Lapsen isä käynyt lapseen kiinni tapaamisella :(

kommentoin loppuun *tohon vastaan tohon kasvatus periaatteista... meilläki isi sanoi siis lapseni isi sanoi että poikalapsille saa antaa selkää mut tytöil ei.. hänel oli tää mielipide..kuten huomaatte ei kaikil miehill ole se selvil et mitä saa nykyää enää tehdä lapsel.. jne.. se pitää vaa niil opettaa:D. ei saa tehdä noin.. se on kiellettyä..* B)
 
Churro
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Miksi se sitä lasta saa riepottaa?
???
Mitä tarkoitit tällä?
Että minkä takia siä annat sen tehdä niin?
Toi on mun mielestä nyt ihan tarpeetonta. Ap ei anna miehen tehdä sellaista. Hän ei ole selvinnäkijä, joka olisi voinut etukäteen estää tapahtuman. Sen sijaan hän ottaa nyt asian hoidettavakseen ja pitää huolta, ettei sitä tapahdu uudelleen.

Erittäin asiaton kommentti minusta ja Miän sietäisi pyytää nyt ap:lta anteeksi ellei ole jo niin tehnyt (en ole lukenut ketjua vielä loppuun)
 
catcha
miettikääpä onko teitä lapsena tukistettu ja onko jääny traumoja? mua on tukistettu eikä ole mitään traumoja jäänyt, koskapa koti oli turvallinen ja tunsin oloni turvalliseksi! Sain myös risusta, eikä siitäkään ole jäänyt traumoja! Mun mielestä se on se tapa millä se tehdää, onko se tahallista, jossa nautitaan lapsen satuttamisesta (joka on sairasta) vai onko se vain rangaistus. omaan lapseeni en käytä tukistusta enkä risua, mutta luunapin on kyllä muutaman kerran saanut.
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja catcha:
miettikääpä onko teitä lapsena tukistettu ja onko jääny traumoja? mua on tukistettu eikä ole mitään traumoja jäänyt, koskapa koti oli turvallinen ja tunsin oloni turvalliseksi! Sain myös risusta, eikä siitäkään ole jäänyt traumoja! Mun mielestä se on se tapa millä se tehdää, onko se tahallista, jossa nautitaan lapsen satuttamisesta (joka on sairasta) vai onko se vain rangaistus. omaan lapseeni en käytä tukistusta enkä risua, mutta luunapin on kyllä muutaman kerran saanut.
Mua on tukistettu kerran ja mä tulen muistamaan sen aina. Koska se tukistaminen sattui ja en voinut kuvitellakaan, että äitini satuttaisi minua.

 
Voi PERSE!!!
Voi helkkarin helkkari |O |O |O |O |O |O
Tuossa kun laitoin lapsia nukkumaan ja luin iltarukoukset niin poika alkoi kertoilla siitä pene käynnistä. Poika oli siä kertonu tuosta tukkaan kiinni käymisestä kuin myös siitä, että iskä tapaa "näpätä" = antaa luunapin :headwall: :headwall: :headwall:
 
Tunnut suhtautuvan asiaan liiankin tyynesti,oliskohan provo? Itse en hyväksyisi tuollaista missään muodossa!
Lapsen etu on että hän voi olla isänsä seurassa turvallisin mielin vailla pelkoa etä isä satuttaa millään tavalla |O
Jos et puutu asiaan ripeästi/näe asiaa puutumisen arvoisena niin millaiset kotiolot lapsella mahtaa sinun luonasi olla??
 
Alkuperäinen kirjoittaja NuorenaÄidiksi:
Tunnut suhtautuvan asiaan liiankin tyynesti,oliskohan provo? Itse en hyväksyisi tuollaista missään muodossa!
Lapsen etu on että hän voi olla isänsä seurassa turvallisin mielin vailla pelkoa etä isä satuttaa millään tavalla |O
Jos et puutu asiaan ripeästi/näe asiaa puutumisen arvoisena niin millaiset kotiolot lapsella mahtaa sinun luonasi olla??
Suna lukisin ketjun ajatuksella läpi, ennen kuin alkaisin repiä turpaani |O |O
 
no ihan oikein teit :hug:
muille tiedoksi: ei niitä valvottuja tapaamisia ihan niin vain saa. ja toisekseen, ls ilmotus ei ole sama kuin huostaanotto. yksittäisestä tukkapöllystä on vielä matkaa lastenkotiin. ja en itse kyllä ruumiillista kuritusta hyväksy enkä harrasta, mutta näin kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
no ihan oikein teit :hug:
muille tiedoksi: ei niitä valvottuja tapaamisia ihan niin vain saa. ja toisekseen, ls ilmotus ei ole sama kuin huostaanotto. yksittäisestä tukkapöllystä on vielä matkaa lastenkotiin. ja en itse kyllä ruumiillista kuritusta hyväksy enkä harrasta, mutta näin kuitenkin.
Joo, yksittäisestä tukkapöllystä. Tässä vaan käy koko ajan näköjään ilmi lisää asioita. Ei todellakaan ollut eka kerta kun tukasta kiskaisee |O |O
Ja lisäksi nyt illalla kävi ilmi tuo "näppääminen" :kieh: :kieh:
Oon kyllä nyt niin vihainen |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Joo, yksittäisestä tukkapöllystä. Tässä vaan käy koko ajan näköjään ilmi lisää asioita. Ei todellakaan ollut eka kerta kun tukasta kiskaisee |O |O
Ja lisäksi nyt illalla kävi ilmi tuo "näppääminen" :kieh: :kieh:
Oon kyllä nyt niin vihainen |O |O
no jos tota on jo useemminkin ollut, niin ehkä sitten kannattas yrittää niitä valvottuja tapaamisia saada? jos ei ensi-/turvakotia ole teidän paikkakunnalla, niin käviskö teillä tapaamiset jonkun yhteisen tutun luona? vaikka isovanhempien tms? ja tosta ls-ilmotuksesta vielä: ethän sä tässä mitään ole tehnyt, eli miksi ihmeessä sulta lapsi vietäisiin? voi sen ilmotuksen kuitenkin tehdä, josko sitten ottasivat sieltä taholta isukkiin yhteyttä ja tiukempaan puhutteluun? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja catcha:
miettikääpä onko teitä lapsena tukistettu ja onko jääny traumoja? mua on tukistettu eikä ole mitään traumoja jäänyt, koskapa koti oli turvallinen ja tunsin oloni turvalliseksi! Sain myös risusta, eikä siitäkään ole jäänyt traumoja! Mun mielestä se on se tapa millä se tehdää, onko se tahallista, jossa nautitaan lapsen satuttamisesta (joka on sairasta) vai onko se vain rangaistus. omaan lapseeni en käytä tukistusta enkä risua, mutta luunapin on kyllä muutaman kerran saanut.
Tästä kappaleesta voi musta hyvin nähdä lapseen kohdistuvan väkivallan vaikutuksen; lapsi oppii että häneen kohdistuva väkivalta on sallittua ja oikein eikä osaa kyseenalaistaa rakkaiden vanhempien toimintaa, ja jatkaa sitten samaa väkivallan kierrettä omiin lapsiinsa. Tämä on yks traumatisoitumisen muoto..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
soititko sinne perheneuvolaan? miten oli juttutuokio siellä mennyt? onko tullut uutta asiaa ilmi?
Asiasta oli isän kanssa keskusteltu ja tehty selväksi, ettei näin toimita.
Miksi mun pitäis tähän vielä lastensuojelu seata?
Eikö perheneuvolan väki mahda olla riittävän asiantuntevaa selvittämään tätä?
Ja koska asiakkuus perheneuvolaan on jo olemassa.
Isäkin on siellä pariin otteeseen pojan kanssa käynyt ja on jatkossakin osallistumassa näihin käynteihin.

Mun mielestä on tässä vaiheessa turha seata "ulkopuolista" tahoa tähän. Asia tietenkin on eri, ellei muutosta tapahdu ja näitä juttuja tulee ilmi jatkossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Alkuperäinen kirjoittaja catcha:
miettikääpä onko teitä lapsena tukistettu ja onko jääny traumoja? mua on tukistettu eikä ole mitään traumoja jäänyt, koskapa koti oli turvallinen ja tunsin oloni turvalliseksi! Sain myös risusta, eikä siitäkään ole jäänyt traumoja! Mun mielestä se on se tapa millä se tehdää, onko se tahallista, jossa nautitaan lapsen satuttamisesta (joka on sairasta) vai onko se vain rangaistus. omaan lapseeni en käytä tukistusta enkä risua, mutta luunapin on kyllä muutaman kerran saanut.
Tästä kappaleesta voi musta hyvin nähdä lapseen kohdistuvan väkivallan vaikutuksen; lapsi oppii että häneen kohdistuva väkivalta on sallittua ja oikein eikä osaa kyseenalaistaa rakkaiden vanhempien toimintaa, ja jatkaa sitten samaa väkivallan kierrettä omiin lapsiinsa. Tämä on yks traumatisoitumisen muoto..
Toisaalta näinkin.
Itse oon aikanaan kersana saanut risua muutamankin kerran (toki tekoset ei olleet todellakaan mitään vähäpätöisiä, mm. kerran piti liki, ettei palanut kokonainen turvesuo :ashamed: ).
Mutta eipä tulisi mieleenikään omaa lasta risun kans kurittaa |O |O
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja catcha:
miettikääpä onko teitä lapsena tukistettu ja onko jääny traumoja? mua on tukistettu eikä ole mitään traumoja jäänyt, koskapa koti oli turvallinen ja tunsin oloni turvalliseksi! Sain myös risusta, eikä siitäkään ole jäänyt traumoja! Mun mielestä se on se tapa millä se tehdää, onko se tahallista, jossa nautitaan lapsen satuttamisesta (joka on sairasta) vai onko se vain rangaistus. omaan lapseeni en käytä tukistusta enkä risua, mutta luunapin on kyllä muutaman kerran saanut.
Mua on tukistettu kerran ja mä tulen muistamaan sen aina. Koska se tukistaminen sattui ja en voinut kuvitellakaan, että äitini satuttaisi minua.
Noh, mulle ei ehkä jäänyt myöskään traumoja, mutta syvä epäkunnioitus vanhempiani kohtaan. Tajusin jo silloin pienenä, että niiltä vain loppui keinot tai meni hermot ja siksi ne tukisti/ löi. Ja halveksin sitä syvästi. Se vaan lisäsi mun uhmaa ja vei luottamuksen ja kunnioituksen. Olipa tosi hyvä kasvatuskeino siis.
 
harmaana nyt
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja catcha:
miettikääpä onko teitä lapsena tukistettu ja onko jääny traumoja? mua on tukistettu eikä ole mitään traumoja jäänyt, koskapa koti oli turvallinen ja tunsin oloni turvalliseksi! Sain myös risusta, eikä siitäkään ole jäänyt traumoja! Mun mielestä se on se tapa millä se tehdää, onko se tahallista, jossa nautitaan lapsen satuttamisesta (joka on sairasta) vai onko se vain rangaistus. omaan lapseeni en käytä tukistusta enkä risua, mutta luunapin on kyllä muutaman kerran saanut.
Mua on tukistettu kerran ja mä tulen muistamaan sen aina. Koska se tukistaminen sattui ja en voinut kuvitellakaan, että äitini satuttaisi minua.
Noh, mulle ei ehkä jäänyt myöskään traumoja, mutta syvä epäkunnioitus vanhempiani kohtaan. Tajusin jo silloin pienenä, että niiltä vain loppui keinot tai meni hermot ja siksi ne tukisti/ löi. Ja halveksin sitä syvästi. Se vaan lisäsi mun uhmaa ja vei luottamuksen ja kunnioituksen. Olipa tosi hyvä kasvatuskeino siis.
Mulla sama. Sain "turpaani" niin monta kertaa, ettei se enää edes kiinnostanut. Lisäsi vain vihaani. Teini-iässä oltiinkin sitten vakavan masennuksen kourissa ja tuttu ja turvallinen kipu oli ainoa ystäväni. Onneksi olen vuosien terapialla päässyt tuosta kaikesta yli ja omiin lapsiini en kajoa kuin halien merkeissä! :heart: Meillä oli kyllä aikanaan kyse vähän muustakin kuin tukkapöllyistä... Kerran mm. murtui häntäluu...
 

Yhteistyössä