkin nyt alan tajuumaan että jaaha, sillälaillahan tämä pienoinen ulos tulee. Jep. Koitin kyllä painaa sen asian samantien mielestä pois, mut eipä silti heti tullut uni.

Napsuneiti ja pallero 8+0 eli nyt alkoi kolmas raskauskuukausi ja yhdeksäs viikko =)
 
hei,
mun on pakko kans poiketa tänne watun takia jonka kanssa oltiin hoidoissa ja melkein plussailtiinkin samoihin aikoihin (päätin odottaa alku-ultraan ennen kuin liityn tähän pinoon syksyn hoitolaisista eli palataan toivon mukaan asiaan ensi maanantain jälkeen :) ).

minulla luget jatkuivat neljännen paketin loppuun eli 10 päivää vielä testipäivästä (6 pvää 2x/pvä ja 4 pvää 1x/pvä) . wattu, älä panikoi ihan kauheasti, luulisin että lugeista johtuu jos niitä vielä käytät. olen ymmärtänyt että on melko yleinen sivuoire. mullahan vuosi vain pp 12 vähän ja sen jälkeen ei ole ollut mitään. tosin nyt on aina pelko matkassa vessareissulla kun luget loppuivat vkl:na, mutta ainakin vielä kaikki hyvin vaikka vatsakipuja välillä on..

mitens tuo babyasperiini, oletko ajatellut että voisit alkaa ottamaan sitä nyt alkuraskaudessa jos keskenmenotaipumusta on? yksi tuttu useamman keskenmenon jälkeen käytti 12 vkolle asti ja raskaus on jatkunut onnellisesti, hän vannoo babyasan nimeen :). ei tietysti ole ihan kiistonta mutta voisi vaikka ainakin kysyä lääkärin mielipidettä.. yleisesti kai vaikutus perustuu veren ohenemiseen, jolloin myös kohdun verenkierto pysyy hyvänä.

mutta koita pärjäillä wattu ja me uskotaan että kyse on vaan lugeista!
hengessä mukana Eena ja pienet 6+1
 
Mun oli ihan pakko tulla kysymään vielä tällaisesta, kun en tiedä kuulunko nyt uudelleen yrittäjiin, tippuviin, odottajiin vai mihin kastiin: Eli sitä tuhruilua jatkui koko iltapäivän ja kävin hcg -kokeessa, jonka tulokset tulee siis vasta huomenna. Loppuiltapäivästä alkoi olla kuitenkin sellainen olo, että vatsa halkeaa kohta ja hanat aukeaa kun joku vaan ottais jonkun tulpan pois. No, alkuillasta vessareissulal tuli sitten punaista verta suoraan ja pieni pallero ja jotain riekalaita. Mutta tuolloin ei siis ollut kipuja yhtään. Olin tosi hämmentynyt. Mulla saattaa menkkojen aikana tulla tosi isoja hyytymiä ja muutenkin vatsa kramppaa, mutta nyt ei mitään vastaavaa ja vuotokin vähäisempää ja ne muutamat klimpit semoisia pikkurillin kynnen kokoisia.

Vollotin koko illan sitten, että tässä tämä nyt oli ja tuhannet eurot valuu vessan pöntöstä alas. Mutta kaikki vuoto ja kipu päättyi tuohon. Tänään laitoin luget kiltisti paikoilleen ja kn on ihan ummessa :eek: Olen ihan ulalla, että mistä on kyse. Puijaako mun keho mua vaan ja keskenmeno keskeytyi ja joudunko lääkkeelliseen tyhjennykseen? Vai voiko se muka olla se hematooma tai toinen alkio? En tiedä. En kestä tätä epäselvyyttä. Ilmeisesti huomenna täytyy vielä mennä ottamaan tuo hcg niin näkee mitä arvolle on tapahtunut sitten eilisen. Jos tämä nyt menee kesken, niin toivon että tulisi nyt kerralla kaikki eikä tälläista epämääräistä hanat auki - luukut kiinni -meinikiä. Onko kellään mitään vastaavaa ollut tai tuttavapiirissä? En tiedä, pitäisikö nyt surra vai elätellä toiveita :/
 
Vadelmaunelma voi kun sulla on kyllä rankkaa!!! Epätietoisuushan se on kaikista pahinta, ja sulla sitä nyt on todenteolla. Onko sulla mahdollisuutta päästä sitten sen hcg kokeen jälkeen ultraan? Jos sieltä saisi jotain selvyyttä tilanteeseen edes?

Koita jaksella!!! :hug:
 
Eena, kiitos tsempityksistä myös sinulle! Kysyin tuosta aspiriini hommasta jo silloin alkuvuonna kun hoitoja aloiteltiin, niin lääkäri sanoi silloin, että älä nyt omin päin niitä ainakaan aloita. Eli ei siitä sen enempää juteltu.
Vadelmaunelma, sinua kyllä koetellaan toden teolla! Tosi inhottavaa tuo epätietoisuus. Ja huomiseen saakka pitää vielä olla täysin epätietoisuudessa! Jos eilen kävit verikokeessa, niin käyt varmaan tällä viikolla vielä uudestaan, et tietää mitä arvolle on tapahtunut?
Kovin tuntuu kyllä tuo Lugejen käyttöaika vaihtelevan ihmisillä. Mulla nyt siis 5+6 ja edelleen mennään 3x2 annoksella, eikä muusta ole ollut vielä puhettakaan. Pitäsköhän mun soittaa nyt sinne klinikalle ja kysyä et miten sen lopetuksen kanssa nyt, kun en heille sinne ultraan ensi viikolla menekään. No, ehkä sen kerkeää ja ei kai niistä lugeista nyt haittaa tässä vaiheessa ole.
Tänä aamuna oli eka kertaa sellainen olo, et tulee oksu. Otin aamulääkkeet ja vitamiinit veden kera ja sit meinas lentää. Toisen kerran sitten töissä söin aamusämpylää ja se kinkku sielä välissä teki sellasen reaktion, et taas meinas tulla yrjö. Tosin kun sitä hormonia veressä on niin sehän sen pahan olo aiheuttaa, eikä se mitään jatkuvuuden kannalta kerro. Keskenmenneessä raskaudessa mulla ei ollut kertakaikkiaan mitään oireita koko 12 rv:n aikaan.

Wattu + Pikku-Wattu
 
Hei Naiset,

Vadelmaunelmalle haluaisin sanoa että jos sulle on kerta kaksi alkiota siirretty, niin älä heitä kirvestä kaivoon. Se vuoto on voinut olla esim. hematooma, tai sitten toinen alkio karkasi. On hyvin todennäköistä ettei kahden alkion siirrossa molemmat selviä vauvaksi asti. Eli toivoa tosiaan on! Onneksi pääset heti niihin HCG-kokeisiin. Muista nyt kuitenkin kysyä sieltä, voisiko mahdollinen hcg-hormonin aleneminen johtua MYÖS siitä, jos kaksoisraskaudesta tulee yksöisraskaus!

Toivoopi Bee ja täysin oireita aiheuttamaton Ee 11+3
 
Soitin tänään vielä klinikalle ja siellä sanottiin, että ihan vielä ei kannata heittää kirvestä kaivoon, koska vuoto tosiaan - koputan nyt puuta - loppui kuin seinään sen yhden veriniagaran jälkeen. Ja lugea laittaessa kn oli ummessa ja mitään ei ole tullut, muuta kuin valkoista lugemömmöä. Ja kun siis tuon verivuodon aikana ei tullut mitään kramppeja. Hoitaja totesi, että saattaa tosiaan olla se hematooma ja piti positiivisena merkkinä nyt sitä, että vuoto päättyi siihen. Oma olo on nyt ihan normaali. Raskausoireista ei voi oikein päätellä mitään, kun niitä ei hirveesti ole ollut muutenkaan. Lähinnä sitä iltapalelua ja toisinaan lievää etovaa oloa. Ja vasta huomenna tulee ne hcg -tulokset. Tosin oli niistä vastaus mikä hyvänsä, aion otattaa vielä huomenna yhdet, jotta nähdään mitä on tapahtunut sitten eilisen.
 

Yhteistyössä