lapsen ikävästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emppuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emppuli

Vieras
Meillä tällainen tilanne että olemme eronneet miehen kans kesällä,mies asuu eri paikkakunnalla,tyttö 4v alussa oli mielellään isänsä luona mutta nyt viimeiset kaks kertaa huutanut isällään et äitiä ikävä tahdon äidin luo ja sitten kun tyttö mulla niin sama toisinpäin,hain tytön kesken isän luota mun luo mutta onko siinä tehty just virhe vai mikä ihme nyt voi olla,isä hoitaa ja huolehtii ja leikkii tytön kans et siinä ei ole syytä ja siitä en huolta kanna itsekkään mutta mikä vois olla?

ja mulla ja exällä hyvät välit jotenka mitään riitaa ei ole kuullut/nähnyt,pystytään puhumaan asioista normaalilla volyymilla,enkä ole haukkunut tytön isää,eikä isä mua

Sanoisin, että syynä on ikä. Lapsi kokeilee, miten hyvin saa vanhempiaan hyppyytettyä. Lapselle kannattaa kertoa, kun ikävä iskee, että nyt ollaan täällä ja milloin taas menee toisen vanhemman luokse.

Mun siskoni poika sai aikoinaan ihan kaiken periksi aina, kun älysi vetää oikeasta narusta eli sanoa, että on isää ikävä (hänen isänsä on kuoillut).

Lapsi ei ymmärrä miksi toimitaan näin nyt,vaikka sen selittää niin ero on iso asia jota aikuinenkaan ei välttämättä tajua.
Voi olla että teitte virheen kun keskeytitte vierailun,en tiedä.Omien kohdalla olen puhunut puhelimessa ja sanonut että tulen hakemaan yhdenyön päästä kun olette syönneet ruoan...se on riittänyt.

Lapselle se on outoa kun vanhemmat on ennen olleet samassa kodissa mutta nyt niillä on omat kodit ja lapsi laukkaa niiden välillä,voi olla että sopeutumiseen menee kauan tai sitten ei.
Kerrot vaan kun lähtee isille montako yötä siellä on ja mitä kivaa isin kanssa voi leikkiä tai tehdä..käännät asian tytölle kivaksi kaikin keinoin.

yritetään ens viikolla uudestaan iskän luona kyläilyjä,itsellä jotenkin helpompaa sen vuoksi koska tiedän et iskä tytön kans touhuilee et ei ole siitä kiinni noi itku ikävät mut silti surettaa tytön puolesta kun itkee niin sydäntä särkevästi,mut ei kuitenkaan koko ajan,helpompaahan se olis kun lapsi sais olla aina yhdessä vanhempiensa kanssa mutta kun se ei ole aina vain mahdollista,kaveri kuittas asiaan et muuttakaa takas yhteen mut olkaa silti "erossa",ei käy mun järkee toi joten en sitä edes mieti

Alkuperäinen kirjoittaja emppuli:
yritetään ens viikolla uudestaan iskän luona kyläilyjä,itsellä jotenkin helpompaa sen vuoksi koska tiedän et iskä tytön kans touhuilee et ei ole siitä kiinni noi itku ikävät mut silti surettaa tytön puolesta kun itkee niin sydäntä särkevästi,mut ei kuitenkaan koko ajan,helpompaahan se olis kun lapsi sais olla aina yhdessä vanhempiensa kanssa mutta kun se ei ole aina vain mahdollista,kaveri kuittas asiaan et muuttakaa takas yhteen mut olkaa silti "erossa",ei käy mun järkee toi joten en sitä edes mieti
Se ikävöinti on ihan normaalia, mutta lapsi kyllä tottuu siihen, että osan ajasta on isällä ja osan äidillä. Kun tapaamiset muuttuvat rutiiniksi, lapsi oppii ymmärtämään sen, että tämä kestää nyt tietyn ajan ja sitten taas ollaan toisen vanhemman kanssa.

Yhteistyössä