Näinpä juuri. Mulla ja yhdellä ystävällä on tietyt ajat jolloin käydään vesijuoksemassa. Hän on töissä ja lapsellinen ("lapsi" tosin on jo teini), minä kotona freelance-keikkaa tekevä lapseton. Aloitettiin jo silloin kun tein lopputyötäni ja aikataulu muokkautui sen mukaan että molemmat ehdittiin. Siitä tuli rutiini, eikä meillä ole mitään syytä rikkoa sitä - helpottaa NIIN paljon elämää ja muita suunnitelmia, kun pystyy heti sanomaan että tiistait klo 18.00-20.30 eivät käy mihinkään. En ole suostunut joustamaan tuosta - minulle omat säännölliset menoni ovat yhtä tärkeitä kuin muille lapset.
(Ja pelkään pahoin, että jos kerran joustaa ja myötäilee, sitä joutuu jatkossa tekemään aina vain useammin "kun sinä nyt silloinkin pystyit perumaan menosi". Lapsettomien vain on painettava jarrua ja laitettava kova kovaa vastaan. Muuten saattaa oma elämä mennä pilalle tolkuttomaksi yltyvän joustamisen takia, etenkin jos on pehmeämpi ja "kiltimpi" luonteeltaan. Pitää vain odotella sitä, että ystävät palaavat sieltä mammalandiasta takaisin tavalliseen maailmaan.)
Ihan oikeasti, kumpi tuossa on mielestäsi se joustamaton; ap (jolle käy kaikki ajat arkisin kl17 eteenpäin ja viikonloppuisin milloin vain niin että hän on valmis siirtämään niitä omia kuntosaleja, kaupassa käyntejä jne) vai se lapseton ystävä (jolle käy ainoastaan kl 16 arkisin koska hän ei suostu siirtämään mitään omia menojaan)?
Ihanko tosissaan ap:n on jätettävä pieni lapsi yksin kotiin koska ystävä ei halua lasta mukaan tapaamisiin ja ystävä suostuu tapaamaan ainoastaan silloin kun ap:lla ei ole lapsenvahtia käytössään.
Toki ihmisillä on menoja ja aikataulujen yhteensaattaminen ei ole aina helppoa mutta jos lapsettomana ystävänä ottaa tuossa asenteena ettei suostu yhtään joustamaan tapaamisajoissa -siis sitä vertaa että toinen saisi lapselle hoitajan, toinen kun on kuitenkin valmis miehen kotona ollessa tapaamaan koska vaan- niin voi varmaan katsoa peiliin kun alkaa ihmetellä miksei koskaan tavata. Kyllä sitä joustoa kaivataan kummaltakin ja varsinkin jos huomaa että toinen on valmis siirtämään omia menojaan ja järjestämään tapaamisia miltei milloin vain niin ehkä lapsettomanakin kannattaa tulla vastaan.