Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Bumpy.. tsemppiä.. toivottavasti harmiton vuoto.. mutta jos jatkuu niin aiemmin ultraan. Ite pääsin samana päivänä neuvolaan kun vuoti ihan menkkamaisesti.

Tilasin lisää testejä.. jännittää toi ultra. Vaikka oon ihan varma ettei tää ikinä tuu onnistuu.
 
Ei hyvältä näyttänyt.. limis oli 7mm eli vissiin ok.. ja isoin folli oli 6,5mm kun viimeks oli kp9 jo sentään 11mm.. turhauttavaa.*Noh 2vkoa ja verikoe.. sit sais terot ja uuden kierron.*Oisin mielummin mennyt kp15 vasta.En tiiä kehtaanko tuhlata testekäkään enää.
 
Oon lueskellut teidän keskustelua jo jonkin aikaa..

Me ollaan alotettu tammikuussa esikoisen yrittäminen. Toukokuussa mukaan tuli terot kun kierto venyi kp46. Tänään (kp13) olin ensimmäisen kerran folliultrassa ja gyne löysi yhden 13mm ja toisen 12mm follin. Kuulemma kaikki näyttää hyvälle.

Miksi siis nyt kirjoitan tänne? Mtahtoisin vinkkejä miten jaksatte kun yrityskuukausia on jo takana paljon. Minä aina romahdan kp1 päivänä. Tämä on ollut henkisesti hyvin rankkaa ja alan olla aika puhki. Ympärillä kaikki vain sanoo että ajattele jotain ihan muuta niin huomaantkin olevas raskaana. Vaan en pysty ajattelemaan muuta.
 
Hyi P*rkele ku kilahin yhestä viestistä jossa äiti kertoo antaneensa 8v. lapselleen omaa unilääkettä.. En kyllä yleensä lähe mihinkään tollaseen kirjotteleen, mutta nyt meinas oikeesti itku tulla ja tunteen vallassa lähin kirjotteleen. No kai se pitää yrittää unohtaa. :(

Pisamapeikko, minä odottelen, että tarvinko enää niitä clomeja, mutta toki lilja voi ne sulle myydä aikasemmin. :)

Wivi, mitenkä tätä jaksaa?
Ihminen ja varsinkin nainen on sitkeä kapistus. Mulla on sellanen tausta, että aloin seurusteleen exän kans 14-vuotiaana ja ikinä ei käytetty mitään ehkäisyä ja n. 17-vuotiaasta eteenpäin toivoin lasta ja mies enemmän ja vähemmän, mutta silloin ei enää haitannu vaikka olisiki raskaus alkanu. No parikymppisenä alkoi olemaan jo tuskaa kun ei vauvaa kuulu ja n.21v. menin gynelle ja sain sain ekat clomit ja raskaus alkoi heti. toinen lapsi kans loppujen lopuksi clomeilla ja kolmas tulikin luomuyllärinä. Olen näiden vuosien aikana kuumeillut ja toivonut lasta, mutta ei.. ja testejä on kulunut lukemattomia.
Erosin n. 2,5 vuotta sitten 16 vuoden suhteesta ja nyt minulla on uusi mies ja n. kolmella eka kerralla käytettiin kortsua ja sitten mentiin riskillä että "en minä voi tulla raskaaksi" ja kohta se muuttui siihen, että vauva saa tulla jos tulee ja ei mennyt kauaa, kun vauvakuume oli jo ihan hirveä ja päätettiin viime vuonna, että aletaan hommaan lääkitys, että se pikkuinen sieltä tulis.
Ja joo, varmaan tähän on tavallaan turtunut, vaikka joka kerta kun menkat alkaa tulee suru ja joskus vielä itkukin. tätä vaan jaksaa, kun on pakko jaksaa. Ja sattuuhan se, ihan joka kerta kun kuulee "iloisia" uutsisia muilta. Eikä ne kyllä itsestä tunnu yhtään iloiselta.
Tulipa tylsä ja pitkä testi, mutta siis minä tiedän mitä on kun ei vaan vauvaa tule..
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä, olette ihania :heart:

lilja87, ymmärrän huolesi :( Suosittelen keskustelemaan lääkärisi kanssa asiasta. Mulla on ollut yhdyntäkipuja (tietyssä asennossa). En silti osannut yhdistää oireita endoon.

Ihanaa bumpy! :) Toivottavasti vuoto on harmitonta.

Wivi Voimia! Välillä on helpompia aikoja ja välillä taas ottaa koville. Nyt just on hyvin epätoivoinen olo.

Ihanaa kun menkat alkaa pian olla ohi ja saa nauttia 1,5viikkoa veretöntä arkea. Mä en meinaa jaksaa tätä jatkuvaa vuotoa. Hb on takuulla alhainen, kun olo on niin hirveä.

Mulla on kierron kartoitus meneillään. Tällä viikolla verikokeet ja ensi viikolla folliultra. Lantionalueen magneettikuvaus olis kahden viikon kuluttua. Jännittää sen tulos. Jos endo on levinnyt suolistoon leikkausaika menee toukokuulle, koska kättärillä on vain yksi kirurgi joka taitaa sen alueen leikkaukset.

Onkohan muuten mahdollista päästä ivf-hoitojonoon ennen leikkausta?
 
Sofi12 nojust, kiva tietää.. eihän mulla tosiaan ikinä oo mitään menkkakipuja ollut, joten en todellakaan oo uskonu että mitään vois olla vialla. Viime ultrassa ei näkyny enää vasemmalla puolella munasarjaa ollenkaan, toivottavasti ei nyt liity tähän.. aiemmin myös oli oikealla puolella joku "jäänne", ei tietoa mistä johtui mutta mahdollisesti ollut kysta, hävisi itsestään. Laitoin tänään sähköpostia gynelle, että mitäs nyt.., ei auta ku oottaa vastausta. Mua ei kyllä yhtään innosta lähteä mihinkään lääkkeitä rankempiin hoitoihin, jos lääkkeet ei riitä niin saa jäädä lastenteko.

Jomppe ja pisamapeikko, tuossahan nuo napit edelleen on, emmä halua joutua päättämään kenelle ne menee B)

Wiwi kuten jo aiemmin on kommentoitu, niin vaihtelevasti tätä jaksaa. Vuoden yrittämisen jälkeen epätoivo iski ekan kerran kunnolla, laantui sitten, seuraavaksi tuli olo että nyt tapahtuuu (lääkkeet kehiin ja hirveä tsemppi), ja sitten totaaliromahdus nyt, vähän yli 2v ehkäisyn jättämisestä. Mies on nyt vasta pari kuukautta ollut ihan kunnolla mukana kun aiemmin sitä ahdisti tietää ovulaatioajankohdat, mutta mua vähän pelottaa, että iskeekö sille milloin ja millä lailla epätoivo...

Yrittäjä J Magneettikuvallako saa paikannettua endon? Olikos sulle tehty aukkari (sori en jaksa selailla nyt kesken viestin kirjoittamisen ketjua taaksepäin kun läppäri sekoilee..)? Lueskelin kaikenlaisia keskusteluja endosta, ja kyllä aika monet oli raskautuneet ilman ivf-hoitoja kuitenkin. Mullakin kaikki muuten toimii, follit ok ja ovis tulee ja kierto pääosin säännöllinen, joten en kyllä uskoisi että mulla olisi levinnyt oleellisiin paikkoihin.. jos mulla siis ylipäänsä endoa on. Mutta edelleen ihmettelen, miksei mua passitettu aukkariin heti keväällä jo, siitä vaan mainittiin ohimennen ja sanottiin ettei tarvi mennä jos ovulaatio tapahtuu?!

Mitenkäs bumbylla menee? :)

Mies menee ens viikolla antamaan simppanäytteen, viimenki!! Osaako joku sanoa, kauanko tuloksissa suunnilleen menee? Mietin vain, että varaisin jo gynelle ajan niin että nuo tulokset ois tullu, ja sitte vois miettiä jatkoa.

*muoks* nyt se gyne olikin vastannut jo sähköpostiin, että progesteroniarvo oli loistava (65), ja ettei ole huomannut tutkimuksissa mitään endoon viittaavaa. Ja varasi mulle folliultran kaiken varalta vielä ens viikolle:)
 
Viimeksi muokattu:
lilja87 Kiva kuulla ettei ollut endoon viittaavaa. Kannattaa kuitenkin pitää asia mielessä ja herkästi lähteä tutkimaan. Mä kävin kahdella ei gynellä, toinen ei huomannut pesäkkeitä.

Magneettikuvissa näkyy hyvin pesäkkeet ja muut muutokset. Varsinkin suolistoendo paikennetaan nykyään MRI:llä. Siten pystytään suunnittelemaan leikkaus.

Mulle ei ole tehty aukkaria. Ilmeisesti se on turhaa, koska joudun joka tapauksessa leikkaukseen. Siinä samallahan sekin asia hoidetaan. Tuskin tulen saamaan mitään muutakaan hoitoa ennen kuin leikkaus on ohi.
 
Lilja voisinpa sittenkin ostaa pois ne napit.. :/ Ultran mukaan tarvin niitä vielä ja piiiitkäään.. :(

Eli täällä on harvinaisen paskat fiilikset tänään. Folliultrassa kävin ja reilu 9mm. follin löysi gyne. Limis oli sentään reilu 8mm. liekkö greippimehulla osuutta asiaan, lääkärin mielestä tuskin.. Tiistaina menen uudestaan ultraan ja vielä varmistetaan, että onko ovis tapahtumassa taas myöhemmin, toivottavasti.. Sitten vielä sain tietää, että sisko on raskaana ja jo suhteellisen pitkälläki (mahasta päätellen). Ei olla hirveesti tekemisissä erillaisten elämien takia, siskon aiemmat lapset on huostaanotettu, että voitte varmaan kuvitella miltä tää asia tuntuu..
 
Jomppe.. no ei mee loistavasti sielläkään ;( toivottavasti saat seuraavassa ultrassa parempia uutisia..

Mä koetan viimeseen uskoa että ovis tulee myöhemmin. . Mutta viimeks kun tuli myöhemmin tuli myös keskenmeno. Laskureiden mukaan kp 16 vois olla.
 
Jomppe75 kyllä välillä tosiaan tuntuu siltä, että lapsia sikiää varsinkin niille, jotka niitä ei edes halua tai jollain tapaa edes ansaitse.

Wivi tähän tosiaan jollain tavalla turtuu, mutta kyllä niitä masishetkiä ja parkukohtauksia uuden kierron alkaessa tulee aina vaan vaikks yrityskertoja ois jo miljoona...

Täällä on aika paniikinsekainen ja myös apaattinen fiilis... Testit edelleen plussaa mutta viiva ei vaan vahvistu!

[/url][/IMG]

[/url][/IMG]

Tässä siis kaksi kuvaa samoista testeistä. HUomasin vaan, että eri vinkkelistä ja eri valossa näyttää hiukan erilaiselta. Paljaalla silmällä noi kaks alinta näyttää kyllä ihan identtisiltä :( Yli siis se lauantain testi, jolloin menkkojen ois pitäny alkaa, toka dpo 16-17 ja alin tänään eli dpo 18-19. Aika surkean näköiset näille kiertopäiville : / Ainoa lohtu on edelleen jomotteleva munis, joks toivon mukaan tarkoittaa siellä toiminnassa olevaa keltarauhasta. Nännit on edelleen hiukan kipeät, mutta muita oireita ei ole. Vuoto jatkuu edelleen :| Alkaessaan tuli ensin ihan punaista verta ja sen jälkeen jatkoi ruskeana. On ihan niukkaa, ohuella pikkuhousunsuojalla pärjää. Illalla ja yöllä ei vuoda ollenkaan. Aamulla ku nousen ylös ja rupean touhuamaan niin vuotaa vähän aikaa ja sit aikalailla loppuu. Ruskea tuhruttelu tuo kovin tutut muistot mieleen KU:sta, mnkä takia mua pelottaakin niin perkeleesti! Tosin se ei alkanut näin aikaisin viimeks. Nythän ois mun menkkaviikko, joten koitan elätellä toiveita siitä, että liittyy siihen.

Hei muuten... osaiskohan joku antaa jotain vastausta tähän: Mullahan folliultrassa tässä kierrossa näkyi munaset molemmilla puolilla. Jos tuo oikeanpuoleinen on nyt siis hedelmöittynyt niin mitä sille vasemmalla puolella olevalle tapahtuu kun kuukautiset eivät kerta tuleetkaan? Surkastuuko se vaan ja häviää sieltä ja voisko se aiheuttaa jotain vuotoa??

Mä en kestä jos TAAS on kohdunulkoinen. Se ois kyllä pahin skenario!! Lieneekö kyseessä tuulimuna tms. Joka tapauksessa epäilen, ettei siellä kukaan enää kasva. Sitten kaikki sanoo taas, että "hyvä uutinen on se, että tulit kuitenkin raskaaksi". Joo joo tulin jo kerran aikaisemminkin, mutta eipä siitäkään mitään hyvää seurannut ja uutta plussaa sai odottaa yli vuoden ja nyt jos sekin menee vituiks ni aaaargh! Montako epäonnistumista sitä voi kestää?

Anteeks purkautuminen! Olen yksin kotona miehen ollessa työreissussa eikä oo ketään kenelle avautua, koska en nyt halua raskautta huudella. Tänään koitan saada varhaisultran varattua, joka on varmaan aikaisintaan joskus ens viikon lopulla. Odottaminen on piinallista!! JA tyksissä erikoissairaanhoitajalla on puhelinaikaa ihan ruhtinaalliset 30min päivässä eikä mitään jonotussysteemiä! Niin tyhmää!! Toisin sanoen puhelin tuuttaa vaan varattua. Follultraakin yritin viimeks pari päivää ennen kuin pääsin linjoilta läpi.
Ajattelin nyt vielä lauantaina testata apteekin testillä kun yksi sellainen tuolla vielä on. Sit on menkat viikon myöhässä. Ehkä kannattais vaan jättää noi testaamiset ja odottaa sitä varhaisultraa (tai vuotoa).

Pahoittelut itsekkäästä omanapailusta ja kiitos kaikille, kun tsemppaatte ja rohkaisette!
 
Viimeksi muokattu:
bumpy Minunkin silmiin on viiva vahvistunut ihan selvästi =) Kysyit myös noista munarakkuloista, että mitä sille toisella puolella olevalle tapahtuu. Ne rakkulathan eivät siis itsessään hedelmöity, vaan voivat sisältää munasolun, joka voi hedelmöittyä. Molemmat todennäköisimmin puhkeavat ja muodostavat keltarauhasen. Voihan se toinen puoli ehkä myös surkastuakin, mutta luulisin yleisimmin puhkeavan. Samassa munasarjassa olleet muut kehityksen aloittaneet munarakkulat sen sijaan surkastuvat pois.

En tiedä nyt vastasiko tämä nyt siihen, mitä mietit. En kuitenkaan uskoisi sen toisen aiheuttavan vuotoa, tosin tarkempaa tietämystä minulla ei siitä ole.
 
Viimeksi muokattu:
Aivan, ymmärsin kysymyksen vähän pieleen =) Yleisimminhän keltarauhanen surkastuu ja muuttuu ns. valkorauhaseksi, mutta terveyskirjasto kertoo, että ns. toiminnallisia kystia voi kyllä syntyä jos surkastumista ei tapahdu. En tiedä onko kuitenkin yleisempää, että kysta muodostuu kuitenkin puhkeamattomasta follikkelista.

Toivotaan, ettei ole kyseessä sellainen!
 
Jokohan uskaltaisin uskoa olevani raskaana ja toivoa, että tällä kertaa kaikki on niinkuin pitääkin ja oikeassa paikassa...

Alimpana aamuinen testi. Aikamoisesti on kahdessa päivässä vahvistunut :rolleyes:

[/url][/IMG]

Varhaisultraa pitää odoletta vielä kaksi viikkoa. Blääh, tuskaa!
 
Täällä inssistä 8 päivää; viimiset 3 päivää ollut pientä lämpöä päälle 37 +vilunväristyksiä sekä turvotusta poskionteloissa, mutta ei flunssaa tai tulehdusta. Olen joko kipeäksi tulossa tai raskaana. Turhan toiveikas fiilis siis.
 
Diadora, kuulostaa hyvältä sun oireet! Pidä meidät ajantasalla..:) Pidetään peukkuja!!

Mikäs bumpyn tilanne?? Toivottavasti oot saanu jo miehen kotiin, ettei tarvi yksin kestää tuota jännäilyä.. Mutta kovasti toivon, että teidän pieni pysyy kyydissä!!:heart:
Pääsit muuten plussalistalle..:heart:

Esikoinenhaaveissa, joko o-testi hymyilly? Voimia sille pienelle pakkastyypille, että kestää sulatuksen ja pääsee perille asti!!:heart:

Jomppe, :hug: Toivottavasti saat huomenna parempia ultrauutisia!

Carosta ei oo kuulunu mitään, mutta luin (taas toisesta pinosta), että pääsit vauhdilla ivf-kiertoon! Tuu kertomaan kuulumisia!!

ON: Oma aamukampa harvenee, ei vielä tajunnassa, että ens viikolla on ivf käynnissä...
 

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

Fenix-78 Esikoinen toiveissa. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa. 1.icsi 05/14 -> km. PAS 08/14 nega. Loppuvuosi tauolla.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laproskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. 1.ivf:stä syntynyt tyttö. 2.ivf marras-joulukuussa 2014.

Katjusca ya1/13. Esikoinen toiveissa. Diagnoosina: pcos ja miehellä vähän liikkuvia hyviä simppoja. Hoitona inseminaatio, tästä alkanut yksi raskaus joka keskeytynyt heti alussa. Nyt hoitotauolla.

diadora ya 02/13. Esikoinen toiveissa. Todettu PCO ja miehellä siittiöt eivät aivan priimaa. Aukkari, hormonilääkitykset ja inseminaatiot tulossa syksyllä.

Miukula Toinen lapsi toiveissa. Esikko 7/10, PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot (ovulaatioinduktio) aloitettu elokuussa 2014. Lääkkeinä: metforem, tamofen, puregon, pregnyl ja lugesteron. ya 3/14.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. Syyskuussa 2014 alkaneet ICSI-hoidot. 1. ICSI, 1. PAS 11/14

_Lilja_ ya 6/2013. Esikoinen toiveissa. Alkuraskauden km 9/2013. Haittana loppukierron välivuodot, joita hoidettu ilman tulosta. Omat ja miehen labrat ok. Ehkä pco?! Syksyllä jonoon kunnalliselle.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laproskopiassa, 1. ivf elokuulla nega. 1.IVF 2. PAS tulossa 12/14.

~SeaWind~ Esikoinen toiveissa. Ya 4/14. PCO, ovulointiongelmat. Ohuehko kohdun limakalvo. Taustalla yksi KU-raskaus vasemmassa munajohtimessa touko-heinäkuussa 2014. Käytössä Metformiini, Foliverit, Terolutit, ja Clomifenit.

flowergirl ya 10/2013. Esikoinen toiveissa.PCO-tyyppiset munasarjat. Hoidot aloitettu 05/2014. Lääkkeet Terolut,Clomifen, Diformin. Ensi kiertoon letrozole.

Vilijonkka_ 31 vuotta, ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu 9/2012. Lapsettomuuden syynä PCO-tyyppiset munasarjat, ovuloimattomuus sekä miehen alentunut siittiömäärä. Tutkimuksissa/hoidoissa 09/2013 asti, ovulaatoninduktiot takana tuloksettomina. Edessä inssit 9/2014.

Peppermint Esikoinen toiveissa. ya 9/2013, pcos (lääkityksenä Metforem), miehellä alentunut testosteronitaso ja vähäinen sperman määrä (lääkityksenä Letrozole)

Yztlas esikoinen toiveissa, ikä 21.

Intopiukka, ya 09/13. Mfo todettu.

Yrittäjä J Esimmäinen yhteinen, ya 01/13.

Lilja87, aktiivinen ya 12/13.

Jomppe75. Neljäs toiveissa ja hoitona clomifen, terolut ja metforem. PCO.

Pisamapeikko haave neljännestä, tukena terolut/clomit. Pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

EveliinaQ Ya 12/13. Takana heikko ovulointi ja kystat munajohtimissa. Hormonihoito ja joulukuussa suunnitteilla IVF.

Mukana myös:
- mymosa
-Sunflower11

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo
- Rouva Hattara




Plussanneet :heart: :heart:

Tammikuu

*Stiina la?

Helmikuu

Penni79 La Lokakuun lopussa (yk16 ja 1.clomikuuri)

Maaliskuu

moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut)

Toukokuu

Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.

~SeaWind~ ya 4/14. Plussa 1.clomi+metformin+terolut yhdistelmästä ---> KU, keskeytetty heinäkuussa.

Lokakuu

Ricardina ya 11/2013. Plussa 1.ivf 2.PAS

Marraskuu

StellaI ya6/12. Plussa 1.ivf

bumpy ya 1/13. Plussa OI-kierrrosta.


Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Kai nyt jo voi onnitella bumby? Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja varhaisultra vahvistaa hyvät uutiset.

Esikoinenhaaveissa, onnea PASiin! Teillekin toivotuksia, että kaikki menee hyvin!

Wiville tervetuloa mukaan! Meillä yritystä on takana muutama kuukausi yli vuosi. Mulla oli pitkään tosi vaikeaa ja olin aika masentunut. Ehkä epätietoisuus ja epäily siitä, että jokin on pielessä oli raskaampaa kuin se, että lääkäri vahvisti asian. Keväällä ja talvella lisäksi moni hyvä ystävä kertoi raskausuutisistaan, mikä oli tosi rankkaa. Ei tämä nytkään mitään helppoa ole ja vähintään kerran kierrossa tulee epätoivopäivä, jolloin vain itkettää. Mua on eniten auttanut se, että töiden kanssa on menossa nyt hyvä vaihe ja voin uppoutua niihin täysin ja erityisesti se, että koen, että meidän hoidot etenee ja saadaan sellaista apua, että voidaan joskus saada lapsi. Jos saisin neuvoa itseäni vuosi sitten, niin olisin mennyt heti lääkäriin kun epäilin, että jotain on pielessä. Tää on henkisesti niin rankkaa, että ihan turhaa pitkittää ahdistusta.

Flowergirl, joko sun folliultra oli? Miten letrojen kanssa meni? Mun folliultra on huomenna. En tiedä, johtuiko letroista, mutta mulla oli muutamana päivänä tosi ikävä päänsärky viime viikolla ja lisäksi sain jonkinlaisen ruokatorven tulehduksen (ei varmaan johdu letroista). Mies on vaihtanut lääkitystä ja sivuoireet ovat kadonneet, mikä on hyvä juttu. Hyvillä mielin huomiselle lääkärikäynnille, mutta ilman suuria odotuksia. Kp 12 on mulle tosi aikaisin, kun ovulaatio tulee aina päälle kp 20, mutta toivottavasti lääkkeet ovat auttaneet.
 
Josko teidän turinoihin pääsisin mukaan?
Omaa taustaa: Sekundäärinen lapsettomuus.Yritystä noin 3,5 vuotta,välillä jo heitetty pyyhe tiskiin välillä ja silloin tullut muutamia luomu plussia =km/kkm
Nykytilanne:Letrot kp 3-7 x2 tbl,luget ovis+ jälkeen kolmannesta päivästä lähtien.
Kontrolli ultra kp 9 limis "ohut" 5mm.Johtofolli 15mm ja 11mm,pienempi ei ehdi mukaan.

Sitten kysynkin kokeneilta jos folli on 15mm kp 9,olen yrittänyt ovista tikuttaa nyt kp 16 niin eikö sen olisi pitänyt jo puhjeta?Jos noin miettii normaalia kasvua.Soitanko/varaanko ajan ja kysyn pregnyliä?Vai odottelenko vielä ja tikutan?
Puhe oli mennä näillä nyt neljä kk.
 
plussalistalla... minä...? IIIIIK!!

Toistaiseksi olen ainakin raskaana :) Lauantain testissä oli niin hyvät viivat, että en ole kokenut tarpeelliseksi testailla sen jälkeen. Pari pc:ta tuolla kyllä on, joten eiköhän aina välillä oo pakko pissiä niihin tilanteen varmistamiseks :D

Ultra-ajan sain maanantaille 1.12 eli kaks viikkoa pitäis vielä malttaa! Apua! Koitan pysyä vielä "viileenä" asian suhteen mut eihän se tahdo onnistua... Kauhee hinku vaan katsella vauvatavaroita ja suunnitella kotona kaikkea.
Vähän tässä huolettaa vasemman muniksen tienoilla tuntuva tuikkiminen. Ei siis mitään kipua sinänsä, vaan sellasta pientä pistelytuntemusta. Siellä puolellahan se KU viimeksi oli joten tietty säikähdän heti tollasia. Hedelmöittynyt munasolu tuli kyllä selkeästi oikealta ja siellä se keltarauhanen edelleenkin jomottelee aika ajoin. Mutta folliultrassahan näkyi otolliset pallurat molemmin puolin joten ehkä se "ylkimääräiseksi jäänyt" on vähän kerännyt nestettä eli muodostunut kystaksi tms. ja se tuolla nyt juilii. Näin ainakin toivon. Onneksi taustani vuoksi mulle tyksistä sanottiin, että saan kyllä tulla tutkittavaksi heti jos alkaa tuntua jotain outoa tai huolestuttavaa.
Ilmoittelen sitten ultran tuomion tännekkin.

Kiitos kaikille onnitteluista ja mä niiiiiiiiin toivon plussia tänne ihan jokaiselle!!! :heart::heart::heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä