Meillä on kohta 1v poika,joka kärsii ilmeisesti aika pahasta silence-refluksista. Meillä on ollut kuuriluontoisena lääkityksenä Losec mumps ja toivoimme päässeemme siitä jo eroon (oli 2kk tauko lääkityksessä),mutta vuoden alussa poika muuttui taas itkuisemmaksi (kun alkaa itkeä - vatsan sisältö ilmeisesti nousee kurkkuun ja itku ei sitten lopukkaan) ja aloitin kokeeksi uudestaan lääkityksen ja kipu itkiessä on ilmeisesti helpottanut,kun vatsa on taas hapoton,mutta silti tää elämä tuntuu vaikeelta...kuitenkaan se itku ei meinaa loppua alkaessaan. Koko vuosi on kulunut siihen, että yritetään ehkästä lapsen itkun alkua, koska se itku on ihan kauheeta...ja koko ajan jotenkin on stressi siitä,että jos se itku sitten alkaa, niin se ei lopu helpolla. Rajottaa aika lailla esim. kahdestaan hänen kanssaan autolla liikkumista... Kohta alkaa olla ongelmana myös se,että lapsi alkaa ilmaista omaa tahtoa enemmän itkulla ja jos aina yrittää ehkästä itkua se tarkoittaa lapselle aina periksi antamista. Tänään sitten kokeilin, että en anna perikis päiväunille menossa (isoveli oli kotona ja kuopus ei suostunut pysymään sängyssä, koska isoveli oli ylhäällä vaikka oli väsynyt). Se tarkoitti tunnin hysteeristä itkua sängyssä, olin vieressä,yritin laulaa, ottaa syliin, lohduttaa, laittaa tuttia...mikään ei auttanut...Oikeesti mä oon tosi väsynyt tähän tilanteeseen ja en edes tiedä mistä ja millaista apua hakea. Haluaisinkin kysyä, mikä neuvoksi tohon itkuisuus-refluksi vaivaan? Helpottaako ajan kanssa ja miten asettaa lapselle rajoja? vaikeeta on se,että alussa itku voi olla protesti-itkua,mutta hetkessä se muuttuu ilmeisesti itkuksi siitä, että itkeminen itse aiheuttaa lapselle niin pahan olon. :/