Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Perhosia tervetuloa!!! Toivotaan että pieni pysyy kyydissä loppuun saakka!!!

Kroko sä tosiaan oot jo pitkällä... vika kymppiluku jo menossa. on aika mennyt kyllä äkkiä. Onko sulla pahaa oloa ollut enää ollenkaan?

Jannaliini mä oon kans aatellut sitä vaunujen ostoa. Nyt olis oikein hyvät tarjolla, ja huomiseen saakka olis aikaa päättää.. jaiks. Uskaltaakohan sitä jo tässä vaiheessa ostaa..? vähän varovainen oon.

(.) täälläkin masu kasvaa kohinalla. Illalla on vatsanympärys 113cm eli kokoa kyllä löytyy.. Kaveri on samoilla viikoilla ja aikalailla samoilla senteillä. Oottaa vaan jo toista ja vielä pienellä ikäerolla :LOL: . Mut joo... Masu saapi kasvaa siinä tahdissa kun kasvaa =).

Huomenna töihin kahden viikon loman jälkeen. Arvatkaa kiinnostaako tippaakaan..? Juu EI kiinnosta. Onneks ke on taas vapaa!
 
Krokodiili
napsuneiti. Ei ole enää ollut pahoinvointia... Ja toivottavasti ei enää tulekaan. Se oksentaminen loppui silloin 22. viikolla lopultakin. Nyt on mennyt siis jo kymmenisen viikkoa tässä ihan hienosti ilman yrjöämistä.

Perhosia. Tervetuloa! Jarrusukkia matkaan pienelle ihmisenalulle.

terv. Krokodiili 31+3
 
Hyvää uutta vuotta kaikille! Me ollaan tänään kotiuduttu mökiltä joulun vietosta ja kovista pakkasista huolimatta tuli käytyä hiihtämässä, mikä varmaan vähän auttoi tota painon nousua tässä joulun aikana. 5kg on näköjään tullu 2 vkossa ja nyt maha on jo aika iso, ihme jos eivät hu töissä huomaa.
Mä tunsin tai ainakin luulen niin, ekat liikkeet 22.12 ja vanhan kansan mukaan ensisynnyttäjä synnyttää 5kk eka liikkeiden tuntemisen jälkeen, joten saa nähdä syntyykö 22.5 ku lasketttuaika siis 31.5.
Meillä ti ultra synnytyssairaalassa ja saa nähdä näkeekö sukupuolen silloin.

Tuulia + jalmari 18+3
 
Hei Naiset ja 2010 Vauvelit! :heart:

Idaliinalle kovasti tervetuloa ja Onnea!

Samoin myös Perhosia, tervetuloa ja onnittelut Sinullekin. Tuolla on toinenkin pino äskettäin lapsettomuushoisoista plussanneille, mutta olet toki tervetullut jäämään tännekin!

Alexandria: Toivottavasti supistukset eivät ainakaan enää yltyisi tuosta! Reippaasti vaan näytille jos tuntuu että vauva alkaa kiirehtimään. Eihän sitä nyt vielä parane hoppuilla! :D Mie tajusin ettei ne miun "supistukset" joita oon tuntenut koko raskauden aikana yhteensä 3 pientä kappaletta, olekaan supistuksia. Se on vauvan selkä! Sillon kun se painautuu alas, selkä kohtua vasten, alavatsa menee (tietenkin) kovaksi ja painetta tuntuu vähän. :ashamed: Eli en oo kai sit tuntenut vielä yhtään supistusta. Miltäkähän ne mahtaa oikein tuntua?

Tiki: Veikkailtiinko siellä sukupuolta? Ihanaa, että kaikki on oikein hyvin pienillä! :heart:

Ripe: Hyvä kun kerroit töissä! Mulle tuli tosi hyvä mieli kun sai olla raskaana rauhassa ja nauttia siitä. :D Ja jos tarkotit tuolla sitä tuplien tapausta niin miekin oon erehtynyt sen bongaamaan toisaalta ja kyllähän se pisti miettimään.

Hope: Niin ne masut kasvaa ihan ykskaks! Mullakin yks päivä mahtuu takki kiinni ja sit seuraavan ei mahdukaan enää. :eek: Ja nyt on mammahousuihinkin taivuttu. Mies osti ne mulle väkisin. :D

Minttu: sulla on tosi herttasen kuulonen poitsu! :heart: Pussailee vauvaa. Meillä mies kyllä hellii vauvaa joka päivä. On jatkuvasti mahassa kiinni ja esittelee sitä muille kun mitäkin nähtävyyttä. On se kyllä vähän hassua... :LOL: Toivottavasti sielläkään supparit ei ainakaan pahene! Olis nyt sekä vauveli että äippä rauhassa ja hoppuilematta vaan! ;)

Äitiliini: Onnittelut möyrivästä tyttösestä! :heart: On se vaan varmasti ihanaa nähdä moinen näky...

Vilhelmiinalle taas onnittelut kahdesta poikasesta! :heart: Päähän vielä potkivat toiset! On siillä teillä kyllä tekemista sitten jonkin kuukauden päästä. Syli täynnä touhua molemmille! :D

Kroko: Mistäs muuten hankit tuota muovifroteeta? Mie meinasin sitä itellenikin laittaa. Mahd. lapsivedet nimittäin ei saa pilata meidän tosi kallista ja uutta sänkyä. Aattelin joskus rv37 muovittaa oman sänkypuoleni. :LOL: Hienoa muuten että oot voinut nyt loppuraskaudessa hyvin!

Jannaliini: Kannattaa vaan reippaasti nyt ostaa kun tammikuussa saa halvalla! Vaihtuu 2010 mallit ja lisäks on alet vielä aika monessa paikassa.

napsis: Ei kiinnosta täälläkään työt sitten yhtään! Onneks on enää vaan vähän reilut 30 työpäivää ennen mammalomaa. Voi, kun jo niin odotan että saisin uppoutua omaan maailmaani ja irtautua tästä työn oravanpyörästä.

Tuulia: En ookaan kuullut tuota vanhan kansan sanontaa! Jännä nähdä pitääkö paikkaansa. Vanhan kansan monet jutut kyllä pitävät. Esim. se, kun jotkut näkevät jo naamasta että nainen on raskaana. Rupesin sitten itsekin tarkkailemaan ja kyllä sen näkee! Ylähuuli kohoutuu silleen jännästi ja mykiöiden ja iiriksen välinen silmän kohta tummenee. Kuulema kaikilta ja heti hedelmöittymisen jälkeen. Ja kyllä odottajat kulkee se ylähuuli törröllään nyt minunkin mielestäni!

Minä: Mahaa pitää rasvata ihan kamalasti, kun se on yläkäyrillä ja kasvaa nopeasti. Onneksi ei ole vielä tullut arpia. Vauva on mahassa poikittain, eli ei ainakaan yhtään edesauta sitä että olisi pieni ja siro kumpu. Pojan lempihommaa on potkia oikeanpuoleisia kylkiluita. Viikon verran on tehnyt sitä päivittäin. Ja tuntuu aika friikiltä kun se työntää jalan kylkiluitten alle ja sit NOSTAA niitä luita ylöspäin. HUH!

Toivoopi Bee ja Ee rv 26 (kai)
 
Hei ja hvyää uutta vuotta 2010 Naiset! Tää on meidän vuosi :)

Juu pisti se tapaus kyllä miettimään, kun oli itse jo jotenkin tuudittatutunut siihen, että kaikki on hyvin ja että ei enää voi mitään tapahtua. No tilastollisesti voi tapahtua milloin vaan, mutta riskit on pienet. Mut ei me huolestuta! Nautitaan vaan!

Minäkin sitten lauantaina erehdyin lastentarvikeliikkeeseen, kun aattelin vaan mennä katsomaan, että mitäs kaikkea on tarjolla ja mitä tartteis. Vielä ei olla ostettu mitään, paitsi videokamera, se oli meidän eka hankinta :LOL:

Myyjä esitteli sitten mielellään vaunuja ja turvakaukaloita. Tuntuu, että ne on aikas käteviä nykyisin. Sellasiin kolmipyöräisiin yhdistelmärattaisiin sitten ihastuin, Teutonia merkkisiin. Ja tietysti kovasti kauppasivat että nyt on ainoa aika jolloin vaunuista saa alennusta, että kannattaisi jo ostaa! Mies ehkä menee tänään katsomaan, joten katsotaan mikä on hänen tuomio. Tuntuuhan se vähän aikaiselta nyt ostaa, mutta jos tosiaan keväämmällä saa maksaa monta sataa enemmän, niin kannattaisi varmaankin. Sitä mietin,että jos kaukalon ja vaunut ostaisi uutena, muuta kaikkea sitten mielelläni otan tai ostan kyllä käytettynä.

Omaa vointia: melko hyvin menee jo. Paitsi päätä tuppasi viikonloppuna särkemään ja nytkin vähän. Yritän selvitä niin vähällä panadolilla kuin mahdollista. Välillä tuntuu nivusissa kipua sekä alavatsassa. Ehkä jopa tuolla häpyluussa, olisiko se sitä löystymistä sitten jo. Ja sellaisen huomasin, että jossain lantio/alapää seudulla paukkuu nivelet kun vaihtaa asentoa. Ja huonoa oloa on myös aika ajoin, se on tullut vähän taikaisin. Tänään aamulla tunnustelin vatsaa, että olisikohan kohdun yläpää jo yli navan, voisiko se olla?

Ehkä tunnen liikkeitä, jotain tuntuu, mutta ei siitä oikein tiedä, ei voi vielä potkuiksi ainakaan sanoa, ei ole niin selkeitä. Dopplerilla kuuntelin viimeksi eilen, että kyllä siellä sydän hakkaili.

Meillä rakeneultra parin viikon päästä, kiva kiva :) Meidän puolesta saa jäädä sukupuoli vielä tietämättä, ellei sitä nyt itse satu selvästi näkemään. Mutta epäilen. Ja niin usein on luultu toista ja onkin tullut toista. Meille ei väliä.

RouvaB Kyllä on ihanaa kun on voinut kertoa töissä. En ihan vielä kaikille kuulutellut, mutta sitä mukaan kun tulee asiasta puhetta niin nyt jo voi kertoa. Tärkeintä oli lähimmille työkavereille kertoa, että eivät ihmettele kun minä täällä ähkin ja puhkin kun laitan kenkiä yms. Ja myös sen takia, että olen sopinut, että voin tehdä etätöitä jos/kun käy raskaaksi kulkea töihin tai on muuten heikompi olo. Mikä on hyvä juttu! Mielelläni teen kotona töitä kun se vaan on mahdollista.

Mutta hei, tsemppiä kaikille kovasti odotukseen tämän vuoden puolella ja hyviä vointeja!
(sorry olen niin huono kommentoimaan jokaiselle erikseen, luen kyllä useinkin tätä, mutta harvemmin itse tulee kirjoiteltua. Toivottavasti ei tunnu siltä että omista jutuista aina vaan, vaikka niin se taitaa kyllä olla. Mutta oikeasti olette mielessä ja oikeasti toivon kaikille parasta!!)

T.Ripe + Elvis 18+0 :heart:
 
Ripe, me ostettiin eilen vaunut. Ja just teutonian merkkiset. Ja justiinsa siitä syystä että nyt ne sai n. 200eur halvemmalla kun parin kk päästä. Ne saapi kuulemma palauttaa jos jotain kamalaa sattuu. Ja takuukin alkaa juoksemaan vasta lasketusta ajasta. Ja meillä on jo vauvalle sänkykin, tosin kasaamatta vielä =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja napsuneiti:
Ripe, me ostettiin eilen vaunut. Ja just teutonian merkkiset. Ja justiinsa siitä syystä että nyt ne sai n. 200eur halvemmalla kun parin kk päästä. Ne saapi kuulemma palauttaa jos jotain kamalaa sattuu. Ja takuukin alkaa juoksemaan vasta lasketusta ajasta. Ja meillä on jo vauvalle sänkykin, tosin kasaamatta vielä =)
Ok kiva kuulla! Aattelin juuri soittaa liikkeeseen ja kysyä voiko ne varata kun mies käy kattoon tänään. Ja voisin kysyä myös tuosta palautuksesta ja takuusta, hyvä tietää!

T.R
 
Juu, kannattaa =). Me ostettiin sellasesta liikkeestä kun Lastenturva, on tuossa Vantaan Varistossa. Siellä oli jos minkälainen valikoima vaunuja ja kuulemma hinnat uusissa malleissa nousee n. 20%. Toinen liike missä oli paljon esim. Emmaljungan vaunuja oli Lastentarvike, myöskin Varistossa. Siellä ei vaan ehtitty palvelua saamaan kun oli NIIN paljon porukkaa ja sit päätettiin käväistä kattomassa se toinen liike mistä sitten nuo jäivät käteen ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja napsuneiti:
Juu, kannattaa =). Me ostettiin sellasesta liikkeestä kun Lastenturva, on tuossa Vantaan Varistossa. Siellä oli jos minkälainen valikoima vaunuja ja kuulemma hinnat uusissa malleissa nousee n. 20%. Toinen liike missä oli paljon esim. Emmaljungan vaunuja oli Lastentarvike, myöskin Varistossa. Siellä ei vaan ehtitty palvelua saamaan kun oli NIIN paljon porukkaa ja sit päätettiin käväistä kattomassa se toinen liike mistä sitten nuo jäivät käteen ;)
Hei, sielläpä minäkin kävin. Ja se olikin eilen sunnuntaina (aikaisemmin kirjoitin, että lauantaina) menee näistä päivistä ihan sekaisin.
Tiedä vaikka oltais samaan aikaan oltu :) Joskus kolmen - neljän aikaan taisin olla. Ja tosiaan tykkäsin siitä kun sai palvelua ja neuvoja. Ne nyt pitää yhtä kappaletta meille vähän aikaa, jos se mies ehtis tänään käydä ne katsomas.
Nyt lounaalle! Aurinkoista päivää!

T.R
 
Dodiin, samassa kaupassa on asioitu :D . Mä tosin kävin siellä jo het joskus 13 aikaan. Ostin sellaset Teutonia Mistralit jotka on suklaanruskeet ja kantokopassa on sitten vähän kevään väriä. Mä halusin vähän tummemmat kun asutaan tuolla maalla ja hiekkateitä varmaan enimmäkseen kärryttelen. Ei näytä sit kenties vaunut niin rapasilta ku on vähän tummemmat =) Ehkä...

Napsuneiti 22+6
 
Ripe72 ja Napsuneiti: katoitteko siellä kierrellessä oliko hyviä tarjouksia vauvojen turvaistuimissa ja baby sittereissä? :D

Multa puuttuu enää noi ja sit hoitoalusta pesukoneen päälle....muut onkin jo ennestään. Ehdin viime keväänä myymään turvaistuimen ja sitterin pois kun kuvittelin ettei meille enää vauvoja tule B)

Mulla on tullut hirvee himo kaakaohon jota litkinki iltasella...yritän jättää yhteen jumbo kuppiin mutta välillä menee enemmänkin. No on toi parempi kun suklaalevy....tulee samalla maitoakin juotua :D

Kova sisustus projeksi päällä mutta sisustelen nyt noitten tyttjen huonetta enkä vielä vauvalle koska vauvalle ei tilaa ole! Toivon ja rukoilen kovasti että se isompi asunto tulis ennen ku vauva syntyy mutta se vissiin on aika toivotonta..... Tänään kävin laittaa hakemuksen kiinteistön sisäiseen vaihtoon ja aiemmin laitoin jo kaupungille mutta sieltä tuskin kuuluu mitään.... :/

aitiliini83 21+0
 
Perhosia: Tervetuloa mukaan ja Onnea!
Alexandria: Joo onneksi meilläkin tuo mies on oikeesti ihan mukana tässä perhe-elämässä :LOL: Mutta kamalia unia kuitenkin :|
Rouva B: Onhan tuo poika tosi herttanen, mutta osaa olla kyllä kaikkee muutakin 2v. uhmassaan :whistle: ... Meillä mies just yks ilta sanoi että on paljon huonommin ehtiny oleen tässä raskaudessa mukana kun ekassa. Onhan se tietty ihan selväkin asia, kun viimeks oltiin kaksin ja pystyttiin keskittymään vain raskauteen ja masuvauvaan. Nyt taas poika vie kaiken huomion valveilla ollessaan ja nyt kun mua on supistellu niin mies touhuaa vielä enemmän pojan kanssa että mä saisin lepäiltyä :heart:
(.) neuvola oli tänään ja kaikki siellä kunnossa. Verenpainekin oli hyvä kun aikasemmin siellä mitattuna on ollu koholla vaikka kotona hyvä. Hemppaa ei edes mitattu, kun viimeks oli niin hyvä eikä voinnissa mitään viitteitä että olis kauheesti laskenu. Painoo oli tullu joulun aikana 1,4kg |O mutta edelleen ollaan lähtöpainon alapuolella. Ennen neuvolaa kävelin pienen lenkin ja kun sitten siellä pysähdyin, niin vauva sai oikein sätkykohtauksen. Sydänääniä kuunnellessakin jumppaili siellä kovasti :heart: Sairasloma loppui, mutta töihin pitäis mennä vasta torstaina. Ajattelin koittaa mennä, kun on sitten vaan 2 päivää töitä ja 4 vapaata. Terkka käski soittaa jos suppareita on niin varataan lääkäriä sitten.
Rakenneultra on tasan 2 viikon päästä, ei millään malttais odottaa.. Mullahan on ollu alusta asti ihan tyttöolo, mutta tänään tuli ekaa kertaa ajatus että jos se onkin poika =) Toivottavasti vauva tekisi yhteistyötä ja vilauttaisi jalkoväliään. Miehelle jo sanoin että jos ei siellä saada selville, niin on ehkä pakko mennä vielä yksityiselle ultraan, ei pysty hullu oleen jännityksessä :xmas:
:wave:

-minttu ja pumpelo :heart: rv18+6 (jee huomenna poksuu taas!)
 
Heip taas!

No niin siinä kävi kun kävin hakeen miehen töistä ja käytiin yhdes kattomas niitä vaunuja, että ne tuli sitten jo ostettua!! :) Ohhoh.
Sellaset kolmipyöräset Teutonia Spirit S3:set. Ja britaxin turvakaukalo, jossa ei ole sitä pikanappia jolla saa irti. Aattelin että voi ostaa seuraavaan kokoon sellasen, jos huomaa että se olis parempi.
Tuo peruskaukalo makso 129, oli kai siinä joku tarjous. Ja adapterit makso 19 ja toinen 39. Mut niistä tuli kai alennusta kans vähän. Ja sitten piti saada vaunujen kuosilla oleva hoitolaukku. :)
En tiiä oliko muita tarjouksia turvakaukaloista, en oikein muita katsonutkaan. Sittereitä siel oli monenlaisia ja monenhintaisia, mutta en tiiä oliko edukkaita, en ole niiden hintoja seuraillut viel yhtään.
Eiköhän meille hetkeksi riitä nämä hankinnat. Loput sitten lähempänä.

Meillä ei ole tilaa lastenhuoneelle. Meil on kolme huonetta ja keittiö, mutta yksi huone on yläkerrassa, sellanen käyttöullakko, mikä on miehen tietokoneille. Mutta alkuunhan se lapsi taitaa meidän makkarissa asustaa ja ei kai se välttämättä kovinkaan pian omaa huonetta tarvitse. Olisihan se kiva jos olisi oikein lastenhuone jossa hyvin tilaa hoitopöydille ja vaatteille yms. Mutta näillä on mentävä mitä on. Tääl eteläs kun on niin kalliita nuo neliöt!
Ja olen myös sen miettinyt, että ei ne tilat ja yltäkylläisyys tee ketään onnelliseksi. Tärkeintä on perhe ja läheisyys :)
Mukavaa viikonjatkoa!

T.R

 
Perhosia tervetuloa :wave:

Napsuneiti & Ripe samat putiikit on näköjään sunnuntaina kierrelty ;) keskityimme lähinnä pinnasänkyihin...aikamoinen hintahaitari tuntuu sängyissä olevan 90-800?. Mitkäköhän ovat ne kriittisimmät tekijät mitä sängyn ostossa tulisi huomioida? Kyllä sitä näköjään taivas ja lompakko vain on rajana lastetarvikkeiden ihmeellisessä maailmassa. Ja meille kaikki hankitaan tuplana! Apua!
Asunto on mennyt kaupaksi ja uusi pitäisi löytää tammikuun loppuun mennessä...kohta ollaan kodittomia. Helsingin hinnat ovat todella mielenkiintoisia :|

Rouva B ultrassa selvisi linssiluden sukupuoli; poika, ujopiimä pimitti vielä tietoa ;) , ehkä seuraavassa ultrassa tammikuun lopulla selviää. Olemme myös harkinneet 4 D ultraa. Osaatteko kertoa otolisimmat viikot, milloin siihen kannattaisi mennä? Onko kokemuksia?

-tiki & :heart: :heart:
 
No kiva kuulla että mahtuu =) Hyvää vuoden alkua teille kaikille tasapuolisesti kans! Tässä jo huolensekaisena otin eilen puhelua neuvolaan kun alkoi vuoto sitten heti samana iltana kun plussasin. No sitä on ollu mutta ei mitenkään paljon mutta liian paljon kun useita km takana. Tein tänä aamuna kuitenkin uudelleen testiä (Prediktor) ja plussa oli kuitennii vielä vahvistunut. Eli 4+4 olis sitten nyt. Illalla järjetön päänsärky ja yökötys. Tänä aamuna yhä päätä särkee.. että ainakin tukevasti tulee uusia sopivia oireita.. voi veljet! Pääsen 14.1 ultraan :) jospa se pysyis nyt siihen saakka kyydissä ja olis ottanut lepoisat oltavat oikeassa paikassa.

 
Tiki: Onnittelut nyt ainakin yhdestä pojasta. Miun muistaakseni 4d-ultraan oli parasta mennä reippaasti alle rv 20, koska muuten eivät pienet mahdu enää kuvaan hyvin.
Pinnasängyn ostossa mulla oli vaan yksi kriteeri, eli irroitettava laita jolloin sängyn saa kiinni omaan sänkyyn "sivuvaunuksi". Imettäminen on huomattavasti helpompaa, ja yöheräämiset yleensäkin. Ja pohjan piti myös olla säädettävä.

Perhosia: Tässä ketjussa on muuten tosi moni vuodellut alussa ja siitä huolimatta matkalaiset pysyneet hyvin mukana. Olikohan Alexandria ykri näistä joillaoli alkuraskauden vuotoa? PIanhan teillä on jo ultra ja siellä pitäs jo näkyä lepattava pieni sydänkin. On se hassua, kun tuossa vaiheessa pieni on melkein pellkkää sydäntä. :heart:

Toivoopi Bee ja Ee ja vatsa joka alkaa jo painaa....
 
Tiki: Me oltiin ekassa raskaudessa 4d-ultrassa rv 23+5 ja se ainakin osu siihen haarukkaan mitä suomen terveystalolla suosittelivat (en kyllä nyt muista niitä suositusrajoja). En tiedä sitten onko kaksosraskaudessa eri. Just yks päivä luin jostain että 30 viikon jälkeen vauvan piirteitä on huonompi erottaa 4d-ultrassa kun rasvakerrosta on jo sen verran paljon.
 
Kiitos Rouva B!

Sössiittiin nyt vaan meidän lapsettomuustutkimuksetkin kun mentiin tällälailla varomattomasti joulun alla lempimään.. pidättäydyttiin hienosti kolmatta kk ja ajateltiin ettei hipaisusta pidetä! Hyytymistutkimukset men pilalle.. että tässä on kyllä jo kohtalon näppikin pelissä.. viivästyy hoidot taas toista kk jos nyt tulee kesken.. pitää olla 2 kk edellisestä km eli tein maha-asukin kanssa diilin että yrittäis nyt sinnitellä' :saint:
 
Krokodiili
Rouva B: Tulen etsimään muovifroteeta kangaskaupasta. Olen kuullut, että sieltä saisi hankittua - tsekkaamassa en ole vielä käynyt. Vai meinaat oman sänkysikin muovittaa - ei välttämättä huono idea B) . Täytyy suorastaan harkita itsekin.

Perhosia. Voi kun sulla onkaan jännät paikat. Pidämme peukkuja kanssasi! Aika pian pääset kumminkin jo ultraan, reilu viikko enää.

( . ) Olin neuvolassa tänään, ekaa kertaa virtsassa sokeria ++ ... Argh. Verestä mitattaessa sokeri ei ollut kyllä mitenkään erityisen korkealla (ja on otettava huomioon ehkä sekin, että "vasta" kuukausi sitten olin sokerirasituksessa ja arvot olivat erinomaiset). Jaa-a, en ole nyt vielä kovin huolissani. Suoraa sokerinsyöntiä (eli karkkia yms.) toki rajoitan seuraavina viikkoina selvästi, mutta muuten aion olla normaalisti. Katsoo sitten, mikä tilanne parin viikon päästä.
Paino oli onneksi noussut nyt vain 108 g/vko eli vain 400 g edellisen mittauksen jälkeen yhteensä. Olen ylipainoinen jo ennestään ja raskaudenkin aikana tullut jo toistakymmentä kiloa lisää, joten hyvä että nyt ei ainakaan joulu tuonut tuon enempää kiloja.

terv. Krokodiili 31+5
 
Kiitos Krokodiili! Pohdin vaan että joko siellä mitään näkyisi kun tosi myöhäinen on tuo hedelmöitys - todennäköisesti nyt vasta dpo 14. Juuh.. onneksi kuitenkin näin nopiaan pääsee ultraan. On vaan sen verran karut ajat takana ettei meinaa uskaltaa ajatella kuin päivän kerrallaan. Noh... ruokaa ei tee mieli, vatsaa nippailee - vuoto loppui jo kuin seinään eikä yltynyt. Päätä särkee..... yöpahoinvointia?

Minttu1 En tiennytkään että silläkin on jotain merkitystä milloin se tehdään mutta aika loogista että rasvakerros vaikuttais.

Toivoa tuo kuitenkin se että näille nurkille vähitellen siirtyy tuttuja nickejä! :heart:
 
Meillä oli ultra eilen ja poika ois tulossa tänneki, mies on aivan onnesta sekaisin. Laskettuaika siirtyi 10.6 ja huomasin että mun tiedot puuttuukin eka sivulta, joten laitan listan viestin loppuun. Tän sitten kätilön luona käynti ja kaikki ok, ainut mun verenpaine on tosi alhainen nyt oli 100/55, mutta se on mulla ollut aina, joten oon tottunut että huimaa kun nousee ylös. Paino noussut n 5,5 kg joten ei nyt niin paha, toivottavasti ei vaan nouse samanlaista tahtia ku njoulun aikaan.
Tuulia- 10.06.2010- ensimmäinen- 3x ivf, luomu- yritystä 5v.

Terv Tuulia + Jalmari 17+6 (kait ku laskettuaika muuttui?)
 
Perhosia: Alku on ollut meillä muillakin stressaavinta ja pelottavinta aikaa. 1. ultran jälkeen vähitellen helpottaa, mutta mulla ainakin vasta 1/3 jälkeen. :ashamed: Siis huolihan on toki läsnä vieläkin (ja varmaan aina) mutta nyt voi jo rauhoittua nauttimaan raskaudesta. Mulla näkyi sydämen syke jo 5+ viikolla ultrassa. =)

Krokodiili: Kestämätöntä jos mullakin näkyy tuo sokeri plussalla, koska se on ainoa mieliteko mitä on ollut koko raskauden aikana. Makea siis, ja se on nyt tosi pahana. Taistelen joka päivä itteni kanssa etten mässäile liikaa ja kaikki ajatukset mitä mulla on, liittyy tuon sokerin vastustamiseen. Ei mulla muuta pyöri päässä kun kakut ja leivokset ja suklaa ja jälkkärit. :ashamed: Ja muistan kun koko 1/3 ei voinut laittaa suuhunsa sitten mitään makeaa, ällötti kaikki. Pitääpäs käydä kangaskaupassa täälläkin. :)

Tuulia: Onnittelut poikasesta sinnekin! Huimaa miten poikavoittoinen foorumi täällä onkaan! Onkos nyt niin, että Taikapavulla on ainoa tyttölupaus, mitä on annettu?
Yleensä kun oon noita kuukausiketjuja katsonut, niin loppujen lopuksi syntyneissä on melko tasan 50-50 molempia. ;)

Minä: energian tarve tosiaan kasvanut nyt huimasti. Syödä voisi aika paljon ja varsinkin makeaa tekee mieli. Eilen käytiin ulkona syömässä ja menin toistenkin ruuille kun omat ei riittänyt. Noloa. Suurin kiusa on tukkoinen nenä. Se tulee kun ilma on liian kuivaa ja kuulema vaan pahenee normaalisti loppuraskautta kohti. Nenä on siis jotenkin "turvonnut" sisältä, limakalvoista. Ei siis johdu nuhasta. Pakkanen ja raitis ilma auttaa, sekä sarvikuonolla huuhtelu. Mutta tuo mies parka tosiaan palelee kun minä nukun ikkunat auki -20 asteen pakkasessa. :LOL: Ainakin nenä pysyy hyvänä... jäisenä.

Toivoopi Bee ja Ee rv 26
 
Huomenia!

Tuulialle onnittelut prinssistä myös täältä!

Rouva B Mulla on kans nokka tukossa koko ajan ja miestä ärsyttää ku keskellä yötä rupeen niistämään :kieh: .

(.) Mistä näitä senttejä tähän navan ympärille oikein kertyy...? EIlen käytiin kaverin kaverilta ostamassa vähän vauvanvaatteita ja tarvikkeita. hän kysyi että koska on LA, ja totesin että huhti-toukokuun vaihteessa. Hän luuli että poksahdan ihan kohta kun olen jo niin iso. Jep. Kotona piti kaivaa mittanauha esille ja masunympärys navan kohdalta oli 115cm!!!!!!!!!!!! Miten jätti musta oikein tulee?????????????????????????????????????

Nyt pitää alkaa siivoon kaappia että saa pikkuisen tavaroille tilaa. Aika ihqua että sitä tavaraa ja vaatetta alkaa jo kertymään. Kuitenkin laskettuun on vielä aikaa melko reilusti, mut toisaalta aika menee niin äkkiä..

Eilen oli menkkamaista särkyä koko päivän selässä ja masussa. En sit uskaltautunut kävelylle. Yön aikana onneks hellitti. Nyt tuntuu että vaivana on turvotus. Tiistain neuvolalääkäriä odotellessa.. jänskättää ettei noi säryt sun muut vaan mitään o aikaseks saanut. En usko mutta kuitenkin.

Mukavaa loppuviikkoa toivotellen
Napsuneiti ja pikku-Prinssi 23+2
 
Huomenta naiset ja masut!

Napsuneidille laitoin yv;tä joku päivä, oli niistä vaunuista vaan kysymys. Mutta mehän jo ne ostettiinkin :)

Täällä on ekaa kertaa äippähousut jalassa, kun tavan housut puristi istuessa tiistaina niin ikävästi. Ja sit on sellanen oikeesti imetyspaita jonka ostin, mut täs on hyvin mahatilaa. Jotenkin nää vaatteet nyt korostaa mahaa ihan kauheesti, että ihme jos ei joku töissä huomaa joka ei vielä tiedä. Toisaalta villatakki päällä, niin peittää kyl hyvin.
Musta tuntuu että maha on kans kasvanut jo ihan kauheesti ja se rupee punkeen jo ylöspäin. Mulla kun on enneestään mahaa jo paljon. En tosiaan tiedä voisiko se olla jo noussut niin paljon ylöspäin, kun navan yläpuolella tuntuu jotain, mutta en tiedä onko se kohtua vai joku muu sisäelin. Biologia hyvin hallussa :LOL:
Opaissa kyllä luki että vasta joskus reilusti 20 viikon jälkeen nousee navan yläpuolelle.
Mutta mä olen tosi lyhytkin, että kai sekin vaikuttaa....
Mene tiedä, mutta täällä on kohta entisen ala- eli vauvamahan ja ylämahan sijaan vain yksi iso maha :) Jotenkin sitä vaan yrittää vetää sisään vieläkin, pitäis kai vaan antaa olla sellasenaan kun on.

Nenää niistäkin mäkin yleensä aamuisin ja vähän verta tulee joskus. Kuivaa limakalvot, mutta ei vielä paha.

Mul on sokerirasitus kans ens viikon perjantaina. Siihen jouduin ihan iän ja painon takia suoraan. Ei ole vielä olleet sokerit huonona. Mittaan joskus kotona kun on mittari.

Mulla kans alkuaikana ei pystynyt ollenkaan syömään makeeta, mut se meni ohi ja nyt on jo maistunut ja joulusta jääneitä pitää välillä napostella. Ei onneksi kauheeta himoa ole koko aikaa.

No mutta nyt pitää jatkaa töitä.

Hyvää nopeaa loppuviikkoa kaikille! :wave:

T.Ripe + Elvis 18+3 :heart:
 
huomenta.

Täälläkin navan ympärys jo 116cm. ihan ku ois jo viimissääl raskaana :LOL:

Tänään soittelin työnantajalle et en tuu töihin kun hoitovapaa edellisestä loppuu maaliskuussa vaan jään taas kolmanne kerran peräkkäin äitiys ja hoitovapaalle =)
Kyllä jännittti soittaa....ja vielä pyysine t saan pitää vanhat kertyneet lomapäivät pois
:p
MUksuille oon hakenut päiväkotipaikkaa maaliskuusta alkaen ja toivottavasti saisin sen ni itekki sais huilia vähän enne ku vauva syntyy....

Kyllä ärsyttää kun ei mahu vauvan sänky ja vaatteet yhtään mihinkään :/

t:aitiliini83 21+3 :heart:
 

Yhteistyössä