Lapsen adhd

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti77

Vieras
Poika 6v ja adhd-diagnoosi annettiin "vasta" nyt. Itse olen ollut sitä mieltä, että adhd-oireita lapsella on ollut jo 2-vuotiaasta saakka, koska käyttäytyminen ei mielestäni ollut uhmaiän tasoissa enää ja monet ystävätkin olivat samaa mieltä.
Sapettaa kamalasti, että olen 4 vuotta ollut uuvuksissa ja ihan varma, että pojalla adhd, mutta lekurit vain sanoivat, että villi uhmaikäinen poika. Tuli semmoinen tunne, että koskaan eivät uskoneet juttuja mitä kerroin pojasta, koska poika oli kuin enkeli vastaanotoilla.
No, onneksi nyt voidaan tehdä asialle jotain, mutta kuitenkin ottaa päähän, että vasta nyt..

Mun mielestä sitä diagnoosin antamista on aika turha hirveästi edes aikaistaa. Adhd on sairaus, jossa tietyt luonteenpiirteiksikin kutsutut asiat alkaa haitata normaalia elämää niin paljon, että lääkitystä tai muuta tukea/terapiaa tarvitaan. Mutta alle viisvuotialille on musta aika arveluttavaa mennä antamaan diagnoosia. Vaikka varmasti se vanhempia helpottaisi.

Pienen lapsen kohdalla olis ehkä syytä puhua adhd-tyyppisistä piirteistä, ja kastoa sitten kuinka määrääviksi ne elämässä muodostuu.

Meillä diagnoosi+lääkitys 10-v ja muutama vuosi meni kun lääkitys puri kunnolla ja nykyisin adhd on melko huomaamaton. tosin lääkityksen lopettamista ei uskalla itse edes yrittää kun koulua menossa. Kesällä kokeillaan purkaa lääkitys ja katsotaan miten käy

Yhteistyössä