Lapset, ero ja uusi mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hankalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsille tämä varmasti onkin raskasta, sitä en tosiaankaan vähättele.
Itselle tämä juurikin antaa voimaa. Muutoin varmasti jäisin paikalleni uppoamaan, vaikka tämä mun päätös olikin.

Lapsille tämä varmasti onkin raskasta, sitä en tosiaankaan vähättele.
Itselle tämä juurikin antaa voimaa. Muutoin varmasti jäisin paikalleni uppoamaan, vaikka tämä mun päätös olikin.

Tiedän tunteen. Kyllä sinulla on kaikki lupa ja valta tässä maailmassa ihastua ja tuntea ne kutkuttavat perhoset vatsassa! Moni voi olla vaikka mitä mieltä, mutta mitä elämää se on jos aina elää toisia miellyttääkseen? Käy kahvilla, deittaile, käykää iltakävelyillä...

Muuan "kaverini" mukaan kuulemma lapset saa tavata uuden puolison vasta kun on seurusteltu salaa hiljaa piilossa sen seitsemän vuotta ja silloinkin mies/nainen voi ehkä tulla leikkipuiston reunalle seisomaan, mutta pitää visusti hajurakoa äitiin/isään. Ja rivien välistä minä nyt olin vähintäänkin prostituoitu hänen silmissään.

Myöhemmin kuulin, että ko "kaveri" oli laitellut lasteni isälle härskejä tekstiviestejä ja ehdotuksia lapseni synttäreiden jälkeen. Ihmiset kyllä nauttii toisten kritisoimisesta, varsinkin elämänmuutostilanteissa, mutta lopulta, ovatko nyt sitten itsekään ihan niin pyhimyksiä kuin mitä antavat ymmärtää...

kielletty: Kiitos sanoistasi, sillä vaikka tämä tuntuu oikealta niin silti väärältä. Vääräksi tämän saa tuntumaan se, mitä muut ajattelee.
Tämähän on minun elämäni ja voin tehdä mitä minä haluan, kunhan se ei vahingoita ketään, etenkään lapsiani.

Pahin tässä on siskoni joka on asiasta suuttunut. Hän siis tietää, että minä ja tämä mies ollaan kaverukset ja ollaan nähty muutamia kertoja, ei sen enempää, vaikka paljon enemmän on tapahtunut ja pelissä. Mies siis oli aikaisemmin hänen ystävänsä ja siksi ei voisi olla mun ystävä tai ainakaan mitään muuta. Nyt sisko on sitten kiristänyt miestä valitsemaan meistä jommankumman ja lopulta laittoi itse välit poikki.

Sisko on tottakai mulle se tärkeämpi ja hänet valitsisin ensin, mutta kiristys homaan en lähde mukaan. Ja miksi pitäisi edes valita, mikseivät vaan kaikki voisi olla väleissä?
Taas koitetaan määrätä muiden elämistä ja tunteista.
Kaiken tapahtuneen jälkeen, ja jos mies ei enää haluaisi mua tapailla, en kuitenkaan ottaisi siskoa avosylin vastaan heti, koska ei noin aikuiset ihmiset käyttäydy ja tee.

Itse en henk.koht. edes ymmärrä, miten vanhemmat erooa siinä vaiheessa, kun lapset on vielä ihan pieniä, tyyliin nuorimmainen on alle 3-vuotias. Miksi ylipäänsä tehdä niitä lapsia, jos suhde ei ole kunnossa? Yritittekö pelastaa suhteenne tekemällä vielä yhden lapsen?

Ja antakaa nyt hieman aikaa lapsillenne toipua erosta ja tottua uusiin kuvioihin, ennen kuin raahaatte uusia puolisoita mukaan. Järjenvalo....

^ Haiskahtaa siltä että siskosi on ollut jollain tasolla ihastunut samaan mieheen? Usko pois, niin moni täällä ajaa lopulta omaa etuaan tai haluaa pönkittää vain omaa egoaan. AINA on arvostelijoita ja takinkääntäjiä, noissa tilanteissa ei oikeastaan voi muuta kuin olla iloinen siitä että osaat taas karsia vähän paremmin pois ihmisiä jotka eivät osaa olla vilpittömän iloisia puolestasi, jos olet oikeasti onnellinen tai iloinen.

• Tykkää
Reactions: tonttuilija
[QUOTE="vieras";26190960]Itse en henk.koht. edes ymmärrä, miten vanhemmat erooa siinä vaiheessa, kun lapset on vielä ihan pieniä, tyyliin nuorimmainen on alle 3-vuotias. Miksi ylipäänsä tehdä niitä lapsia, jos suhde ei ole kunnossa? Yritittekö pelastaa suhteenne tekemällä vielä yhden lapsen?

Ja antakaa nyt hieman aikaa lapsillenne toipua erosta ja tottua uusiin kuvioihin, ennen kuin raahaatte uusia puolisoita mukaan. Järjenvalo....[/QUOTE]

Itse en henk koht ymmärrä miten jotkut ovat vielä tällä vuosituhannella noin helvetin mustavalkoisia. Itse erosin siksi, että mies petti ja muuttui jotakuinkin ihmishirviöksi lasten synnyttyä, hoitaminen ei kiinnostanut ja minut vangittiin kotiin.

Ja kuka täällä on sanonut että ne "uudet puolisot" viedää heti näytille?! Saa kai sitä nyt aikuiset keskenään kahvilla käydä? Järjenvalo...

Sisko onkin ihastunut, tai ainakin oli, samaan mieheen. Hänellä itsellään vaan on mitä ihanin mies, omasta mielestäänkin, ja hyvä suhde. Ovat kuin luodut toisilleen.
Siihe tulokseen kuitenkin olen tullut, että tämä mun tapailema mies on ns. back up plan hänelle, ja samaan tulokseen on mieskin tullut.
Miksi pitäisi olla mustis kun on jo hyvä mies? menee yli ymmärryksen, tai sitten en vaan ole tarpeeksi ämmämäinen :D

Itse yritän iloita muiden puolesta vaikka se olisi välillä kuinka vaikeaa, ja useimmiten ei edes ole. Tämän eronkin keskellä ei tee vaikeaa olla onnellinen esim. siskon puolesta kun hänellä on todella hyvä mies, samoin toisella siskollani, kaverillani jolla on aivan ihana mies ja lapset jne.

Itse en henk koht ymmärrä miten jotkut ovat vielä tällä vuosituhannella noin helvetin mustavalkoisia. Itse erosin siksi, että mies petti ja muuttui jotakuinkin ihmishirviöksi lasten synnyttyä, hoitaminen ei kiinnostanut ja minut vangittiin kotiin.

Ja kuka täällä on sanonut että ne "uudet puolisot" viedää heti näytille?! Saa kai sitä nyt aikuiset keskenään kahvilla käydä? Järjenvalo...

Siis LASTEN synnyttyä? Vai ensimmäisen lapsen ja teit kuitenkin perään toisen? Kolmannenkin? Kyllä jokaisella pitäisi sen verran ihmistuntemusta olla, ettei lapsia pykäisi miehelle, jolla on potentiaalia muuttua ihmishirviöksi missään vaiheessa suhdetta.

Niin, olisihan munkin pitänyt jatkaa tässä suhteessa vielä pari vuotta, kun kyllä se mies siitä vaan muuttuu kun maaginen lasten 3v. ikäraja rikkoutuu, eikö niin? ;)

Mies siis on lukinnut mut kotiin. Jopa kerran viikossa harrastaminen ei sovi, mieluiten silloinkin kunhan olen ensi laittanut lapset nukkumaan.
Lapsille voi aina huuta ja kirota, kun ne on niin tyhmiä ja minäkin olen vaan valittava ämmä. Just niin.
Omien jälkien siivous on sekin vaikeaa ja mahdotonta.
Olen kotiorjana koska hän käy töissä. Ei mun tarvitse kuukausiin saada nukkua kokonaista yötä tai aamulla vähän pidempään kuin lapset.
Olenhan ruma lihava ja saatanan tyhmä, jolle voi aina nauraa jos se itkee. Hauskaa.

Mulla on nyt se tilanne, että mies muuttaa pois ja erotaan. Lapsia meillä on kaksi, pieniä vielä molemmat.
Silloin jo kun olin päätöksen tehnyt ja siihen pisteeseen oltiin tultu, että ero tulee, niin menin sitten ihastumaan toiseen mieheen. Tavallaan tunsin hänet jo ennestään ja tiedän, että on hyvä mies. Nyt mies on ihastunut myös minuun ja meillä on ollut sutinaa keskenämme. Lapset ei kuulemma ole ongelma ja voisi katsoa mitä tästä tulee.

Tuntuisi kuitenkin väärältä hypätä suhteesta toiseen, joskaan lapsille en ole ketään esittelemässä vielä piiiiiiiiiiiitkään aikaan. Kuitenkaan en haluaisi jättää katsomatta tätä vaihtoehtoa, koska tuntuu niin oikealta ja jälkeen päin vaan harmittaisi, että päästin miehen menemään.

Onko kenellekkään muulle käynyt näin ja miten tilanne on ratkennut?
Eroon liittyvät asiat on käyty läpi jo monesti, vaikka meneehän siinä aina aikansa ennen kun elämä lähtee rullaamaan taas. Tosin mikään muu meillä ei muutu, kuin se, että myös rahallinen vastuu on nyt minulla, kaikki muu olikin jo ennestään. Ex ei siis ole tehnyt mitään perheensä eteen, muutoin kuin rahallisesti. Jopa omien asioiden hoitaminen ilman apua on toisinaan tuottanut ongelmia.

En nyt varsinaisesti tiedä, että miksi kirjoitin tänne, ehkä halusin vaan purkautua tai kuulla, onko muille käynyt näin?

Mihin lykkäät lapsesi sillä aikaa, kun seurustelet uuden miehesi kanssa?

Lykkään ne ihan isälleen jokatoinen vklp, koska niin on muutenkin sovittu. Isä myös hakee/ vie lapsia muutenkin. Iltaisin meillä voi käydä myös, kunhan lapset nukkuu.

Myöhemmin kuulin, että ko "kaveri" oli laitellut lasteni isälle härskejä tekstiviestejä ja ehdotuksia lapseni synttäreiden jälkeen. Ihmiset kyllä nauttii toisten kritisoimisesta, varsinkin elämänmuutostilanteissa, mutta lopulta, ovatko nyt sitten itsekään ihan niin pyhimyksiä kuin mitä antavat ymmärtää...
Mitä tälle jutulle nykyään kuuluu? Oletko ollut missään yhteyksissä kyseiseen ihmiseen, kun silloin mietiskelit sitä?

[QUOTE="vieras";26191078]Siis LASTEN synnyttyä? Vai ensimmäisen lapsen ja teit kuitenkin perään toisen? Kolmannenkin? Kyllä jokaisella pitäisi sen verran ihmistuntemusta olla, ettei lapsia pykäisi miehelle, jolla on potentiaalia muuttua ihmishirviöksi missään vaiheessa suhdetta.[/QUOTE]

No jos nyt tarkkoja ollaan niin esikoisen odotuksessa, pikkuhiljaa. Kun aloin odottaa toista, alkoi kunnon rätinät, vaikka toinen oli kyllä tervetullut.

Noh, tässä nyt näet ap, on ihmisiä jotka eivät vaan kertakaikkiaan näe omaa nenäänsä pidemmälle. Kaikennäköistä voi sattua ja tapahtua elämässä, itsestään riippuvista tai riippumattomista syistä. Ja just tällaiset ihmiset saavat syyllistämisellään ja puheillaan herkemmät potemaan huonoa omatuntoa niin, etteivät pysty jatkamaan elämässään eteenpäin.

Elät itse omaa elämääsi, eikä kukaan muu tunne teidän tilanteita tai arkea. Älä anna noiden kukkahattutätien latistaa sinua.

[QUOTE="vieras";26191140]Mitä tälle jutulle nykyään kuuluu? Oletko ollut missään yhteyksissä kyseiseen ihmiseen, kun silloin mietiskelit sitä?[/QUOTE]

En vähään aikaan vastannut puhelimeen, kun en tiennyt mitä sanoa ja tää tyyppi laitteli sitten parit viestit tyyliin "-mikä v- on sun ongelma?!" Lopulta laitoin takaisin että en oo vaan nyt oikein jaksanut olla oikein kenenkään kanssa yhteyksissä. Erittäin omituiset "välit" tällä hetkellä, eikä kyllä suoraan sanottuna ihan hirveästi kiinnostakaan.

No jos nyt tarkkoja ollaan niin esikoisen odotuksessa, pikkuhiljaa. Kun aloin odottaa toista, alkoi kunnon rätinät, vaikka toinen oli kyllä tervetullut.

Noh, tässä nyt näet ap, on ihmisiä jotka eivät vaan kertakaikkiaan näe omaa nenäänsä pidemmälle. Kaikennäköistä voi sattua ja tapahtua elämässä, itsestään riippuvista tai riippumattomista syistä. Ja just tällaiset ihmiset saavat syyllistämisellään ja puheillaan herkemmät potemaan huonoa omatuntoa niin, etteivät pysty jatkamaan elämässään eteenpäin.

Elät itse omaa elämääsi, eikä kukaan muu tunne teidän tilanteita tai arkea. Älä anna noiden kukkahattutätien latistaa sinua.

Kiitos erittäin paljon, että vastasit tähän! Saat mut kyllä uskomaan, että ei tässä ole mitään väärää sittenkään, vaikka joku pahoittaisi mielensä ihan ilman syytä. Kiitos tuhannesti :) Huono omatunto, se on mulle niin tuttu juttu, mutta tästä en aijo sitä tuntea.

Mä en ihan vastaavanlaisessa tilanteessa ole ollut, mutta jos sun ei ole tarkoitus esitellä miestä lapsille vielä pitkään aikaan, niin sanonpa vaan että anna palaa. Kukaan ei voi ohjailla tunteitaan.

Mä kävin treffeillä 3vk eron jälkeen, tosin meillä ei ollut lapsia, mutta asuttiin vielä käytännön syistä yhdessä exän kanssa. Ihastuin palavasti tähän ihanaan mieheen, joka minua treffeille pyysi. Alussa pohdin paljon sitä, onko suhde vain laastari meille molemmille (myös mies oli eronnut muutama kk aiemmin) ja että me vain saisimme toisiltamme nyt sitä, mitä olimme suhteissamme kaivanneet. Mutta höpöhöpö, kun ei niitä tunteita voi ohjailla niin otin ja rakastuin, tulisesti, palavasti, järjettömästi. Nyt, 10v tapahtuneen jälkeen tunnen yhä samoin. Olemme matkan varrella menneet naimisiin ja saaneet ihania lapsia. Hän on minun toinen puoliskoni, hän täydentää minut.

Lykkään ne ihan isälleen jokatoinen vklp, koska niin on muutenkin sovittu. Isä myös hakee/ vie lapsia muutenkin. Iltaisin meillä voi käydä myös, kunhan lapset nukkuu.

Juuri kerroit lasten isästä näin: "Lapsille voi aina huuta ja kirota, kun ne on niin tyhmiä", ja kuitenkin laitat lapset isälleen joka toinen vklo ja muutenkin? Minun lapset ei menis kenellekään, joka huutais ja haukkuis lapsia tyhmiksi.

Niin, niin se ex tekee kun ei vaan kestä tätä elämää perheenä. Lasten kanssa kahdestaan ollessaan ei heille huuda syyttä, vaan jaksaa ihan hyvin. Ei jaksa tätä vaan joka päivä, pari kertaa kuussa kyllä jaksaa lapsensa hermostumatta hoitaa.

Minusta ei ole todellakaan mitään väärää siinä, jos aloittaa suhteen heti. Kunhan ei ole heti muuttamassa yhteen tms. :) Sun ajatuksesi kuulostaa järkevältä, siis tuo että katsoisitte mitä tuosta tulee mutta et lapsia esittelisi hänelle pitkään aikaan. Ne lapset kuitenkin ottaa eron varmasti raskaaksi ja heille pitää antaa aikaa toipua siitä rauhassa ilman että saavat siihen syssyyn heti uuden äiti/isäpuolen. Lapsien fiiliksistä riippuen uuden esittely heille olisi ajankohtaista ehkä puolen vuoden tai vuoden päästä erosta aikaisintaan.
Eli senkus katsot mitä siitä tulee... ja kun mietit että mitä muut ajattelisi tuosta, niin sillä ei ole kyllä mitään väliä:)

Miksi nainen ei saa hankkia jo varalle uutta ja muuttaa heti yhteen? Jos kyse tässäkin olisi miehestä ei olisi mitään ongelmaa, vaikka kyse olisi yh isästä jolla lapset tulisi vain kannustava vastaanotto.
Naisen pitää jäädä erossa yksin ja pitää ero vuosiko? mutta mies saa heti hypätä sängystä sänkyyn
"Siksi koska naisella on maine ja naiset on kunnollisia (varsinkin äiteinä)". Tuo nyt oli tavallaan vitsi, mutta on siinä jotain perääkin. Jos idiootista (miehestä) eroaa ja on itse ko idiootin (omalla arvostelukyvyllään valinnut lastensa isäksi), niin miten voi kuvitella, että seuraava mies olisi jotenkin parempi?!? Itse ainakin välttelen sitä, että lasten elämään tulee isäehdokkaita useampia, siis äiti on taas vähän rakastunut ja parin vuoden päästä taas pikkuisen toiseen rakastunut.....mutta sellaistahan se rakkaus tänä päivänä joillekin on.