lapsi autossa nukkumassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä tehdä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vauvoja ja lapsia kuitenkin nukutetaan vaunuissa ja rattaissa hälyyttimen kanssa parvekkeilla ja pihoillakin. Voihan niissäkin sattua vaikka mitä ja on sattunutkin eikä niissäkään ole lapseen aina näköyhteyttä.

Jätän aika usein, silläkin uhalla että auto syttyy palamaan.
Ei ole mitään järkeä repiä nukkuvaa lasta autosta pois, jos käyn hemmetti soikoon kipaisemassa maitopurkin tms. ostoksen kaupasta.

Jos jotain sattuu, se on sitten KOHTALO, eikä kohtaloa voi väistää vaikka vieressä vahtisi. :headwall:

[QUOTE="mielipide";23010044]Vauvoja ja lapsia kuitenkin nukutetaan vaunuissa ja rattaissa hälyyttimen kanssa parvekkeilla ja pihoillakin. Voihan niissäkin sattua vaikka mitä ja on sattunutkin eikä niissäkään ole lapseen aina näköyhteyttä.[/QUOTE]

Ai että joku tulee ja varastaa vauvan parvekkeelta tai vaunut syttyvät tuleen tai joku ajaa autolla vaunujen päälle. No ei varmaan ihan todennäköistä sitten kuitenkaan. Ei meidän sisäpihallakaan tai kuistilla, jossa yleensä vauvaa vaunuissa nukutin.

Palomiehen tyttärenä en ikinä jätä lasta autoon. Vaikka täällä kuinka väittäisitte että ne on harvinaisia, autopalot siis, niin kokemus mulla puhuu hieman toista. Muistakaa se että pelastautumis aika autosta on ihan toista kuin vaikka asunnosta. Tappava häkä täyttää sisätilat alta aikayksikön, eli vaikka liekit ei sisälle löiskään vielä ehtii häkä tehdä tehtävänsä.

Tulikin mieleen..

Voi ei! Naapuri tupakoi ja heittää tumpit minne sattuu. Mitä jos yksi lentää vaunuihin päikkäreiden aikana ja vaunut syttyy tuleen? Uskallanko jättää vauvan enää parvekkeelle? Kyllä ne vaunut vasta palaakin nopeasti! :( ei varmaan ole paljon hyötyä itkuhälyttimestä siinä vaiheessa..

Argh...

[QUOTE="huoh";23010189]Tulikin mieleen..

Voi ei! Naapuri tupakoi ja heittää tumpit minne sattuu. Mitä jos yksi lentää vaunuihin päikkäreiden aikana ja vaunut syttyy tuleen? Uskallanko jättää vauvan enää parvekkeelle? Kyllä ne vaunut vasta palaakin nopeasti! :( ei varmaan ole paljon hyötyä itkuhälyttimestä siinä vaiheessa..

Argh...[/QUOTE]

Mahdollista toki tuokin, mutta veikkaan että todennäköisemmin se sähköllä&varautuneella akulla varustettu auto syttyy tuleen. Kosteus ja sähkö eivät toimi oikein keskenään ja auton tapauksessa ne ovat kosketuksissa. Kosteussuojauksen pettäminen on täysin mahdollista.

[QUOTE="huoh";23010189]Tulikin mieleen..

Argh...[/QUOTE]

Voisitko mahdollisesti mainita naapurillesi ystävällisesti että ellei halua olla tumppeinensa vauvan murhapolttaja niin kannattaa tumpata tuhkikseen. Jos hänellä ei sellaista ole niin voit toimittaa hänelle ihan ilmaiseksi lasipurkin jossa on vettä pohjalla.

Tosiasia on se että on harvinaista että auto syttyy itsestää, vaan toki ei ennenkuulumatonta. Se mikä mua asiassa enemmän mietityttää on se että lapsella ei ole mitää mahdollista pelastautua autosta. Itse ei pääse ja palokaasutkin täyttävät auton hytin hyvin nopeasti. Kun ovi tai ikkuna avataan...no jokainen kai tietää mitä silloin käy tilalle joka on täynä palokaasuja. Sinne jää lapsi jos ei ole jo häkään menehtynyt

On täysin eri asia hakea lähikaupasta maitopurkki, kuin mennä kirpparille kiertelemään ja jättää lapsi autoon parkkipaikalle!! Ja jos lapsella on niin kova minä-itse-vaihe ettei rattaissa pysy, niin en sitten lähtis kaupungille ollenkaan...

On täysin eri asia hakea lähikaupasta maitopurkki, kuin mennä kirpparille kiertelemään ja jättää lapsi autoon parkkipaikalle!! Ja jos lapsella on niin kova minä-itse-vaihe ettei rattaissa pysy, niin en sitten lähtis kaupungille ollenkaan...

Melkoisen syyllistävä sävy tässä minusta.

Meidän perheessä ei haeta maitopurkkia kaupastakaan, vaan 5-10 litraa kerralla, samoin kaurahiutaleita 5-10kg kerralla ja onneksi omaa perunaa vieläkin riittää kiitos hyvän perunavuoden.

Kirpputori ei ole kaupungissa, vaan rauhallisessa paikassa ja rauhallinen parkkipaikka. Kantama hälyttimessä riittää varmasti ja pihalle on näköyhteys joka puolelta.

Eli kun kuopuksella etenkin väsyneenä on minä-itte-vaihe, eikä todellakaan pysy rattaissa ja tuskin enää rattaisiin suostuukaan, kun on niin reipas kävelijä (ei kyllä suostu pitämään kädestäkään kiinni, ettei ihan vaaratonta sekään), niin kahden vanhemman lapsen kerhot ja harrastukset täytyisi hylätä kokonaan sen takia. Tuntuu aika radikaalilta kyllä, tosin kyllä me viihdytään kotonakin oikein hyvin. Olen kuitenkin ajatellut, että lapsilla olisi hyvä olla myös kodin ulkopuolisia asioita elämässään, mutta jos en siis saa kuopusta nukkumaan ennen harrastuksia, niin emme voi näiden kommenttien valossa mennä sellaisina päivinä laisinkaan.

Yhteistyössä