lapsetonko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiitulainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiitulainen"

Vieras
Hei

Kysyin tälläisestä asiasta, kun minä ja mieheni ollaan nyt reilu vuosi yritetty lasta. Enkä ole raskautunut. Kierto on välillä epäsäännöllinen, suvussa endometrioosia.
Meinasin seuraavien kuukautisten loputtua soitella neuvolaan ja kysellä
asiasta. Jollain on varmaan kokemusta tälläisestä, miten homma käytännössä
etenee - minut varmaan tutkitaan ensin ja sittenkö mies?
Jelpatkaapas tietämätöntä. Vauvakuume on jo kova.

Ei kai neuvolaan, jos julkista tietä? Varaisin vaan terveysasemalta ajan lääkärille.

Yksityinen on nopea, mutta jos vaaditaan jotain rankempia hoitoja, ne maksavat aika lailla. Meillä meni 5000 euroa yksityisellä ICSIin, ekasta tärppäs.

Mulla oli endometrioosi diagnoosi selvillä jo valmiiksi, eli mulle määrättiin Terolut ja Clomifen pillerit. Kun näistä ei apua ollut 5kk:n jakson aikana, päädyttiin laparoskopiaan. Siinä endopesäkkeitä poistettiin ja tarkistettiin onko munanjohtimet auki.
Kaksi kuukautta tämän operaation jälkeen olin raskaana. Eli mulle se laparoskopia taisi olla ehdoton raskautumisen kannalta.

Meillä oli yritystä takana, no, siitä asti kun esikoinen syntyi. Lapsilla ikäeroa nyt 6 vuotta.

Ja mä soittelin ensin terv.keskuksen gynekologiselle hoitsulle, joka laittoi mut terv.keskus gynekologille, joka laittoi mut naistentaudeille.

Yhteistyössä