Milloin veisit lapsen hoitoon vatsataudin jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muutama oireeton päivä kannattaa pitää kotona ja niin että ruoka maistuu kunnolla. Vatsatauti tarttuu vielä jälkeenpäinkin ja voi alkaa helposti uudelleen. Meille tuodaan päiväkotiin aika usein puolikuntoisia lapsia, jotka oireilevat sitten vielä päivän aikana ja joudutaan soittamaan vanhempi hakemaan lapsi kesken päivän pois, kun laatta lentää, ei kivaa.

Kuumetta ei ole kummallakaan lapsella ollu ja toinen oksensi eilen, eikä enää yön aikana oksentanut ja toinen oksentaa nyt. Kait se pitää joku saada tänne lapsia hoitamaan huomiseksi, jos en itse sairastu, jota en todellakaan toivo, kun ensi viikolla ei oikein voisi töistäkään pois olla.

jos ois sunnontai aamuna oksentanut vain kerran ja sit ollut ok.,syönyt ja leikkinyt,voisin viedä. Jos siis olisi vielä vatsakipeä,rruokahaluton,väsynyt yms. en veisi.

Poika oksensi viimeeksi perjantai aamuna, huomenna päiväkotiin ja mä töihin :D Mahtavaa!! Mullakin on hyvä olo :) :) Söin pitsaa aamupalaksi :D

Muoks* Piti kirjoittaa vielä että pitäis olla pari oireetonta päivää, kamala tauti!!!!!!!

Viimeksi muokattu:
Joo en minäkään tästä nauti ja pelkään koko ajan, että tää iskee minuunkin. Mulla on aamulla mahassa möyrinyt ja pari kertaa olen yökkäillyt, mutta mitään ei ole ylös tullut. 1,5 viikkoa sitten olin itse ihan kamalassa mahataudissa, makasin päivän aivan raatona, silloin lapset oksensivat molemmat vain kerran, eivätkä olleet muuten yhtään kipeänoloisia. Nyt lapset ovat kyllä olleet sairaamman oloisia, mutta onneksi molemmille on juominen kelvannut hyvin.

Jos ei kovin paha mahatauti ja ruoka on jo maittanut oireettomana päivänä niin yhden oireettoman päivän jälkeen olen vienyt. Noin vuosi sitten meillä riehui kuitenkin niin kova mahatauti, että se kaatoi kaikki petiin. Silloin oli pakko antaa lasten toipua useampi päivä. Oli sen verran veto pois.

Mä pidän kaksi oireetonta päivää. Enemmänkin, jos on tarpeen- eli kunnes lapsi on taas oma itsensä ja ruoka maistuu kuten tavallisesti tms.
Ja se on tyystin mun ongelmani ja keksin siihen kyllä ratkaisut, että ei tarvitse alkaa meuhkata että kaikki eivät pysty! ;)

Vähintään yksi oireeton päivä kotona.

Meillä oli muutama vuosi sitten vatsatautia, joka on-off oireili viikon. Saattoi olla oireeton päivä välissä ja sitten taas oksennettiin 1-2 kertaa. Tauti kiersi kun "tervehtyneet" lapset tulivat liian aikaisin hoitoon.

Yhteistyössä