"lapset on erilaisia"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
tuo kulunut laiskojen ja saamattomien äitien motto, alkaa ottaa jo päähän.

"meidän heikki on vähän villi, se lyö muita lapsia, eikä osaa istua pöydässä nätisti ja vielä kolme vuotiaana syö tuttia. vieläkään ei käydä potalla, eikä lapsen tarvitse osata sanoa kiitos, ole hyvä tai anteeksi, onhan hän niin pieni. lasten pitää saada olla lapsia, eihän heidän tarvitse itse huonettaan siivota ja jos meidän heikki saa uhmakohtauksen kaupassa niin ostetaan sille karkkia, kyllä se huuto sillä loppuu. lapsethan nyt ovat erilaisia. jos teidän maija osaa käyttäytyä nätisti ja on kiltti ja kohtelias, siivoaa omaa huonettaan ja on kuiva 3 vuotiaana, niin se johtuu vaan siitä että lapset on erilaisia"

kyllä ne lapset voi olla lapsia ja rakastettuja ja hellittyjä vaikka niitä kasvatetaankin. rajoja ja rakkautta, siinä aika hyvä paketti

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämääniEksynyt:
No joo... Osa totta, mutta lapset ON erilaisia.

onhan ne, mutta se ei oo tekosyy sille ettei lapselle tarvis opettaa käytöstapoja.

Ei olekaan, mutta yksinkertaisesti sillä, jos lapsi saa raivarit kaupassa EI OLE mitään tekemistä välttämättä kasvatuksen kanssa.. Joskaan sitä ei tietenkään lahjota karkilla hiljaiseksi :)

onhan ne, mutta se ei oo tekosyy sille ettei lapselle tarvis opettaa käytöstapoja.

Ei, tottakai kaikkia lapsia tarvitsee kasvattaa. Mutta se että lapset ovat erilaisia tarkoittanee usein sitä että kaikkien kanssa se ei onnistu yhtä helposti. Eli se huonostikäyttäytyvän Matin äiti saattaa olla tehnyt paljon enemmän töiitä lapsensa eteen kuin sen hyvin käyttäytyvän Mikon äiti.

Ei olekaan, mutta yksinkertaisesti sillä, jos lapsi saa raivarit kaupassa EI OLE mitään tekemistä välttämättä kasvatuksen kanssa.. Joskaan sitä ei tietenkään lahjota karkilla hiljaiseksi :)

joo no ei. tottakai mä tajuan että uhmaikäinen saa uhmakohtauksia oli se kuinka tahansa kasvatettu, mutta tarkoitinkin just tota että sille huudolle ei saa antaa periksi. meillä pitää nätisti pyytää jos jotain haluaa, muuten ei saa. ja taaperokin tuon jo osaa

niin paljon noita näkee perhekerhoissa yms. mun lasta lyödään ja häneltä viedään lelut käsistä. tyttö tietää että niin ei saa tehdä eikä voi kun tyytyä kohtaloonsa :( häntä on kuristettu ja kuristajan äiti oli sitä mieltä että minun lapseni täytyy opetella tappelemaan ja puolustamaan itseään. no se ei kuitenkaan meidän perheessä ole luvallista, kuristaminen siis ja mun mielestä ongelma ei siinä tapauksessa ollut minun lapsessani..

siitä kun jotkut vanhemmat pitää lapsiaan aina pienenpänä kuin onkaan. Kaiken huippu mitä mä olen kuullut että 8v lapsi on vielä niin pieni, että ei osaa sanoa kiitos tai ole hyvä. Hän ei osaa siivota vielä jälkiään tai syödä siististi mussuttamatta ja ryystämättä. Ajatelkaa 8 vuotias ei muka tajua tallaisia asioita, mut sit ne tajuaa pompottaa vanhempiaan ja tajuaa esimerkiski puhua muunneltua tostuutta. Miten ihameessä tuon ikäinen osaa käydä koulua.
Lapset on erilaisia, mutta ei tallaisissa asioissa mihin voi vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Niin, mutta liittyykö kasteleminen tai tutti käytöstapoihin?

no ei, mutta tutin voi ottaa hampaiden hyvinvoinnin vuoksi pois ja pottailua voi harjoitella kotona eikä olettaa että päiväkodissa hoitavat sen tai että lapsi itse oppii vaikka sitten vasta 4 vuotiaana.

joo no ei. tottakai mä tajuan että uhmaikäinen saa uhmakohtauksia oli se kuinka tahansa kasvatettu, mutta tarkoitinkin just tota että sille huudolle ei saa antaa periksi. meillä pitää nätisti pyytää jos jotain haluaa, muuten ei saa. ja taaperokin tuon jo osaa

Toiset oppii jo taaperona, toiset vähän myöhemmin. Jotkut ei koskaan, tuollaisia aikuisiakin on nimittäin aika monta.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Niin, mutta liittyykö kasteleminen tai tutti käytöstapoihin?

no ei, mutta tutin voi ottaa hampaiden hyvinvoinnin vuoksi pois ja pottailua voi harjoitella kotona eikä olettaa että päiväkodissa hoitavat sen tai että lapsi itse oppii vaikka sitten vasta 4 vuotiaana.

Ei kuivaksi oppiminenkaan aina ole pelkästään käytöstavoista tai kasvatuksesta kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja se johtuu:
siitä kun jotkut vanhemmat pitää lapsiaan aina pienenpänä kuin onkaan. Kaiken huippu mitä mä olen kuullut että 8v lapsi on vielä niin pieni, että ei osaa sanoa kiitos tai ole hyvä. Hän ei osaa siivota vielä jälkiään tai syödä siististi mussuttamatta ja ryystämättä. Ajatelkaa 8 vuotias ei muka tajua tallaisia asioita, mut sit ne tajuaa pompottaa vanhempiaan ja tajuaa esimerkiski puhua muunneltua tostuutta. Miten ihameessä tuon ikäinen osaa käydä koulua.
Lapset on erilaisia, mutta ei tallaisissa asioissa mihin voi vaikuttaa.

kiva että joku on samaa mieltä. tiedän lapsia jotka ovat aina saaneet tahtonsa läpi ja pompottavat sitten kavereitaan kun eivät ole tottuneet pettymyksiin tai siihen ettei aina toimita niin kuin he haluavat. kun kasvavat niin yhtäkkiä kouluiässä ovat aika yksinäisiä, kuka sellaisen kanssa tahtoo leikkiä. pienet pettymykset lapsena auttaa käsittelemään niitä isoja pettymyksiä joita elämä tuo eteen. lasten parhaaksi se on että heidät kunnolla kasvatetaan ja valmennetaan elämää varten

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taustalla voi olla ADHD tai lievä kehityshäiriö tms.

no se on sitten taas eri asia. puhun ihan terveistä ja ns. normaalisti kehittyneistä lapsista

Aina nuo häiriöt ei selviä vielä vauva-aikana ja lapsella saattaa olla pitkään jatkunutta ongelmakäyttäytymistä ennen kuin noita edes ruvetaan tutkimaan.

Ja vaikka lapsen "erityisyys" on vanhempien tiedossa, ei kaikki perhekerhokavereiden äidit tai kaupanjonoon samaan aikanaan sattuneet tuosta tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taustalla voi olla ADHD tai lievä kehityshäiriö tms.

Joo mut ei hekään saa ketään lyödä tai potkia ja se ei kuulu heisän sairauteen. Heistä tulee sellaisia kun niitä ruokitaan.
Usein kun vanhemmat kuulee diagnoosin niin sitten se lässytys ja ymmärtäminen vasta lakaa ja tilanne pahenee. Ihme että nämä diagnosoidut lapset käyttäytyy kotona miten haluavat mutta koulussa ihan nätisti. Mistähän mahtaisi johtua????

Musta jos lapsi diagnoosinsa vuoksi ei kertakaikkiaan kykene olemaan perhekerhossa vaikka lyömättä muita lapsia, niin tämmöisen lapsen paikka ei todellakaan ole siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja no huh huh:
ap:llä ilmeisesti vain yksi lapsi. SAMAN perheen lapstkin ovat yleensä erilaisia!!!

Et ymmärrä pointtia mikä aloittajalla on tässä aloituksessa. Joten kannattaisiko olla ihan hiljaa jos et kerta ymmärrä???

Yhteistyössä