Lapsen kaveri tappoi meidän lemmikin!

• Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras :
Olen todella järkyttynyt. Tuntuu hyvin pahalta puolestanne. Varmasti on tosi vaikeaa keksiä vastauksia lapsen kysymyksiin. Varmasti tärkeintä on, että olette hänelle läsnä, kuuntelette ja lohdutatte parhaan kykynne mukaan. Vastaatte rehellisesti niin hyvin kuin osaatte. Annatte tilan ja luvan hänen järkytykselleen ja surulleen. Varmasti tärkeää on, että tyttö saa käsitellä tapahtumaa nyt tuoreeltaan ja vielä ajankin päästä. Menetyksen lisäksi tuo hämmennys kaverin käytöksestä on varmasti valtava. Tytöllänne on oikeus tuntea vihaa. Luulen, että tyttärellenne on tärkeää sekin, että te ilmaisette sen selkeästi, että kaveri teki väärin. Että otatte vanhempina harteillenne sen, että kaveri joutuu jotenkin vastuuseen teostaan.Sitä en osaa sanoa, mitä se sitten on, mutta että lapsellenne tulee olo, että vanhemmat tekivät parhaansa sen eteen, että kaveri teki väärin. Kunpa kaveri pyytäisi aidosti ja vilpittömästi anteeksi, mutta en tiedä, miten todennäköistä se siten on. :( Voimia koko perheelle!
peesi.
Todellakin paljon voimia koko perheelle! Pitäkää huolta tyttärestänne nyt...

ope
Alkuperäinen kirjoittaja BR:
Alkuperäinen kirjoittaja koulukuraattori:
no toi ehkä selittää tilanteen. Äiti on varmasti tosi väsynyt (jos on vaikea pienempi lapsi ja mahdollisesti vaativa isompi) ja kuulostaa siltä että isompi lapsi yrittää saada huomiota itselleen tekemällä pahaa. Usein kiusaaja esim on lapsi joka ei vain ole saanut tarpeeksi huomiota tai rakkaudenosoituksia. En menisi missään tapauksessa tekemään LSilmoitusta koska siitä voi seurata vaan perheelle enemmän huolia ja vaivaa kuin apua, mutta ottaisin asian npuheeksi uudestaan ja vaikka opettajalle puhuisin. Varmasti tilanne kotona vaikuttaa lapseen mutta ei välttämättä ole niin paha etteikö olisi korjattavissa, äiti on varmaan niin väsynyt että ei vaan tajua isomman lapsen reaktioita tai huomionkaipuuta koska on niin keskittynyt pienemmän ongelmiin ja isompi menee siinä sivussa.
Tuollaisiako kuraattorit neuvovat? Käsittämätöntä silittelyä ja peittelyä!
Kyllä, just tällasta paskaa koulukuraattorit suoltaa päivästä toiseen. Ei uskalleta puuttua, taputellaan vain ja ymmärretään loputtomiin. Keskitytään koulussa vaan niihin helppoihin tapauksiin ja huolestutaan, kun Pekalla on ollut penaali hukassa jo kolmatta päivää. Todellisiin ongelmiin ei puututa. En yleistä, mutta liian paljon oon nähny näitä. Terveisin kuraattoreiden saamattomuuteen kyllästynyt luokanope.

Pakko sanoa
Mulla kyllä tulee pelkästään inhoa tuota tappajalasta kohtaan. Hyvä jos saisi apua, mutta itse en haluaisi olla tekemisissä koskaan ap:n tapauksessa. Pääasia että pääsisi eroon.

.
Jos hiiri ei olisi ollut lemmikkinne vaan sisään kömpinyt jostain rakosesta kiittelisit juuri nyt että se on poissa. Itse inhoan ja pelkäänkin hiiriä. Ottakaa vaikka kissa tai koira.

Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Kyllä, just tällasta paskaa koulukuraattorit suoltaa päivästä toiseen. Ei uskalleta puuttua, taputellaan vain ja ymmärretään loputtomiin. Keskitytään koulussa vaan niihin helppoihin tapauksiin ja huolestutaan, kun Pekalla on ollut penaali hukassa jo kolmatta päivää. Todellisiin ongelmiin ei puututa. En yleistä, mutta liian paljon oon nähny näitä. Terveisin kuraattoreiden saamattomuuteen kyllästynyt luokanope.

Yksikään maailman kuraattori ei voi korjata sitä, mikä lapsen kodissa on vialla.

.
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Hiiri on petoeläin ja kuuluu hiirenloukkuun. Jos se on sulla lemmikkinä ... nojaa
aika luonnollista haluta hiiri pois. Ikävä koska pidät hiiristä.
Sinun lapsesi eivät sinua lämmöllä muista.
Olet väärässä pidämme paljon koirista ja kissoista ja kaneistakin mutta hiiri on hiiri, tuholainen

:/
Hyvä tietää. Ettei turhaan yritäkään niihin luottaa.

Jos hiiri ei olisi ollut lemmikkinne vaan sisään kömpinyt jostain rakosesta kiittelisit juuri nyt että se on poissa. Itse inhoan ja pelkäänkin hiiriä. Ottakaa vaikka kissa tai koira.

Joo, hyvä idis. Koiran voi hakata hengiltä rautakangella :).

.
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
käyksä ihan täysillä :)
Tottakai, mieti ite. haluatko hiiren kakkimaan ja jyrsimään sun leipälaatikkoon?

-

Joo, hyvä idis. Koiran voi hakata hengiltä rautakangella :).
Käytkö sä täysillä?

nn.
"Hiiri on petoeläin ja kuuluu hiirenloukkuun. Jos se on sulla lemmikkinä ... nojaa
aika luonnollista haluta hiiri pois. Ikävä koska pidät hiiristä"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Petoel%C3%A4imet

-Innkarit ahoy!!

Halikatti

Yksikään maailman kuraattori ei voi korjata sitä, mikä lapsen kodissa on vialla.
Mikä se heidän tehtävänsä sitten on?

Tottakai, mieti ite. haluatko hiiren kakkimaan ja jyrsimään sun leipälaatikkoon?
No voi hitsin hitsi. Mä unohdin tappaa mun vauvan, kun se kakkasi ja pissasi minne sattui, yök. Olis pitäny muistaa. Olis voinu vaikka tyynyllä tukehduttaa.

.
Alkuperäinen kirjoittaja nn.:
"Hiiri on petoeläin ja kuuluu hiirenloukkuun. Jos se on sulla lemmikkinä ... nojaa
aika luonnollista haluta hiiri pois. Ikävä koska pidät hiiristä"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Petoel%C3%A4imet

-Innkarit ahoy!!
Tuholainen kuiteskin isoilla jyrsijän hampailla

:D
No voi hitsin hitsi. Mä unohdin tappaa mun vauvan, kun se kakkasi ja pissasi minne sattui, yök. Olis pitäny muistaa. Olis voinu vaikka tyynyllä tukehduttaa.
Okei olet sairas
ei edes riitä! ihan vitun huono juttu!

Anais.
Aika ala-arvoseks menny keskustelu aiheesta siinä vaiheessa kun tää joku hiirien vihaaja ilmesty tänne riehumaan. Ehkä vois perustaa oman ketjun aiheella "Saako hiiriä tappaa jos ne on luonnonvaraisia tai paskoo nurkkiin?"

.
Alkuperäinen kirjoittaja Anais.:
Aika ala-arvoseks menny keskustelu aiheesta siinä vaiheessa kun tää joku hiirien vihaaja ilmesty tänne riehumaan. Ehkä vois perustaa oman ketjun aiheella "Saako hiiriä tappaa jos ne on luonnonvaraisia tai paskoo nurkkiin?"
Sehän on selvä että näin käy koska täällä ei saa olla toista mieltä.
Kukaan ei saa puolustaa hiiren tappanutta lasta ja yrittää ymmärtää häntä koska se ei teille sovi. Sitä lasta täytyy vihata , solvata , uhkailla huostaanotolla jne

lpktk
Alkuperäinen kirjoittaja :D:
Okei olet sairas
ei edes riitä! ihan vitun huono juttu!
Sitä se saattoi olla, mutta argumentaatiovirhe oli tuo kakkimisjuttu. Jos kerran aloittajan perheellä on hiiriä lemmikkeinä, voinemme hyväksyä että he haluavat pitää hiiriä lemmikkeinä. Riippumatta lemmikin koosta ja siitä mihin se kakkii, on eläinsuojelurikos tappaa se tuolla tavalla.

Halikatti
Alkuperäinen kirjoittaja Anais.:
Sehän on selvä että näin käy koska täällä ei saa olla toista mieltä.
Kukaan ei saa puolustaa hiiren tappanutta lasta ja yrittää ymmärtää häntä koska se ei teille sovi. Sitä lasta täytyy vihata , solvata , uhkailla huostaanotolla jne
Anteeksi, mutta eiköhän täällä ole huudettu pikemminkin hänelle apua. Ja se, ettei häntä kotiin kutsuttaisi ei kumoa sitä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Nauraminen ei ole normaalia, mutta tappaminen jossain vaiheessa lapsuutta on. Yleensä lapsi tosin katuu sitä. Monilla hermostuminen ilmenee hysteerisenä nauruna, joten sellainen nauru voisi kuulua asiaan.
Outoa. En tunne ketään joka olisi noin tehnyt paitsi metsästysluvan saatuaan.
et ole esimerkiksi ikinä nähnyt että lapsi on astunut madon päälle tai tappanut hyttysen? tappamista sekin on. yleensä lapsi järkyttyy tästä. ei suinkaan naura että hehheh tulipahan tapettua.

Yhteistyössä