Hei Naiset! Viikonloppu häämöttää ihanasti! :flower:
äitiliini: Hieno tekonimi teidän vauvelilla!
Täälläkin on erittäin vilkas poika mahassa. On potkinut oikean puoileisia kylkiluita kohta kuukauden verran ja pää tuntunut sitten vasemmalla alhaalla. Ylpeänä selostin lääkärille äsken että tiedän miten vauva on mahassa. Mutta olikin yöllä kääntynyt mokoma! Pää oli nyt tuolla oikean puoleisten kylkiluitten alla ja potkut tuntuvatkin nyt mahan vasemmalla puolella. Teki källin jätkä!
Ripe: Kyllä ne varmasti ihan oikeita potkuja ovat!
Joko on tuntunut enemmänkin? Mulla siitä hetkestä kun ne alkoivat, ovat tuntemukset vaan päivittäin voimistuneet. Nyt lähtee jo ilmat keuhkoista ja heiluu koko äippä!
Jannaliini: Kysyin lääkäriltä tänään tuota liitoskipuasiaa kun huolestuin että muilla on ja minulla ei. Että entäs jos en löystykään niin onnistuuko synnytys. Ei kuulema kuulukaan varsinkaan ensisynnyttäjillä vielä ne tuntua, se on ihan loppuraskauden vaiva se. Eli ei tarkoita sitä, että paikat olisivat yhtään enemmän löysät jos kivut alkavat aikaisemmin. Kyse on muutenkin kipukynnyksestä ja siitä, että voi ne vähän jo joustaa vaikkei satukaan!
Hankala tilanne sun kaverin suhteen, mutta minä kertoisin myös. Olisin itsekin ehkä kaivannut jonkun jonka kanssa puhua näistä asioista...
Perhosia: Huiii miten jännää! Onneks nyt oot päässyt eteenpäin tutkimuksissa ja kohta selviää asian laita!
Vilhelmiinalle onnittelut muksasta neukkarin tädistä! Mie jouduin kanssa tänään pikaisesti ennen lekuria vieraalle tädille mutta ihan hyvin se meni. Kamalalla kiireellä vaan 10 minuutissa ois pitänyt hnelle selvittää olot ja ajatukset.
Hope: Auttaako tuo tukivyö? Kerroppas kokemuksia kun olet jonkun yön testaillut. Onko se ihan semmonen apuvälinelainaamosta lainatti SI-vyö vai kaupasta ostettu joku babybelt?
Minä: Palailen puoliksi järkyttyneenä neuvolalääkäristä! Oon varmaankin kertonut, että oon erittäin pieni ja hento. Kuten koko suku, myös miehen puolella ovat hoikkia.
Meidän poika on parisen viikkoa yli käyrien ja painoarvio on nyt jo 3800 kg! Eli en enää yhtään ihmettele suurensuurta vatsaani (tosiaan läskiä ei ole, kaikki on raskausvatsaa).
Mies jo kävi säälimään minua, kysyi voiko mitenkään tuota kasvua jarrutella. No ei voi kuulema. En minä varsinkaan joka pitää erittäin tarkastui huolta liikunnasta ja ravinnosta jo nyt.
Ja källin tosiaan teki, oli yöllä vaihtanut asentoa ja ehdin jo kaikkitietävänä toitottamaan lääkärille miten pojan pää on vasemmalla ja potkii oikealle. Ei ollutkaan enää.
Niin, hemoglobiini oli 99, että kai sitä rautaa nytpitäisi ihan suuhun asti laittaa. Ostin kyllä sitä kun viimeksi käskettiin, mutta ei se purkki näytä hyllyllä tepsivän!
Perhana. On ollut ihan pirteä ja hyvä olo kyllä ilmankin!
Pissa puhdas. Kohtu kylkiluille saakka (ollut jo kuukauden). Vauva painoi 1.1 kg ja vastasi rv 29. syke hänellä 140. Liikkeistä ++. Paikat kiinni kuten pitääkin. Tarjonnassa lukee pt, en tiiä mitä meinaa. Luulisin, että tarkoittaa vauvan olevan poikittain, koska niin se on nyt viihtynyt tässä.
Että näin. Iso vauva tulee pienille ihmisille ja onhan tässä hommaa varmasti loppuvaiheessa! että on niitä kremppoja luvassa täälläkin. :ashamed:
Toivoopi Bee ja Ee, huomenna rv 28