Lapset keskellä yötä autossa?

Eihän ne mitään nakkia ollut hakemassa, vaan oli jossain tapahtumassa:

"Vanhemmat olivat jättäneet lapset keskenään autoon ja menneet itse Tall Ships Regata -tapahtumaan. "

Minä olen jättänyt lapset yksin autoon
a) tankatessa
b) kaupassa ostoskärryjä palauttamassa

thats it, muuten tulevat kyllä mukaan, tai ovat jonkun muun aikuisen seurassa...

Mitenhän valvoivat lapsiaan tuolta käsin....

[QUOTE="minä";24544046]VAnhemmat saattoivat olla käymässä lähellä, lapset itkuhälyttimen kanssa autossa nukkumassa. Ei kovin vaarallista. Toki joku saattaa tulla ja räjäyttää auton tmv. Mutta jätetäänhän vauvojakin itkuhälyttimen kanssa vaunuihin nukkumaan, vaikka voisihan siinäkin jpoyain teoriassa käydä.[/QUOTE]

Olivat Tall ship Regata-tapahtumassa, ei varmaan itkuhälyttimen kantavuus ole noin pitkä?

[QUOTE="pöö";24543621]Näin aamulla vähän yli 7.00 työmatkallani kuinka noin 110cm pitkä lapsi kulki yksin reppu selässä, meinasin että pitäsikohän soittaa poliisille mutta en sitten soittanut.
Seuraavankerran jos näen saman lapsen niin taidan soittaa kun noin pinen yksin laittaa kulkemaan tuohonaikaan.[/QUOTE]

Meidän poika oli n. 110cm pitkä tokaluokkalaisena. Onko yksin kulkemiseen pituusraja?

[QUOTE="vieras";24543930]Oli varmaan tarhaan menossa. Kaverin äiti laittaa lapsensa yksin menemään, tarha viistosti tien (päättyvä, hiljainen) toisella puolella, ikkunasta seuraa matkaa.[/QUOTE]

Surullista että äiti ei sen vertaa viitsi lasta viedä tarhaan:(

[QUOTE="minä";24544046]VAnhemmat saattoivat olla käymässä lähellä, lapset itkuhälyttimen kanssa autossa nukkumassa. Ei kovin vaarallista. Toki joku saattaa tulla ja räjäyttää auton tmv. Mutta jätetäänhän vauvojakin itkuhälyttimen kanssa vaunuihin nukkumaan, vaikka voisihan siinäkin jpoyain teoriassa käydä.[/QUOTE]

No eihän vaunuja viedä kadun varteen tai parkkipaikoille vaan omaan pihaan. Siinä on äärellään, helppo tarkistaa onko vauvalla kaikki hyvin. Vähän eri juttu, you see?

No aika touhua mennä jonnekin bilettämään (enkä nyt tarkoita ryyppäämistä) ja jättää lapset autoon nukkumaan. Jos ei lapsenvahtia saa niin sitten jätetään vaan tapahtumat välistä. Ei ehkä huostaanoton arvoinen asia, mutta puuttua tuohon kyllä tulee.

Noin muuten en välttämättä kauhistuisi nähdessäni pari lasta nukkumassa autossa, koska siihen voi olla ihan viattomiakin syitä. Mahdollisesti kyllä jäisin odottelemaan ja seuraamaan, että näkyykö niitä vanhempia. Ihan ensimmäiseksi en kuitenkaan soittaisi poliisia.

Yhteistyössä