Lapsen korvatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Eilen kyselinkin täällä että mikähän poikaa vaivaa, sitten käytin lääkärissä ja selvisi että hänellä oli korvatulehdus.
No, nyt kysynkin, että onko normaalia ettei ruoka maistu LAINKAAN, siis mikään muu ei kelpaa kun maito, ei vaikka mitä herkkuja tarjoisin.
Tämän lisäksi poika on oksentanut kolme kertaa, kaikki nämä kerrat ovat sattuneet kun olen edes jotain pientä syötävää koittanut hänelle tuputtaa..
Banaania söi korkeintaan 2cm palan eilen ja sekin tuli ylös.
Kuume varmaan liittyykin korvatulehdukseen, kuume on kokoajan 38 tuntumassa, supot vähän helpottaa, mutta kun vaikutus lakkaa, alkaa kuume taas nousta.

Lääkekuuri (antibiootit) aloitettiin eilen aamupäivästä ja on siis nyt saanut 3 annosta lääkettä tähän mennessä.. kuinka kauan menee ennen kun lääke alkaa vaikuttaa ja kuumeen pitäisi alkaa laskea ilman suppoja?
Mites tuo syömättömyys, kauanko pelkkä maito riittää 1vuotiaan ravinnoksi?

meillä pojalla sama homma ,ei syö mitää ku korvatulehus,nyt jo 3v.ja ku tulee tulehus nii mitää ei syö vieläkään,ja meillä alko auttaa ku oli saanu 4 annosta lääkettä.

ok, eli ihan normaalia kai sitten.. poika ei ole yrjönnyt kuin silloin kun olen yrittänyt syöttää sille jotain.. joten en anna antibiootteja samanaikaisesti koska pelkään että se oksentaa ne heti pois. Yrjö on tullut välittömästi kun on syönyt, heti syöttötuolissa vielä istuessaan.

Antibiootit on pysyneet sisällä kun olen pitänyt poikaa sylissä ja aina vaivihkaa antanut kielenpäälle ½ml lääkettä.. 4kertaa toistettuna parin minuutin aikana on poika saanut tarvitsemansa 2ml eikä ole tullut ylös..

Mutta siis vielä tänään ei tarvitse kai huolestua jos vain maito menee alas.. jos annan jotain syötävää sitten kun itse pyytää tai viimeistään huomenna aamulla..?

Yritin juottaa mehukeittoakin, muttei kelvannut.. ei mikään muu nestemäinenkään kelpaa kun se maito..

Kiva kuulla, toivotaan että meilläkin alkaa päivänmittaan edes hiukan helpottamaan..

Oletko sä tinttamooses7 antanut sitten vain olla nestepaastolla kun ei kai sitä kannata mitään tuputtaa kun tuloksena on vain oksentaminen..?

Eikö kukaan tosiaan osaa sanoa tuohon mitään että voiko lapsi olla nestepaastolla pari päivää ihan huoletta.. siis ilman ruuan murustakaan, pelkällä maidolla?

Itsekin täällä taistelen lasten kanssa samasta asiasta, kun ovat olleet kuumeessa ja nyt osalla korvatulehduskin. Minä olin ennen aika kova ressaamaan sitä, että pakko syödä edes vähän. Mutta nyt pakon sanelemana, olen tullut siihen tulokseen, että tarjoan heille sitä mitä tiedän varmasti maistuvan. Vaikka paista lättyjä, jos tiedän että sitä ne syö.

Jos lapsenne jaksaa leikkiä ja muutenkin olla pystyssä niin ei hätää, vaikka ei pariin päivään syö muuta kuin juo maitoa. Mutta jos hän alkaa väsähtään, siis ei nouse enää sängystä leikkimään, olisin huolissani ja veisin uudestaan lääkäriin. Voi olla takana muutakin kuin korvatulehdus. Mutta koita, vaikka terveellisempiä keksejä, ihan vain mitä vain joka maistuis. Kyllä hän sitä ruokaa kohta alkaa syömään.

Vanhimmalle tyttärelleni muutama vuosi taakse päin sain antibioottikuurin ja luulin että kyllä tämä tästä. Mutta seuraavana päivänä, hän ei noussut sängystä edes vessaan. Silloin huolestuin ja vein uudestaan lääkärille. Ja siellä selvis, että keuhkokuume. Tyttäremme tuli kotiin siltä reissulta vasta kahden viikon kuluttua.

Yhteistyössä