Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Pisamapeikko, mutta mikä se laki on jonka ainaki olis pitäny tulla voimaan, että saa itse valita mihin menee hoitoon, niin olisko sulla mahdollista päästä vaikka naapuri kuntaan kunnalliselle gynelle? Ottaapa taas näistä selvää.. :/ Olishan se mukava päästä katsoo, että mitä siellä tapahtuu..
 
Pisamapeikko: tuo on niin tuttua. Itsekin pienellä paikkakunnalla asun. Sinuna juttelisin potilasasiamiehen kanssa että onko mitään saumaa vaikuttaa. Tosiaan, sulla on oikeus keskittää hoito vaikka toiselle paikkakunnalle.
Dark76: ihan normimenkat oli mulla! Tiputtelua ei esiintyny mitä ehti olla pari edellistä kiertoa.
Tänään pistän ekaa kertaa puregonin. Tuli jo vedet silmiin apteekissa kun apteekkari sanoi että lääkäri ei ole kirjoittanut reseptiä puregonista!! Ajattelin että tähän yhteen piikkiinkö kaikki nyt kaatuu. Onneksi kiltti päivystävä lääkäri teki reseptin .. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Dark76
Yrittäjä J Aa, mitenkäs mulla oli menny ihan ohi tuo juttu aukkarista aiemmilta sivuilta..lukaisin läpi keskustelut, kiitti huomautuksesta:) Ja tsemppiä endon kanssa, toivottavasti jatkosuunnitelmat selkenee/nopeutuu kun sait diagnoosin.

Dark76 Söin yhen kuurin clomeja 1tl/pv kp 3-7. Limakalvo oheni (kun se muutenkin on aika ohkanen) ja normaalistikin niukat menkat jäivät ihan naurettavan vähäisiksi:S mulla oli myös hieman huono olo loppukierrossa.

Mulla on muuten 15tbl Clomifenia purkissa, jos jollakin on tarvetta.. eivät apteekissa myyneet mulle yhden kuurin satsia, ja nyt jää nuo käyttämättä.

Ääh.. maanantaina olis testipäivä. Voi helvata että jännittää! Kun ei tiiä liittyykö nämä vihlomiset vaan Pregnyliin vai... :S ja mulla ei muuten ole ees testejä, pitääpä hakea.
 
  • Tykkää
Reactions: Dark76
Lilja87 paljonko tahdot niistä clomifeneista? Voisin harkita jos ostaisin pois ne jos ei nyt sitten tule plussaa. Ja jos joku muu ne haluaa sitä ennen, niin myy vaan pois. :)

Diadora onneksi oli kiltti ja ymmärtävä lääkäri, ku kirjotti reseptin. Joku vois olla niin m*lkku ettei kirjottas..
 
Oon ollut taustailemassa nyt parin kierron ajan. Tarkoituksena oli ottaa etäisyyttä koko asiaan, mutta olen silti (!) käynyt lukemassa teidän juttujanne joka päivä.

Ricardina Suuret onnittelut. :flower:

Yrittäjä :hug: Varmasti kestää nyt oma aikansa käsitellä tämä asia. Käydä läpi kaikki lisätutkimukset. Josko se sitten kaikki palkittaisiin.:heart: Tiedän tapauksia että erittäin pahasta endosta huolimatta on saatu lapsi. Yhdelle jopa ehdotettiin kohdunpoistosta ja sanottiin ettei raskaus ole ikinä mahdollinen, toisin kävi.

Diadora Tsemppiä huomiselle. Onneksi sait piikin järjestymään. Sen jälkeen alkaakin piinailu.. :D

Pisamapeikko Yritä käyttää kaikki keinot, että pääsisit nyt ultraan, keinolla millä hyvänsä..

Lilja Voi kun sulla on jännää.. Toivotaan parasta. :heart:

ON Mulla tosiaan ensikäynnin jälkeen meni seuraava kierto lääkkeettömänä ja otettiin ne alkuverikokeet. Niistä en ole vielä saanut vastauksia. Nyt tässä kierrossa huomenna aloitan letrot ja folliultran tänään varasin, joka on noin parin viikon päästä. Se nyt sitten sanelee taas jatkon. Mulla ei ole ihan selvillä mitä tehdään, jos siellä on joku kasvamassa. Hoitaja sanoi tänään, että kun miehen simpat on ensiluokkaisia, ei välttämättä saada inssillä mitään etuja. Siinähän on onnistumisprosentti jotain 20. Samalla käynnillä katsotaan myöskin ne verikoetulokset. Täytyy sanoa, että nämä alkuvaiheen jutut ovat ainakin mulla julkisella puolella toimineet erittäin hyvin. Toivottavasti jatkuisikin samalla tavalla.

Ja loppuun vielä että ootte te kaikki kyllä ihania. :heart: Niin paljon samanlaisia ajatuksia kuin itelläkin. Välillä vaan tuntuu että on "oikeassa elämässä" niin yksin ajatustensa kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
Jomppe75 öööh.. no koko purkista maksoin 66e, ja josseivät ois olleet noin kalliita niin oisin vieny ne takas apteekkiin. Oisko 30+postikulut paha? Toivotaan tietysti, että plussa tulis eikä lääkkeille olis enää tarvetta:)

Vitsi mua alkaa ärsyttää ihan hirveästi, kun näissä pidempään yrittäneiden/diagnoosin saaneiden keskusteluissa vilisee inssiä, IVFää ja muuta, ja mulle ei helvetti gyne oo maininnut noista sanallakaan! Enkä ees tiiä mitä nuo käytännössä tarkottaa. On jäänyt tuolla käynnistä sellanen olo aina, että ite pitäs tietää kaikki valmiiksi, mitään ei selitetä eikä vaihtoehtoja anneta, suunnitelmia ei oo tehty (kun jokaisen käynnin jälkeen kirjallisessa selostuksessa lukee "miettivät mitä toivovat"). Ääääh.
 
Lilja passaa mulle tuo summa. Minä ilmottelen sitte tarvinko niitä, mutta mulla on nyt kierto vasta ihan alussa.
Sun pitää sanoa sille gynelle, että kertoo vaihtoehdot ja selittää mitä ne tarkottaa. Ja kysy mikä olis paras vaihtoehto teidän tilanteessa.

Minä tein just viikonlopuksi itelle greippimehut. Ruokavalio pitäs saada monipuolisemmaksi.. Oon tässä 2,5 päivän aikana syöny 2 ruisleipää, 1 jukurtin ja 2 desiä riisiä ja kanakastiketta ilman kanaa.. Mulla iski hirvee masis, ku tuli isorahahuoli ja meni neki ruokahalut mitä on ollu.. :/ Nyt pitäs taas pikkuhiljaa piristyä ja alotella syömään..
 
Ja uuteen kiertoon. Onpa kerrassaan kamalat menkkakivut. Letrot ensimmäistä kertaa tähän kiertoon. Folliultra-aika varattu. Eilen lounasravintolassa oli neljä raskaana olevaa naista ja sitten vielä työpalaverissa yksi, joka silitteli koko tunnin mahaansa vieressäni. Jollain tavalla sitä alkaa olla turtunut jo näihin omiin pettymyksiinsä, kun kirpaisi vain vähän sen sijaan, että olisi musertanut. Välillä yritän ajatella, että olen onnekas, että minulla on tilanne, jossa voin yrittää lasta ja mies, joka haluaa kanssani lapsen. Hyvällä ystävällä todettiin rintasyöpä ja hänen haaveensa lapsesta on peruutettu vuosiksi ellei lopullisesti. Toisella ystävällä mies ei ainakaan toistaiseksi ole suostunut edes yrittämisen aloittamiseen. Toisina hetkinä iskee se, että jos raskautuminen olisi onnistunut nopeasti niin kuin joillain onnekkailla niin meillä olisi jo vauva tai ainakin olisin raskaana/viimeisilläni. Mutta ei kun ei. Toivottavasti kuitenkin pian. Minulla ei ole oikeastaan ikinä ollut ikäkriisiä, mutta lapsettomuus on saanut minut tuntemaan ajan kulumisen ja oman ikäni epämiellyttävällä tavalla. Tuntuu, että aika kuluu niin että kohta olen liian vanha ja täysin epärationaalisesti syytän itseäni siitä, etten ole aloittanut yrittämistä aikaisemmin.
 
Mennään peppermint melkein samoilla jutuilla. Mulla eka letrozole-kierto ja myös folliultra varattu. Mulla tänään kp3 ja syön letro 5mg, kp 3-7. Folliultra kp 13. :)

Ja tiedän myös tuon tunteen muista raskaana olevista. Mulle ei vaan kyllä riitä kirpaisu, tuntuu että pahemmaksi menee koko ajan suru ja katkeruus :(
 
Huomaan myös että mitä enemmän aikaa kuluu, sitä pahemmalta lapsettomuus tuntuu. Tuntuu aika pahalta ajatella että ei aikaakaan niin 2v on kulunut ja epätietoisuutta siitä kuinka monta vuotta on vielä edessä. Läheinen ystävä sanoikin että aistii minussa surun kun kerroin tilanteestamme. Eilen oli eka inssi, ei ollut kummoinen toimenpide, siitä puoli tuntia niin tuli kova puristus/nipistys alavatsaan. Olisiko ovis tullut niin ajoitetusti? Joka askeleella vihlaisi seuraavat pari tuntia. Lääkäri oli kyllä aika kovakourainen etten tiedä aristiko sen vuoksi sitten..
 
Olen tosi laiskasti osallistunut ketjuun, pahoittelut! Olen kuitenkin säännöllisesti seuraillut kaikkien kuulumisia täällä.

Paljon onnea Ricardina ja stella!!! :heart:

Yrittäjä J pahoittelut endodiagnoosista! :( Eräällä läheisellä ystävällä on sama vaiva ja se on aika "jännästi" vaihdellut tosi hankalasta ja jopa kivuliaasta siihen ettei koko endoa edes näy. Ja meiltä löytyy myös kaksi perhetuttua joilla vaikea endo, jota jouduttu leikkaamaan ja molemmilla on nyt kaksi lasta. Se on siis pelkkä hidaste! Tsemppiä!! :flower:

tsemppiä myös esikoinenhaaveissa! Toivotaan että PAS tuottaa tulosta!!

pisamapeikko eikö lääkäri näe ultralla senkin jos ovis on juuri ollut? Eli ainakin tietäisit tuliko ovis vaikka sit vasta jälkikäteenkin?

Dark76 muistaakseni clomit ei hirveästi vaikuttaneet menkkoihin, Ei siis tullut sen runsaammiksi tai pidemmiksi tms.

diadora tsemppiä piinailuun =) Noi sun ajatukset on niin tuttuja. Meilläkin tulisi tammikuussa 2v täyteen :( Mahtuuhan siihen yksi KU väliin mutta silti. Jotenkin silloin kuvittelin, että vaikka oli huonoa tuuria niin raskauduin suht nopeasti YA:n jälkeen joten varmaan raskaudun uudestaankin pian. No ei se mennyt ihan niin...

lilja87 ei meillekkään hirveesti oo noista hoidoista puhuttu. Spermanäytteen jälkeen gyne totes että inssi vaikuttais aika turhalta kun on kerran ihan priimatavaraa. Viime käynnillä eri gyne totes vaan että katotaan vuoden loppuun tällä letrozolilla ja mietitään sit uusia vaihtoehtoja. Ehkä jotkut ei tykkää "pelotella" niillä ennen kuin ne on heidän mielestä ajankohtaisia. Ja varmaan monet lekurit jarruttelee hoitoihin siirtämistä ellei ole ihan selvä tapaus, koska onhan ne kalliita : /

peppermint ja flowergirl tsemppiä uuteen kiertoon. Mulla ainakin letrot sai aikaan kaksikin hyvänkokoista follia heti ekassa letrokierrossa :)
Teillä on paljon samankaltaisia ajatuksia, mm. tuosta iästä. Monesti tulee mietittyä, että meille olis helmikuussa syntynyt vaavi, jos raskaus olisi ollut siellä missä pitääkin ja oisin saanut sen ekan lapsen ennen kolmeakymppiä niinkuin toivoin, mutta kun ei! :| ja mulla myös tulee ihan kunnon katkeruus muiden raskauksista, vaikka kuin koitan hokea ettei se ole itseltä mitään pois.

Omanapa. Apua!!! Täällä haamuillaan!!! Eilen dpo 13 testasin ebaysta tilatuilla halppistikuilla ja olin näkevinäni jotain toooooosi haaleaa. Ennemminkin varjo kuin pinkki viiva joten ajattelin et varmaan viivanpaikka vaan. Yksi PC liuska oli kaapissa joten päätin kuitenkin tehdä sen tänään aamulirusta ja ihan selkeä haamulainen siihen tuli! Kuivuttuaan viiva on jäänyt esiin ihan selkeästi, mutta kyllä se testiajallakin näkyi! IIIIIIK!!!
Tänään ois siis menkkojen alkamispäivä ja aikamoisia menkkatuntemuksia onkin! Ravaan vessassa koko ajan tarkistelemassa mutta valkovuotoa se vaan on ollut. Kohdunnapukka tunnusteltaessa ei kyllä ole mitenkään erityisen ylhäällä tai supussa, niinku sen kai pitäis : / Lupaavin oire on melkoinen jomotus oikean muniksen kohdalla, joka vois kieliä siellä toimivasta keltarauhasesta. Kai se ois jo surkastunut dpo 14 jos tärppiä ei ois käyny???

Tässä vielä kuva (älkää huopmioiko likaista kylppärin tiskiä :D )

[/url][/IMG]
 
Bumpyllä hieno ja selkeä haamu! Ootko tehny uutta testiä vielä? Täällä utelias joka ei vielä pääse ite testaileen.. :D

Mulla kans kirpasee aina, kun nään jonku isomahan jossain tai jos kuulee, että joku on paksuna tai saanu just vauvan.. :(
Nyt onki jo kp8!! :O Ihanan nopeasti mennykki tää alkukierto. Viikonlopun oon kärsiny ihan järkyttävistä kuumista aalloista ja ukkoki nauranu mulle, ku sängyssä saattaa yhtäkkiä peitto lentää pois ja oon ihan hiessä. :D Kiitos clomeille! :) Nyt on odotukset korkealla ja toivottavasti ovulaatio tapahtuis "ihmisten aikaan" tässä kierrossa. :)
 
Laitan nyt saman viestin kun tonne toiseenkin ketjuun... :D
Olen kyllä aika varma, että raskaana ollaan, oli se sitten normaali raskaus tai tuulimuna tai kemiallinen tai uusi kohdunulkoinen niin jotain tuolla tapahtuu! Kuukautisista ei tietoakaan vaikka juilimisia on ollut jo päiväkausia. Nännit aristaa päivä päivältä enemmän ja tänään ihan oikeasti on ollu tosi öklöttävä olo... Se saattaa tietty olla vaan semmosta oman pään luomaa harhaa kun niin jännää ja asia pyörii mielessö 24/7. Mut öklöttää joka tapauksessa
Luulen kyllä, että noi ebaysta tilaamani testit on jotain ihan roskatikkuja... Tein pe yhden johon tuli ehkä just ja just jotain pientä hailakkaa jos oikein pyhällä hengellä katsoi ja sen takia teinkin ton pc:n lauantaina. Eilen tein taas halppistestin ja samanlainen ku aikaisemmin, eli ei oikeastaan mitään jotain ihan hailakkaa varjoviivaa lukuunottamatta. Ja niiden pitäis mukamas olla herkkyydeltään 10mIU kun taas pc on vaan 25mIU ja silti antaa noin vahvan haamun. Tänään hain apteekista kaks testiä ja testaan huomenna aamupisusta taas. Jänskää...

Tsemppiä ultraan pisamapeikko! =)

Ja Jompelle peukut pystyssä, että clomit tekee tehtävänsä! Mulla ainakin niiden kanssa kierto säännöllistyi (terot myös ensin) ja ovis tuli joka kk samoilla kiertopäivillä =)
 
mikäs kp teidän 3-7 clomeja syövien ovis on tullut?

Mulla viimeks kun yritettiin oli kp 14, mutta nyt ei oo ovista saatu clomeilla aikaan.. kesä oli taukoa ja ei pitäny enää yrittää.. mutta päätettiin kuitenkin toisin.. joten usko ei oo kovin suuri.
 
Pisamapeikko minä söin viime kierrossa 1tabl. kierron 5.-9. päivä ja tuntemusten ja kuukautisten alkamispäivän perusteella ovis oli ehkä vasta kp23. nyt syön ensimmäistä kertaa clomeja kierron 3.-7. päivä ja kaks tablettia päivässä ja toivottavasti ovis olis vähän aikasemmin. Eli en kyllä pysty vastaan sulle nyt, mutta kerron sitte kun tiedän. :)
Toivottasti sulla tällä kertaa clomit tuottas tulosta!
 
Mä söin kp 5-9 muistaakseni ihan caan yhden päivässä ja ovis tuli kp 16-17 ja menkat kiltisti kahden viikon jälkeen. Nää letrot osoittautui kuitenkin tehokkaammiks (oli nyt tärpänny tai ei) koska ovis tuli kp 15 ja johtofolleja löytyi jopa kaksin kappalein. Lisäksi letrot ihan helkkaristi halvempia!
Vaihdettaessa clomeista letroihin se gyne sanoikin että tilastollisesti letroilla on saatu aikaseks enemmän raskauksia kuin clomeilla.
 
Jomppe75 ok, katsotaan sitte myöhemmn jos sulla on vielä noille tarvetta!

Pisamapeikko Söin yhden kierron clomeja, mulla kyllä ovis yleensä tullut ilman lääkkeitäkin kp17, clomikierrossa en ovista bongannut., kierto silti ihan normi 31pv eli kai se ovis oli sillon kp17 ollut.

Peppermint Pystyn niin samaistumaan tuohon sun tekstiin. Täällä myöskin uusi kierto, letrot (kp3-7, 1tbl) kävin hakemassa ja varmaan terolutit vielä loppukiertoon. Mun työkaveri on raskaana taas, muutenkin porukka jäänyt tässä välissä aika tiuhaan äitiysvapaalle. Viime viikolla yks työkaveri kertoi tulevaisuudensuunnitelmistaan että sitte parin vuoden päästä tehdään lapsi jnejne, mulla meinas kiehahtaa mutta sain pidettyä suuni kiinni. Ei se helvetti aina mene niin että päätetään että "no nyt tehdään lapsi". Kuulin myös erään puolitutun sinkun olevan raskaana. Itsellä kohta 28v täynnä, ja olo alkaa tuntua niin ikälopulta... ei muuten, mutta vain tämän lapsiasian takia. Kun tämän ikäisenä niitä kai "kuuluisi" jo olla. Mä luulin että olin jo sinut sen asian kanssa, että tässä nyt vain kestää ja kyllä mä pystyn olemaan iloinen muiden raskaanaolevien puolesta enkä vaan katkera ja ilkeä niille.

Täällä siis tosiaan uusi kierto alkoi, pahoinvointi ja alavatsanippailut muuttui menkkakivuiski lauantaina. Perjantaina tein vahingossa ovistestin (luulin sen olevan raskaustesti) ja sain siihen hailun viivan? mitähän sekin nyt oli. Letrojen ansiosta vuoto on jatkunut normaalina 3pv! Jotain hyvää sentään.. normaalisti kun vuotoa ei juurikaan ole eikä se ole punasta..

Mulle jäi jostain syystä yrittäjä jn viesti yllättävästä endodiagnoosista pyörimään mieleen. No, yhtäkkiä lauantai-aamuna hertäessä ekana oli mielessä, että äitillehän on tehty joskus laparoskopia, se sanoi siitä viime kesänä kun sisko ihmetteli mahassa olevaa pientä arpea. Arvaatte varmaan, että aloin miettiä, periytyykö endo?! Googletin tietenkin asiaa, ja keskustelut ja terveyskirjaston sivut luettua tulin siihen tulokseen, että yhdyntäkivut (nimenomaan takaapäin) ja ulostuskivut voi johtua endosta? :0 Varsinkin kun ne on ilmestyneet ja pahentuneet e-pillereitten lopettamisen jälkeen. oonkohan mä nyt hieman vainoharhainen..

Tänään iski ihan hirveä pettymyksen ja tyhjyyden tunne, mitä jos ihan oikeasti ei saakaan lapsia ja mitä jos mies ei halua olla enää mun kans sen takia? Eihän tässä näin pitäny käydä! Mä olin töissäkin jo moneen kertaan ihan pillahtamassa itkuun. Kyllä mieskin on tässä yrittämisessä mukana, nyt loppukesästä asti ollut vasta ihan tosissaan. Aiemminhan sitä on ahdistanu, kun oon sanonu että nyt ois se aika kuukaudesta ku pitäs toimia.. en mä sille pysty kuitenkaan puhumaan kunnolla. Ja tiiän että se haluaa lapsia.
Ihan paska päivä kaikenkaikkiaan. Miehen kaverikin kävi aika lähellä kuolemaa tänään:<

Noh, progesteronituloksia ootellen..
 
bumpy, varovaiset onnittelut täältä!! Mahtavaa!!:heart: Tuuhan kertomaan kuinka ne viivat vahvistuu ja koska sut saa lisätä plussanneisiin..=)

Lilja, endo on periytyvä.. Mun kohdalla en tiedä varmasti onko vanhempi sukupolvi sairastanu, mutta mun pikkusiskolla on kanssa endon oireita.. Mulla ei ole kohdussa endoa, siksi ei oo menkkakipuja, mutta lantion alueella on ja sun yhdyntä/ulostuskivut kuulostaa pelottavan tutulta.. En tosiaan halua pelotella, mutta mahdollista on, että sullakin se ne kivut aiheuttaa..
Endo saa voimansa kehon omasta hormonitoiminnasta, joten e-pillerit sen yleensä hillitsee.. Taas hoidot antaa "voimaa"...

ON: kävikin niin, että en kerta kaikkiaan tiedä onko ovis ollu ja koska... Siellä polikäynnillä lääkäri näki ultralla oikeassa munasarjassa endokystan ja päätti, että jos se ei kasva niin hoidolle ei estettä.. Oon lukenu, että luontaistuote nimeltä Propolis (mehiläiskittivaha) on luonnon oma antibiootti ja auttaa mm. endon aiheuttamaan tulehdukseen.. Noh, päätin ottaa kuurin sitä ja kas, kaikki kivut ovat kadonneet.. Viikonloppuna oli pientä nipistelyä, mutta oon tottunu vain niihin koviin kipuihin, jotta nyt ei auta kun ottaa koska ne menkat alkaa ja toivoa että se sopii polin aikoihin..
Kääk oikeasti, pari viikkoa ja meillä on hoito menossa..
 
Ääh... apua... pelottaa... ahdistaa!

Onhan tuo selkeä plussa ja ehkä hieman vahvempi ku sillon lauantaina (tein apteekin oman lisäksi myös pc:n, jotta voin vertailla lauantaiseen), mutta silti viivat ovat vielä kovin haaleat. Nyt kuitenkin jo dpo 17. LISÄKSI tänään aamulla alkoi verenvuoto ja se on ihan hirveetä, kun noista alkuraskauden vuodoista ei voi tietää mistä on kyse. Vuoto ei oo vielä ainakaan runsasta, lähinnä tuhruttelua. Vähän myös menkkamaisia kipuja kuten tähän asti muutenkin ollut. Voi olla täysin normaalia mutta ihan yhtä hyvin voi tarkoittaa keskenmenoa tai muuta kamalaa. Mieskin on koko viikon poissa ja mä hypin täällä seinille...
Nyt on suunnitelmissa katsella seuraava vuorokausi, että voimistuuko vuoto kunnon keskenmenoksi vai miten käy. Jos ei niin varaan huomenna kuitenkin varhaisultra-ajan. Tyksissä on aina sen verran kiireistä että parempi soitella heti ajoissa.
Mä en nyt ehkä kestä : /

[/url][/IMG]

Kun tätä nyt katselen vierekkäin lauantaisen kuvan kanssa ni on viiva ainakin hiukan vahvistunut, mut onkohan kuitenkaan tarpeeksi... Nää testit on vielä ihan testiajalla, kuivana viivat näkyy vielä vahvemmin.
 
Voi bumpy, kuulostaapa hermoja raastavalta sun tilanne..:hug: Nyt vaan kaikki peukut pystyssä, että vuotelu on harmitonta.. Selvä plussahan tuo on, mutta aika hentoinen, jos dpo 17. Mutta nuo viivathan vaihtelee kuinka sattuu, joten se ei merkkaa mitään..
 

Yhteistyössä