Ero/uusperheiden lapset ja vanhemmat hoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja A!P
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

A!P

Vieras
Kuinka moni kokee, että on lasten pompottelua kun käy etävanhemman luona? Siis jos vaikka lapset onkin siellä sitten muutaman päivän enemmän/vähemmänn kun on ensiksi sovittu? Tai jos tapaamiset eivät ole säännöllisiä esim. etävanhemman työn tms. takia?

Vanhempani erosivat kun olin 3v, eivätkä tapaamiset aina olleet säännöllisiä ja joskus oltiin isän luona muutamia päiviä enemmän/vähemmän kuin normaalisti. Silti, en ole IKINÄ kokenut, että se olisi ollut jotain pompottelua. Eivätkä sisaruksenikaan ole kokeneet (olen kysynyt heiltä). Minulla on myös ystäviä ja tuttavia ero/uusperheistä, eivätkä hekään kuulemma tuollaista ole kokeneet pompotteluna.

Meillä oli myös sossu mukana jossain vaiheessa (olisinkohan ollut 11v-13v), ja he eivät olleet halukkaita siihen että me lapset oltaisiin oltu se muutama päivä tavallista enemmän etävanhemman luona.:O Perusteluna tälle käytettiin sitä pomppottelu juttua.

Minun mielestä se ei ole pompottelua, jos lapsi/lapset itse haluavat mennä pitemmäksi aikaa etävanhemman luo. Eikä myöskään epäsäännölliset käymiset. Mitä mieltä te olette?

Mun mielestä ei ole, niin kauan kun lapset eivät pompottele vanhempiaan tossa, ja mene aina sen luo, kumpi antaa tietyssä asiassa helpommin periksi :D
Mun äidin mielestä eroperheissä lapsia pompotellaan vanhemmalta toiselle.

Pompotteluksi sen kokee varmaankin ne jotka eroa eivät ole pystyneet hyväksymään ja käsittelemään. Jos esim nainen on katkera lasten isälle niin hän kokee pompotteluna sen jos isä haluaa jotain ylimääräistä sovitun lisäksi. Jos välit on ok niin lasten asiat pystytään sopimaan aikuismaisesti ilman että kukaan tuntee tulleensa pompotelluksi.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Niin... missä vaiheessa ihmisten tapaaminen muuttuu pompotteluksi? Miksi se ei ole pompottelua, jos viet esimerkiksi joka viikonloppu lapsen isovanhemmille hoitoon? Tai viet päiväkotiin, jossa muksu on enimmät hereilläoloajat päivästä. Sinnekin kiikutat mukana puol omaisuutta, ja se tapahtuu lähes joka päivä.
Asenne ja tuntemus. Mun lapsi ei tunne, että häntä ois pompoteltu. Hänhän menee isää tapaamaan, ja toiseen kotiin. Niin hän kokee. Musta välillä tuntuu, silloin lähinnä kun hän ei jostain syystä haluais sinne. Tuntuu että se on pompottelua. Kunnes muutan asenteeni, ja se muuttuu päässäni vain isän tapaamiseksi.

Niin minäkin olisin halunnut lapsena että minun parastani olisi ajateltu. Se olisi ollut ydinperhe jossa minulla on vain yksi koti ja molemmat vanhemmat.

Itse eroperheen ja sittemmin uusperheen kasvattina, eronneena naisena ja nykyään uusperheen äitinä en koe asiaa siten, että olisi ollut parasta, että vanhempani olisivat väkisin pysyneet yhdessä. Isäni meni uusiin naimisiin v. 1993 ja on edelleen onnellinen uudessa liitossaan. Omalta osaltani toivon sekä uskon, että Datalla ja minulla on edessämme pitkä ja onnellinen elämä yhdessä lapsikatraan kanssa.

Olemme yksi suuri perhe.

Jos teillä on ollut sossu mukana niin jotain vakavia ongelmia siellä taustalla on, ei vaan ero/uusperheeseen liittyviä hankaluuksia. Todennäköisesti isällä (oliko isä muuten se etävanhempi?) on ollut sen luoka ongelmia et teidän ei ole ollut turvallista siellä olla, mutta sitä ei vaan olla haluttu teille sanoa.

Itse eroperheen ja sittemmin uusperheen kasvattina, eronneena naisena ja nykyään uusperheen äitinä en koe asiaa siten, että olisi ollut parasta, että vanhempani olisivat väkisin pysyneet yhdessä. Isäni meni uusiin naimisiin v. 1993 ja on edelleen onnellinen uudessa liitossaan. Omalta osaltani toivon sekä uskon, että Datalla ja minulla on edessämme pitkä ja onnellinen elämä yhdessä lapsikatraan kanssa.

Olemme yksi suuri perhe.

Kauanko olette nyt asuneet kaikk yhdessä?

Ajatus siitä, mikä on erotapauksessa lapselle parasta, on tainnut muuttua reilussa 10 vuodessa. Ennen oli tarkkaa, miten lapset ovat vanhempien luona, nykyään ollaan joustavampia.

[QUOTE="vieras";26536132]Jos teillä on ollut sossu mukana niin jotain vakavia ongelmia siellä taustalla on, ei vaan ero/uusperheeseen liittyviä hankaluuksia. Todennäköisesti isällä (oliko isä muuten se etävanhempi?) on ollut sen luoka ongelmia et teidän ei ole ollut turvallista siellä olla, mutta sitä ei vaan olla haluttu teille sanoa.[/QUOTE]

No itse asiassa sossu oli mukana isosiskon ongelmien takia.:(

Yhteistyössä