Lapsettomat häät. Ärsyttää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vittuuntunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vittuuntunut

Vieras
Tuli kutsu sukulaisen lapsettomiin häihin. Ok, ilmoitin, ettei päästä, koska ei saada lapsenvahtia. Nyt näin morsianta ja hän alkoi suorastaan vittuilemaan, kun ei päästä. "Aina jonkun lapsenvahdin saa", hän sanoi. Itse on lapseton. Nyt on alkanut koko suku samalla vittuilemaan. "Kai nyt joku on? Ei ketään kaveria?". No, ei perkele ole! Kaikki meidän lapsenvahdit on samoissa häissä, miehen puolelta sukulaisia ei ole vanhainkodissa olevaa isää lukuunottamatta. Sinnekö pitäisi viedä?

On se nyt hitto vaikea ymmärtää joidenkin näköjään, että kaikilla niitä lapsenvahteja ei vaan ole. Maksullista en ala sukujuhlien takia järjestämään. Ihan oikeasti morsiamet, pitäkää ne lapsettomat häänne, mutta älkää loukkaantuko jos ei kaikki pääse älkääkä nyt ainakaan alkako vittuilemaan ja syyttelemään!

Me oltiin ihan huippukivoissa lapsettomissa häissä. Oli aivan ihanat häät. Tykkäsin valtavasti. Jos et saa hoitajaa, se ei ole juhlittavien syy.

Kannatan lapsettomia häitä, vaikka ei juo enkä rellestä. Vaatii rohkeutta järjestää sellaiset.

No pakkoko sen lapsenvahdin on joku sukulainen olla? Soita vaikka MLL:oon ja pyydä lapsenvahti sieltä. Tai sitten vaan jätätte menemättä jos ette voi muutamaa euroa investoida siihen että saatte lapsenvahdin.

Mikä siinä nyt niin perkeleen vaikeaa on?

[QUOTE="vieras";28701197]Me oltiin ihan huippukivoissa lapsettomissa häissä. Oli aivan ihanat häät. Tykkäsin valtavasti. Jos et saa hoitajaa, se ei ole juhlittavien syy.

Kannatan lapsettomia häitä, vaikka ei juo enkä rellestä. Vaatii rohkeutta järjestää sellaiset.[/QUOTE]

Eli vittuilu oli ansaittua mielestäsi?

[QUOTE="huoh";28701202]No pakkoko sen lapsenvahdin on joku sukulainen olla? Soita vaikka MLL:oon ja pyydä lapsenvahti sieltä. Tai sitten vaan jätätte menemättä jos ette voi muutamaa euroa investoida siihen että saatte lapsenvahdin.

Mikä siinä nyt niin perkeleen vaikeaa on?[/QUOTE]

Tiedätkö muuten kuinka paljon sellainen lapsenvahti maksaa? Tienaa enemmän kuin perusduunari!

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28701209:
Eli vittuilu oli ansaittua mielestäsi?

Se riippuu, millä äänensävyllä on kiekaistu, että ei tulla, koska ei saada hoitajaa. Veikkaus...

Näihin suhtaudutaan niin helvetinmoisella tunteella, että aivan naurattaa.

Heh, tuleekohan tästä samanlainen vääntöketju samasta aiheesta kuin minkä mä aloitin talvella. :D (en aio nyt kommentoida mitään)

Tuli kutsu sukulaisen lapsettomiin häihin. Ok, ilmoitin, ettei päästä, koska ei saada lapsenvahtia. Nyt näin morsianta ja hän alkoi suorastaan vittuilemaan, kun ei päästä. "Aina jonkun lapsenvahdin saa", hän sanoi. Itse on lapseton. Nyt on alkanut koko suku samalla vittuilemaan. "Kai nyt joku on? Ei ketään kaveria?". No, ei perkele ole! Kaikki meidän lapsenvahdit on samoissa häissä, miehen puolelta sukulaisia ei ole vanhainkodissa olevaa isää lukuunottamatta. Sinnekö pitäisi viedä?

On se nyt hitto vaikea ymmärtää joidenkin näköjään, että kaikilla niitä lapsenvahteja ei vaan ole. Maksullista en ala sukujuhlien takia järjestämään. Ihan oikeasti morsiamet, pitäkää ne lapsettomat häänne, mutta älkää loukkaantuko jos ei kaikki pääse älkääkä nyt ainakaan alkako vittuilemaan ja syyttelemään!

Tämän takiahan ne teille vittuilee. Itsekin kyllä jättäisin jatkossa kutsumatta jopa sellaisiin tilaisuuksiin, joihin lapset voi ottaa mukaan, jos ei sen vertaa sukuhäät kiinnosta että hankkii lapsenvahdin.

Ja lapsettomat häät tulevat olemaan meilläkin; kaikki ystävät sen tietää ja kaikilla on ollut myös lapsettomat häät, ei se tänä päivänä mikään uus juttu ole että ihmisillä on muutakin elämää kuin lapset :) ja btw, meillä on kaksi lasta ja he käyvät häissämme kirkossa ja syömässä, sen jälkeen menevät lapsenvahdin kanssa kotiin koisaamaan.

Mä olen sitä mieltä, että jos hääpari haluaa häistään lapsettomat, pitää varautua siihen, ettei kaikki pääse tulemaan ja siitä ei saa vetää hernettä nenään, koska itse ovat näin halunneet. Meillä on lapsenvahteja pilvin pimein, mutta ymmärrän, ettei kaikilla näin ole. Toki on näitä "maksullisia" lapsenvahteja, mutta kaikki eivät halua vierasta kotiinsa ja lastensa kanssa. Ja MLL:n lapsenvahti moneks tunniksi ilta/yöaikaan ei ole ihan halpaa lystiä. Toisaalta jos kutsutulle olisi ihan hirveän järjettömän tärkeää päästä niihin juhliin, niin varmasti sellaisen sitten palkkaisi.

Mä olen ollut lapsettomissa ja lapsellisissa häissä, ja musta on ollut tosi ihanaa lähteä välillä ilman lasta jonnekin :). Ei siis ole yhtään harmittanut lapsettomat häät. Olen ollut myös häissä, jonne mieheni ei saanut kutsua, sekin oli aika luksusta :D.

Meillä ei isovanhemmat hoida lapsia. Mun sisko on nyt kerran hoitanut (esikoinen 4v) enkä kyllä mll-hoitajaa häiden vuoksi ottais. Maksaa jumalattomasti (iltalisät) ja jos juhlat on ksukana niin lasku on kova. Ja jos sen summan maksaisin, tekisin sitten miehen kanssa jotain muuta kuin menisin kaukaisen sukulaisen lapsettomiin häihin. Kaverihäät ois eri juttu mutta vielä lapset on liian pieniä tuntemattoman hoitajan hoiviin. Joten lapsettomiin juhliin meistä pääsee vain toinen.

[QUOTE="huoh";28701202]No pakkoko sen lapsenvahdin on joku sukulainen olla? Soita vaikka MLL:oon ja pyydä lapsenvahti sieltä. Tai sitten vaan jätätte menemättä jos ette voi muutamaa euroa investoida siihen että saatte lapsenvahdin.

Mikä siinä nyt niin perkeleen vaikeaa on?[/QUOTE]

Muutamaa euroa? Jos lapsenvahti on paikalla vaikka 12 h, se tekee jo 120 euroa. Lisäksi vielä bensat hääpaikalle ja häälahja toiset mokoman, tuleepa häille hintaa jo lähes 300 e.

Ja juu, en todellakaan raahaa lapsiani mukana joka kekkereille, viettäisin itsekin mieluiten häitä ilman lapsia, mutta aina se ei ole mahdollista. Ja nyt harmittaa aivan vietävän paljon, kun saa vielä hirveetä syyttelyä suvulta ja etenkin morsiamelta. ap

[QUOTE="vieras";28701248]MLL:n vahti maksaa 8e/tunti. Ei pitäis kenenkään elämä tuohon kaatua.[/QUOTE]

8,2€/h+työnantajamaksut sun muut + matkakulut. Ja iltaisin tuplapalkka, pyhisin myös. Eli kyllä se köyhälle kalliiksi tulee.

Ihme ilmiö kyllä tämä ettei kutsusta saa kieltäytyä, se kun ei ole mikään käsky tulla paikalle. Jos lapsenvahtia ei ole, niin sitä ei ole. Mäkin kyllä ehdottaisin että häihin menisi se jonka sukulaisesta on kyse, eihän se nyt ihan unelmatilanne ole, mutta jos siellä on omaa perhettä muuta paikalla niin on kuitenkin muuta seuraa.

• Tykkää
Reactions: Oisku
Höpö höpö.

Kyllä se on oikeasti peruspalkansaajalle ihan merkittävä summa, kun maksaa lapsenvahdille muutamasta tunnista. Tuntipalkka MLL:n lapsenvahdeilla ihan hyvä. Siis minun mittapuulla. Tietysti jos vanhempi tienaa sen 2000e/kk, niin ei se sellaisessa budjetissa tunnu. Mutta tavalliset palkansaajat (kuntapuolella tai ehkä muuallakaan?) eivät ainakaan täällä päin Suomea noihin palkkoihin yllä.

Meillä oli lapsettomat häät lukuun ottamatta sisarusten lapsia, koska miehen suku on niin iso, että pelkkiä serkkuja puolisoineen oli siltä puolelta jo 40 ja serkut halusimme kuitenkin kutsua. Mutta jos siihen olisi vielä kutusunut lapset, joita osalla jopa 3, niin olisi väkimäärä paisunut niin isoksi, että emme olisi koko häitä pystyneet järjestämään. Saati löytäneet paikkaa jossa ne olisi voitu pitää. Pidimme kuitenkin tärkeämpänä saada läheisiä ystäviä häihimme kuin serkkujen lapsia, joita osaa emme ole koskaan edelleenkään tavanneet. Joten teimme sitten ratkaisun, että vain ne läheisimmät lapset kutsuttiiin ja jopa lähimpien ystäviemme lapset jäivät kutsumatta. Kaikki ymmärsivät asian hyvin, kun sen selitimme. Häitten järjestäminen, jos haluaa tarjota edes hieman "hienompaa" ruokaa, ei mitään kinkkukiusausta tai lihakeittoa, maksaa nykyään maltaita!

[QUOTE="Vieras";28701297]Meillä oli lapsettomat häät lukuun ottamatta sisarusten lapsia, koska miehen suku on niin iso, että pelkkiä serkkuja puolisoineen oli siltä puolelta jo 40 ja serkut halusimme kuitenkin kutsua. Mutta jos siihen olisi vielä kutusunut lapset, joita osalla jopa 3, niin olisi väkimäärä paisunut niin isoksi, että emme olisi koko häitä pystyneet järjestämään. Saati löytäneet paikkaa jossa ne olisi voitu pitää. Pidimme kuitenkin tärkeämpänä saada läheisiä ystäviä häihimme kuin serkkujen lapsia, joita osaa emme ole koskaan edelleenkään tavanneet. Joten teimme sitten ratkaisun, että vain ne läheisimmät lapset kutsuttiiin ja jopa lähimpien ystäviemme lapset jäivät kutsumatta. Kaikki ymmärsivät asian hyvin, kun sen selitimme. Häitten järjestäminen, jos haluaa tarjota edes hieman "hienompaa" ruokaa, ei mitään kinkkukiusausta tai lihakeittoa, maksaa nykyään maltaita![/QUOTE]

Toki on näin, mutta varmasti te ette myöskään närkästyneet, jos joku ei juhliin tullut?

Itselläni ei tulisi mieleenkään maksaa 120€ lastenhoitajalle ja varsinkaan ottaa mitään tuntematonta MLL hoitajaa hoitamaan lapsiani 12h ajaksi ap:n tapauksessa.

Meilläkään ei ole hoitajia omasta takaa ja kertaakaan emme ole päässeet edes miehen kanssa kahdestaan syömään tai yhtään mihinkään. Esikoinen on 3,5v. Palkat meillä on palstan mittapuun mukaan hyvät, mutta niin on myös elinkustannukset.

[QUOTE="vieras";28701245]Itsekin kyllä jättäisin jatkossa kutsumatta jopa sellaisiin tilaisuuksiin, joihin lapset voi ottaa mukaan, jos ei sen vertaa sukuhäät kiinnosta että hankkii lapsenvahdin.
[/QUOTE]

Aika harvoin kenenkään häät ovat vieraille niin tärkeitä, että niiden takia viitsisi ulkopuolista lastenvahtia palkata. Hääparit taitavat vain kuvitella, että juuri heidän häänsä ovat jotenkin erikoiset ja ihmeelliset.
Ja kyllä lapsettomissa häissä pitäisi todellakin varautua, että kaikki eivät pysty tulemaan.

Yhteistyössä