Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Heissan,

oon jo hetken aikaa selaillut Kaksplussan sivuja, ja ajattelin nyt tehdä comebackin B)
Pari vuotta sitten pyörin vauvakuumeisten palstoilla, mutta jotenkin tuntui että täällä oleminen stressasi kaiken muun pskan lisäksi vielä entistä enemmän, niin jättäydyin pois.. ja keskityin ihmettelemään oman kropan toimintaa. Nyt kun oon saanut ja testaillut lääkkeitä, niin tuntuis hyvältä ajatukselta palata tänne lueskelemaan muiden kokemuksia.

Itsestä lyhyesti sen verran, että e-pillerit oli käytössä n.8v aknen vuoksi, 7/2012 jätin pillerit pois. Teroluteja söin 3/2013 ja primoluteja 4/2014, koska kevät on töiden kannalta stressaavin ja hirvein aika ja se sekoitti mun kropan aivan täysin. Onneks yks kuuri riitti normalisoimaan tilanteen. Aktiivista yrittämällä yrittämistä on ollut 12/2013 lähtien, tutkimuksissa ei oo löytynyt mitään vikaa (paitsi olemattomat menkat ja ohut limakalvo, aukkaria ei ole tehty kun ei kuulemma ole tarpeen?!), mies menee tän kierron jälkeen siemennestetutkimukseen ellei nyt sitten plussaa tule. Kesällä söin pari kuuria teroluteja taas, yhden clomifen-kuurin josta tuli aivan hirveä olo. Pidin pari luomukiertoa välissä, ja nyt tässä kierrossa (YK23..) sain avuksi letrozolet ja follikkeliultrassa yllättäen annettiin myös pregnyl-piikki. Jostain syystä ultrassa ei löytynyt enää vasenta munista ollenkaan... :0 no, oikealla oli kuitenkin iso folli (22mm), ja ovulaatiokin tapahtui aivan varmasti koska olin hetken aikaa kaksinkerroin kivusta. Viikon päästä olis vielä SPROG-verikoe.

Että tämmöstä:) toiveet on nyt korkeammalla kuin aikoihin...!
 
Tervetuloa Lilja87!!


Täällä ollaan häpi, häpi, häpi....:D Toukokuussa alkanut ivf jonotus on ohi ja meillä on tämän viiikon torstaina suunnittelukäynti!! Soittivat äsken.. Elättelen toiveita, että koska nyt on alkukierto, voitaisiin aloittaa pitkä kaava heti tähän kiertoon, mutta pitää vaurautua ettei.. Kuiteskin jotain vihdoin tapahtuu!!!!!:popcorn:

Toinenkin syy iloon! Olemme saaneet pinoon vihdoin ja viimein uuden plussan!!! Onnittelut Ricardina!!!:heart::heart::heart: Nyt todella toivotaan, että saatte pienen kesällä syliin!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Ihanaa, onnittelut Ricardina! Tarrasukkia pikkuiselle!

Onnittelut myös Sofille kutsusta suunnittelukäyntiin! Toivottavasti hoito aloitetaan jo tähän kiertoon. Kerro kuulumiset torstain jälkeen.

Tervetuloa Lilja! Meillä on s-prog-kokeet samoihin aikoihin (menen tämän viikon perjantaina). Itse en ole ollenkaan varma irtoamisesta. Mitään erityisiä kipuja ei ollut. Tänään on kulunut viikko ovistestin plussasta. Psyykkaan itseäni olemaan kuuntelematta mitään tuntemuksia, koska aiemmissakaan kierroissa ne eivät ole tarkoittaneet mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Hei, minäkin voisin hypätä tänne mukaan. Olen kirjoitellut tuolla clomittarissa, mutta siellä on ropissu plussia niin mahottomasti, että ei siellä ole enää juuri ketään (paitsi minä). :)

Kerrompa vähän itestäni, minulla on todettu pco n. 11 vuotta sitten. Kaksi lasta sai alkunsa clomeilla heti ensimmäisestä kierrosta ja kolmonen oli ihana luomu ylläri. No nyt on mies vaihtunut ja ollaan yritetty yhteistä lasta jo elokuusta 2013. Kaksi terolut kiertoa ja yksi clomifen kierto on takana ja kävin kp 23 progesteroni kokeissä ja lääkäri soitti viime perjantaina tuloksen, että arvo oli niin matala ettei ovulaatiota ole taaskaan ollut. Itse olin kyllä tuntevinani oviskivut hyvinkin selvästi, mutta mene ja tiedä. Tässä nyt odottelen, että alkais sitte edes ne pirun menkat jos ei kerta tuolla alakerrassa mitään tapahdu. :/ Ens kierrossa lisätään clomifen annostusta 2 tabl. kierron 3.-7. päivä.

Mietin muuten tuota progesteroni koetta, että eikö siinä ole, että pitää tietty aika olla kuukautisiin (oliko 5-8 päivää), että se näyttää sen huipun? Yritän elätellä toiveita, että olisin käynyt liian aikaisin siinä kokeessa, koska mulla kierto on lähemmäs 40 päivää ja ilman teroja voi yli 50:kin..

Yritän tässä nyt päästä mukaan teidän juttuihin, vaikka olen näitä tässä jo pari kertaa käyny lukemassaki.. :)
 

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa. 1.icsi 05/14 -> km. PAS 08/14 nega. Loppuvuosi tauolla.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laproskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. 1.ivf:stä syntynyt tyttö. 2.ivf marras-joulukuussa 2014.

Katjusca ya1/13. Esikoinen toiveissa. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa. Nyt hoitotauolla.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Todettu PCO ja miehellä siittiöt eivät aivan priimaa. Aukkari, hormonilääkitykset ja inseminaatiot tulossa syksyllä.

Miukula Toinen lapsi toiveissa. Esikko 7/10, PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot (ovulaatioinduktio) aloitettu elokuussa 2014. Lääkkeinä: metforem, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron. ya 3/14.

bumpy ya 1/13. Esikoinen toiveissa. PCO, takana yksi kohdunulkoinen. Clomit ja terot vaihtuneet nyt letroihin.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. Syyskuussa 2014 alkaneet ICSI-hoidot. 1. ICSI, 1. PAS 11/14

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laproskopiassa, 1. ivf elokuulla nega. 1.IVF 2. PAS tulossa 12/14.

StellaI Esikoinen toiveissa. ya 6/12. Kilpirauhasen vajaatoiminta, endo ja ovulointiongelmat. Km 4/14. 1.IVF 10/14.

~SeaWind~ Esikoinen toiveissa. Ya 4/14. PCO, ovulointiongelmat. Ohuehko kohdun limakalvo. Taustalla yksi KU-raskaus vasemmassa munajohtimessa touko-heinäkuussa 2014. Käytössä Metformiini, Foliverit, Terolutit, ja Clomifenit.

flowergirl ya 10/2013. Esikoinen toiveissa.PCO-tyyppiset munasarjat. Hoidot aloitettu 05/2014. Lääkkeet Terolut,Clomifen, Diformin. Ensi kiertoon letrozole.

Vilijonkka_ 31 vuotta, ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu 9/2012. Lapsettomuuden syynä PCO-tyyppiset munasarjat, ovuloimattomuus sekä miehen alentunut siittiömäärä. Tutkimuksissa/hoidoissa 09/2013 asti, ovulaatoninduktiot takana tuloksettomina. Edessä inssit 9/2014.

Peppermint Esikoinen toiveissa. ya 9/2013, pcos (lääkityksenä Metforem), miehellä alentunut testosteronitaso ja vähäinen sperman määrä (lääkityksenä Letrozole)

Yztlas esikoinen toiveissa, ikä 21.

Intopiukka, ya 09/13. Mfo todettu.

Yrittäjä J Esimmäinen yhteinen, ya 01/13.

Lilja87, aktiivinen ya 12/13.

Jomppe75. Neljäs toiveissa ja hoitona clomifen, terolut ja metforem. PCO.

Mukana myös:
- mymosa
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo
- Rouva Hattara




Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Toukokuu

Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.

~SeaWind~ ya 4/14. Plussa 1.clomi+metformin+terolut yhdistelmästä ---> KU, keskeytetty heinäkuussa.

Lokakuu

Ricardina ya 11/2013. Plussa 1.ivf 2.PAS


Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Viimeksi muokattu:
Hitsi kuin laiska listan pitäjä...:ashamed:

Mutta nyt on moooonta uutta lisätty listalle, mutta ilmoittakaa mitä oikeasti haluatte laitettavan, tuo on vain jotain pientä poimittua kirjoituksista...:whistle:

Ja kaikki muutkin saa lukasta oman kohtansa, että olisko jotain päiviteltäväää..

Ricardina, jos vielä käyt täällä, niin laitoin sut plussanneisiin! Toisesta pinosta luin teidän onnistumisesta, että toivottavasti on ok, että näin tein.. Muuten meidän plussapino näyttää niin surkealta...

Huominen jännittää, oon ollut vähän jumissa, mutta oikeasti nyt tajuaa, että ens syksyllä vois syntyä meidän pieni.. Koska meidän eka ivf onnistu vain yhdellä ainoalla alkiolla, mulla on hirvittävän kovat toiveet, vaikka hyvin tiedän, ettei se oo kauhean realistista...
 
  • Tykkää
Reactions: Ricardina
Mulle vois korjata tuohon listaan, että neljäs toiveissa ja hoitona clomifen, terolut ja metforem (jos sitä nyt voi laskea tähän lääkitykseen)

Löysin netistä siitä progesteroni kokeesta, että se pitäisi tehdä n. 7 päivää ovulaatiosta ja mulla saattoi olla ovulaatio just sinä päivänä, kun kävin verikokeissa.. Ottaa nyt näistäki selvää.. :kieh:


Muoks.

Kysynpä teiltäki jotka syötte clomeja ja teroluteja, että aloitatteko terolutit joka kierto sillon esim. 15. päivä vai pitääkö teidän odotella siihen asti, että varmistuu ettei ole raskaana??
Mulle tuli nimittäin ihan uutena nyt, että pitäis muka odottaa aina sinne asti, että varmistuu ettei ole raskaana ja sitten vasta aloittaa terolutit!! Eikö terojen tarkoitus ole just tasoittaa kiertoa? Eihän se sitte kovin tasaiseksi mene jos esim. kp36 alottaa terot ja menkat alkaa siitä vaikka 10 päivän päästä niinkö minulla. Tän ohjeen anto mulle semmonen vanha harmaa mieslääkäri, joka painotti, että se on hänen ohjeensa, kun viimekierrossa tein vasten ohjeita..
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet mukaan! Toivottavasti ette kauaa tässä ryhmässä viivy :) onnittelut Ricardinalle ihanasta uutisesta!!
Meillä alkoi 20. yrityskierto, eilen aloitin clomit. Tuntuu aika hämmentävältä että kohta on yritystä ollut kaksi vuotta. Tänään menin käymään polilla, jossa kävin hakemassa ison kassin pistotarvikkeita, kun naapuriosastolla yhdellä tutulla oli 3. lapsen synnytyksen käynnistys.. tasan ei käy onnen lahjat, mietin kun sydän raskaana sulloin reppuun tarvikkeet ja jatkoin matkaa.
 
Mua kiinnostaa myös tuo terolutien syönti. Mulla nyt tilanne että syön sitä siksi että tulee säännöllisemmät kuukautiset. Mulla on ohjeena 16.-25 kiertopäivinä ottaa. Olen myöskin miettinyt nyt että jos (jostain ihmeen syystä) olisin ovuloinut ja raskaus olisi alkanut, niin mitä tapahtuu. Olisiko kenelläkään tietoa?

Ja mun kohtaan voisi päivittää lääkitykseen lisäksi letrozole, joka alkaa seuraavassa kierrossa.
 
Tervetuloa Jomppe! Minulle lääkäri sanoi, että s-prog testataan 7-9 päivää LH-plussan (ovistestin plussan) jälkeen. Teroluteista lueskelin keväällä, kun söin niitä ja muistaisin lukeneeni, että terolutit ovat samaa keltarauhashormonia mitä raskauden alkaessa keho alkaa tuottaa eli niiden syömisestä ei ole haittaa, jos tuleekin raskaaksi. Itsellä koin ongelmaksi sen, että söin niitä alkaen kp 15, jolloin ovulaatio ei ikinä ehtinyt tulla. Ovulaatio ei siis voi tulla enää Terojen syömisen aloittamisen jälkeen. Jostain muistan myös lukeneeni, että Clomeilla/Letroilla pitäisi olla kiertoa säännöllistävä vaikutus. Kuvittelisin, että sinulle on määrätty Terot pikemmin vain vuodon käynnistämiseen kuin kierron tasaamiseen sinänsä.

ON: Juuri kun lupasin itselleni, etten tulkitse mitään mistään oireista. Tänään dpo 7 ja pyyhkiessä vähän rusehtavaa. Tuhruttelua on ollut viimeiset puoli vuotta ennen vuodon alkamista, mutta nyt on sille poikkeuksellisen aikaista. Perustuhrua tämä varmasti on, mutta pieni toive heräsi, että jospa sittenkin kiinnittymistä. Erityisesti, koska mies sai eilen tietää, että Letrot ovat toimineet toivotusti ja testosteronitaso kohonnut normaaliksi. Haittavaikutusten takia lääke kuitenkin vaihdetaan.

Kiitos Sofi päivityksestä! Minulle voisi lisätä tiedotya 9/2013, pcos (lääkityksenä Metforem), miehellä alentunut testosteronitaso ja vähäinen sperman määrä (lääkityksenä Letrozole)
 
Kiitos vastauksesta peppermint. Jos asia kerta noin on, niin sittenhän mulla ei varmasti kerkiä tulla ovulaatio. :/ kaikki muut lääkärit on sanonu, että ihan huoletta voi syödä, niin siksi epäilin tän vanhan äijjäkäppyrälääkärin sanoja, mutta ehkä se oliki viisaampi miltä näytti.. :D

Nyt on teroluteista 9 päivää, että jospa se huomenna alkais vuotaa..
 
Heippa uusille :) !

Jos clomeilla/ letroilla saadaan ovis aikaiseksi on terolutit on sinällään turhat jos ei ole todettu keltarauhasen toiminnassa häikkää. Vuoto kyllä tulee jos ovis on ollut. Jos ei ole siis raskaana :) ja tosiaan keltarahashormonia normaalistikki erittyy vasta oviksen jälkeen eli jos niitä syö ennen ovista niin kroppa luulee oviksen jo olleen. Tästä kuulee kyllä lääkäreillä eri mielipiteitä.

ON. Nyt olis primolut kuuri syötynä ja lääkärin mukaan vuodon pitäs viikon kuluessa tulla jos on tullakseen. En kyllä usko että mitään tapahtuu kun limis oli ohkanen. Ärsyttääkin tosi paljon ettei voitu suoraan määrätä estrogeeniäkin nii pääsis joskus tässä hommassa eteenpöin!
 
Peppermint, mä en ees viime vkl testannut ovista, kun en tienny vaikuttiko se Pregnyl myös siihen? No, kivut ainakin oli sitä luokkaa että jotain tapahtu.. normaalisti mulla on ovis(-kivut) ollut kp17, mutta en oo aina saanu viivaa testiin siltikään :0 Mulla on nyt jotenkin hirveän korkealla toiveet, kun on ollu kaikkea ihmenipistelyä.. mut mulla on kyllä oviksesta menkkoihin koko perhanan kaks viikkoa aina turvotusta ja pientä nipistelyä.. Pidetään peukut pystyssä että letrozolet on toiminu! ;)

Jomppe, mä söin teroja kp 15-24, jotta kierto saatiin tasattua kun se välillä venähti hieman pitkäks. Mulla tosiaan ovulaatio aina kp16-17, mutta otin silti nuo terot ohjeistuksen mukaan eikä ne mulla ovikseen vaikuttaneet tietääkseni ainakaan. Ja niinkuin jo tuossa joku taisi mainita, niin ne eivät haittaa vaikka olisi raskaana vaan tukevat sitä.
 
Eipä ollut mun munasolut kypsyneet vielä maanantaina, joten jouduin tänään 3 kerran ultraan. Nyt näkyi yksi 18mm solu. Huomenna saan pistää pregnylin ja sitten vaan pupuilemaan. Jos nyt ei tärppää niin edessä luultavasti taukokierto, kun mies on reissuhommissa ens kuun. Ja jatkossa toivon kyllä, että nostavat annostusta aiemmin niin ei tarvitse piikittää näin kauan. Nyt siis takana 13 pv pistoksia ja 5 pv tamofen tabletteja. No mutta, nyt yritetään tämä kierto hyödyntää mahdollisimman hyvin, ettei enää tarttis lääkitä.
 
Moikka moi :)

Kiva kuulla Mandala että homma toimii! Me mennään ensi viikolla ensimmäiselle käynnille.

Enhän mä niitä simppatestin tuloksia saanut puhelimessa, vaikka joku siellä lupaili. Ähh, tohtori sitten kertoo kun mennään niin... Mua niin ärsyttää tuollainen tietojen panttaaminen! Sanoinkin että kiva että pitävät meitä jännityksessä.

Mä en osaa vastata noihin lääkejuttuihin mitenkään. Mutta luulen että tässä syksyn aika tulee tutuksi.

Nyt on kp 19 ja dpo 6 ja veriviiruja havaittavissa. Eiköhän se ala taas tiputtelemaan, kuten joka kierto.
 
Hei!
Nyt on listaa päivitelty pyyntöjen mukaan!:)

Niin, meidän eilinen poli käynti... Ensin näytti toivottomalta, kun meillä oli uusi lääkäri, joka ei ollut YHTÄÄN ehtity perehtyä tilanteeseen, eli eka 10minsaa polilla meni siihen, että luki potilastietoja ja kyseli "tyhmiä"... Mutta sitten päästiin itse asiaan ja lääkäri oli hyvin pätevä ja tietäväinen asioista! Oletin, että endon takia pitkä kaava, mutta lääkäri tutkimusten jälkeen päätti, että koska viimeksi pitkällä ei ollut hyvä saalis niin nyt lyhyt kaava ja entinen Menopur vaihtui Gonal-f:ään ja jarruksi orgaluthan (tiedän, kirjoitettu väärin..;) ) Ja mikä parasta, meidän hoito alkaa heti seuraavista menkoista eli punktio on alustavasti varattu viikolle 50 joulukuun alkuun!! I'm so happy!!!!:D

Joo, mutta jännittää ihan pirusti.. Miehelle sanoinkin, että koska viimeksi tärppäs sillä ainoallakin, on tosi kovat toiveet nytkin.. Mutta nyt on eri kaava ja eri lääkkeet ja ikää pari vuotta lisää ja endokin todettuna siinä matkalla.. Ja me olimme jo kerran äärimmäisen onnekkaita, me muuten niin huonotuuriset, että voiko sama onni osua kahdesti?!?!? Ei auta kuin toivoa...

Yrittäjä J, vai pitävät ne teitä jännityksessä?? No toivottavasti on vain hyviä uutisia..:) Ens viikko on pian, toivottavasti pääsette kans pian eteenpäin asiassa!

Miukula, harmillista että joudut noin kauan kasvattemaan!! Nyt vain hauskaa viikonloppua ja kovaa hempeilyä...;):LOL: Tärppionnea!!

Voi Caro, sun tilanne kuulosta kovin turhauttavalta! Toivottavasti saisit jonkinmoiset menkat aikaan, että vois edes yrittää.. Surkea tilanne, voin vain kuvitella kuinka turhauttava tilanne.. Höh.. : /

Kaikille tasapuolisesti hyvää viikonloppua!!!:hug::heart:
 
Sofi12 ei haittaa yhtään, tulin itseasiassa itsekin sitä teille kertomaan ja melkein liikutuksen tippa tuli linssiin kun täällä jo onnitellaan :) kiitos kaikille onnentoivotuksista! Varovaisen toiveikkaasti täällä ollaan, edellinen plussa kun päättyi varhaiseen keskeytyneeseen keskenmenoon.

Nytkin on jännää ollut, virallista testipäivää edeltävänä yönä puhkesi munasarjakysta ja kipu oli ihan valtava. Seuraavana aamuna klinikalla ultrattiin että toinen 6cm kokoinen on vielä puhkeamatta, joten nyt mun pitää ottaa vähän rauhallisesti ettei kysta poksahda tai munasarja kierry. Raskaudelle siitä ei ole haittaa, mutta ei se tietenkään hyvä juttu noin muuten olisi. HCG mitattiin tuolloin jo toista kertaa ja arvo oli hyvä.

Eilisaamuna pääsin alkionsiirtojen välissä ultraan kun stressasin niin kovasti (ilmeisesti kystasta ja kohdun kasvusta yms johtuvia) kipuja. Pienen pieni piste siellä näkyi oikeassa paikassa :heart: eikä näin varhaisilla päivillä (eilen 4+6) voi muuta näkyäkään. Nyt on vähän rennompi olo mutta itseni tuntien vielä monta ultraa tulee olemaan ennen neuvolan virallisia - kunhan sinne asti päästäisiin :)

Teille kaikille ihan valtavasti jaksamista ja hermoja, tämä on ihan kamala suo tarpoa jota en kenellekään toivoisi. Tsemppiä ja onnea jatkoon!
 
Viimeksi muokattu:
Voisin liittyä mukaan, jos otetaan?

Eli haave neljännestä, tukena terolut/clomit. Pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

Jo kolmannen kanssa oli sama lääkitys ja lähes 2v yritettiin ennen tulosta. Tuo kilpirauhasen vajaatoimintaan on vielä oikea annostus hakusessa ja pcos pitää huolen ettei kiertoa oikeastaan ole ilman terolutia. Mutta yritetäön mennä rennosti eteenpäin.
 
Ricardina, täällä on peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin eikä kystista tulee haittaa tai turhaa murhetta.

Pisamapeikko, tervetuloa mukaan!

ON: Perjantaina otetun s-prog-verikokeen tuloksesta tuli äsken ilmoitus verkkopalveluun. Arvo on 36.69 eli ilmeisesti ovulaatio on tapahtunut (yli 25 tarkoittanee, että munasolu on irronut, mutta arvo olisi voinut olla korkeampikin). Millaisia arvoja teillä muilla on ollut, joilla s-prog on mitattu? Soitan tuloksen lääkärille huomenna ja toivottavasti samalla kuulen, miten edetään. Toiveet eivät ole korkealla, koska vähäinen (vain pyyhkiessä) rusehtava vuoto on jatkunut torstaista asti. Sekaisin olevan kierron takia limakalvo ei ilmeisesti ole perillä siitä, miten sen pitäisi toimia ja valuttelee koska sattuu. Jospa tuhruttelukin loppuisi, jos ovulaatio saadaan tapahtumaan asiallisemmilla päivillä (nyt aina yli kp20, yleensä noin kp25).
 
Jomppe, mä olin verikokeessa 9 pv sen jälkeen, kun sain ovistestiin plussan. Kp oli 35, mutta kiertopäivillä ei ole minun käsittääkseni niin väliä vaan sillä, koska oletettu ovulaatio on tapahtunut. Jos mulla olisi otettu koe kp 23 niin ei varmasti olisi näkynyt mitään, koska ovis oli vasta kp 26. Lisäksi verikoe pitää ottaa tarpeeksi paljon ennen vuodon alkamista, koska arvo alkaa tippua luteaalivaiheen lopussa. Millä perusteella sulle määriteltiin se, koska verikoe otettiin? Mitä lääkäri on sanonut tuosta arvosta ja testin ottamisen ajankohdasta?
 
Peppermint kävin folliultrassa kp11 ja se lääkäri vaan mumisi ja päässä laski päiviä, että sillon kp23 pitää käydä ja se vanha pappa vissiin ajattelee, että kaikilla on kuukautiskierto 28 päivää. Ja minähän luin vasta sen jälkeen ku olin saanu tuloksen, että se s-prog. Koe pitää ottaa n. Viikko oviksesta. Eli periaatteessa sillä koe tuloksella ei ole mitään merkitystä, koska otettu ihan väärään aikaan. Mää kyllä soitan huomenna sinne äippäpolille ja kysyn voisko saada toisen lääkärin.. :/
 
Jomppe74, Peppermint; Mulle oli määrätty alunperin Sprog-koe kp23 (kierto ollut 30-31pv pääasiassa..), ja se sattui tietysti sunnuntaille. Kysyin asiasta kp13 folliultrassa (jolloin tosiaan sain pregnylin pistettäväksi kp14), että mites nyt, siirtyykö toi verikoe.. niin se sanoi että mene maanantaina, koe pitää ottaa 7-9pv oviksesta. Eli huomenna pitäs muistaa mennä...

Kävin pari kertaa v2012-2013 Mehiläisessä kolmella eri gynellä, ja ne kaikki oli jotenkin outoja.. siellä oli myös miesgynekologi, vanha käppänä sekin:D Ei kyllä oikeen sen ammattitaito vakuuttanut. Nykyään käyn yksityisellä pikkuklinikalla, gynet ihan jees mutta mä en ymmärrä minne helvetti niillä on aina olevinaan niin kiire? Välillä tuntuu ettei ne kuuntele mua ollenkaan ja toisaalta en ehi kysyä tai sanoa kaikkia mitä haluaisin. Mulle ei oo ees kerrottu kaikista "jatkomahdollisuuksista", oon ihan öönä että mitä jos ei vieläkään onnistu, mitäs sitten...

Ootteko muuten kaikki käyneet aukkarissa? Mulle sanottiin, että sitä ei oo välttämätöntä tehdä, ja mun kohdalla pitivät sitä turhana? Siis minkä takia, voiko sen todeta ultrassa esimerkiks, että se on turha toimenpide?! En ummarra.
 

Yhteistyössä