L
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja chef:En ole muistaakseni kertaakaan vienyt.
Alkuperäinen kirjoittaja oooo:Säännöllisesti vien lapset kerran viikossa hoitoon vaikka itse olen kotona. Tämä on minulle etäpäivä eli teen koulutehtäviä kyllä myös. Tämän lisäksi lapset ovat 3krt/vk hoidossa noin 7h päivässä kun minä olen koulussa. Yksi päivä viikossa pidetään vapaata.
Alkuperäinen kirjoittaja Lotta:Veisitkö/viettekö lapsenne hoitopaikkaan vaikka teillä on itellä vapaa päivä?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Päiväkoti ei ole viikonloppuisin auki.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lotta:Veisitkö/viettekö lapsenne hoitopaikkaan vaikka teillä on itellä vapaa päivä?
En koskaan. Lapsella on oikeus vapaisiin siinä missä itsellänikin ja haluan viettää vapaat lasteni kanssa, se on mun etuoikeus.
Alkuperäinen kirjoittaja km:en.Meillä lapset on hoidossa vain sen ajan kuin ollaan yhtäaikaa töissä (ollaan kumpiki 3vuorotyössä) ja meidän päiväkodissa onkin se sääntö, että lapsen jommankumman vanhemman TAI muun lapsen kanssa samassa taloudessa asuvan vapaapäivä on aina myös lapsen vapaapäivä = lasta ei saa viedä päiväkotiin vapaapäivänä.Mun mielestä järkevä sääntö ja pitäis olla kaikissa päiväkodeissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ite en vie. mutta tuo onkin hassu juttu, että vanhemman vapaapäivä on lapsen vapaapäivä ajateltuna siltä kantilta, että jos maksat kokopäivä hoidosta. ei meillä ainakaan saa mitään hyvityksiä, jos lapsi on hoidosta pois sillon tällön. voiko tollasta sääntöä edes olla?!
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:Alkuperäinen kirjoittaja km:en.Meillä lapset on hoidossa vain sen ajan kuin ollaan yhtäaikaa töissä (ollaan kumpiki 3vuorotyössä) ja meidän päiväkodissa onkin se sääntö, että lapsen jommankumman vanhemman TAI muun lapsen kanssa samassa taloudessa asuvan vapaapäivä on aina myös lapsen vapaapäivä = lasta ei saa viedä päiväkotiin vapaapäivänä.Mun mielestä järkevä sääntö ja pitäis olla kaikissa päiväkodeissa.
Harvinaisen typerä sääntö. Liekö oikeasti sallittuakaan säännöstellä hoitopäiviä noin, kun Suomessa on subjektiivinen ph-oikeus... Eikö teidän päiväkodissanne sitten ole kuin työssäkäyvien lapsia hoidossa?![]()
Ja ap:n kysymykseen, en vie, koska mulla ei ole arkivapaita. Lomapäivän jos pidän niin silloin on lapsikin lomalla. Miehellä on arkivapaita ja toisinaan lapsi on miehen vapaapäivänä hoidossa, jotta voi levätä (työpäivän jälkeinen ns. nukkumispvä), käydä harrastamassa ja hoitaa asioita. Lapsi on hoidossa neljänä päivänä viikossa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lotta:Veisitkö/viettekö lapsenne hoitopaikkaan vaikka teillä on itellä vapaa päivä?
En koskaan. Lapsella on oikeus vapaisiin siinä missä itsellänikin ja haluan viettää vapaat lasteni kanssa, se on mun etuoikeus.
Alkuperäinen kirjoittaja äimistynyt:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Lotta:Veisitkö/viettekö lapsenne hoitopaikkaan vaikka teillä on itellä vapaa päivä?
Aivan ihanasti sanottu ja niin totta! En vie minäkään, eikä tulis mieleenkään viedä. Kerran vein 40 asteen kuumeessa päiväksi, kun oli lääkäri ja verikokeet, mutta silloinkin vaan puolipäiväiseksi. Ja olen hirvee ja saan varmaan paskaa niskaan, mut kyllä minä kampaajat ja hierojat yms käyn illalla, kun mies kotona, en kyllä sen takia vie hoitoon. Eri asia on, jos on yh, eikä ketään auttamassa hoidon suhteen. Lapsillakin on oikeus vapaapäiviin!!!!!!!!!!