Lapsen kaveri tappoi meidän lemmikin!

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
Äiti77
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Nauraminen ei ole normaalia, mutta tappaminen jossain vaiheessa lapsuutta on. Yleensä lapsi tosin katuu sitä. Monilla hermostuminen ilmenee hysteerisenä nauruna, joten sellainen nauru voisi kuulua asiaan.
Outoa. En tunne ketään joka olisi noin tehnyt paitsi metsästysluvan saatuaan.
et ole esimerkiksi ikinä nähnyt että lapsi on astunut madon päälle tai tappanut hyttysen? tappamista sekin on. yleensä lapsi järkyttyy tästä. ei suinkaan naura että hehheh tulipahan tapettua.
Nauru on myös defenssi, ei nauru ole aina iloista

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti77:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Nauraminen ei ole normaalia, mutta tappaminen jossain vaiheessa lapsuutta on. Yleensä lapsi tosin katuu sitä. Monilla hermostuminen ilmenee hysteerisenä nauruna, joten sellainen nauru voisi kuulua asiaan.
Outoa. En tunne ketään joka olisi noin tehnyt paitsi metsästysluvan saatuaan.
et ole esimerkiksi ikinä nähnyt että lapsi on astunut madon päälle tai tappanut hyttysen? tappamista sekin on. yleensä lapsi järkyttyy tästä. ei suinkaan naura että hehheh tulipahan tapettua.
Nauru on myös defenssi, ei nauru ole aina iloista
on on mutta eiköhän tämä äiti ole tässä tilanteessa huomioidut naurun laadun. on sitä tässäkin ketjussa kuvaillut.

Äiti vaan vakuutti, että varmasti oli vahinko! Tytön isää en nähnyt. Mutta siis vaikka olisi vahinko (jota tarkoituksella terraariosta ottaminen ja päälle astuminen ei kyllä ole) niin mielestäni tytön pitäisi ainakin korvata tytölleni menetetty hiiri ja pyytää oikein kamalasti anteeksi. En ymmärrä miten selitän lapselleni tämän, että miten joku voi tuollaista tehdä.

-ei voinut olla vahinko. 7 vuotiaan todellakin pitäisi jo tietää, miten lemmikeitä kohdellaan, lemmikin päälle astuminen on jo todellaki tahallista, asia kannattaa selvittää loppuun.

alma-täti
Muistuu mieleen toinen tapaus jota puitiin tällä palstalla. Se kun tyttö vei vauvan lumihankeen johon se vauva olis voinu kuolla. Kun sitä tyttöä joku täällä sanoi sairaaksi, alkoi kovat puolustuspuheet, jopa kunnianloukkaussyytteillä uhattiin.
Nyt täällä hiiren tappanutta tyttöä kaikki kilvan mainitsee sairaaksi.
Eli hiiri vastaan vauva, hiiri voittaa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja N-e-x:
Äiti vaan vakuutti, että varmasti oli vahinko! Tytön isää en nähnyt. Mutta siis vaikka olisi vahinko (jota tarkoituksella terraariosta ottaminen ja päälle astuminen ei kyllä ole) niin mielestäni tytön pitäisi ainakin korvata tytölleni menetetty hiiri ja pyytää oikein kamalasti anteeksi. En ymmärrä miten selitän lapselleni tämän, että miten joku voi tuollaista tehdä.

-ei voinut olla vahinko. 7 vuotiaan todellakin pitäisi jo tietää, miten lemmikeitä kohdellaan, lemmikin päälle astuminen on jo todellaki tahallista, asia kannattaa selvittää loppuun.
peesi tälle!

ap
Soittelin äsken tytön äidille ja sovimme, että mennään mieheni kanssa paikalle juttelemaan tänään klo 18 kun paikalla on myös tytön isäkin. Tytön äiti sanoi edelleen, että tyttö oli sanonut että tappaminen oli vahinko, mutta ei se hiiri itsellään ole ulos terraariosta tullut ja jalan alle kömpinyt. Äiti myös sanoi, että hänestä on naurettavaa, että puidaan jotain kuollutta ROTTAA, eikä hän ymmärrä edes että kuka niitä lemmikkinä pitää. No nämä hiiret olivat kyllä ihan kesyjä lapsenkin pidellä ja tosiaan ihan paperillisia kasvattajalta ostettuja hiiriä. Soittelin kouluun terveydenhoitajalle ja hän meinasi että tarkkailee tyttöä, kun koulussakin on kiusaamista esiintynyt, mutta että lastensuojeluilmoitusta ei tarvitsisi tehdä. Tein silti ja juteltiin pitkään tämän sosiaalityöntekijän kanssa, että olen oikeasti huolissani tytön poikkeavasta käytöksestä ja hänkin oli sitä mieltä, että normaalia se ei ole vaan oireilua jostakin. Lupasi olla yhteyksissä lapsen vanhempiin. Mies käy myöhemmin päivällä poliisilaitoksella kysymässä rikosilmoituksesta. Vähän välillä hirvittää, että tehdäänkö liian iso numero tapahtuneesta, mutta toisaalta olen oikeasti huolissani tämän tytön käytöksestä, se kikatus ei ollut edes normaalia lapsen kikatusta. Näin yöllä painajaisiakin siitä naurusta.

Oma tyttömme nukahti sitten viimein kolmelta yöllä ja nukkuikin aamuun. Nyt on jo vähän rauhoittunut. Näiden hiirisiskosten kasvattajalla sattuu olemaan juuri hiiripesue, joka olisi viikon päästä luovutuksessa. Jos tyttömme vaan on silloin valmis uuteen lemmikkiin, niin saa niistä sitten yhden tytön ottaa kesäloman alun kunniaksi ja lohdutukseksi. Tuleehan se vähän äkkiä, mutta toisaalta varmaan on ihan mukava juttu, siinä kun sattuu olemaan juuri sen värinen hiiri mistä tyttömme on haaveillut.

Ja mitä tuohon yhteen hiirivihaajaan tulee, niin minusta se on aivan sama, että onko lemmikki hiiri, hilleri vai kultakala, niin lemmikki on lemmikki. Ei toisten lemmikkejä saa tappaa, eikä ainakaan tahallaan ja vieläpä toisen kodissa ja nenän edessä. Meillä on paljon muitakin lemmikkejä ja kaikki ne ovat meille tärkeitä. Nuo hiiret on tytön ikiomia ja hän on niistä ylpeä, hankkii niistä tietoa ja hoitaa paremmin kuin moni aikuinen.

Mielenkiinnolla jään odottamaan illan tapaamista, sekä sitä mitä poliisilaitoksella snotaan rikosilmoituksen teosta.

Lissu
Ihan oikein toimit ap! Kaikkein pahinta tytön itsensäkin kannalta olisi lakaista juttu maton alle. En usko että poliisi ja lastensuojelu välttämättä kovin radikaaleihin toimipiteisiin ryhtyy tapauksen vuoksi, mutta ainakin se on muistutus tytölle itselleen että teoilla on seurauksia, ja vanhemmilleen merkki siitä että tytön tekemisiin kannattaisi kiinnittää vähän huomiota.

Rohkeasti toimittu, monelta olisi tainut jäädä asia puolitiehen!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja västäräkki taivasalla:
menette miehesi ja lapsesi kanssa paikalle toisen tytön kotiin. ja sanitte, että asia käsitellään nyt tai sit jos ei sovi, niin asia käsitellään viranomaisten läsnä ollessa. kamalaa, että lapset tekee tuollaista
Muuten hyvä mutta ei se hyödytä mitään, jos tytön vanhemmat on sitä mieltä että koko juttu on turhaa narinaa. Voihan ne hymistellä mukana ja kauhistella, että pääsee eroon koko jutusta ja sitten unohtaa sen. Hyvä että ap otti yhteyttä kodin ulkopuolisiin tahoihin, saattaa olla että tyttö saa sitä kautta tarvitsemansa avun. Vanhemmat eivät selvästi tajua tai välitä.

Ylireagoit mun mielestä. Tytön vanhemmat alireagoit ja sinä kompensoit ylireagoimalla. Olisin itse pakottanut vaan sellaisen kahden perheen keskusteluun tytöt mukana. Jos keskustelujen jälkeen olis jääny vielä sellanen olo että jotain viella ottanu yhteyttä johonkin sosiaalipuoleen. Aivan naurettavaa tehdä ls ilmoitus noin pienin perustein, hysteerinen kikatus tuntuu hämärtäneen tilanteen arvioinnin sinulta. Poliisi voimiin toki välittömästi yhteys,,,Olisti hillinny itses ja ottannu vähän rauhottumis aikaa ja katsonnu ton keskustelun vanhempien kanssa ensin.

Alotukseen vastaus eli kyllä mä tekisin ls:n ihan heti. Ei toi ole tervettä j9os tyttö NAURAA tapettuaan toisen rakkaan lemmikin!!! Ja siis ihan kokeilumielessä!? Luoja ties mitä tuo tekee vanhempana KOKEILU mielessä! :eek: |O

vieras
kannattaa sopia että ensi kerralla kun kavereita tulee niin hiiriin ei kosketa ilman aikuisen läsnäoloa,kaikki lapset ei osaa/tiedä miten eläimiä pidetään ym.
meillä kanssa elukoita kun asumme maalla, ja lapset hoitaa niitä päivittäin mutta olen kuullut ennenkin tapahtuvan vähän samanlaista. harmi juttu teidän tytölle,sopikaa jos kaverin vanhemmat ostaisivat vaikka uuden ja kaveri osallistuu siihen kotiuttamiseen mukaan,että hänkin ymmärtää asian.

Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Ylireagoit mun mielestä. Tytön vanhemmat alireagoit ja sinä kompensoit ylireagoimalla. Olisin itse pakottanut vaan sellaisen kahden perheen keskusteluun tytöt mukana. Jos keskustelujen jälkeen olis jääny vielä sellanen olo että jotain viella ottanu yhteyttä johonkin sosiaalipuoleen. Aivan naurettavaa tehdä ls ilmoitus noin pienin perustein, hysteerinen kikatus tuntuu hämärtäneen tilanteen arvioinnin sinulta. Poliisi voimiin toki välittömästi yhteys,,,Olisti hillinny itses ja ottannu vähän rauhottumis aikaa ja katsonnu ton keskustelun vanhempien kanssa ensin.
Mä olisin samaa mieltä jos kyseessä olisi yksittäistapaus. Mutta ap:n kertomuksesta olen ymmärtänyt että lapsi kiusaa järjestelmällisesti muita aika julmalla tavalla (mm. ap:n 2-vuotiaan tönäisi alas rappusia) ja on satuttanut elämiä muutenkin. Ei tuo ole normaalia käytöstä tuon ikäiselle, tai minkään ikäiselle. Mun mielestä tyttö oikeasti tarvitsee apua.

hup
Hienoa ap, hyvä kun jaksat viedä asiaa etenpäin. Olet todellakin toiminut oikein, etkä ole missään tapauksessa tekemässä asiasta liian suurta numeroa. Tytön vanhemmilla selvästi ongelmia suhtautua asiaan, mutta siitä huolimatta on hienoa, että haluatte kohdata perheen myös kasvotusten. Toivotatvasti tyttösi toipuu tapauksesta. Hänelle kyllä sanoisin, että kaveri oli hyvin ajattelematon, mutta että ei varmasti ilkeyttään tehnyt asiaa kuitenkaan.

Hyvä että asia pyritään selvittämään
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Soittelin äsken tytön äidille ja sovimme, että mennään mieheni kanssa paikalle juttelemaan tänään klo 18 kun paikalla on myös tytön isäkin. Tytön äiti sanoi edelleen, että tyttö oli sanonut että tappaminen oli vahinko, mutta ei se hiiri itsellään ole ulos terraariosta tullut ja jalan alle kömpinyt. Äiti myös sanoi, että hänestä on naurettavaa, että puidaan jotain kuollutta ROTTAA, eikä hän ymmärrä edes että kuka niitä lemmikkinä pitää. No nämä hiiret olivat kyllä ihan kesyjä lapsenkin pidellä ja tosiaan ihan paperillisia kasvattajalta ostettuja hiiriä. Soittelin kouluun terveydenhoitajalle ja hän meinasi että tarkkailee tyttöä, kun koulussakin on kiusaamista esiintynyt, mutta että lastensuojeluilmoitusta ei tarvitsisi tehdä. Tein silti ja juteltiin pitkään tämän sosiaalityöntekijän kanssa, että olen oikeasti huolissani tytön poikkeavasta käytöksestä ja hänkin oli sitä mieltä, että normaalia se ei ole vaan oireilua jostakin. Lupasi olla yhteyksissä lapsen vanhempiin. Mies käy myöhemmin päivällä poliisilaitoksella kysymässä rikosilmoituksesta. Vähän välillä hirvittää, että tehdäänkö liian iso numero tapahtuneesta, mutta toisaalta olen oikeasti huolissani tämän tytön käytöksestä, se kikatus ei ollut edes normaalia lapsen kikatusta. Näin yöllä painajaisiakin siitä naurusta.

Oma tyttömme nukahti sitten viimein kolmelta yöllä ja nukkuikin aamuun. Nyt on jo vähän rauhoittunut. Näiden hiirisiskosten kasvattajalla sattuu olemaan juuri hiiripesue, joka olisi viikon päästä luovutuksessa. Jos tyttömme vaan on silloin valmis uuteen lemmikkiin, niin saa niistä sitten yhden tytön ottaa kesäloman alun kunniaksi ja lohdutukseksi. Tuleehan se vähän äkkiä, mutta toisaalta varmaan on ihan mukava juttu, siinä kun sattuu olemaan juuri sen värinen hiiri mistä tyttömme on haaveillut.

Ja mitä tuohon yhteen hiirivihaajaan tulee, niin minusta se on aivan sama, että onko lemmikki hiiri, hilleri vai kultakala, niin lemmikki on lemmikki. Ei toisten lemmikkejä saa tappaa, eikä ainakaan tahallaan ja vieläpä toisen kodissa ja nenän edessä. Meillä on paljon muitakin lemmikkejä ja kaikki ne ovat meille tärkeitä. Nuo hiiret on tytön ikiomia ja hän on niistä ylpeä, hankkii niistä tietoa ja hoitaa paremmin kuin moni aikuinen.

Mielenkiinnolla jään odottamaan illan tapaamista, sekä sitä mitä poliisilaitoksella snotaan rikosilmoituksen teosta.
Kypsästi toimittu. Toivottavasti asia selviää!

+
ainiin, käytiin eileen vakuutus yhtiössä ja selailin odottaessa kotivakuutuksen ehtoja ja korvaus asiaa. kotivakuutus korvaa lemmikkieläimen.... 1200E.. ilman kotivakuutusta... olin sitten vähän että häh :eek:

en lukenut koko ketjua muuta kuin apn aloituksen.

Rukoilijasirkka
Ainakin niiden pitäisi maksaa se hiiri.
Harmi vaan, jos ne ei ole kalliita, toivon, että olisi. Aika erikoinen asenne lapsen äidilläkin. Kammottava tyttö, ei voi muuta sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:
Mä olisin samaa mieltä jos kyseessä olisi yksittäistapaus. Mutta ap:n kertomuksesta olen ymmärtänyt että lapsi kiusaa järjestelmällisesti muita aika julmalla tavalla (mm. ap:n 2-vuotiaan tönäisi alas rappusia) ja on satuttanut elämiä muutenkin. Ei tuo ole normaalia käytöstä tuon ikäiselle, tai minkään ikäiselle. Mun mielestä tyttö oikeasti tarvitsee apua.
Mun pointti oli ihan lähinnä se että ihan ensimmäisenä se keskustelu porukassa. Aina pitää muistaa että asioiden ulospuhuminen porukassa ääneen antaa perspektiiviä. Huolimatta siitä että olisi ihan täysin oikeassa tulisi asiat käydä ääneen läpi porukassa ihan kaikkien osapuolien takia. Oli ap mitä tahansa mieltä ja tehny omassa mielessään oikeat johtopäätöset on aina mahdollista että suurentelee, ylireagoi, on ottanut jo asenteen jolla katsoo tekemiset yms. yms. Oikeassakin ollessaan reiluin ja oikein tapa on ihan ensimmäisenä keskustella niiden vanhempien kanssa.

Vieras
Hyvä ap!!!! Oikein toimittu. :) Jos mun lapseni joskus häiriintyisi noin ja olisin itse liian väsynyt hankkiakseni apua, toivoisin kyllä että autettaisiin pakolla.

Niin kuin sanottu, tuon ikäinen tietää mikä ja miten tärkeä LEMMIKKIELÄIN on, oli se mikä tahansa. Sairasta tuo oli. Sama se rappusjuttu. Hyh. Toivottavasti saa apua.

Hiirelläkin on arvonsa
Lisään vielä, että sen että kyseinen eläin oli juuri hiiri, ei pitäisi vaikuttaa tähän asiaan mitenkään. Ei ole millään tavalla vähempiarvoisempaa tallata jalkansa alle juuri hiiri, kuin vaikka kuristaa kissa tai kivittää koira hengiltä!! Lemmikki on omistajalleen aina yhtä rakas, riippumatta siitä mikä eläin on kyseessä. Tämän tietää jokainen, jolla on joskus eläimiä ollut. Terveisin, marsunomistaja :).

Joku varmaan saivartelee kohta, että hyttysen tappaminenkin on sitten samanarvoista, mutta jätettäköön ne kommentit omaan arvoonsa.

Yhteistyössä