Lapsettoman ja "lapsellisen" pariskunnan yhteisristeilyn ongelmat

  • Viestiketjun aloittaja mitenhän tästäkin selviää
  • Ensimmäinen viesti
juups..
Alkuperäinen kirjoittaja raunioinen:
NO:lle tiedoksi, että tuon ikäisen lapsen hoitajana pitää olla ainakin yksi aikuinen selvin päin.
Tähän meinasin itsekin puuttua. Toki myös pikkulasten vanhemmilla on oikeus vetää viinaa ja bilettää, mutta lapsella pitää olla AINA yksi 'selvin päin oleva aikuinen hoitajanaan. Liikaa sattuu ja tapahtuu lapsille, kun vanhemmat ovat pöhnässä ja tarkkaavaisuus ei ole kohdallaan. Varsinkin, jos ollaan tuntemattomassa ympäristössä. Tämän vuoksi todella ihmettelen miksi naiset joisivat hyteissään miesten bilettäessä?!

AP:lle, sinulla ei ole mitään velvollisuutta hoitaa tai viihdyttää lasta. Nainen tiesi varmasti jo risteilyä suunnitelllessa että lapsesta pitää pitää huolta. Biletä ihmeessä miehesi kanssa vaikka aamuun asti. Kyllä sen perheen pitää itse suunnitella lapsensa vahtiminen ja sopeuttaa omat menonsa sen mukaan. He tuon lapsen ovat päättäneet hankkia, et sinä.

ps. äänestän mukaan otettavaksi turkoosia mekkoa ;)
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja raunioinen:
En ymmärrä, miksi 3-vuotiaan lapsen kanssa oltaisi koko ajan hytissä. Laivoillahan nimenomaan on paljon tekemistä lapsille, kun siellä on pallomeri, leikkihuone, on ohjattua toimintaa, on elokuvia ja isommissa paateissa on jonkinlainen kylpyläosastokin. Lapsen kanssa voi myös kierrellä jonkin verran kaupoissakin. Tottakai hyttiin mennään nukkumaan yöunet ja todennäköisesti päiväunetkin, ellei lapsella sitten ole rattaat mukana, joihin osaa ja malttaa nukahtaa.

Luulen, että AP:lla ei oikein ole käsitystä, että 3-vuotias ei pysty olemaan risteilyllä näkymätön niin, etteikö hänen etuaan tarvitsisi yhtään ajatella. Toisaalta vaikka lapsi olisikin helppo, hiljainen ja paikallaan viihtyvä, niin onko sekään oikea ratkaisu, että vain kannella istuttaisi tuntitolkulla kittaamassa kaljaa, kun lapsi leikkii jaloissa pöydän alla pullonkorkeilla???

AP: Jos et halua olla yhtään hytissä etkä halua tehdä mitään sellaista, mistä lapsi on kiinnostunut, niin voithan sinä olla miesten kanssa (miehesi ja tämän lapsen miehen kanssa). Et sinä silloin ole yksin, kun hengailet heidän kanssa. Jos nyrpistelet nenääsi risteilylle siksi, että sinulla ei ole siellä naispuolista kaveria, niin tiedät jo etukäteen, että lapsi todellakin vaatii sen, että hän saa 5 ateriaa päivässä, pitää käydä pissattamassa/vaihtamassa vaippa jne. Tuon ikäistä ei voi vielä jättää yhtään yksin, vaan vaatii aikuisen seuraa. Moni lapsi on myös sen verran ujo, ettei uskalla jäädä esimerkiksi pallomereen lastenhoitajan seuraan, vaan vaatii oman isän tai äidin mukana olemista.

Ehkäpä vain kärsit tämän risteilyn ja totuttelet ajatukseen, että tuosta naisesta ei sinulle tällä kertaa ole kovinkaan paljon seuraa. Jatkossa kannattaa sitten lähteä vain lapsettomille risteilyille.

NO:lle tiedoksi, että tuon ikäisen lapsen hoitajana pitää olla ainakin yksi aikuinen selvin päin. Ihan riittävästi tapahtuu niitä, että lapsi eksyy, itkee lohduttomana yksin hytissä tuntikausia tms. vain siksi, että vanhemmat haluavat "rentoutua". Kaikki tämä vain siksi, että vanhemmilla on varaa laittaa satoja euroja alkoholiin laivaristeilyn aikana, mutta heillä ei ole varaa jättää lasta siksi aikaa 24 tunniksi hoitajalle... Lastenhoitajan hinta kun saattaisi olla esimerkiksi kaljakeissin hintainen eli aivan liikaa!
Tod näk hengaankin näiden miekkosten seurassa. Niin on ennenkin illanistujaisissa, eli tämä mamma ihmettelee lapsensa kanssa ja minä olen seurassa missä ollaan edes hiukan minunkin kuulumisistani kiinnostuneita. Olen epäkiinnostava hlö koska mulla ei ole lapsia, tämän äiti-ihmisen mielestä. Ei ole suoraan sanonut mutta huomaa sen. Kerran jopa siideripäissään sanoi": kunnioitan sinua silti vaikkei sinulla ole lapsia."

Taitaa bailun puolelle mennä.
 
junttia on
Alkuperäinen kirjoittaja juups..:
Alkuperäinen kirjoittaja raunioinen:
NO:lle tiedoksi, että tuon ikäisen lapsen hoitajana pitää olla ainakin yksi aikuinen selvin päin.
Tähän meinasin itsekin puuttua. Toki myös pikkulasten vanhemmilla on oikeus vetää viinaa ja bilettää, mutta lapsella pitää olla AINA yksi 'selvin päin oleva aikuinen hoitajanaan.
Mitä minä olen huomannut, se on 99 % tapauksia AINA se äiti. Näin 2000-luvullakin. Juhlissakin, kuka on boolikannun äärellä, on mies, ja vaimo hyysää penskoja ja ajaa yöllä kotiin miehen öristessä vieressä.
 
xyzc
Minusta oleellista on myös se, onko tämä äiti ap:lle minkäänlainen ystävä/kaveri vai onko kyseessä vain tyypillinen "miehen kaverin vaimo" -tapaus, jonka kanssa sulla ei ole sen kummempaa suhdetta olemassa? Itse en ainakaan kokisi minkäänlaista velvoitetta viihdyttää näitä "miehen kaverin vaimoja" saati heidän lapsiaan, mutta tilanne on myös kinkkinen sikäli, että jos tuppaat itsesi miesten seuraan sinne baariin, niin et ehkä olekaan molempien (tai peräti kummankaan) mielestä erityisen tervetullut sinne. Senhän ei missään nimessä pidä estää sua lähtemästä mukaan, sitä en sano, pikemminkin ihan oikein ukoille, jos ovat kuvitelleet kätevästi viettävänsä "poikien illan" tällä systeemillä...

No, toivottavasti teille tulee edes siedettävä matka, tapahtui mitä hyvänsä ;) Ja käy kertomassa meillekin miten sujui!
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja xyzc:
Minusta oleellista on myös se, onko tämä äiti ap:lle minkäänlainen ystävä/kaveri vai onko kyseessä vain tyypillinen "miehen kaverin vaimo" -tapaus, jonka kanssa sulla ei ole sen kummempaa suhdetta olemassa? Itse en ainakaan kokisi minkäänlaista velvoitetta viihdyttää näitä "miehen kaverin vaimoja" saati heidän lapsiaan, mutta tilanne on myös kinkkinen sikäli, että jos tuppaat itsesi miesten seuraan sinne baariin, niin et ehkä olekaan molempien (tai peräti kummankaan) mielestä erityisen tervetullut sinne. Senhän ei missään nimessä pidä estää sua lähtemästä mukaan, sitä en sano, pikemminkin ihan oikein ukoille, jos ovat kuvitelleet kätevästi viettävänsä "poikien illan" tällä systeemillä...

No, toivottavasti teille tulee edes siedettävä matka, tapahtui mitä hyvänsä ;) Ja käy kertomassa meillekin miten sujui!
Tunnen tämän naisen jo vuosien takaa kun olimme sinkkuja molemmat ja kävimme yhdessä raflassa. Minä löysin sitten asiallisemman miehen, emmekä lisääntyneet vielä ja hän löysi hiukan sitten..öhöm.. toisenlaisen miehen ja lisääntyivät. Meidän tilanteemme on siis aivan erilaiset nyt. Lisäksi meissä on luonne-ero: hän on alistuvampi marttyyriuteen vivahtava, minä enempi sitten sellainen "justiina" tyyppi jonka silmille eivät miehet hypi.

 
no
Salaa ryyppäämisellä tarkoitin sitä, että hytissä ei saa juoda laivalta ostettuja viinoja. Mitä nyt jos joisitte kuitenkin koko porukalla muutaman siiderin hytissä ja pelaisitte vaikka räsypokkaa (Witsiltä saa ohjeet). Ja tosiaankin kulkisitte lapsi mukana , eikä ketään eristettäisi.

Olen kyllä aistivani ap:lla olevan lievän ongelman lapsien suhteen. Tää on kyllä tippaleipien ongelma ihan puhtaasti. Miksi asioista tehdään noin vaikeita? Eikö niitä tilanteita voisi katsoa mitä ne on ja toimia sen mukaan. Onhan se mahdollista, että joku teistä sairastuu ylensyöntiin ja meinaa jäädä hyttiin makaamaan; silloin kannattaa ottaa pikkuisen lääkevarastosta Cuplatonia ja röyhtäistä ja eikun matka jatkuu....
 
Mies 50
Ei kyllä meidän nyt pitää kaikkien lähteä sille samalle risteilylle. Ei täällä saada selvää koko asiaan. Mennään sinne, hoidetaan lasta ja oikeat "vanhemmat" saa ryypätä ja rällä diskossa vaikka loppu elämänsä, kuten alunkin :)
 
Marigekko
Alkuperäinen kirjoittaja ruodussa:
Alkuperäinen kirjoittaja Marigekko:
Ei sinulla ole velvoitetta jäädä miksikään seuraneidiksi hyttiin. Ei ole sinun vikasi jos toisessa perheessä meininki ei ole reilua. Kyllähän fiksu ystävä sen ymmärtää että et ole tullut laivalle hytissä istumaan. Voisit toki kuuluvalla äänellä tehdä tiettäväksi että vaihtovuoro olisi mielestäsi itsestäänselvyys, eli antaisit henkistä tukea lapsen äidille.
En lähtisi puuttumaan vieraan avioparin/perheen kuvioihin. No jos varman tappelun haluaa saada aikaan toisten asioihin sekaantumalla, siitä vain. Mutta en suosittele. Jos on sovinisti mies, vaimo on sen ottanut karvoineen kaikkineen, ei ole toisten ihmisten tehtävä arvioida toisen puolison vikoja.
Mitä sekaantumista se on jos jossakin vaiheessa selvästi kysyy "Miten lapsenhoitovuorot järjestetään, mihin aikaan miehet ovat liikenteessä ja koska naiset vai miten illan kulku aiotaan tehdä?". Kamalaa jos tuosta kysymyksestä joku pahoittaa mielen.
 
sovi nisti
Alkuperäinen kirjoittaja Marigekko:
Alkuperäinen kirjoittaja ruodussa:
Alkuperäinen kirjoittaja Marigekko:
Ei sinulla ole velvoitetta jäädä miksikään seuraneidiksi hyttiin. Ei ole sinun vikasi jos toisessa perheessä meininki ei ole reilua. Kyllähän fiksu ystävä sen ymmärtää että et ole tullut laivalle hytissä istumaan. Voisit toki kuuluvalla äänellä tehdä tiettäväksi että vaihtovuoro olisi mielestäsi itsestäänselvyys, eli antaisit henkistä tukea lapsen äidille.
En lähtisi puuttumaan vieraan avioparin/perheen kuvioihin. No jos varman tappelun haluaa saada aikaan toisten asioihin sekaantumalla, siitä vain. Mutta en suosittele. Jos on sovinisti mies, vaimo on sen ottanut karvoineen kaikkineen, ei ole toisten ihmisten tehtävä arvioida toisen puolison vikoja.
Mitä sekaantumista se on jos jossakin vaiheessa selvästi kysyy "Miten lapsenhoitovuorot järjestetään, mihin aikaan miehet ovat liikenteessä ja koska naiset vai miten illan kulku aiotaan tehdä?". Kamalaa jos tuosta kysymyksestä joku pahoittaa mielen.
On se sekaantumista. jos pariskunnalla on touhu sitä että muidu hoitaa kaiken niin ei siihen voi vieraat ehdotella mitään miesten vaippavuoroja. tosimies ei vaippaan koske..
 
Vähemmän bilettävä äiti
Alkuperäinen kirjoittaja junttia on:
Mitä minä olen huomannut, se on 99 % tapauksia AINA se äiti. Näin 2000-luvullakin. Juhlissakin, kuka on boolikannun äärellä, on mies, ja vaimo hyysää penskoja ja ajaa yöllä kotiin miehen öristessä vieressä.
Onneksi minun mieheni ei ole koskaan ollut mikään örisijätyyppi eikä yksin bilettäjä, mutta siitä huolimatta olen aina itse mieluusti hoitanut lapseni, ollut selvin päin ja ajanut autoa. Ihan siitä syystä, että olen iltauninen, tykkään olla lasteni kanssa (paljon mieluummin kuin humaltuneessa porukassa) eikä minulla ole mitään tarvetta bilettää viimeisen päälle.
 
Ai jaaaa....
tosimies ei vaippaan koske..
Minun käsittääkseni päinvastoin. Heikkoluontoinen mies ei vaippaan koske, sehän raukka pyörtyisi. Tosimies kyllä pärjää vaikka pienen lapsen yksinhuoltajana miehekkyyden pisaraakaan kärsimättä. Naapurina on sellainen. Nimimerkillä Onhan näitä nähty
 
yksinkertaista
Hienoa ap, että miehesi suhtautuu asiaan näin, kuten kerroit. Itse asiassa tässä ei ole mitään ongelmaa. Kaverisi hoitakoon lastaan ja sinä menet vapaasti. Onpa kumma, että ihminen on jo muka vastuussa toisen ihmisten lasten hoidosta.... Ap, mukavaa reissua, ota ilo irti. Jokaisella on omat ratkaisunsa elämässä ja sen mukaan sitten toimitaan.
 
no no
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Olen kyllä aistivani ap:lla olevan lievän ongelman lapsien suhteen. Tää on kyllä tippaleipien ongelma ihan puhtaasti. Miksi asioista tehdään noin vaikeita?
Mielestäni ap:lla ei ole mitään ongelmaa lapsen suhteen, ap oletti, että ainakin hän ja miehensä bilettävät ja jompi kumpi lapsen vanhemmista on lapsen kanssa, tässä tapauksessa mitä ilmeisemmin äiti. Sitten ap ja miehensä alkoivat pohtia, että olikohan lapsipariskunta ajatellut asian toisin, olivatkohan he ajatelleet, että ap on lapsen äidin kanssa sitten illan hytissä. Lasta, tai lapsen äitiäkään, ei varmasti ole tarkoituskaan istuttaa hytissä läpi reissun, tässähän oli kyse vain siitä, että onko ap naisena oikeutettu lähtemään mukaan bailaamaan, vai "pitääkö" hänen viihdyttää lapsen kanssa iltaa hytissä viettävää äitiä.
 
kuitenkin niin
Alkuperäinen kirjoittaja no no:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Olen kyllä aistivani ap:lla olevan lievän ongelman lapsien suhteen. Tää on kyllä tippaleipien ongelma ihan puhtaasti. Miksi asioista tehdään noin vaikeita?
Mielestäni ap:lla ei ole mitään ongelmaa lapsen suhteen, ap oletti, että ainakin hän ja miehensä bilettävät ja jompi kumpi lapsen vanhemmista on lapsen kanssa, tässä tapauksessa mitä ilmeisemmin äiti. Sitten ap ja miehensä alkoivat pohtia, että olikohan lapsipariskunta ajatellut asian toisin, olivatkohan he ajatelleet, että ap on lapsen äidin kanssa sitten illan hytissä. Lasta, tai lapsen äitiäkään, ei varmasti ole tarkoituskaan istuttaa hytissä läpi reissun, tässähän oli kyse vain siitä, että onko ap naisena oikeutettu lähtemään mukaan bailaamaan, vai "pitääkö" hänen viihdyttää lapsen kanssa iltaa hytissä viettävää äitiä.
Ainoa ongelma mikä ap:lla on on se että hänellä on normaali itsetunto.
 
peter33_
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs:
:) joo niin tuntuu olevan. Ihmettelen edellen, että miksi lähteä lapsiseurassa matkalle, jos bailaus on itsetarkoitus.

Ihmettelen myös edelleen, että ettekö te pääse muualle bailaamaan, kuin laivalle. Jos yksi menetetty bailausmahdollisuus ottaa jo ajatuksena noin koville.

Ihmettelen myös, että ne bailaushalut täytyy verhota "haluan tutustua ihmisiin ja jutella" tekosyyn taakse.
Miksi ette menneet kahdestaan matkalle? No kaipa siihen syynsä. Tai ei nyt ainakaan laivalle...

Hankala kuvio, tosin itse en kyllä lähde laivalle yleensä lainkaan, sen verran tylsiä paikkoja, jos ei sinkkuna ole.

Viimeksi käytiin vaimon kanssa Ruotsin reissun yhteydessä. Pari drinkkiä naamaan ja klo 24 nukkumaan. Riitti minulle :)
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja peter33_:
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs:
:) joo niin tuntuu olevan. Ihmettelen edellen, että miksi lähteä lapsiseurassa matkalle, jos bailaus on itsetarkoitus.

Ihmettelen myös edelleen, että ettekö te pääse muualle bailaamaan, kuin laivalle. Jos yksi menetetty bailausmahdollisuus ottaa jo ajatuksena noin koville.

Ihmettelen myös, että ne bailaushalut täytyy verhota "haluan tutustua ihmisiin ja jutella" tekosyyn taakse.
Miksi ette menneet kahdestaan matkalle? No kaipa siihen syynsä. Tai ei nyt ainakaan laivalle...

Hankala kuvio, tosin itse en kyllä lähde laivalle yleensä lainkaan, sen verran tylsiä paikkoja, jos ei sinkkuna ole.

Viimeksi käytiin vaimon kanssa Ruotsin reissun yhteydessä. Pari drinkkiä naamaan ja klo 24 nukkumaan. Riitti minulle :)
Mitä ihmettä sä vihjailet? Jaa että miksi ei menty kahdetaan matkalle? Mitkä ihmeen syynsä, siis nyt vedän herneet nenukkiin kun tuollain vihjataan. Me kyllä matkustamme mieheni kanssa paljonkin kahdestaan, mutta on joskus kiva mennä kavereidenkin kanssa! Ihan siksi! Tänä kesänä käytiin jo viikon etelänmatkalla, riittääkö?
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja peter33_:
Alkuperäinen kirjoittaja eräsperäs:
:) joo niin tuntuu olevan. Ihmettelen edellen, että miksi lähteä lapsiseurassa matkalle, jos bailaus on itsetarkoitus.

Ihmettelen myös edelleen, että ettekö te pääse muualle bailaamaan, kuin laivalle. Jos yksi menetetty bailausmahdollisuus ottaa jo ajatuksena noin koville.

Ihmettelen myös, että ne bailaushalut täytyy verhota "haluan tutustua ihmisiin ja jutella" tekosyyn taakse.
Miksi ette menneet kahdestaan matkalle? No kaipa siihen syynsä. Tai ei nyt ainakaan laivalle...

Hankala kuvio, tosin itse en kyllä lähde laivalle yleensä lainkaan, sen verran tylsiä paikkoja, jos ei sinkkuna ole.

Viimeksi käytiin vaimon kanssa Ruotsin reissun yhteydessä. Pari drinkkiä naamaan ja klo 24 nukkumaan. Riitti minulle :)
Kandeisko vaihtaa vaimoa jos noin tylsää on ?? Pitää vielä sinkkuaikoja muistèlla.
 
peter33_
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja peter33_:
[

Miksi ette menneet kahdestaan matkalle? No kaipa siihen syynsä. Tai ei nyt ainakaan laivalle...

Hankala kuvio, tosin itse en kyllä lähde laivalle yleensä lainkaan, sen verran tylsiä paikkoja, jos ei sinkkuna ole.

Viimeksi käytiin vaimon kanssa Ruotsin reissun yhteydessä. Pari drinkkiä naamaan ja klo 24 nukkumaan. Riitti minulle :)
Kandeisko vaihtaa vaimoa jos noin tylsää on ?? Pitää vielä sinkkuaikoja muistèlla.
Siis:
-jos haluan pitää hauskaa, en lähtisi laivalle.
-vaimoni ei todellakaan ole tylsä, (ja ilmeisesti huumorintajuisempi kuin sinä kaikesta päätellen) Kumpaakaan ei nyt vaan hotsittanut laivajunttien parissa jorailu.
Eli en sinkkuaikoja muistellut, en tosin silloinkaan laivalla käynyt, heh.
 
botskillakävijä naimisissa oleva
Alkuperäinen kirjoittaja peter33_:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja peter33_:
[

Miksi ette menneet kahdestaan matkalle? No kaipa siihen syynsä. Tai ei nyt ainakaan laivalle...

Hankala kuvio, tosin itse en kyllä lähde laivalle yleensä lainkaan, sen verran tylsiä paikkoja, jos ei sinkkuna ole.

Viimeksi käytiin vaimon kanssa Ruotsin reissun yhteydessä. Pari drinkkiä naamaan ja klo 24 nukkumaan. Riitti minulle :)
Kandeisko vaihtaa vaimoa jos noin tylsää on ?? Pitää vielä sinkkuaikoja muistèlla.
Siis:
-jos haluan pitää hauskaa, en lähtisi laivalle.
-vaimoni ei todellakaan ole tylsä, (ja ilmeisesti huumorintajuisempi kuin sinä kaikesta päätellen) Kumpaakaan ei nyt vaan hotsittanut laivajunttien parissa jorailu.
Eli en sinkkuaikoja muistellut, en tosin silloinkaan laivalla käynyt, heh.
Yritä ymmärtää kuitenkin että moni menee botskille pitämään hauskaa. Jos sulla ei ole siellä kivaa, ei se tarkoita sitä ettei muilla olisi. Ei kai sinne väkeä menisi sankoin joukoin jos siellä vain haukotuttaisi.
 
jäämansikka
Alkuperäinen kirjoittaja peter33_:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja peter33_:
[

Miksi ette menneet kahdestaan matkalle? No kaipa siihen syynsä. Tai ei nyt ainakaan laivalle...

Hankala kuvio, tosin itse en kyllä lähde laivalle yleensä lainkaan, sen verran tylsiä paikkoja, jos ei sinkkuna ole.

Viimeksi käytiin vaimon kanssa Ruotsin reissun yhteydessä. Pari drinkkiä naamaan ja klo 24 nukkumaan. Riitti minulle :)
Kandeisko vaihtaa vaimoa jos noin tylsää on ?? Pitää vielä sinkkuaikoja muistèlla.
Siis:
-jos haluan pitää hauskaa, en lähtisi laivalle.
-vaimoni ei todellakaan ole tylsä, (ja ilmeisesti huumorintajuisempi kuin sinä kaikesta päätellen) Kumpaakaan ei nyt vaan hotsittanut laivajunttien parissa jorailu.
Eli en sinkkuaikoja muistellut, en tosin silloinkaan laivalla käynyt, heh.
Jos laivalla on juntteja, saanen kysyä, missä sinä sitten pidät hauskaa? Eli missä et voi törmätä näihin samoihin ihmisiin jotka laivalla käy? Heitä kuitenkin on aika paljon eli milläs vältät yli puolet suomen kansasta (juntit)...

Taitaa olla niin ettet käy edes laivalla vaan jossain Maken kulmabaarissa biljardia pelaamassa..
 
Karpalokukka
Ap.:n mukaan joskus on kiva mennä kaverien kanssa?
Eihän tässä sit mitään ongelmaa olekkaan, kaikki hyvin.

Ja lopettakaa se toistenne ihmettely, mahdumme kaikki, aivan kaikki tähän maailmaan, oikein hyvin.
Ja hyvää kesänjatkoa.
 
peter33__
Alkuperäinen kirjoittaja jäämansikka:
Jos laivalla on juntteja, saanen kysyä, missä sinä sitten pidät hauskaa? Eli missä et voi törmätä näihin samoihin ihmisiin jotka laivalla käy? Heitä kuitenkin on aika paljon eli milläs vältät yli puolet suomen kansasta (juntit)...

Taitaa olla niin ettet käy edes laivalla vaan jossain Maken kulmabaarissa biljardia pelaamassa..
Hei tytöt. Kävin laivalla enemmän kun olin n. 19, kivaa oli. Sitten huomasin, että en jaksa örveltäviä ihmisiä.

Maken kulmabaari ei kuulosta tutulta.

Kaikkea hyvää teille.
 
Kukas se juntti onkaan
Alkuperäinen kirjoittaja peter33__:
Alkuperäinen kirjoittaja jäämansikka:
Jos laivalla on juntteja, saanen kysyä, missä sinä sitten pidät hauskaa? Eli missä et voi törmätä näihin samoihin ihmisiin jotka laivalla käy? Heitä kuitenkin on aika paljon eli milläs vältät yli puolet suomen kansasta (juntit)...

Taitaa olla niin ettet käy edes laivalla vaan jossain Maken kulmabaarissa biljardia pelaamassa..
Hei tytöt. Kävin laivalla enemmän kun olin n. 19, kivaa oli. Sitten huomasin, että en jaksa örveltäviä ihmisiä.

Maken kulmabaari ei kuulosta tutulta.

Kaikkea hyvää teille.

Äitini on 58 v, mummo 81 ja minä 27 v. Me kaikki käymme risteilyllä. Akateemista väkeä vielä. jotain outoa meissä?
 
peter33_
Alkuperäinen kirjoittaja Kukas se juntti onkaan:
Alkuperäinen kirjoittaja peter33__:
Alkuperäinen kirjoittaja jäämansikka:
Jos laivalla on juntteja, saanen kysyä, missä sinä sitten pidät hauskaa? Eli missä et voi törmätä näihin samoihin ihmisiin jotka laivalla käy? Heitä kuitenkin on aika paljon eli milläs vältät yli puolet suomen kansasta (juntit)...

Taitaa olla niin ettet käy edes laivalla vaan jossain Maken kulmabaarissa biljardia pelaamassa..
Hei tytöt. Kävin laivalla enemmän kun olin n. 19, kivaa oli. Sitten huomasin, että en jaksa örveltäviä ihmisiä.

Maken kulmabaari ei kuulosta tutulta.

Kaikkea hyvää teille.

Äitini on 58 v, mummo 81 ja minä 27 v. Me kaikki käymme risteilyllä. Akateemista väkeä vielä. jotain outoa meissä?
Mutta kukin tyylillään! Rock ja hik.
 

Yhteistyössä