Lapsen kaveri tappoi meidän lemmikin!

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
tiedän yhden tapauksen missä 6v tappoi kylmäverisesti hamsterin vääntämällä niskat nurin. Lapselta puuttui empatiakyky. Kun lapsi meni kouluun, niin ongelmia tuli enemmän ja enemmän. 10 vuotiaana lapsi oli jo psykiatrisella osastolla, koska oli vaarallinen muille ja itselleen (oli koittanut hukuttaa kaverinsa rannalla, löi mummoaan pesäpallomailalla jne.). Nykyään kärsii edelleen mielenterveyshäiriöistä ja on jo 14v.

Älkää siis vähätelkö "sehän oli vain hiiri". Jostain ne psykopaatit aloittaa...
Tässä tiivistettynä ketjun koko pointti. Oon sitä mieltä, että ne jotka takertuvat siihen mistä elvästä oliosta (hiirestä) oli kyse, eivät ihan hokanneet miksi teko joistakin on niin negatiivinen asia.

Niin
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
hohhoijaa ja täällä taas sairaat haukkumassa pientä tyttöä.
kasvaisitte aikuiseksi.
ja ei, ei ole oikein mutta ei ole sekään että kaikki käyvät yhden kimppuun lynkkausmielessä.
Tiedätkö, mitä lynkkaaminen tarkoittaa? Täällähän on sanottu, että pitää ottaa ythteys poliisiin ja lastensuojeluviranomaisiin. Se ei ole lynkkaamista. Ja normaalia tuo lapsen käytös ei missään nimessä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
tiedän yhden tapauksen missä 6v tappoi kylmäverisesti hamsterin vääntämällä niskat nurin. Lapselta puuttui empatiakyky. Kun lapsi meni kouluun, niin ongelmia tuli enemmän ja enemmän. 10 vuotiaana lapsi oli jo psykiatrisella osastolla, koska oli vaarallinen muille ja itselleen (oli koittanut hukuttaa kaverinsa rannalla, löi mummoaan pesäpallomailalla jne.). Nykyään kärsii edelleen mielenterveyshäiriöistä ja on jo 14v.

Tässä tiivistettynä ketjun koko pointti. Oon sitä mieltä, että ne jotka takertuvat siihen mistä elvästä oliosta (hiirestä) oli kyse, eivät ihan hokanneet miksi teko joistakin on niin negatiivinen asia.
Todellakin... Tosi huolestuttavaa, jos tuon ikäinen tekee tuollaista. Olkootkin "vain" hiiri, mutta se on elävä olento ja tässä tapauksessa kaverin lemmikki.
Voi hitto :(

ahaa
Alkuperäinen kirjoittaja lisko:

ahaa. minäkin tiedän monia eläinrääkkääjiä, jotka tappoivat lapsena lintuja, kissoja rääkkäsivät, ja mitä käsiinsä saivat.

ja yhteiskunna kermaa ovat. Kyllä poika saa tehdä mitä haluaa. ja pääsee pitkälle.

Juu
Mun luokalla oli poika joka tappo meidän luokkalaisen tytön rusettimarsun. Sit se tappo koululla akvaariosta kaloja. Seuraavaks tapettiinkin jo pikkulintuja.

Siinä vaiheessa se sit lähti meidän luokalta kun vaani luokkalaisia mettässä ison kiven päällä, ja paiskas sieltä kivenlohkareen täysiä yhden päähän.

Sen jälkeen päivän ei sit enää ollukaan meiän luokalla, en tiedä mihin tarkkikselle tai muualle sit lähtikin. Se kiven päähänsä saanu poika oli muutaman päivän sairaalassa tarkkailussa, mutta ihan tikeillä selvittiin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
ahaa. minäkin tiedän monia eläinrääkkääjiä, jotka tappoivat lapsena lintuja, kissoja rääkkäsivät, ja mitä käsiinsä saivat.

ja yhteiskunna kermaa ovat. Kyllä poika saa tehdä mitä haluaa. ja pääsee pitkälle.
Niitähän ne timo soininkin puolea toverit ovat, yhteiskunnan kermaa. Pelkkiä vankilassa petoksesta jne. jne. istuineita roistoja suurin osa. Kermakin voi hapantua nääs.

metoo
siis toi kakarahan ei oo täysin terve mitenkään joka tappo sen hiiren. kasvatus on menny ihan mettään ja jotaa vikaa koko sen perheessä.eli ilman muuta ls ja +poliisit. jotaa mätää siel perheessä on. Ei toisten lemmikkejä saa tappaa tietenkään. eri asia on juku sorsa yms, mut nehän ei oo lemmikkejä. mutta jos jollakulla olisi sorsa lemmikkin'. ei sitäkään saisi tappaa. eli ilman muuta poliisiasia.

v i e r a s
en ole lukenut kaikkea 16 sivua, mutta uskotteko te todella tohon tarinaan? Tällä palstalla on yleistä että harmaana tulee kertomaan tuon tyylisiä (keksittyjä) tarinoita! Älkää olko sinisilmäisiä.

vieras'
Alkuperäinen kirjoittaja v i e r a s:
en ole lukenut kaikkea 16 sivua, mutta uskotteko te todella tohon tarinaan? Tällä palstalla on yleistä että harmaana tulee kertomaan tuon tyylisiä (keksittyjä) tarinoita! Älkää olko sinisilmäisiä.
Keksitty tai ei, siti hyvin mahdollinen skenaario, joten mitä sitten vaikka ap olisi sen keksinytkin.

mustis
Nii.. minun nuoruudessa pojat (yleensä..) kiskoi hepokateilta päitä irti ja naulasi perhosia lautoihin.. Ja se oli vaan, että "pojat on poikia".. eikä he mitään psykopaattimurhaajia ole nytkään..
Kuten joku kirjotti aiemmin, koskaan ei tiedetä miten kuvio loppujen lopuksi meni, miksi tyttö ei jo saman tien älähtänyt ku toinen otti hiiren terraariosta tms. Mutta olen samaa mieltä, että asiasta on syytä keskustella ehdottomasti toisen vanhempien kanssa. Tuollasta ei jokatapauksessa saa tehdä..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mustis:
Nii.. minun nuoruudessa pojat (yleensä..) kiskoi hepokateilta päitä irti ja naulasi perhosia lautoihin.. Ja se oli vaan, että "pojat on poikia".. eikä he mitään psykopaattimurhaajia ole nytkään..
Ei varmaan murhaajia, mutta kasvatuksessa on ollut iso aukko

äeti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei varmaan murhaajia, mutta kasvatuksessa on ollut iso aukko
Olen omat lapseni kasvattanu kunnioittamaan elämää, he eivät ymmärrä miksi hirviä saa "tappaa" ja meillä on lemmikkejä mutta silti tyhmyys tiivistyy joukossa ja kokeilevat vähän rajoja vaikkapa juuri "kiduttamalla" jotain ötökkää..

Milla
Alkuperäinen kirjoittaja metoo:
siis toi kakarahan ei oo täysin terve mitenkään joka tappo sen hiiren. kasvatus on menny ihan mettään ja jotaa vikaa koko sen perheessä.eli ilman muuta ls ja +poliisit. jotaa mätää siel perheessä on. Ei toisten lemmikkejä saa tappaa tietenkään. eri asia on juku sorsa yms, mut nehän ei oo lemmikkejä. mutta jos jollakulla olisi sorsa lemmikkin'. ei sitäkään saisi tappaa. eli ilman muuta poliisiasia.

Jotain rajaa kuitenkin. Ammatti-ihmisenäkö annoit tämän lausunnon? Meillä on vain ja ainoastaan se ap:n näkökulma koko asiaan.
En lähtisi noin radikaalisesti syyttelemään koko perhettä ja parjaamaan lasta. Totuuden tuosta koko tapahtumasta, jos edes on totta, tietävät vain nuo osalliset eli 2 tyttöä.
Periaatteessa tämä koko asia ei meille ulkopuolisille edes kuulu. En ymmärrä edes aloitusta...
Vai moniko haluaisi täällä levitellä toisen perheen ongelmista?

just
Kuten joku kirjotti aiemmin, koskaan ei tiedetä miten kuvio loppujen lopuksi meni, miksi tyttö ei jo saman tien älähtänyt ku toinen otti hiiren terraariosta tms. Mutta olen samaa mieltä, että asiasta on syytä keskustella ehdottomasti toisen vanhempien kanssa. Tuollasta ei jokatapauksessa saa tehdä..
just näinj. pahuutta on sitten 90% pojista ja heille se sallitaan. eikä kukaan tee ls-ilmoituksia

anni
ihan sairasta, kyllä tuosta pitäisi jo ilmoittaa jonnekin, jos ei omat vanhemmat ymmärrä, hätähuuto tytöltä jos pitää huomiota hakea tuolla tavalla :( kouluth:lle tai jonnekin että joskus joku virallinenkin taho saisi seurata kehitystä...ja siis äidin väsymys/pienempien lasten sairaudet eivät ole selitys eivätkä perustelu tällaiselle, kyllä se oikean ja väärän raja tulee ihan automaattisesti terveille lapsille vaikka ympäristö olisikin hulabaloota!!!

tt
No ei varmasti vastaa ap enää mitään. Tää on ihan taatusti provo. Lapsi ei taatusti saa noin vain polkaisemalla hiirtä kuoliaaksi ja vielä niin että kaveri katsoo tyynenä vierestä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
No ei varmasti vastaa ap enää mitään. Tää on ihan taatusti provo. Lapsi ei taatusti saa noin vain polkaisemalla hiirtä kuoliaaksi ja vielä niin että kaveri katsoo tyynenä vierestä.
Kyllä saa. Mun kaverin pikkusisko astui vahingossa lattialla jaloitelleen maissihiiren päälle ja hetken sätkittyään hiiri kuoli. Se kaverin sisko oli tuolloin 3-vuotias,että ei tosiaan pienet jyrsijät paljoa kestä. Ja mistä sitä tietää kuinka nopeasti tässä tapauksessa tuo tilanne on edennyt? Kaveri ottaa hiiren käteen,paiskaa lattiaan ja PAM. Jalalla päälle. Aikaa mennyt n. 2 sekuntia.

Yhteistyössä