Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Rauhallista ja lämmintä joulua kaikille ! Pääsin minkäkin lopulta kotiin rentoutumaan. huomenna ois viimeinen joulupäivien työ viel edessä ja yks vapaa..

Heilanga Ihanaa että joulumielen ja rauhan kumminkin löysit. <3

kosmon viestistä tuli niin ihana olo. ja varmasti me kaikki päästään ensi kesänä masuja esittelemään. Luo uskoa meillekin onnistumiseen. Sillä rehellisesti ottaen on ruvenut tulemaan olo ettei me saada koskaan omaa lasta.

syksyllä alkoi kun rupesin karttaa kavereita joilla on pieniä lapsia ja nyt se on jo siirtynyt vähän isoompiikin.siis kun mä haluan kans nähä kun mun lapsi oppii ymmärtämään joulun tai kun oppii kääntyy selälleen ym. ja lapset on ihania ja tykkään olla niitten kans mut en tie tekee vaan jotenkin sydämmessä pahaa kun sitä omaa ei oo.
 
Sain kun sainkin tänään varattua sen ensikäyntiajan. Se olis nyt sit 5.2. Oon ihan täpinöissäni. Mies totes, et nyt hänt vast alko jännittämään. Kai se reppana pelkää, että simpoissa on jotakin vikaa. :rolleyes: Mä oon vaan onnellinen, että rohkenin vihdoin soittaa. Nyt tarttis uudenvuoden jälkeen alottaa painonpudotus iha tosissaan, että voin sit siel lääkäris sanoa, et ylipainon suhteen homma on jo aloitettu. :)
Tein ovistestin tänään ja sain omasta mielestä oudon vahvan viivan siihen nähden, että mulla on vasta kp15... Normaalisti ovis o kp21. Jos mul onki oku mega ovis tulossa. :D noh, sehän sopii mulle.
 
Heilanga: Ihanaa että meitä rohkeita tuumasta toimeen ryhtyjiä on heti vuoden vaihteen alussa useampikin! Isosti tsemppiä meille jännittäjille:heart: !
Mulla on myös tuo painon kanssa tappelu taas edessä. Olen isosti lihava ja menneen vuoden kesäkuusta olen saanut painoa putoomaan jo -20kg, aika hieno saavutus, pakko sanoa itsekkin. MUTTA; sitä ylipainoa on niiiiin paljon vielä pudotettavana että huh! Jännittää vähän mitä meidän lääkäri tästä mun painostani sanoo :(...
 
Fenix-78 Upea saavutus! -20 on kyl tosi hyvin. Kilo kerrallaan. :heart:
Itse pudotin kanssa sen 20kg aikoinani, mutta huolestuttavasti nyt alkaa tuntua, että oon kohta lähtöpisteessä. Ei ol helppoa, kun on tällanen herkkupeppu. :D noh, jos se tästä. Nytkin ahdistaa toi maha tossa, mut silti joulusuklaat houkuttelee. :)
Pelkään kans, et se lääkäri pistää tän lapsettomuuden painon piikkiin. Toivottavasti ne ei oo tuolla lapsettomuus puolella niin painokesketteisiä. :)
 
Taistelua, taistelua, sitä tämä on ja luulempa että lääkäri ainakin mainitsee asiasta. Itse pelkään kuollakseni että aiheutan itselleni jonkin pitkäaikaissairauden tällä itseaiheutetulla lihavuudella, sukurasitteita kun sattuu olemaan vähän sairauteen kuin sairauteen...
Mutta niin kuin sanoit; kilo kerrallaan :).
Kävin tänään luontaistuotekaupassa hakemassa Detox -kehon puhdistuskuurin, sillä polkaisen taas tämän urakkani käyntiin, vaikka ne herkut tuolla kaapissa kovasti houkutteleekin ;).
 
Mielelläni minäkin tähän keskusteluun osallistuisin =) Eli taustaa: olen haaveillut lapsesta parisen vuotta ja nyt vihdoin päättänyt ryhtyä toimeen. Lasta olisin yrittämässä yksin itsellisenä naisena, ja tänään varasin ajan Väestöliittoon ensi kuun puoliväliin. Pelkään kuitenkin, että tästäkään huolimatta ei hedelmöittyminen välttämättä onnistu, sillä sairastamani syömishäiriön vuoksi minulta on puuttunut kuukautiset noin nelisen vuotta.
Painoni on jo palautunut normaaliksi, mutta kuukautisia ei vieläkään kuulu. Toivon että klinikalla sitten selviäisi tutkimuksten kautta, missä vika. Aloitin tänään kymmenen päivän Provera-kuurin, jonka pitäisi kuukautiset käynnistää (kerran olen jo turhaan tämän kuurin viime keväänä syönyt, silloin tosin painoni oli alhaisempi).
 
Mahtuisiko yksi kuumeilija joukkoon? Yritys aloitettiin 03/12 ja viime keväänä hakeuduttiin yksityiselle lapsettomuuden hoitoon. Ongelmaksi muotoutui PCO-tyyppiset munasarjat molemmilta puolilta. Clomifenia söin 3 kiertoa, kunnes puhkesi (tai löydettiin..) kilpirauhasen ongelmat. Yritys jäi tauolle syksyn ajaksi ja nyt alkaisi pikkuhiljaa löytymään tasapainoa kilpirauhasarvoihin, joten lääkärin lupa yritykseen saatiin. Ekasta kierrosta nyt joulukuussa tärppäsi ja sainkin nauttia reilun viikon ajan plussasta testissä, kunnes aatonaattona meni kesken. Pikkuhiljaa on toiveen rippeet kerätty kasaan ja siirrytty positiiviseen ajatteluun: osaan sentään raskautua :) Usko ja toive on suuri, että pysyvä plussa onnistuisi pian!

Listalla taisi olla muitakin kilpirauhasvaivasia, kuinka teillä on arvot kohdallaan? Mulle endokrinologi laittoi heti TSH:n tavoitteeksi alle 2, koska raskautta yritetään.

Plussatuulia vuoteen 2014! :whistle:
 
Tervetuloa uusille :)

Nenni88 Kuinkas meni käynti?

Ihana lukea, että täällä on itse kukin löytänyt ede hieman joulurauhaa. Itsestäni en voi sanoa samaa, nyt tuntuu, että iskee masennus päälle. Eikä mikään alakuloisuus, vaan ihan vanha kunnon makaan päivällä pimeässä makuuhuoneessa tunteja -masennus. Voikohan tämä johtua primoluteista? Primolut-kuurin viimeisen tabletin nappasin keskiviikkona, joten kovasti odotellaan vuotoa tulevaksi.

Anu-Elina Täällä toinen syömishäiriötaustainen, jolla ei kuukautisia. Itsellä kanssa aikaisemmat ketarauhashormoonin popsimiset olleet turhia. Välissä sitten söin Letrozolia, joka pisti elimistön tuottamaan estrogeeniä sen verran, että limakalvo paksuuntui, jonka jälkeen pitäisi keltarauhaskuurinkin tuottaa tulosta erilailla.
Todettiinko sulla ultrassa tms, että kohdussa on limakalvoa tarpeeksi, jotta Provera-kuuristasi on mitään hyötyä?
 
Tervetuloa mukaan uusille!

Täällä alkoi yk 16 eilen :(. Menkat tuli saman tien vipan terolutin jälkeen eli kierto jäi taas lyhyeksi. Ja laaja skaala raskausoireita muistuttavia sivuoireita tuli teroista, seuraavaksi pyydän jos saisin kokeiluun Lugestronit.

Pääkoppa kaipaa lepoa tästä projektista, ja pidetään nyt yritystaukoa tämä kuukausi, eli en laske päiviä, kyttää kroppaani enkä syö Terolutteja. Ja varmaan olen linjoillakin vähemmän kun keskityn nyt muihin,mukavempiin asioihin. Helmikuussa alkaa sitten uudelle innolla Clomikokeilu (resepti ja ohjeistus on jo saatu).

Plussarikasta Uutta Vuotta !!
 
Pahoittelut pettymyksestä Penni :(
Koetahan rentoutua! Hihkaise jos haluat taulukosta pois (jos se stressaa), niin siirrän sinut tuohon mukana kuumeilevien listalle.

Onko teillä muilla raskaana olevia läheisiä?
Siskoni tuli viime kuussa raskaaksi täysin vahingossa ja suureksi järkytyksekseen. On se vaan välillä niin kieroa miten nää jutut menee. Teen ihan kamalasti töitä jotta osaisin olla hänen puolestaan onnellinen, mutta kipua on vaikea peittää. Olen vältellyt siskoni näkemistä, koska en pysty pidättelemään itkua kun asia tulee esille. Hävettää kun olen niin kuvottavan katkera.. Nyt kuitenkin pikkuhiljaa alkaa ajatella, miten ihanaa päästä seuraamaan siskon onnea ja toivottavasti terveen pikkuisen elämää :)
 
Ninkku: joo, voisin siirtyä siihen osioon joksikin aikaa :)

Läheisistä raskaana on tällä hetkellä 5 läheistä ystävää. Yksi jo synnytti kk sitten ja toinen ihan näillä näppäimillä. Se on jännää että kun toista alettiin yrittää niin ainostaan yksi pari yritti sillon raskautta (heillä meni vuosi ennen kun tärppäsi). Muut sitten raskautuvaitkin oppikirjan mukaisesti alle puolessa vuodessa kukin. Että nyt sitten katsellaan masuja jokapuolella ja yllättävän hyvin siihen on tottunut että muut onnistuvat, me emme. Mä ymmärrän että olemme onnekkaita kun olemme yhden saaneet, ja siksi on helpompaa olla onnellinen muiden puolesta. Jos ei olisi yhtäkään niin en tiedä kyllä miten tähän pystyisin :ashamed:!!
 
Tervetuloa uusille! :)

Mulla ei ainakaan tietääkseni ole tällä hetkellä raskaana olevia tuttuja. Yksi pariskunta kyllä saattaa hyvinkin raskautua keväällä ja olenkin vähän varautunut siihen, että hyvinkin todennäköisesti hän tulee raskaaksi ennen mua. Ihana olisi kyllä olla samaan aikaan raskaana niin voisi kokemuksia vertailla.

Tuossa joulun tienoilla tunsin hyvin viiltävää kipua jossain toisen muniksen kohdalla. Kesti vähän aikaa ja ajattelinkin että jos oviksen tuntisin niin varmasti olis jotain sen tapaista. En jaksa kuiteskaan uskoa, että tän kuurin aikaan olisin ovuloinut. Tiputtelua on tullut välillä, jospa oma kroppa olis vähän heräillyt.
 
Lähipiirissäni aina silloin tällöin joku ilmoittaa tulevasta perheenlisäyksestä ja pakko myöntää että mun on todella vaikeaa suhtautua niihin uutisiin niin että näyttäisin oikeasti iloiselta onnitellessani näitä ihmisiä :(... Ja koska en meidän lapsettomuudesta ole kertonut kuin muutamalle henkilölle niin tottahan toki näillä raskautuneilla on kohta herneenpalko nenässä. Voi vaan kun tietäisivät miten hartaasti me lasta toivomme:'( !
 
Listalle voi nostaa (en saa korostettua tabletilla):
*Stiina kp6/33-35, ya 03/2012
Ongelmana PCOS sekä kilpirauhasen vt.

Mulla on paljon lähipiirissä raskauksia ja lapsia. Erityisesti silloin, kun itse aloitti yrityksen tuntui, että kaikilla tärppäsi tyyliin ekoista kierroista. Ennen yritystä parhaan ystävän kanssa haaveiltiin, kuinka saataisiin vauvamasuja yhdessä kasvatella mutta kuinkas kävikään: hänellä kohta 1v poika, minulla kohta 2v lapsettomuutta. Kaikista raskaiten otan yleensä raskausuutiset, syntymästä osaan jo iloitakin. Toisten onnistumiset muistuttaa omasta epäonnistumisesta..
 
minun lähipiirissä on tällä hetkellä 5 jotka ovat raskaana, omalla tavalla osaan iloita heidän puolesta osaltaan taas en.. onneksi kaikki tietävät meidän lapsettomuudesta ja ymmärtävät jos kaartan tai muuta vastaava.. minkäs sillekkään voi.. se vaan tuntuu pahalta ja menee aikansa ennen kuin joten kuten siitä yli pääsen...
 
Perjantai 3.1.2013

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

kosmokp50/28(90-120)yk19ya 6/122. lapsi
-bellakp23/28yk1ya 11/111. lapsi
Enneliinakp22/28ya 2/112. lapsi
Heilangakp21/32-42yk27ya 9/111.lapsi
moon starskp16/53yk5*ya 8/111. lapsi
*Stiinakp11/33-35ya 3/121. lapsi
Nenni88kp8/27yk 12ya 2/132. lapsi
Ninkkukp6/?yk2ya 2/121. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78
- Penni79



Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

moon stars - Todetti kilpirauhasen vajaatoiminta. 4. Clomikierto lopuillaan. Seraavaksi suunniteltu pistoshoitoja.
Hoidot aloitettu 8/13.

Ninkku - Kierto ei toimi lainkaan ilman hormoneita. Käytössä Letrozol. Ovulaatiota ei kuitenkaan tapahtunut vielä (kuuteen vuoteen).

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo PCO diagnoosi. Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Penni79 Keskivaikea endometrioosi jota viimeksi laparoskopiassa operoitu syksyllä 2013 (leikkaus onnistui kuulemma hyvin). Vaivana myös lyhyt kierto ja tiputteluvuoto alkaen n 7 vrk oviksesta.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Nenni88 Syy lapsettomuuteen ei ole selvinnyt. Takana kemiallinen raskaus. Tiedossa lääkärin tapaaminen joulukuun lopulla.

*Stiina Todettu PCO sekä kilpirauhasen vajaatoiminta. Hoidot aloitettu yksityisella keväällä 2013. Takana yksi varhainen km.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Viimeksi muokattu:
Huomaattekos, kuka on siirtynyt listan hännille ;) Eli täällä kp~695 onkin kp1. Bloody yay!:kieh:

Nyt olis sitten tarkoitus ottaa Letrozolia kp3-7. Tällä kertaa isommalla annoksella. En tosin tajua että miksi näin, koska pienemmälläkin annoksella munasolu kypsyi, mutta ei irronnut. Oon varma, että nyt isommalla annoksella siellä kypsyy monta, ja sitten tulee yhdyntäkielto ja kierto hukkaan.... Noh, pitänee soitella huomenna polille.
 
Heipparallaa ja uusille tervetuloa!!:wave:

Olen ollut joululomalla kaksplussasta ja nyt taas voi palata "normaaliin arkeen" :D Ovis luultavasti mennyt ja en ikävä kyllä päässyt sitä hyödyntämään oikein hyvin kun hiivatulehdus tuli riesaksi :(

Joku tossa kyyseli lähipiirin raskauksista. Tuosa puoli vuotta sitten oli useampikin ystävä raskaana, olin kyllä kieltämättä erittäin katkera silloin... :ashamed: vaikka eihän se minulta ole pois..
 
Heippa taas :).
Tammikuun puoliväli lähestyy ja jännitys tiivistyy...
Mielessä pyörii puolen miljoonaa kysymystä mitä haluaisin kysyä meidän lääkäriltä sitten kun vihdoinkin sinne pääsemme, mutta tulipa mieleeni kysyä jotain myös teiltä, niin paljon kokeneilta kanssaimmeisiltä :).
Eli miten käytännössä tapahtuu se munarakkuloiden kypsytys? Lääkäri määrää jotain lääkettä (kenties injektiona?) jollain tietyllä annoksella? Sitten muutaman päivän päästä mennään uudestaan klinikalle ultraan katsomaan onko lääkeannostus kohdillaan? Ja sitten tämän muutaman käynti kerran jälkeen koittaa se varsinainen punktointi? Testailenko kotona ovulointihetkeä?

Entäs sitten tuo alkionsiirto; eli jos sopivia alkioita on niin tehdäänkö aina tuoresiirto ja sitten loput pakkaseen (siis jos on jotain siirrettävää tai pakastettavaa)?

Nyt odottelen seuraavia mooniksia alkaviksi (loppuviikosta siis) jotta nähhään miten seuraava mahdollinen ovulaatiohetki menee. Tuo ensikäynti kun ajoitettiin tarkoituksella alkukiertoon jotta lääkärillä olisi sitten jotain tutkittavaakin :).
Ai miten niin mua jännittää:whistle:...
 
fenix-78 mul o sama fiilis ja melkein yhtäläiset kysymykset. :) Jännittää kans ihan simona. :)
Stiina eikös me olla kuumeiltu samoissa ketjuissa? :wave: Ainakin nimimerkki kuulostaa ihan tutulta. Tervetuloa mukaan. :)

Itsellä on vissii ovis ihan nurkantakana. Ainakin ovistestit on vielä aika vahvoja, mut ei ihan tarpeeks :) tein sit tietty r-testin huvikseni ja kyllä lievä haamulainen siellä pilkotti, että taas reagoi tohon LH:n määrään. Jos joku sanoo, et r-testi ei reagoi ovikseen valehtelee kyllä silmät ja suut täyteen. :D ainakin siis mun osalta. Siitäkin ajattelin siellä lääkärissä kysäst.
Mites muuten UusVuos?
Meikäläisen kaveri onnistu kutsumaan taas itsensä meille, joten ajattelin sit kutsua pari muutakin kaveria. Siispä juomisen puolelle menee huominen. Pupuilut jää varmaan keskiviikkoon. Toivottavasti ovis osuis sopivasti.
 
Heilanga: Niin mä vähän uumoilinkin että tuskimpa yksin jännäilen ;)...
Mut olisi tosiaan kiva kuulla noista käytännön jutuista miten on asiat edenneet.

Meillä uusivuosi mennee ihan rauhallisesti kotosalla, ilman sen suurempia juhlimisia. Koirien vuoksi raketit jäi tänäkin vuonna kauppaan ja sehän ei meitä haittaa, säästyypä nekin rahat hoitoihin :).
 
-bella Pahoittelen hukkaan mennyttä ovista :( Onneksi se on vaan yksi kierto. Vaikka meille lapsettomille yksikin kierto voi joskus olla niin pitkä aika...

Fenix Munasolun kypsytys juurikin tapahtuu joko pistoksilla tai tableteilla. Tai sitten molempien yhdistelmällä. Itselläni munasolu näemmä kypsyy napeilla, mutta ei irtoa, joten irroitetaan sit piikillä. IVF:ää varten käsittääkseni tehdään tiiviimmin seurattu kypsytys pistoksilla, että voidaan seurata miten ne siellä kypsyy, kun tarkoitus on kai kypsyttää mahd monta sitä keräämistä varten? Hhaha, taas tohkeissaan selitän vaikka en oikeasti mitään 100% faktaa tiedä :D

kosmo Ihanaa, että hoitojen aloittaminen on edessä :) Sulla on ihan mahtava asenne, tuo itsellenikin sellaista rauhaa kun lukee noin positiivista tekstiä :heart:

Itselläni älkaa tänään toinen kuuri Letrozolia (kp 3-7, 2tbl/pv). Soitin eilen lääkärille ja kysyin, että miksi minun täytyisi nostaa lääkkeen annostusta, kun edelliselläkin annoksella munasolu oli kp12 jo 20mm. Eikö annoksen nostaminen johda useampaan kypsään munasoluun, joka taas johtaa yhdyntäkieltoon. Miksi en voisi jatkaa samalla annoksella, ja saada irroituspiikin? Tähän lääkäri totesi, että voidaan/ja kannattaakin tehdä näin kuten ehdotin.
Aikaisempi lääkäri oli näemmä määrännyt Letrozol annoksen noston vain rutiinista :O, koska yleensä PCO tapauksissa se on seuraava askel. Ja minullahan ei siis ole edes PCO:ta. Mulla joku vammaus aivoissa, että hormonaaliset signaalit ei pelitä..
Eli meillä on sitten kp13 tiedossa ultra, ja jos kaikki menee kuten viimeksi, niin irroituspiikki. Jospa se sieltä ovis tulisi vihdoin. Onkin viimeksi ollut vuonna 2007 ;D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä