lapset autossa kauppareissun ajan?!

Siis onko tuo yleistäkin, kaverin tuttu tekee näin, lapset vuoden ja kolme vuotta, nukkuvat kuulemma autossa joten jättää ne autoon nukkumaan käydessään kaupassa, en sitten tiedä käykö pikaisesti vai ihan kunnon reissun. Ei vaan tulisi mieleenkään omaa lasta jättää autoon siksi aikaa. En kyllä jätä kotiinkaan nukkumaan kauppareissun ajaksi vaikka pikakäynnillä menisi 5min. En edes osaa selittää miksi : /
 
"juu"
[QUOTE="juu";24976698]joo jätän kyllä kun käyn siwasta hakemassa maidon. aikaa ei mene viittä minuuttia. lapset just saman ikäiset kuin apn jutussa[/QUOTE]

lisään vielä etten jätä nukkuvia lapsia autoon vaan ovat hereillä!
 
Mä en uskalla jättää ees viideksi minuutiksi, siis sen ikäisiä että eivät itse pääse autosta ulos. Huonolla tuurilla sinä aikana voi sattua mitä vain. Justiin tässä joku aika sitte yhden kirpparin pihassa auto syttyi itsekseen palamaan ja jos siinä ei ois ollu valveutuneita ihmisiä lähellä niin ois käyny huonosti. Kuuloemma vuodessa syttyy useita satoja autoja itsekseen palamaan, mistä sen tietää jos oma auto on se seuraava ja autossa sitte palaa mukana lapsetkin.
 
Mulla 3 lasta. kaksoset nyt 3 v ja esikoinen 5. Jos käyn nopeasti hakemassa maidon ja/tai jotain muuta pientä niin en todellakaan raahaa näitä mukana. Näin olen tehnyt siitä lähtien kun tytöt ovat ymmärtäneet puhetta ja sen, että tule ihan just. Nukkuvana en jättäs kun saattasivat hätääntyä.
 
Huom harmaana
Nyt olen alkanut uskaltaa jättää Alepassa käynnin ajaksi, lapsella ikää 6 vuotta ja osaa tulla itse pois autosta. Ei tulisi pieneen mieleenkään jättää mitään 1- tai 3-vuotiaita yksin yhtään minnekään.
 
"shihtzu"
Itse en kauppaan menon ajaksi ole koskaan jättänyt, mutta kun postissa käväisen, niin yleensä silloin lapset jää autoon.

Itse olen sitä miettinyt, kun täällä moni sanoo, että lasta ei saa jättää hetkeksikään yksin autoon, niin miten toimisitte tilanteessa, kun tulette kotiin ja molemmat tai toinen lapsista nukkuu, niin miten saatte molemmat lapset samaan aikaan sisälle.
Mulla siis pienempi ei osaa vielä kävellä, joten se on kannettava ja isompi on turha herättää, ei väsyneenä suostu kävelemään askeltakaan, joten sekin pitäisi kantaa. Pakko se on toinen viedä ensin sisälle ja sitten toinen hakea.
 
yigg
Kyllä jätän puolivuotiaat kaksoset autoon, jos nukkuvat ja kyseessä on ihan pikanen reissu. Jos sattuvat heräämään, niin ei ne siihen huutoon kuole. Tuun muutaman minuutin päästä takas kuitenkin. Joutuu ne kotonakin odottamaan itkuun vastaamista joskus kauankin, jos hoidetaan toista vauvaa ja isoveljeä. 2-vuotiasta en jätä, mutta mies on joskus jättänyt.
 
"mammuli"
No, tiedä sitten, me asutaan Salen vieressä. Itse jätän 2v:n kotiin ja vauvan nukkumaan kun käyn hakemassa kaupasta maitoa tai muuta.
Autoon jätän 5 ja 2v:n. Kerran 2v oli tulossa autosta ulos ja eräs vanha nainen komensi sisälle. Oli hämillään kun tulin siihen, kiitin häntä kauheasti ja sen jälkeen en vähään aikaan uskaltanut jättää. Vauvaa en jätä.
 
"vieras"
Jätän autoon, en ala sen takia lapsia herättelemään. Jos heräävät, odottavat kyllä rauhassa ja huutamatta. Nyt ei enää voi 4v jättää, kun saa itse oven auki.
 
En jätä. Olen aina herättänyt ja ottanut mukaan kauppaan. Tosin me ei tehdä kauppareissuja autolla kun vaan mökillä ollessa. Täällä kotosalla S-market on 50metrin päässä ja auto pysyy muutenkin lähinnä tallissa..jos ketään nyt kiinnostaa. Oikeesti.:xmas:
 
vieras vieraampi vierain
meillä nukkuivat kauppareissun ajan sunnuntaisin autossa kun tultiin mummolasta ja ajotettiin ajomatka just päikkäreihin. kävin rauhassa hoitamassa ostokset ja muksut nukku. parempi vaihtoehto kuin se että olisin herättänyt ne ja kuunellut itse ja muut kaupassaolijat sitä huutoa kesken unilta herätettynä.
kuitenkaan tuo kaupassa käynti ei kestänyt kuin korkeintaan 20min, niin eihän noilla mitään hätää ollu.ja muksut oli 1v ja 3v.
 
En kyllä jättäisi.
Omani on nyt puolivuotias ja yleensä nukkuu kun sinne kaupan pihaan saavutaan, mutta toki otan lapsen mukaan kauppaan. Hirvittää ajatellakin, että pieni siellä yksin heräilisi ja ihmettelisi, missä äiti on.
Eiku hetkonen, kerran olen tuon pikkusen jättänyt autoon nukkumaan kun kävin ärrällä ja näin koko ajan auton ja lapsen, kesti about 1min enkä sammuttanut edes autoa sen ajaksi.

Isompaa lastakaan en jättäisi.
Äitini jätti minut usein lapsena autoon kauppareissun ajaksi ja muistan ensinnäkin kuinka ärsyttävää se oli siellä autossa nököttää, tuntu ettei aika kulu millään.
Noh, minä tietty sit keksin alkaa räpeltämään autoa siellä nökötellessäni ja onpa tullut useat kerrat tööttäiltyä, laitettua vilkut ym päälle ja kerran olen laittanut vaihteen vapaalle ja liu'utellut autoa parkkiksella.
Eli ei, en todellakaan jättäisi. Muutenkinhan siinä nyt voi tapahtua ihan mitä vaan.
 
En jätä, ihan vaan, koska en luota meidän autoon. En myöskään luota tuntemattomiin ihmisiin, etteikö ne varastais meidän autoa tai muuten vaan keksis jotain älytöntä, kuten potkasta lasia sisään autoon (luin jostain näinkin joskus käyneen).. Mulla ei vaan oo luottamusta jättää niitä autoon. Sillon ne voi istua autossa, jos mulla on näköyhteys autoon kokoajan, eli saatan viedä lapset autoon ensin ja sitten hakea eteisestä loput tavarat mukaan matkaan, tai jos joudun nousta postilaatikolla ottaa postit tai viemään kirjeen laatikkoon jne.
 
Cis
olen jättänyt, en nukkuvana kylläkään. En jätä enää, vaikkei mitään oo sattunutkaan. kyseessä on ollut ihan minuutin ostos salesta kun ei oo ollu ruuhkaa.
mutta nyt kun sitä on miettiny ni en jätä enää. pankkiautomaatille en sentään revi niitä autosta ulos, mutta silloin vaan käännän autolle selkäni.
yleensä kauppareissuille lähetään koko perhe yhdessä tai sitten jompikumpi vanhemmista on kotona lasten kanssa tai nopeella ostoksilla odottaa autossa lasten kanssa.
 

Yhteistyössä