Lapsen on traumaattista nukkua samassa huoneessa vanhempansa kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hui kauhia,me miehen kanssa pussaillaan pitkään välillä vaikka 3v on näköetäisyydellä,ja istutaan sylikkäin ties mitkä mielessä, varaankin psykiatrille ajan hälle samantein! ja hää nukkuu meidän vieressä öitä just ni kauan ku siltä tuntuu :D . tulee tuota seksiä ihan oikeesti harrastettua sitten myöhemmin mutta tietopommi,sitä voi tehdä muuallakin kun makuuhuoneessa! eikä tuo 3v osaisi edes näytellä nukkuvaa :D :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Kyllä mä olisin jo 6vuotiaiden kanssa ika tarkkana, että varmasti nukkuu. KAveri nukku sen iäisenä vanhempiensa huoneessa, ja sano et kerran jos toisenkin teeskenteli nukkuvaa, kun vanhempien sänky nitisi j hommat siellä jatkui.

Tosin ei se kyllä traumatisoitunut, muttei kokenut tilannetta kivanakaan.

mä nukuin kyl eri huoneessa mut kyl ne nitinät kantautuu toiseenkin huoneeseen, enkä koe traumatisoituneeni. normaaliahan se on! tiesin kyllä miten lapset (ja varsat) syntyy kun meillä oli hevosia ja niidenkin astutuksia olin nähnyt ihan pienestä saakka. asioiden luonnollisuus kunniaan! normaali häveliäisyys kuten muidenkin ihmisten kanssa seksiin liittyen siinä vaiheessa kun lapsi jo "tajuaa" asiat.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma76:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen samaa mieltä, kun kyseessä on isompi lapsi. Itse nukuin melkein kouluikään vanhempien kanssa ja uskon todella siitä aiheutuneen minulle jonkin sortin traumoja, mitä seksiin tulee. En siis halua yleistää, että kaikille näin kävisi. Meillä tilanne liittyi yhteen aamuun, kun äiti ei olisi halunnut silloin seksiä, jolloin isä kiukustui ja nousi ylös, äiti taas niiskutti sängyssä. Aika viaton ja yleinen tilanne siis, mutta näin minä sen muistan vieläkin, yli 20v myöhemmin. Sitä en muista tajusinko jo tuolloin, että kyse oli seksistä vai tajusinko myöhemmin.

no itse ainakin pidän järkevänä vauvan nukkumista samassa huoneessa ihan käytännön syistä. kun tämä tästä kasvaa niin eiköhän voi nukkua omassa sängyssä omassa huoneessa, ei leikki-ikäisen enää tartte porukoittensa kaa nukkua. ikävä tuo sun trauma! :hug:

Oma lapseni nukkui ensimmäiset puoli vuotta vieressäni, sen jälkeen pinnasängyssä vuoteeni vieressä ja vieläkin (2,5v) samassa huoneessa omassa sängyssään ja tulee aamuisin meidän väliin. En siis missään nimessa ole sitä vastaan, että lapset nukkuu lähellä! Mutta kun tyttö tuosta kasvaa, niin tarkka aion olla, ettei hänen tarvitse esittää kuunnella ja yrittää esittää nukkuvaa.

taitaa tulla villi viikko palstalla..alku ainakin lupailis näin.. :D mutta vieressä nukkuneet ja nukkuu vieläkin.ehkäpä traumoineen raukkojen unenlaatu on heikkoa ,mutta jatkamme samaan malliin..

Oon itse nähnyt vanhempani "puuhastelemassa", kun olisin yöllä halunnut heidän viereen mennä nukkumaan. Avasin oven niin hiljaa, etteivät vanhempani kuulleet. Mutta kun huomasin mitä he tekivät, menin takaisin omaan sänkyyni nukkumaan. Ei jäänyt traumoja, kun tiesin mistä oli kyse. En muista minkä ikäinen olin. :)

:ashamed: Meillä kävi niin, että tyttö tuli makuuhuoneeseen kesken kiihekimmän aktin... :ashamed: Ja siitä oli sit pakko kysyä itseä viisaammalta, että saako se nyt elinikäiset traumat siitä. Ja tämä asiaan perehtyny ihminen sano, että kun lapselle kerrotaan asallisesti, että MITÄ lapsi on nähny, niin NORMAALIN LUOTTAMUKSEN VANHEMPIIN OMAAVA LAPSI EI TÄSTÄ TRAUMATISOIDU!
Eri asia on jos lapsi on jostain hiivatista adoptoitu ja on ollut kaltoinkohdeltu, ja että lapsen tunne-elämä on muutenkin vääristyny, niin sillon on vähän eri juttu.

Jassoo. No onneks mä olen tullut näinkin kauan ilman terapiaa toimeen. Nukuin samassa huoneessa 8-vuotiaaksi asti ja mulla on 2 pikkusisarusta. Mitään seksitouhuja en muista että oiskohan mun vanhemmat ollu niin älykkäitä että harrastivat sitä jossain muualla...? ;) Tai sit toi ap:n teoria ei pidä paikkaansa....
Mutta siis oikeesti: mä olen ihan valmis uskomaan tän heti kun esitätte mulle sen tutkimuksen jossa näin on todettu.
Hauskaa päivänjatkoa itse kullekin!

pssst... ainahan sitä vouhkataan että seksiä pitäisi harrastaa jossain muualla kuin pedissä ettei kangistuta kaavoihin. eikä sitä ole pakko harrastaa edes yöllä ;)

meillä ainakin tyttö ja tuleva vauva saa nukkua niin kauan samassa huoneessa meidän kanssa kuin itse haluavat. sanoo se järkikin että seksi ja lapsi, nukkuu se tai ei, ei kuulu samaan huoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
pssst... ainahan sitä vouhkataan että seksiä pitäisi harrastaa jossain muualla kuin pedissä ettei kangistuta kaavoihin. eikä sitä ole pakko harrastaa edes yöllä ;)

meillä ainakin tyttö ja tuleva vauva saa nukkua niin kauan samassa huoneessa meidän kanssa kuin itse haluavat. sanoo se järkikin että seksi ja lapsi, nukkuu se tai ei, ei kuulu samaan huoneeseen.

Niinpä, kyllä mekin oltiin aina muualla kuin makkarissa niin kauan kun tyttö nukku samassa huoneessa. Mutta vahinkoja sattuu, ja tyttö tosiaan hipsi omasta huoneestaan meidän makkariin... :ashamed: Lukolliset ovet on ihan jees! Ja lukossa onkin ollu sen jälkeen äidin ja iskän kiihkeän hetken ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:

Niinpä, kyllä mekin oltiin aina muualla kuin makkarissa niin kauan kun tyttö nukku samassa huoneessa. Mutta vahinkoja sattuu, ja tyttö tosiaan hipsi omasta huoneestaan meidän makkariin... :ashamed: Lukolliset ovet on ihan jees! Ja lukossa onkin ollu sen jälkeen äidin ja iskän kiihkeän hetken ajan.

no meillä se on vielä niin helppoa kun tyttö ei kauheasti öisin heräile - tai jos herää, ei lähde sängystä pois. mutta laatuaikaa on yleensä ne päiväunihetket kun neiti nukkuu partsilla :whistle:

Yhteistyössä