Järkyttävää..Todellakin lasket sen miehesi sinne juttelemaan ja mielestäni voisi kouluunkin ilmoittaa että tälläistä on tapahtunut..Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt:Tänään tytöllä 7v oli kaveri kylässä. Leikkivät tytön huoneessa ja itse olin olohuoneessa nuorempien lasten kanssa. Tytöllä huoneessaan kolme minihiirinaarasta terraariossa, ovat kesyjä ja ihania ja tyttö osaa niitä nätisti käsitellä. Yhtäkkiä huoneesta alkaa kuulua kamala Äiti, äiti huuto itkunsekaisena ja tietysti juoksin paikalle kun pelästyi niin kamalasti että mikä siellä on hätänä. Kun pääsin paikalle (meni ehkä 4s) niin tyttö seisoo terraarion vieressä yksi hiiristä kuolleena käsissään ja tämä toinen tyttö KIKATTAA vähän kauempana. Kysyin sitten että mitä on tapahtunut ja tyttöni kertoi, että tämä kaveri oli ottanut yhden hiiristä terraariosta ja astunut sen päälle! Toinen tyttö vaan kikatti ja sanoi että kokeili vaan saisiko sen tapettua. Ja saihan se.Pakkasin sitten kaikki lapset autoon ja lähdettiin tämän toisen tytön kotiin asiaa selvittämään. Siellä vastassa äiti pikkusiskon kanssa ja yhtään ei ottanut kuuleviin korviinsakaan, selitti vaan että vahinko on ollut ja että ei meidän tyttö.
Mitä tässä tilanteessa voi tehdä? Voiko tästä tehdä rikosilmoituksen? Lastensuojeluilmoituksen (siksi koska tytöllä todellakin viiraa ja pahasti kun tuollaista tekee)? Tyttöni on todella surkeana ja järkyttynyt, ei pysty käsittämään miksi ystävä teki noin. Enkä kyllä ymmärrä minäkään. Mieheni on aivan raivoissaan ja haluaisi huomenna mennä vielä tytön vanhemmille kertomaan mitä mieltä on asiasta. Pidän kyllä tytön huomenna pois koulusta, koska tuskin tänä yönä nukkuu ja toisekseen tämä hiiren tappanut kaveri on samalla luokalla.
Ei minun mielestä ole normaalia kiskoa hepokateilta päitä jne...Alkuperäinen kirjoittaja mustis:Nii.. minun nuoruudessa pojat (yleensä..) kiskoi hepokateilta päitä irti ja naulasi perhosia lautoihin.. Ja se oli vaan, että "pojat on poikia".. eikä he mitään psykopaattimurhaajia ole nytkään..
Kuten joku kirjotti aiemmin, koskaan ei tiedetä miten kuvio loppujen lopuksi meni, miksi tyttö ei jo saman tien älähtänyt ku toinen otti hiiren terraariosta tms. Mutta olen samaa mieltä, että asiasta on syytä keskustella ehdottomasti toisen vanhempien kanssa. Tuollasta ei jokatapauksessa saa tehdä..
Jossain vaiheessa elämäänsä pojat tekevät tuota. Kärpäset tosin ovat yleensä se kohde.Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:Ei minun mielestä ole normaalia kiskoa hepokateilta päitä jne...Alkuperäinen kirjoittaja mustis:Nii.. minun nuoruudessa pojat (yleensä..) kiskoi hepokateilta päitä irti ja naulasi perhosia lautoihin.. Ja se oli vaan, että "pojat on poikia".. eikä he mitään psykopaattimurhaajia ole nytkään..
Kuten joku kirjotti aiemmin, koskaan ei tiedetä miten kuvio loppujen lopuksi meni, miksi tyttö ei jo saman tien älähtänyt ku toinen otti hiiren terraariosta tms. Mutta olen samaa mieltä, että asiasta on syytä keskustella ehdottomasti toisen vanhempien kanssa. Tuollasta ei jokatapauksessa saa tehdä..
No ei ole normaalia, mutta jotenkin ymmärrän sen paremmin että pojat isossa porukassa tiivistävät tyhmyytensä ja katkovat kastematoja, naulaavat perhosia tms typerää. Tuo, että tyttö tahallaan tappaa kaverin lemmikin ja vielä nauraa niin jotain on vialla. Ja kun vielä jopa äiti puolustaa tyttöä. Ei ole siellä kaikki kohdallaan.Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:Ei minun mielestä ole normaalia kiskoa hepokateilta päitä jne...Alkuperäinen kirjoittaja mustis:Nii.. minun nuoruudessa pojat (yleensä..) kiskoi hepokateilta päitä irti ja naulasi perhosia lautoihin.. Ja se oli vaan, että "pojat on poikia".. eikä he mitään psykopaattimurhaajia ole nytkään..
No just joo, milloinhan se mahtaa tulla - meidän poika kohta 12v eikä oo tuota tehny ja ihmettelen pahasti jos moinen vaihe iskee päälle...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jossain vaiheessa elämäänsä pojat tekevät tuota. Kärpäset tosin ovat yleensä se kohde.Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:Ei minun mielestä ole normaalia kiskoa hepokateilta päitä jne...Alkuperäinen kirjoittaja mustis:Nii.. minun nuoruudessa pojat (yleensä..) kiskoi hepokateilta päitä irti ja naulasi perhosia lautoihin.. Ja se oli vaan, että "pojat on poikia".. eikä he mitään psykopaattimurhaajia ole nytkään..
Mä kanssa odotan kirjoitusten perusteella tätä vaihetta mun poikaan. Tosin joudun odottelemaan jonnin aikaa, koska pelkää ehkä eniten kaikkia pieniä liikkuvia öttiäisiä (viitaten tuohon jalkojen repimiseen hepokateilta jne)Alkuperäinen kirjoittaja Melkoista yleistystä:No just joo, milloinhan se mahtaa tulla - meidän poika kohta 12v eikä oo tuota tehny ja ihmettelen pahasti jos moinen vaihe iskee päälle...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jossain vaiheessa elämäänsä pojat tekevät tuota. Kärpäset tosin ovat yleensä se kohde.Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:Ei minun mielestä ole normaalia kiskoa hepokateilta päitä jne...Alkuperäinen kirjoittaja mustis:Nii.. minun nuoruudessa pojat (yleensä..) kiskoi hepokateilta päitä irti ja naulasi perhosia lautoihin.. Ja se oli vaan, että "pojat on poikia".. eikä he mitään psykopaattimurhaajia ole nytkään..
sano muuta..jos kärpäsen tappaa käräslätkällä et henki heti pois on eri asia kun kiduttaa..Alkuperäinen kirjoittaja Melkoista yleistystä:No just joo, milloinhan se mahtaa tulla - meidän poika kohta 12v eikä oo tuota tehny ja ihmettelen pahasti jos moinen vaihe iskee päälle...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jossain vaiheessa elämäänsä pojat tekevät tuota. Kärpäset tosin ovat yleensä se kohde.Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:Ei minun mielestä ole normaalia kiskoa hepokateilta päitä jne...Alkuperäinen kirjoittaja mustis:Nii.. minun nuoruudessa pojat (yleensä..) kiskoi hepokateilta päitä irti ja naulasi perhosia lautoihin.. Ja se oli vaan, että "pojat on poikia".. eikä he mitään psykopaattimurhaajia ole nytkään..
Onpas tämä ketju paisunut. En päässyt viikonloppuna päivittämään tilannetta, kun päätettiin lähteä mökille viikonlopuksi. Mutta siis. Poliisiasemalla miehelle oli sanottu, että rikosilmoitusta ei ole järkeä tehdä, että koska kyse on niin pienestä rahasummasta ja vastaajana on 7-vuotias lapsi, niin asia olisi syytä sopia ihan omin neuvoin. Sanoivat, että jos nyt ei mitenkään sopuun päästä, niin sitten tehdään rikosilmoitus. Menimme siis tytön kotiin keskustelemaan klo 18 kuten oli sovittu. Eihän siellä ketään kotona ollutkaan. Soitin sitten autosta tälle tytön äidille ja hän sanoi, että tunti menee, he ovat tulossa. No tunnin päästä sitten takaisin ja nyt olivat molemmat vanhemmatkin paikalla. Perheen isä ei kylläkään ihan selvinpäin ollut, mutta kuitenkin sen verran, että keskusteltiin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Soittelin äsken tytön äidille ja sovimme, että mennään mieheni kanssa paikalle juttelemaan tänään klo 18 kun paikalla on myös tytön isäkin. Tytön äiti sanoi edelleen, että tyttö oli sanonut että tappaminen oli vahinko, mutta ei se hiiri itsellään ole ulos terraariosta tullut ja jalan alle kömpinyt. Äiti myös sanoi, että hänestä on naurettavaa, että puidaan jotain kuollutta ROTTAA, eikä hän ymmärrä edes että kuka niitä lemmikkinä pitää. No nämä hiiret olivat kyllä ihan kesyjä lapsenkin pidellä ja tosiaan ihan paperillisia kasvattajalta ostettuja hiiriä. Soittelin kouluun terveydenhoitajalle ja hän meinasi että tarkkailee tyttöä, kun koulussakin on kiusaamista esiintynyt, mutta että lastensuojeluilmoitusta ei tarvitsisi tehdä. Tein silti ja juteltiin pitkään tämän sosiaalityöntekijän kanssa, että olen oikeasti huolissani tytön poikkeavasta käytöksestä ja hänkin oli sitä mieltä, että normaalia se ei ole vaan oireilua jostakin. Lupasi olla yhteyksissä lapsen vanhempiin. Mies käy myöhemmin päivällä poliisilaitoksella kysymässä rikosilmoituksesta. Vähän välillä hirvittää, että tehdäänkö liian iso numero tapahtuneesta, mutta toisaalta olen oikeasti huolissani tämän tytön käytöksestä, se kikatus ei ollut edes normaalia lapsen kikatusta. Näin yöllä painajaisiakin siitä naurusta.
Oma tyttömme nukahti sitten viimein kolmelta yöllä ja nukkuikin aamuun. Nyt on jo vähän rauhoittunut. Näiden hiirisiskosten kasvattajalla sattuu olemaan juuri hiiripesue, joka olisi viikon päästä luovutuksessa. Jos tyttömme vaan on silloin valmis uuteen lemmikkiin, niin saa niistä sitten yhden tytön ottaa kesäloman alun kunniaksi ja lohdutukseksi. Tuleehan se vähän äkkiä, mutta toisaalta varmaan on ihan mukava juttu, siinä kun sattuu olemaan juuri sen värinen hiiri mistä tyttömme on haaveillut.
Ja mitä tuohon yhteen hiirivihaajaan tulee, niin minusta se on aivan sama, että onko lemmikki hiiri, hilleri vai kultakala, niin lemmikki on lemmikki. Ei toisten lemmikkejä saa tappaa, eikä ainakaan tahallaan ja vieläpä toisen kodissa ja nenän edessä. Meillä on paljon muitakin lemmikkejä ja kaikki ne ovat meille tärkeitä. Nuo hiiret on tytön ikiomia ja hän on niistä ylpeä, hankkii niistä tietoa ja hoitaa paremmin kuin moni aikuinen.
Mielenkiinnolla jään odottamaan illan tapaamista, sekä sitä mitä poliisilaitoksella snotaan rikosilmoituksen teosta.
Hyvä, että teit lastensuojeluilmoituksen! Toivottavasti siitä on apua tälle perheelle, erityisesti tytölle. Hyvää kesää teille ja toivottavasti uusi hiiri on tytöllesi yhtä rakas kuin aiempikinAlkuperäinen kirjoittaja ap:Onpas tämä ketju paisunut. En päässyt viikonloppuna päivittämään tilannetta, kun päätettiin lähteä mökille viikonlopuksi. Mutta siis. Poliisiasemalla miehelle oli sanottu, että rikosilmoitusta ei ole järkeä tehdä, että koska kyse on niin pienestä rahasummasta ja vastaajana on 7-vuotias lapsi, niin asia olisi syytä sopia ihan omin neuvoin. Sanoivat, että jos nyt ei mitenkään sopuun päästä, niin sitten tehdään rikosilmoitus. Menimme siis tytön kotiin keskustelemaan klo 18 kuten oli sovittu. Eihän siellä ketään kotona ollutkaan. Soitin sitten autosta tälle tytön äidille ja hän sanoi, että tunti menee, he ovat tulossa. No tunnin päästä sitten takaisin ja nyt olivat molemmat vanhemmatkin paikalla. Perheen isä ei kylläkään ihan selvinpäin ollut, mutta kuitenkin sen verran, että keskusteltiin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Soittelin äsken tytön äidille ja sovimme, että mennään mieheni kanssa paikalle juttelemaan tänään klo 18 kun paikalla on myös tytön isäkin. Tytön äiti sanoi edelleen, että tyttö oli sanonut että tappaminen oli vahinko, mutta ei se hiiri itsellään ole ulos terraariosta tullut ja jalan alle kömpinyt. Äiti myös sanoi, että hänestä on naurettavaa, että puidaan jotain kuollutta ROTTAA, eikä hän ymmärrä edes että kuka niitä lemmikkinä pitää. No nämä hiiret olivat kyllä ihan kesyjä lapsenkin pidellä ja tosiaan ihan paperillisia kasvattajalta ostettuja hiiriä. Soittelin kouluun terveydenhoitajalle ja hän meinasi että tarkkailee tyttöä, kun koulussakin on kiusaamista esiintynyt, mutta että lastensuojeluilmoitusta ei tarvitsisi tehdä. Tein silti ja juteltiin pitkään tämän sosiaalityöntekijän kanssa, että olen oikeasti huolissani tytön poikkeavasta käytöksestä ja hänkin oli sitä mieltä, että normaalia se ei ole vaan oireilua jostakin. Lupasi olla yhteyksissä lapsen vanhempiin. Mies käy myöhemmin päivällä poliisilaitoksella kysymässä rikosilmoituksesta. Vähän välillä hirvittää, että tehdäänkö liian iso numero tapahtuneesta, mutta toisaalta olen oikeasti huolissani tämän tytön käytöksestä, se kikatus ei ollut edes normaalia lapsen kikatusta. Näin yöllä painajaisiakin siitä naurusta.
Oma tyttömme nukahti sitten viimein kolmelta yöllä ja nukkuikin aamuun. Nyt on jo vähän rauhoittunut. Näiden hiirisiskosten kasvattajalla sattuu olemaan juuri hiiripesue, joka olisi viikon päästä luovutuksessa. Jos tyttömme vaan on silloin valmis uuteen lemmikkiin, niin saa niistä sitten yhden tytön ottaa kesäloman alun kunniaksi ja lohdutukseksi. Tuleehan se vähän äkkiä, mutta toisaalta varmaan on ihan mukava juttu, siinä kun sattuu olemaan juuri sen värinen hiiri mistä tyttömme on haaveillut.
Ja mitä tuohon yhteen hiirivihaajaan tulee, niin minusta se on aivan sama, että onko lemmikki hiiri, hilleri vai kultakala, niin lemmikki on lemmikki. Ei toisten lemmikkejä saa tappaa, eikä ainakaan tahallaan ja vieläpä toisen kodissa ja nenän edessä. Meillä on paljon muitakin lemmikkejä ja kaikki ne ovat meille tärkeitä. Nuo hiiret on tytön ikiomia ja hän on niistä ylpeä, hankkii niistä tietoa ja hoitaa paremmin kuin moni aikuinen.
Mielenkiinnolla jään odottamaan illan tapaamista, sekä sitä mitä poliisilaitoksella snotaan rikosilmoituksen teosta.
Kerrottiin sitten oma näkemyksemme asiasta (että ei oikein ole voinut olla vahinko, kun hiiret terraariossa, eivät vapaana lattialla) ja vanhemmat meinasivat nyt sitten, että onhan tuo tyttö sen voinut tosiaan tahallaankin tehdä. Tytön isä oli tyttöä puhutellut ja tyttö oli kertonut ottaneensa hiiren tarkoituksella ja astuneensa päälle. Isä oli hyvin epäkohtelias, lykkäsi 20 euron setelin kouraan kun oltiin "kerjuulle tultu vaivaisen elukan takia". Hän käytti myös lapsestaan nimitystä "häiriintynyt äpärä", selitteli siis lapsen tekoa sillä. Raha siis saatiin ja rikosilmoitusta ei nyt sitten tehdä. Olin tänään aamulla kuitenkin uudestaan yhteydessä lastensuojeluun, koska kaikki siellä talossa ei kohdillaan ole. Kumpaakaan lasta en nähnyt koko keskustelun aikana, mutta nuoremman itku kuului, nukahtaa kuulemma itkun kautta kun on niin pahana ihottuma. En nyt ala sen kummemmin erittelemään, mutta perheestä jäi todella epämiellyttävä vaikutelma ja toivon tosiaan, että lastensuojelu ottaa asian hoitaakseen. Oma tyttöni on nyt kuumeessa, eikä ollut koulussa tänään, voi olla että en häntä kouluun laitakaan ennen lauantain todistustenhakua, ettei tarvitse olla tekemisissä tämän kaverin kanssa ja mieltään pahoittaa. Asiasta opettajalle mainitsin kun soitin ja ilmoitin, että tyttöni on kipeä. Hän nyt ei kuitenkaan ala asiaa selvitellä, vaan asia jää lastensuojelun selvitettäväksi. Meidän puolestamme asia on nyt käsitelty, toivottavasti kesäloman jälkeen on joko tämän perheen tilanne helpottanut tai sitten tytön järki kasvanut, jotta ongelmia ei heidän kanssaan enää tule.
Juuri näin. Mutta olenko ainut, joka ei olisi uskaltanut siltikään tehdä ls-ilmotusta vaan olisin pelännyt jonkinlaista "kostoa" perheeltä, joka ei selvästikään ole ihan tasapainoinen ja koska on päivänselvää kuka ilmoituksen on tehnyt?Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:Minustakin ap toimi esimerkillisellä tavalla; tuolla perheellä ei kuulosta olevan kaikki hyvin. Lastensuojelusta saavat apua. Toivottavasti kerroin perheen isän humalastakin. Ja kiitos, kun tulit kertomaan, kuinka juttu sai päätöksensä! Muuten olisi jäänyt vaivaamaan! :flower:
et ole ainut. mua pelottaa myös tehdä ls ilmoitus jos se joskus eteen tulee.Alkuperäinen kirjoittaja -:Juuri näin. Mutta olenko ainut, joka ei olisi uskaltanut siltikään tehdä ls-ilmotusta vaan olisin pelännyt jonkinlaista "kostoa" perheeltä, joka ei selvästikään ole ihan tasapainoinen ja koska on päivänselvää kuka ilmoituksen on tehnyt?Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:Minustakin ap toimi esimerkillisellä tavalla; tuolla perheellä ei kuulosta olevan kaikki hyvin. Lastensuojelusta saavat apua. Toivottavasti kerroin perheen isän humalastakin. Ja kiitos, kun tulit kertomaan, kuinka juttu sai päätöksensä! Muuten olisi jäänyt vaivaamaan! :flower:
ja madotAlkuperäinen kirjoittaja vieras:Jossain vaiheessa elämäänsä pojat tekevät tuota. Kärpäset tosin ovat yleensä se kohde.Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:Ei minun mielestä ole normaalia kiskoa hepokateilta päitä jne...Alkuperäinen kirjoittaja mustis:Nii.. minun nuoruudessa pojat (yleensä..) kiskoi hepokateilta päitä irti ja naulasi perhosia lautoihin.. Ja se oli vaan, että "pojat on poikia".. eikä he mitään psykopaattimurhaajia ole nytkään..
Aina ei tarvitse pelätä, vaikka tuntuisi kuinka "päivänselvältä" kuka sen on tehnyt. Hyvinkin usein noita ilmoituksia tulee muutamalta eri taholta, naapureilta, harrastusohjaajilta tms, jotka ovas myös huomanneet jotain poikkeavaa. Itse tosin tekisin "vaiston" pohjalta, en spekulaation...tarkoitan että kun jossain akkaprukassa juorutaan pihan ainoasta yh:sta, niin äkkiäkös sitä keksii syyn jos toisenkin, mulla pitäisi kyllä olla vahva fiilis siitä että kaikki ei ole niinkuin pitää. (Epämääräistä-tiedän.) Omasta lapsuudenperheestäni tehtiin aikoinaan sukuriitojen kärjistäminä useita perättömiä kanteluja, ja useammin kuin kerran olen turhan päiten istunut kahvipöydässä sssutätien kanssa. Eipä tuosta onneksi muuta seurannut kuin välirikko tiettyihin sukulaisiin.Alkuperäinen kirjoittaja pelkuri:et ole ainut. mua pelottaa myös tehdä ls ilmoitus jos se joskus eteen tulee.Alkuperäinen kirjoittaja -:Juuri näin. Mutta olenko ainut, joka ei olisi uskaltanut siltikään tehdä ls-ilmotusta vaan olisin pelännyt jonkinlaista "kostoa" perheeltä, joka ei selvästikään ole ihan tasapainoinen ja koska on päivänselvää kuka ilmoituksen on tehnyt?Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:Minustakin ap toimi esimerkillisellä tavalla; tuolla perheellä ei kuulosta olevan kaikki hyvin. Lastensuojelusta saavat apua. Toivottavasti kerroin perheen isän humalastakin. Ja kiitos, kun tulit kertomaan, kuinka juttu sai päätöksensä! Muuten olisi jäänyt vaivaamaan! :flower:
PEESI! :hug:Alkuperäinen kirjoittaja :) :Hyvä, että teit lastensuojeluilmoituksen! Toivottavasti siitä on apua tälle perheelle, erityisesti tytölle. Hyvää kesää teille ja toivottavasti uusi hiiri on tytöllesi yhtä rakas kuin aiempikinAlkuperäinen kirjoittaja ap:Onpas tämä ketju paisunut. En päässyt viikonloppuna päivittämään tilannetta, kun päätettiin lähteä mökille viikonlopuksi. Mutta siis. Poliisiasemalla miehelle oli sanottu, että rikosilmoitusta ei ole järkeä tehdä, että koska kyse on niin pienestä rahasummasta ja vastaajana on 7-vuotias lapsi, niin asia olisi syytä sopia ihan omin neuvoin. Sanoivat, että jos nyt ei mitenkään sopuun päästä, niin sitten tehdään rikosilmoitus. Menimme siis tytön kotiin keskustelemaan klo 18 kuten oli sovittu. Eihän siellä ketään kotona ollutkaan. Soitin sitten autosta tälle tytön äidille ja hän sanoi, että tunti menee, he ovat tulossa. No tunnin päästä sitten takaisin ja nyt olivat molemmat vanhemmatkin paikalla. Perheen isä ei kylläkään ihan selvinpäin ollut, mutta kuitenkin sen verran, että keskusteltiin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Soittelin äsken tytön äidille ja sovimme, että mennään mieheni kanssa paikalle juttelemaan tänään klo 18 kun paikalla on myös tytön isäkin. Tytön äiti sanoi edelleen, että tyttö oli sanonut että tappaminen oli vahinko, mutta ei se hiiri itsellään ole ulos terraariosta tullut ja jalan alle kömpinyt. Äiti myös sanoi, että hänestä on naurettavaa, että puidaan jotain kuollutta ROTTAA, eikä hän ymmärrä edes että kuka niitä lemmikkinä pitää. No nämä hiiret olivat kyllä ihan kesyjä lapsenkin pidellä ja tosiaan ihan paperillisia kasvattajalta ostettuja hiiriä. Soittelin kouluun terveydenhoitajalle ja hän meinasi että tarkkailee tyttöä, kun koulussakin on kiusaamista esiintynyt, mutta että lastensuojeluilmoitusta ei tarvitsisi tehdä. Tein silti ja juteltiin pitkään tämän sosiaalityöntekijän kanssa, että olen oikeasti huolissani tytön poikkeavasta käytöksestä ja hänkin oli sitä mieltä, että normaalia se ei ole vaan oireilua jostakin. Lupasi olla yhteyksissä lapsen vanhempiin. Mies käy myöhemmin päivällä poliisilaitoksella kysymässä rikosilmoituksesta. Vähän välillä hirvittää, että tehdäänkö liian iso numero tapahtuneesta, mutta toisaalta olen oikeasti huolissani tämän tytön käytöksestä, se kikatus ei ollut edes normaalia lapsen kikatusta. Näin yöllä painajaisiakin siitä naurusta.
Kerrottiin sitten oma näkemyksemme asiasta (että ei oikein ole voinut olla vahinko, kun hiiret terraariossa, eivät vapaana lattialla) ja vanhemmat meinasivat nyt sitten, että onhan tuo tyttö sen voinut tosiaan tahallaankin tehdä. Tytön isä oli tyttöä puhutellut ja tyttö oli kertonut ottaneensa hiiren tarkoituksella ja astuneensa päälle. Isä oli hyvin epäkohtelias, lykkäsi 20 euron setelin kouraan kun oltiin "kerjuulle tultu vaivaisen elukan takia". Hän käytti myös lapsestaan nimitystä "häiriintynyt äpärä", selitteli siis lapsen tekoa sillä. Raha siis saatiin ja rikosilmoitusta ei nyt sitten tehdä. Olin tänään aamulla kuitenkin uudestaan yhteydessä lastensuojeluun, koska kaikki siellä talossa ei kohdillaan ole. Kumpaakaan lasta en nähnyt koko keskustelun aikana, mutta nuoremman itku kuului, nukahtaa kuulemma itkun kautta kun on niin pahana ihottuma. En nyt ala sen kummemmin erittelemään, mutta perheestä jäi todella epämiellyttävä vaikutelma ja toivon tosiaan, että lastensuojelu ottaa asian hoitaakseen. Oma tyttöni on nyt kuumeessa, eikä ollut koulussa tänään, voi olla että en häntä kouluun laitakaan ennen lauantain todistustenhakua, ettei tarvitse olla tekemisissä tämän kaverin kanssa ja mieltään pahoittaa. Asiasta opettajalle mainitsin kun soitin ja ilmoitin, että tyttöni on kipeä. Hän nyt ei kuitenkaan ala asiaa selvitellä, vaan asia jää lastensuojelun selvitettäväksi. Meidän puolestamme asia on nyt käsitelty, toivottavasti kesäloman jälkeen on joko tämän perheen tilanne helpottanut tai sitten tytön järki kasvanut, jotta ongelmia ei heidän kanssaan enää tule.