Lapsettomat/siitä kärsineet (älä avaa, jos 'arvostelu' räjäyttää pään)

  • Viestiketjun aloittaja Just asking..
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Just asking:
Itse en pidä siitä tuossa tyylissä miten lapsettomat kirjoittavat, että he suoraan HAUKKUVAT ihmisiä, jotka valittavat että väsyttää tai sanovat että perhana kun sekin typerä tuli raskaaksi vaikkei edes lasta ollut yrittänyt. Minusta se on julkeaa, törkeää ja anonyyminäkin kirjoitettuna loukkaavaa. Tunnen yhden sekudaarilepsettoman, ja nyt tuota palstaa lukiessa olen alkanut miettiä, ajatteleekohan tämäkin nainen samalla tavalla: kun sanon että päivät kuluu vain syötellessä lapsia, hän ajattelee "Miksi sullekin on suotu kaks lasta kerta valitat? Olisit helvetti onnelinen!!". Lapsettomia on ilmeisesti pakko ymmärtää, he eivät halua ymmärtää niitä joille arki on välissä raskasta. Heistä se on turhaa napinaa. Ne, joilla on lapsia, ovat jossain autuaassa tilassa 24/7, ja vain heidän oma tuskansa on suurinta huutoa.

Ymmärrystä toiseenkin suuntaan...
No vaikka minusta joskus tuntuu pahalta ajatella vaikka ystävääni joka tupakoi raskaudesta huolimatta, pääasiallisesti olen kyllä onnellinen hänen puolestaan että saa haluamansa lapsen ja siellä käydessäni en todella haudo mitään kostoa ja mieti että miten huono äiti siitäkin tulee. Nuo kiukkupalstan kirjoitukset ovat todennäköisesti juuri tällaisia sen hetken tunteita jotkat eivät ole todellisia mielipiteitä ja joita on aivan kaikilla joskus myös äideillä ja syöpäsairailla ja irakissa yhdysvaltojen pommien alla. Enkä oikeasti ymmärrä miksi nettiin ei voisi kirjoittaa anonyymisti asioita joita joskus ajattelee. Huono käytös muita kohtaan on asia erikseen.

 
vieras
Lapseton oppii kyllä pitämään suunsa kiinni. Itsekin joskus erehdyin ohi mennen mainitsemaan, että en pysty saamaan lapsia. Siitä saa hirveän ryöpyn päällensä, miten sitä valittaa tyhjästä. Lapsettoman kuuluu olla onnellinen. Harva tulee ajatelleeksi, että lapsettomalla voi olla takanaan monta menetystä, monta keskenmennyttä raskautta. Lapsettomalle he ovat kuolleita lapsia, mutta surra ei saa, koska lapsettoman kuuluu nauttia vapaasta elämästään. Itse saimme myös kuulla kaikkea sontaa tuhkamunista ja "kyllä me voidaan tulla teille näyttämään".

Toki lapsetonta turhauttaa kuunnella valitusta siitä, että jollain on raskasta lapsen kanssa. Itse en sellaisia puheita koskaan ääneen kommentoinut, koska ymmärrän että meillä kullakin on omat ilomme ja murheemme. Nyt kun itselläni vihdoin on lapsi, en myöskään tuomitse niitä, jotka lapsettomuuden ja hormonihoitojen aiheuttamien paineiden vuoksi saattavat päästellä suustaan sammakoita ja purkaa tunteitaan, myös väsyneitä äitejä kohtaan.
 
tyhjä syli täälläkin toistaiseksi
Alkuperäinen kirjoittaja Uuni:
Alkuperäinen kirjoittaja tjaa:
Hävettämisestä en tiedä, mutta olen ymmärtänyt, että tyypillisin synnytyksen jälkeiseen masennukseen sairastuva on juuri entinen lapsettomuudesta kärsinyt. Ymmärtäähän sen, kun olet jotain vuosikaudet halunnut ja sitten saat sen, eikä se olekaan aina niin ihanaa. Tulee tunne, että tätäkö mä halusinkin ja sitten syyllisyys niistä tunteista, kun on lapsettomuustausta. Itsekin luin tota kiukkuketjua ja noita "mä valvon vaikka viis vuotta valittamatta" ja ajattelin, että tässä sitä masennuksen perustusta jo laitetaan, näin kärjistetysti sanottuna.
Jaa, minä taas juuri katsoin ajankohtaisohjelmaa, jossa sanottiin juuri päinvastoin. Eli lapsettomuudesta kärsinyt ihminen sairastuu hiukan harvemmin synnytyksen jälkeiseen masennukseen kuin nopeasti lapsen saanut. Muistaisiko joku ohjelman nimeä? Katson aina kaikki noi dokkarit ja ajankohtaisohjelmat, koska asia on mua koskettanut.
En tiedä tuosta ohjelmasta, mutta laitoin tähän ketjuun aiemmin tiivistelmän tuosta Leena Repokarin väitöskirjasta. Ihan mielenkiintoinen ja on varmaan juuri kaikkien stereotypioiden vastainen kun mitä lapsettomuudesta kärsineistä usein ajatellaan vanhempina...
 
hm
Ei yhtään paha olla.
Mutta jos teidän pitää saada lapsi kun jollain toisellakin on, ja sen vuoksi teillä on oikeus kiukutella kun kukaan muu ei ymmärrä teidän olotilaa ja tunnetta ja olette jotenki erityisiä.

Niin toivottvasti nämä lapsettomat kirjoittelijakiukuttelijat saavat kokea kaiken sen mitä kadehtivat. myös ne syövät heidän pitää saada, ksoka haluavat kaiken mitä toisillakin on.
ja kyllä lapsettomien kirjoittelijakiukuttelijoiden mielestä pitää olla onnellinen jos on saanut lapsen, vaikka se olisi kuollutkin, tai olisi sairas jne.

eli toivottavasti nämä itsekkäät otukset saavat kokea muutakin kuin lapsettomuutta, kun he katsovat olevansa ainoa ryhmä jolla on oikeus kiukutellla ja haukkua muita ja hyäkkäävät jos joku kertoo olevansa väsynyt
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Eikös kaikki ketkä kokevat jotain sellaista "epäoikeutta" kuten esim lapsettomuus tai syöpä niin mieti että miksi minä sain tämän ristin kannettavakseni vaikka olen aina elänyt terveellisesti ja tuo naapurin rapajuoppo senkun porskuttaa jne. Ei se tee meistä muista sen huonompia tai parempia. Itse muistan oman lapsettomuuteni ajalta paljon ajatuksia joita kyllä alleviivaan edelleenkin.
on eri asia ajatela noin kuin alkaa kirjoitella palstoille toisista että miksi sinäkin olet terve vaikka olet tuollainen mätämuna. näinhän lapsettomat kirjoittelijat tekevät (heidän mielesään kaikki muut ovat huonompia kuin he, eli kaikilla on huonompi elämä, epäterveellisempi tai ovat siksi huonompia koska väsyvät lastensa kanssa)

lapsettomien kirjoittelijoiden mielestä muut ovat mätämunia ja he täydellisiä ja väärin kohdeltuja kun heillä ei ole lasta.

näin lapsellista joukkoa ei ole toisat ja mielestäni hyvä vaan jos lapset eivät saa lapsia.
Ihan vain kaikille äideille tiedoksi en ole mielestäni teitä kaikkia parempi enkä myöskään erityisemmin ketään ihmistä parempi vaikka olenkin lapseton ja olen vilpittömästi onnellinen teidän puolestanne vaikka välillä olenkin katkera ja kateellinen. Ette ole mätämunia.
#
 
Uuni
Alkuperäinen kirjoittaja Just asking:
Itse en pidä siitä tuossa tyylissä miten lapsettomat kirjoittavat, että he suoraan HAUKKUVAT ihmisiä, jotka valittavat että väsyttää tai sanovat että perhana kun sekin typerä tuli raskaaksi vaikkei edes lasta ollut yrittänyt. Minusta se on julkeaa, törkeää ja anonyyminäkin kirjoitettuna loukkaavaa. Tunnen yhden sekudaarilepsettoman, ja nyt tuota palstaa lukiessa olen alkanut miettiä, ajatteleekohan tämäkin nainen samalla tavalla: kun sanon että päivät kuluu vain syötellessä lapsia, hän ajattelee "Miksi sullekin on suotu kaks lasta kerta valitat? Olisit helvetti onnelinen!!". Lapsettomia on ilmeisesti pakko ymmärtää, he eivät halua ymmärtää niitä joille arki on välissä raskasta. Heistä se on turhaa napinaa. Ne, joilla on lapsia, ovat jossain autuaassa tilassa 24/7, ja vain heidän oma tuskansa on suurinta huutoa.

Ymmärrystä toiseenkin suuntaan...
Aika mustavalkoista tekstiä. On paljon meitä, joilta heruu ymmärrystä molempii suuntiin. Me olemme niitä, jotka kärsimme lapsettomuudesta ja vihdoin pitkän odotuksen jälkeen saimme oman lapsen.

Ja noi lapsettomien palstat on palstoja, jotka on tarkoitettu lapsettomuudesta kärsiville vertaistueksi. Monet ihmiset, jotka sinne kirjoittelee ovat täysin rikki ja hajalla. Sitä tunnetta on todella vaikea kuvailla. Siellä moni kirjoittaa anonyyminä asioita, joita ei ikäpäivänä sanoisi ääneen. Ei niitä kannata lukea, jos ottaa ne jutut henkilökohtaisena loukkauksena.

 
.
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ei yhtään paha olla.
Mutta jos teidän pitää saada lapsi kun jollain toisellakin on, ja sen vuoksi teillä on oikeus kiukutella kun kukaan muu ei ymmärrä teidän olotilaa ja tunnetta ja olette jotenki erityisiä.

Niin toivottvasti nämä lapsettomat kirjoittelijakiukuttelijat saavat kokea kaiken sen mitä kadehtivat. myös ne syövät heidän pitää saada, ksoka haluavat kaiken mitä toisillakin on.
ja kyllä lapsettomien kirjoittelijakiukuttelijoiden mielestä pitää olla onnellinen jos on saanut lapsen, vaikka se olisi kuollutkin, tai olisi sairas jne.

eli toivottavasti nämä itsekkäät otukset saavat kokea muutakin kuin lapsettomuutta, kun he katsovat olevansa ainoa ryhmä jolla on oikeus kiukutellla ja haukkua muita ja hyäkkäävät jos joku kertoo olevansa väsynyt
Hei ihan todella, mene nyt jo pois täältä ettet nolaa itseäsi enää enempää.
 
kokenut
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ei yhtään paha olla.
Mutta jos teidän pitää saada lapsi kun jollain toisellakin on, ja sen vuoksi teillä on oikeus kiukutella kun kukaan muu ei ymmärrä teidän olotilaa ja tunnetta ja olette jotenki erityisiä.

Niin toivottvasti nämä lapsettomat kirjoittelijakiukuttelijat saavat kokea kaiken sen mitä kadehtivat. myös ne syövät heidän pitää saada, ksoka haluavat kaiken mitä toisillakin on.
ja kyllä lapsettomien kirjoittelijakiukuttelijoiden mielestä pitää olla onnellinen jos on saanut lapsen, vaikka se olisi kuollutkin, tai olisi sairas jne.

eli toivottavasti nämä itsekkäät otukset saavat kokea muutakin kuin lapsettomuutta, kun he katsovat olevansa ainoa ryhmä jolla on oikeus kiukutellla ja haukkua muita ja hyäkkäävät jos joku kertoo olevansa väsynyt
Sinä teet itsestäsi pellen noilla teksteilläsi. Mene jo pois!
 
hm
Eivät kaikki lapsettomat kirjoittelijakiukuttelijat tyydy kirjoittelemaan mihinkään lapsettomuuspalstalle. moni on tullut tälläkin palstalla aukomaan jollekin joka valittaa väsymystän, että mitäs teit tai sulla edes on lapsia, ole kiitollinen.
 
Lapseton
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ei yhtään paha olla.
Mutta jos teidän pitää saada lapsi kun jollain toisellakin on, ja sen vuoksi teillä on oikeus kiukutella kun kukaan muu ei ymmärrä teidän olotilaa ja tunnetta ja olette jotenki erityisiä.

Niin toivottvasti nämä lapsettomat kirjoittelijakiukuttelijat saavat kokea kaiken sen mitä kadehtivat. myös ne syövät heidän pitää saada, ksoka haluavat kaiken mitä toisillakin on.
ja kyllä lapsettomien kirjoittelijakiukuttelijoiden mielestä pitää olla onnellinen jos on saanut lapsen, vaikka se olisi kuollutkin, tai olisi sairas jne.

eli toivottavasti nämä itsekkäät otukset saavat kokea muutakin kuin lapsettomuutta, kun he katsovat olevansa ainoa ryhmä jolla on oikeus kiukutellla ja haukkua muita ja hyäkkäävät jos joku kertoo olevansa väsynyt
Nyt taidat hakeutua jo hieman sivuraiteelle. Luepa uudelleen ajatuksella kirjoittamasi. Ihmisiähän me kaikki olemme, ja koemme varmasti paljon erilaisia asioita, olemme sitten lapsellisia tai nou.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ei yhtään paha olla.
Mutta jos teidän pitää saada lapsi kun jollain toisellakin on, ja sen vuoksi teillä on oikeus kiukutella kun kukaan muu ei ymmärrä teidän olotilaa ja tunnetta ja olette jotenki erityisiä.

Niin toivottvasti nämä lapsettomat kirjoittelijakiukuttelijat saavat kokea kaiken sen mitä kadehtivat. myös ne syövät heidän pitää saada, ksoka haluavat kaiken mitä toisillakin on.
ja kyllä lapsettomien kirjoittelijakiukuttelijoiden mielestä pitää olla onnellinen jos on saanut lapsen, vaikka se olisi kuollutkin, tai olisi sairas jne.

eli toivottavasti nämä itsekkäät otukset saavat kokea muutakin kuin lapsettomuutta, kun he katsovat olevansa ainoa ryhmä jolla on oikeus kiukutellla ja haukkua muita ja hyäkkäävät jos joku kertoo olevansa väsynyt
Nyt taidat hakeutua jo hieman sivuraiteelle. Luepa uudelleen ajatuksella kirjoittamasi. Ihmisiähän me kaikki olemme, ja koemme varmasti paljon erilaisia asioita, olemme sitten lapsellisia tai nou.
Jos joku omaa pikkukakaran mentaliteetin ja katsoo olevansa oikeutettu saamaan jotain koska jollain toisellakin on, nin toivon että hän saa sen koko paketin, eikä vaa osan sen toisen kohtaloa. eli sitä sairautta ja lapsen menetystä ja muuta mukaan, joiden pitäisi ollla kiitollisia kun ovat lapsen saaneet.
 
Minä itse olin hiljainen lapseton. haudoin asioita sisälläni ja jos joskus uskalsin sisintäni avata niin tein sen netissä, omassa "ryhmässäni" ja siellä kaikki ymmärsivät myllertävät tunteeni. jos joku olis tullu mulle silloin sanomaan ettei mulla ole MITÄÄN OIKEUTTA TUNTEA NIIN, olisin varmaan pistänyt täyslaidallisen faktoja tuleen miksi minulle oli oikeus tuntea just niinkuin tunsin. en kertonut edes ystävilleni vuosien taistelusta lapsettomuutta vastaan, ja kyllä oli eräänkin kerran vaikeaa kuunnella ystävien vuodatuksia mm. epätoivotuista raskauksista ja aborteista. Suru, katkeruus, epätoivo, siinä vaan murto-osa tunteista mitä on kun et tiedä saatko ikinä omia lapsia, vai tahkoatko hoitoja tuloksetta kymmenen vuotta ja jäät tyhjän päälle rikkinäiseen parisuhteeseen.
 
kokenut
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ei yhtään paha olla.
Mutta jos teidän pitää saada lapsi kun jollain toisellakin on, ja sen vuoksi teillä on oikeus kiukutella kun kukaan muu ei ymmärrä teidän olotilaa ja tunnetta ja olette jotenki erityisiä.

Niin toivottvasti nämä lapsettomat kirjoittelijakiukuttelijat saavat kokea kaiken sen mitä kadehtivat. myös ne syövät heidän pitää saada, ksoka haluavat kaiken mitä toisillakin on.
ja kyllä lapsettomien kirjoittelijakiukuttelijoiden mielestä pitää olla onnellinen jos on saanut lapsen, vaikka se olisi kuollutkin, tai olisi sairas jne.

eli toivottavasti nämä itsekkäät otukset saavat kokea muutakin kuin lapsettomuutta, kun he katsovat olevansa ainoa ryhmä jolla on oikeus kiukutellla ja haukkua muita ja hyäkkäävät jos joku kertoo olevansa väsynyt
Nyt taidat hakeutua jo hieman sivuraiteelle. Luepa uudelleen ajatuksella kirjoittamasi. Ihmisiähän me kaikki olemme, ja koemme varmasti paljon erilaisia asioita, olemme sitten lapsellisia tai nou.
Jos joku omaa pikkukakaran mentaliteetin ja katsoo olevansa oikeutettu saamaan jotain koska jollain toisellakin on, nin toivon että hän saa sen koko paketin, eikä vaa osan sen toisen kohtaloa. eli sitä sairautta ja lapsen menetystä ja muuta mukaan, joiden pitäisi ollla kiitollisia kun ovat lapsen saaneet.
Sen verran lauot pakkotoistona tuota samaa, että pakko vaan sinutkin luokitella kakaran mentaliteetilla varustetuksi tekoaikuiseksi. toivon ettei sinulla ole lapsia, mitä niistäkin ressukoista tulisi. :(
 
hm
Esim vähän aikaa sitten tällä palstalla joku lapseton kiukuttelija kirjoitteli, että mitä lapsensa menettäneen suru on hänen suruunsa verrattuna. Kun eihän kuulemma kukaan ikuisesti lastaan sure, tulee uusia juttuja jne.

mutta hänen suru on vasta jotain!
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Esim vähän aikaa sitten tällä palstalla joku lapseton kiukuttelija kirjoitteli, että mitä lapsensa menettäneen suru on hänen suruunsa verrattuna. Kun eihän kuulemma kukaan ikuisesti lastaan sure, tulee uusia juttuja jne.

mutta hänen suru on vasta jotain!
Vaihda nyt jo levyä!
 
Lapseton
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja Lapseton:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Ei yhtään paha olla.
Mutta jos teidän pitää saada lapsi kun jollain toisellakin on, ja sen vuoksi teillä on oikeus kiukutella kun kukaan muu ei ymmärrä teidän olotilaa ja tunnetta ja olette jotenki erityisiä.

Niin toivottvasti nämä lapsettomat kirjoittelijakiukuttelijat saavat kokea kaiken sen mitä kadehtivat. myös ne syövät heidän pitää saada, ksoka haluavat kaiken mitä toisillakin on.
ja kyllä lapsettomien kirjoittelijakiukuttelijoiden mielestä pitää olla onnellinen jos on saanut lapsen, vaikka se olisi kuollutkin, tai olisi sairas jne.

eli toivottavasti nämä itsekkäät otukset saavat kokea muutakin kuin lapsettomuutta, kun he katsovat olevansa ainoa ryhmä jolla on oikeus kiukutellla ja haukkua muita ja hyäkkäävät jos joku kertoo olevansa väsynyt
Nyt taidat hakeutua jo hieman sivuraiteelle. Luepa uudelleen ajatuksella kirjoittamasi. Ihmisiähän me kaikki olemme, ja koemme varmasti paljon erilaisia asioita, olemme sitten lapsellisia tai nou.
Jos joku omaa pikkukakaran mentaliteetin ja katsoo olevansa oikeutettu saamaan jotain koska jollain toisellakin on, nin toivon että hän saa sen koko paketin, eikä vaa osan sen toisen kohtaloa. eli sitä sairautta ja lapsen menetystä ja muuta mukaan, joiden pitäisi ollla kiitollisia kun ovat lapsen saaneet.
Oho. Mistä sinä tiedät mitä muuta se lapseton on kokenut (sairautta, lapsen menetystä, yms.) Lapsettomuus on vain yksi määrittelijä (ainakin minussa), enkä todellakaan jokapäiväisessä elämässäni päällimmäisenä määrittele itseäni ko. termillä.

Harva lapseton haluaa lapsen siksi kun muillakin on. Omituinen ajattelutapa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
eli toivottavasti nämä itsekkäät otukset saavat kokea muutakin kuin lapsettomuutta, kun he katsovat olevansa ainoa ryhmä jolla on oikeus kiukutellla ja haukkua muita ja hyäkkäävät jos joku kertoo olevansa väsynyt
Eikös täällä just päinvastaista ole sanottu? Että kaikilla, jotka kokevat todella vaikeita asioita elämässään saattaa esiintyä muihin kohdistuvaa vihaa osana sitä laajaa tunteiden skaalaa mitä epätoivoinen ihminen voi tuntea? Että epäoikeudenmukaisuudentunteita saattaa olla myös syöpää sairastavalla tai puolisonsa menettäneellä tai pedofilian uhrilla...? Ja se on ihan ok. Parempi niin, että on tuollaisia kiukuttelu-ketjuja joissa tunteistansa saa kertoa kun että niitä(kin) pitäisi hävetä ja piilotella. (tai sanoa kohteille päin naamaa.)
 
Himpula
Noi kiukutteluketjut on semmoisia paikkoja mihin mä ainakin kirjoittelein asioita mitä ei hoitojen aikana kehdannut muille sanoa. Eli sinne purki pahaa mieltä ja tuli sanottua pahojakin asiota eikös se ole parempi että ne sinne paasaa sinne kun esim. parhalle ystävälle joka tulee miehen näkemisestäkin raskaaksi :D
Ei kaikkia kirjoituksia kannatta oottaa niin vakavasti.... ja hormoonit hyrrää ainakin noiden hoitojen aikna tosi pahasti .
 
hm
No vaikea uskoa että esim. syöpäsairailla on tällaista yhteisöä, jossa yhdessä haukutaan kaikkia muita jotka elävät epäterveellisesti. vaikka ajatus kävisi mielessä. Sen sijaan he keskittyvät puhumaan hoidoistaan jne.

Ja lapsensa menettäneillä ei ole kerhoa, jossa haukuttasiin kaikkia muita jotka eivät ole menettäneet.

Mutta jokainen tietää, että lapsettomat lähes jokainen harrastavat tätä kadehtimista ja vertaamista ja itsensä ylentämistä. ja syyttelevät muita jne.
 
nyyti
olen käynyt lapsettomuushoidot ja nyt minulla on kolme,hyvi rakasta lasta.Ennen lapsia kuvittelin olevan erilainen äiti kun nyt oikeasti olen.Katsoin maailmaa ruusunpunaisten lasien läpi.Kuitenkaan päivääkään en vaitaisi pois,ehkä muutaman yön voisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
No vaikea uskoa että esim. syöpäsairailla on tällaista yhteisöä, jossa yhdessä haukutaan kaikkia muita jotka elävät epäterveellisesti. vaikka ajatus kävisi mielessä. Sen sijaan he keskittyvät puhumaan hoidoistaan jne.

Ja lapsensa menettäneillä ei ole kerhoa, jossa haukuttasiin kaikkia muita jotka eivät ole menettäneet.

Mutta jokainen tietää, että lapsettomat lähes jokainen harrastavat tätä kadehtimista ja vertaamista ja itsensä ylentämistä. ja syyttelevät muita jne.
Kyllä lapsensa menettäineillä on omia vertaistukiryhmiänsä ja samoin syöpäsairailla. Eivät he keskity pelkkään muitten haukkumiseen, mutta eivät lapsettomatkaan niin tee ;) Yksi tai kaksi kiukuttelu-ketjua ei poista niitä kymmeniä muita ketjuja sieltä missä puhutaan muista aiheista.
 
vieras
Minä olen kokenut lapsettomuuden, koska esikoista yritettiin tehdä melkein 10 vuotta. Mutta en tuntenut katkeruutta muita kohtaan, tai haukkumista. Tietysti tuntui epäreilulta, että toisille raskaaksi tulo oli niin helppoa, mutta en olisi toivonut sitä heiltä pois, tai ajatellut, että itse olen niin paljon parempi ihminen joten ansaitsen sen enemmän. Anteeksi, mutta minä en osannut olla ilkeä tai katkera. MINUA kohtaan eräs ihminen tälläkin hetkellä on uskomattoman ilkeä, koska minulla on pieni lapsi ja olen raskaana. Sukulainen, joka pahoittaa mieleni ilkeällä kielellään. Syyttää minua, ja vihaa minua, koska minä olen raskaana. Hekin ovat lapsettomia, ovat olleet naimisissa 4 vuotta. Koska meillä on suvun pienimmät lapset, minä olen hänen katkeruutensa kohde. Varmaan hänkin siellä kiukkupalstalla sylkee myrkkyä suustaan. Olen huomannut, että lapsettomille on turha sanoa tai neuvoa mitään (itsekin sen kokeneena huomasin joidenkin asioiden auttavan siihen kaipuuseen), mutta siitä saa vaan vihat niskaan, ja just tätä kuinka kukaan ei voi ymmärtää miten hirveää se on. No ymmärrän minä, mutta ei se todellakaan ole maailman hirvein asia. Pahempiakin asioita elämässä on. Mutta ei ne tajuu, elämä on oman navan ympärillä.
 
Uuni
Alkuperäinen kirjoittaja Himpula:
Noi kiukutteluketjut on semmoisia paikkoja mihin mä ainakin kirjoittelein asioita mitä ei hoitojen aikana kehdannut muille sanoa. Eli sinne purki pahaa mieltä ja tuli sanottua pahojakin asiota eikös se ole parempi että ne sinne paasaa sinne kun esim. parhalle ystävälle joka tulee miehen näkemisestäkin raskaaksi :D
Ei kaikkia kirjoituksia kannatta oottaa niin vakavasti.... ja hormoonit hyrrää ainakin noiden hoitojen aikna tosi pahasti .
Peesi! En ymmärrä miksi ihmiset, jota noiden ketjujen aiheet ei kosketa millään tavalla lukevat noita ketjuja. Varsinkin, jos kirjoittelu otetaan vielä henkilökohtaisena loukkauksena. Tommoselle ihmislle voisi hyvin sanoa, että hanki se kuuluisa oma elämä!
 

Yhteistyössä