Lapsen isä käynyt lapseen kiinni tapaamisella :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pallas:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Sheep:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mistä mä tiedän noista ls-ilmoista ja kun porukka vaahtoo, että älä anna lapses mennä sen hullun luo yms. :kieh:
Katotaan nyt mitä sanovat siellä perheneuvolassa, soitan sinne aamuselta. Ovat menossa yhdeksi sinne. Ex hakee pojan koulusta.
Mitäs jos hän tulee ja vetää sua lättyyn soiton takia

:'(
Sopii kokeilla :LOL: :LOL:
No olisko parempi soitta lastensuojeluun?

OIKEESTI!!!

Mä yritiän miettiä jotain muuta vaihtoehtoa kuin se, että tapaamiset jää kokonaan!! Eikö se teidän mielestä voi olla mahdollista?
 
eli tääl meil on ainakin, että mies voi mennä tapamaan lasta tonne. mä oisin halunnu tapamiset sinne, mut ei se käy.. katos ku pitää odottaa et jotain tapahtuu.. :( ja ku ei tartte paljon ku toi
ukko saattaa vetää kännit ja lapsi häiritsee vääräs kohtaa, et meilläki voi se isku tull lapseen..
se on kumma kun se ei käyny toi vaihto-ehto tääl.. aina pitää tapahtuu jotain enneku asial tehrää mitää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja bricilla:
toiset ne pystyy asiallisesti hoitamaan nämäkin jutut,itse olisin varmaan asian paljastuttua hyökännyt raivon valtaamana miehen kimppuun ,sitten olisin vasta soiteltu apua :LOL:
No raivosin kyllä täällä kotona nykyiselle miehelleni. Oon vain elämäni aikana oppinut sen, ettei silllä raivoamisella ja exän kimppuun hyökkäämisellä voita mitään. Asiat täytyy pystyä hoitamaan fiksusti.
 
sul on sama ku meil.. mä en paljon raivo tol miehel se tulee pääl, et sen kans pitää osata jutella..sen oppii kyl... toi sossuakka antoi silti tapamiset tol miehel, vaik se tietää sen alkoholi/peli/väkivalta ongelmast.. ikävä ett teil jo kävi noin..mut otappa selvää onko teil joku paikka siel mis he voivat nähdä kuitenki valvojan alla..
 
Seikkailija Dora
moni äitikin täällä MN:llä on myöntäny että ne on napannu tukasta kiinni. nyt kun on miehestä kyse niin maailmanloppu. :eek: miks se on ok että äidit menettää hermot mutta isät ei saa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
moni äitikin täällä MN:llä on myöntäny että ne on napannu tukasta kiinni. nyt kun on miehestä kyse niin maailmanloppu. :eek: miks se on ok että äidit menettää hermot mutta isät ei saa?
Kerkesin jo rekata ulos ku lähdin syöttämään vauvaa, mutta mutta..

Tätä mä justiinsa ihmettelenkin kun muistan joskus lukeneeni jotain ketjua, jossa useampikin äiti on myöntänyt tukistaneensa lastaan. Ja nyt kun sen on tehnyt mies, ex, tapaamisellaan, niin mun pitäis heti soittaa lastensuojeluun yms. :O
 
jep
Jep, jos jokainen tukasta otettu lapsi otettaisiin lastensuojeluun, niin eipä paikat riittäis millään.
Ja pistäkääpä puntariin...kumpi on parempi..joskus tukasta ottaminen vai huostaan ottaminen..kummassakohan lapsi enemmmän vahingoittuu.
En hyväksy väkivaltaa, lasta ei saa lyödä ja jos selviää kasvatuksesta ilman tukasta ottamista ja silti rajat asetettua, niin hyvä! Mutta pistäkääpä nyt asiat järjestykseen, eikä sentään ylireagoida!
Jos nyt vaikka ensiksi juttelisit tämän ex:äsi kanssa lapsen kasvatuksen periaatteista!
 
ei lapsi tajua millään luunapilla tekemänsä.. se ei siit ymmärrä mitä se on tehny väärin.. sille pitää asia perustella miksi kiellettiin.. siis laitonta on tukistaa lasta ylipäätänsä kaikki
lyömiset yms on laitonta. lasta ei lyödä, eikä kutisteta. se on selvä peli.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Jep, jos jokainen tukasta otettu lapsi otettaisiin lastensuojeluun, niin eipä paikat riittäis millään.
Ja pistäkääpä puntariin...kumpi on parempi..joskus tukasta ottaminen vai huostaan ottaminen..kummassakohan lapsi enemmmän vahingoittuu.
En hyväksy väkivaltaa, lasta ei saa lyödä ja jos selviää kasvatuksesta ilman tukasta ottamista ja silti rajat asetettua, niin hyvä! Mutta pistäkääpä nyt asiat järjestykseen, eikä sentään ylireagoida!
Jos nyt vaikka ensiksi juttelisit tämän ex:äsi kanssa lapsen kasvatuksen periaatteista!
Edelleen ap-> menossa nukkumaan, siksi jo harmaana..
Juteltu on.
Sanoin exälle kun toi pojan, etten hyväksy missään tapauksessa. Hänen kommenttinsa oli, että hän hyväksyy ja, että siinä justiin näkyy vapaan kasvatuksen tulos :O

Kerroin kyllä, että musta vapaa kasvatus ja tukistaminen on todella kaukana toisistaan.

Kerroin myös, että tekonsa on vastoin lakia, joka takaa lapselle koskemattomuuden -> siihen vaan tuhahti. :(
 
itseasias lapsi ei edes tee sitä ns tietoisesti tekevänsä jotain vääri mitä tekeeki se on vaa utelias..
jos kielletää, sitä kiinnostaa se silti.. se ei ole ns väärin. se on vaan joko vaarallista
tai ei sopivaa, kuten meill koko olohuone täyn kaurahiutaleita tai tv sekaisin. se on vaan uteliaisuutta, miettikää mimmosia me ollaa oltu lapsena, ollaanko meit hakattu tai tukistettu,.
 
niin rajat on rakkautta, mut tukistamalla ja lyömisellä sitä ei tartte rajata..
lapselle pitää vaan perustella ja kieltää vaik karkit tai jotain.. tai jotain muuta...pistää istumaa hetkeks jonnekki miettii asiaa mitä teki.. jne. mut ei väkivaltaa lapselle ei mitään..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Magie75:
itseasias lapsi ei edes tee sitä ns tietoisesti tekevänsä jotain vääri mitä tekeeki se on vaa utelias..
jos kielletää, sitä kiinnostaa se silti.. se ei ole ns väärin. se on vaan joko vaarallista
tai ei sopivaa, kuten meill koko olohuone täyn kaurahiutaleita tai tv sekaisin. se on vaan uteliaisuutta, miettikää mimmosia me ollaa oltu lapsena, ollaanko meit hakattu tai tukistettu,.
No tuo 8 vee kyllä tietää tekevänsä väärin. Jos esim lyö pikkuveljeä :/
Tuon ikäisellä jo on ymmärrys siitä mitä saa tehdä ja mitä ei. Siitä huolimatta tukistaminen on väärin.

Mua on useestikin kersana napattu tukasta ja koivuniemen herra (risu, jos ei joku tiedä :D) on heilunu monesti!! Ja väärinhän se on, eikä ainakaan mun kohdalla toiminut. Päinvastoin lisäs vaan sitä "uhmaa".
 
jep:

Jep, jos jokainen tukasta otettu lapsi otettaisiin lastensuojeluun, niin eipä paikat riittäis millään.
Ja pistäkääpä puntariin...kumpi on parempi..joskus tukasta ottaminen vai huostaan ottaminen..kummassakohan lapsi enemmmän vahingoittuu.
En hyväksy väkivaltaa, lasta ei saa lyödä ja jos selviää kasvatuksesta ilman tukasta ottamista ja silti rajat asetettua, niin hyvä! Mutta pistäkääpä nyt asiat järjestykseen, eikä sentään ylireagoida!
Jos nyt vaikka ensiksi juttelisit tämän ex:äsi kanssa lapsen kasvatuksen periaatteista!
tohon vastaan tohon kasvatus periaatteista... meilläki isi sanoi siis lapseni isi sanoi että poikalapsille saa antaa selkää mut tytöil ei.. hänel oli tää mielipide..kuten huomaatte ei kaikil miehill ole se selvil et mitä saa nykyää enää tehdä lapsel.. jne.. se pitää vaa niil opettaa:D. ei saa tehdä noin.. se on kiellettyä..
 
:o
Alkuperäinen kirjoittaja Magie75:
jep:

Jep, jos jokainen tukasta otettu lapsi otettaisiin lastensuojeluun, niin eipä paikat riittäis millään.
Ja pistäkääpä puntariin...kumpi on parempi..joskus tukasta ottaminen vai huostaan ottaminen..kummassakohan lapsi enemmmän vahingoittuu..
:eek: Ei kukaan täällä ole huostaanottamassa tukistettuja lapsia.
 
me akat luetaa enemmän lapsiin liittyvii asioita jo aikasin, se luonnollista.. miehet ei seuraa niin paljon tätä kehitystä mitä tääl on. Ne ei aina ajattele sillai ku me akat:D muutenkaan.. jotkut kyl tajuaa jo siit et mil vuosikymmenel me eletään:D sil periaatteel saattaa joku tajuta..:D
 

Yhteistyössä