avoliitto, lapset ja ero.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ero edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ero edessä

Vieras
kuinka todennäköistä on että lapset menevät eron tullessa isän luo asumaan??
äti ei juo, ei polta.

Meillä on ero tulossa ja mies on viikko-viikko kannalla johon minä en suostu syystä että nuorimmainen lapsi on vasta 1v7kk ja todella kiinni minussa ja veljissään 7v ja 10v..

Ei erityisen todennäköistä. Käsittääkseni tuolle 1v7kk ikäiselle ei ylipäätään edes suositella viikko/viikko-systeemiä. Myös asuinpaikkanne vaikuttavat hoitojärjestelyihin.

Mitä mieltä ne 7- ja 10-vuotiaat itse ovat?

1v7kk on liian nuori viikko-viikko-systeemiin, mutta vanhemmat lapset saattaisivat jopa itse haluta olla isänsä kanssa reilusti enemmän, kuin esimerkiksi joka toinen viikonloppu.
4pv kuukaudessa on järkyttävän vähän yhteistä aikaa isälle ja lapsille. :(

[QUOTE="vieras";28432423]Onhan se. Mutta etkö itse jossain ketjussa kertonut, että näit isääsi lapsena todella vähän ja silti olette läheisiä vai muistanko nyt ihan väärin? Parempi tietysti aina jos enemmän voi nähdä, mutta ei se vähempikään näkeminen välttämättä suhdetta pilaa.[/QUOTE]

Miksi pitäisi nähdä vähemmän jos on mahdollista jakaa aika tasapuolisesti?

Isommille ehdottomasti enemmän aikaa isän kanssa. Pienelle parempi vielä esim. yksi päivä viikolla ja joka toinen viikonloppu. Ja sitten kun alkaa ymmärtää asian päälle niin sitten enemmän.

[QUOTE="vieras";28432423]Onhan se. Mutta etkö itse jossain ketjussa kertonut, että näit isääsi lapsena todella vähän ja silti olette läheisiä vai muistanko nyt ihan väärin? Parempi tietysti aina jos enemmän voi nähdä, mutta ei se vähempikään näkeminen välttämättä suhdetta pilaa.[/QUOTE]

Juu, nähtiin keskimäärin 6pv kuukaudessa. Tietty välillä hänellä oli pidempiä aikoja, että oli kotona, mutta keskimäärin oli paljon poissa. Välillä viikkoja putkeen.

Ei se suhdetta (kokemuksesta) pilaa, etenkin jos muutenkin synkkaa, mutta eihän se lapsesta mitään kivaa ole isää ikävöidä ja odottaa.
Eli vaikka itse en tuosta mitenkään traumatisoitunut, niin en mä sitä kenellekään suosittelisi tai omaa lastani ilman pakkoa sellaiseen tilanteeseen laittaisi.
Ero toki on eräänlainen pakko. Ja joskus joutuu valitsemaan niistä ei-niin-ideaaleista vaihtoehdoista sen vähiten huonoimman. :)

[QUOTE="vieras";28432426]Miksi pitäisi nähdä vähemmän jos on mahdollista jakaa aika tasapuolisesti?[/QUOTE]

Onko lukutaidossa vikaa? Kirjoitin "parempi tietysti aina jos voi nähdä enemmän".

Miksi pitää erota? lapsilla on vaan yks perhe, onko ensin käyty pariterapiassa ja oikeesti tehty ongelmille jotakin. ps. joka suhteessa on omat ongelmansa,avainasia on se että hyväksyy toisen erilaisuuden!

-anna minulle voimaa muuttaa ne asiat jotka voin,hyväksyä ne asiat joille en voi mitään ja viisautta erottaa nämä kaksi toisistaan!
->noin se on suhteessakin,on ikuisuus ongelmia,joissa pitää vaan hyväksyä se tosiasia että tuo piirre on hyväksyttävä. on ongelmia joille voi tehdä jotain. sitte pitää vaan ymmärtää kummasta on kyse.

mutta ehdottomasti isommille tasapuolisesti aikaa isän ja äidin kanssa.

ja miksi joku ehdottaa että pieni näkis isää vaan joka toinen viikko yhden päivän?

noin pienelle on tärkeää nähdä usein sitä vanhempaansa,eli ainakin 2kertaa viikossa!

jos siis asutte lähekkäin,niin miksi ei tuo pienin voisi olla yhden yön tai kaks yötä isällä joka viikko? tämän lisäksi isähän voi vaikka hakea pientä leikkupuistoon/kesä kun tulee niin uimaan yms vaikka useamman kerran viikossa!

meillä lapsi on usein yön mulla ja seuraavan isällään... joskus kaks yötä siellä kaks täällä. välillä iskä käy täällä syömässä/leikkimässä lapsen kanssa.. ollaan pyritty siihen että lapsi näkee joka päivä molempia vanhempiaan. Toki sitten jos opiskelija isällä on koe lähestymässä niin sitten pääasiassa minä hoidan lapsen,mutta saattaa silti pari tuntii touhuu lapsen kanssa päivittäin.

miksi siis se lapsi pitäs erottaa jommasta kummasta vanhemmastaan?

[QUOTE="Liliaana";28432800]Miksi pitää erota? ?[/QUOTE]

Kirjoitat noin vaikka olet itse eronnut...? :headwall:

Mistä näitä muka-avuliaita mammoja aina näihin ketjuihin sikiää? Luuletteko että teidän "miksi pitää erota" -kommenttinne jotenkin parantaa ap:n oloa tai saa hänet muuttamaan mieltään eron suhteen tai hänen miehensä mieltä.