Lapsen hiki haisee ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Missä vaiheessa teillä on alkanut lapsen hiki haista ? Meillä 7-vuotiaalla kainalot tuoksahtaa välillä kun on oikein kovasti riehunut ja hyppinyt. Onkohan tämä normaalia jo tässä iässä ?

Ihmettelin myös itse samaa asiaa noin vuosi sitten, kyselin lääkäreiltä ja neuvolasta. Kukaan ei suuremmin ottanut kantaa, on kuulemma normaalia. Meillä myös 7-vuotiaan hiukset rasvoittuvat ja finnejä ilmestyy.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 10:00 minni kirjoitti:
Ihmettelin myös itse samaa asiaa noin vuosi sitten, kyselin lääkäreiltä ja neuvolasta. Kukaan ei suuremmin ottanut kantaa, on kuulemma normaalia. Meillä myös 7-vuotiaan hiukset rasvoittuvat ja finnejä ilmestyy.

Missä iässä huomasit ensimmäisenkerran hien hajun ? Eikö tehty mitään tutkimuksia mistä voi johtua ?
Voisitko vielä kertoa, että mitä ne lääkärit sitten sanoivat syyksi ?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 10:25 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 10:00 minni kirjoitti:

Missä iässä huomasit ensimmäisenkerran hien hajun ? Eikö tehty mitään tutkimuksia mistä voi johtua ?
Voisitko vielä kertoa, että mitä ne lääkärit sitten sanoivat syyksi ?

:attn: :attn: minni !!
Kuulisin mielelläni myös muiden kokemuksia.

Kannattaa jutella terveydenhoitajan/lääkärin kanssa asiasta, jos huolestuttaa. Kyllä tuo voi ihan normaalia olla, ja luultavasti onkin, etenkin jos ei mitään muuta poikkeavaa ole kehityksessä. Hikoatko itse helposti? Entä lapsen isä? Onko lapsi ylipainoinen? Käykö riittävän usein pesulla? Kaikki nuo vaikuttavat asiaan.

Meillä tutkittiin lapsella ennenaikaisen murrosiän mahdollisuutta ja siihen liittyi yhtenä oireena kova hieneritys, mutta lapsi haisi kyllä ihan normaali touhuilunkin jälkeen, ei tarvinnut mitään kovaa liikuntaa ja oireita oli muitakin(mm.kiihtynyt kasvu). No, tutkimuksissa todettiin kehitys ihan normaaliksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2006 klo 00:40 Enna kirjoitti:
Kannattaa jutella terveydenhoitajan/lääkärin kanssa asiasta, jos huolestuttaa. Kyllä tuo voi ihan normaalia olla, ja luultavasti onkin, etenkin jos ei mitään muuta poikkeavaa ole kehityksessä. Hikoatko itse helposti? Entä lapsen isä? Onko lapsi ylipainoinen? Käykö riittävän usein pesulla? Kaikki nuo vaikuttavat asiaan.

Meillä tutkittiin lapsella ennenaikaisen murrosiän mahdollisuutta ja siihen liittyi yhtenä oireena kova hieneritys, mutta lapsi haisi kyllä ihan normaali touhuilunkin jälkeen, ei tarvinnut mitään kovaa liikuntaa ja oireita oli muitakin(mm.kiihtynyt kasvu). No, tutkimuksissa todettiin kehitys ihan normaaliksi.

Millaiset tutkimukset oli ja minkäikäisestä kyse ? Meillä kyllä tuo mieskin on kova hikoilemaan, pesuilla käydään n.3 kertaa viikossa ja kesäkohden mentäessä joka päivä, lapsi on tukevarakenteinen, että ei ainakaan mitään järisyttävää ylipainoa ole ehkä muutamankilon voisi olla kevyempi.

Hei!
Meillä on myös ollu tytöllä vastaavia ongelmia 5-vuotiaasta lähtien. Hiki haisi ihan selvästi vaikkei ees olisi kauheasti riehunu. Muuallaki ku kainaloissa. Neuvolassa kerroin asiasta nii sit otettiin jotaki verikokeita mm.kilpirauhaskokeet. Kaikki tulokset oli ihan normaaleja. Nyt tyttö on 7 vuotias ja sama jatkunu... Suihkussa täytyy käyä joka toinen ilta vähintään. Tukka täytyy aina myös pestä koska rasvoittuu helposti. Dödöä laitan tarvittaessa esim. juhliin. Näppylöitä ei oo tullu kasvoihin nii jospa murkkuikä ei ihan vielä ala.
Mun mielestä kannattais varmaan otattaa ainaki nuo verikokeet et vois sulkee pois sairauksista johtuvan hienhajun.

Yhteistyössä