Lapselle harrastukseksi nyrkkeily?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vippis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vippis"

Vieras
Tällaista lähdin kyselemään, että harrastaako kenenkään lapsukainen nyrkkeilyä?

Jos harrastaa, niin mitä lapsi siitä tykkää? Kauanko on harrastanut? Minkä ikäisenä aloitti? Kilpaileeko? Jne...

Ja mitä itse pidät vanhempana lapsen harrastuksesta?

Tyttäreni oli 12v kun aloitti nyrkkeilyn. Kovaa treeniä. Kolme kertaa viikossa itse lajia, sen lisäksi salitreeni ja lenkkeily. Harrasti neljä vuotta kun anemia vei muutamaksi vuodeksi. Harkitsee nyt aloittavansa uudelleen.
Ei minun tarvitse harrastuksesta tykätä kun se on juurikin lapsen oma harrastus.

Musta nyrkkeily on aika juntti harrastus kuten painikin enkä suosittelisi lapselleni. Sen sijaan joku kuntonyrkkeily voisi olla ihan hyväkin idea ylivilkkaalle 8-vuotiaalle. Saisi purkaa energiaa ja kunto kasvaisi samalla. Itsekin olen harkinnut kyseistä lajia.

Oliko lapsilla oma ryhmä? Täälläpäin ei ole junnujen porukkaa erikseen, vaan kaikki treenaa samassa. Kuten muuten myös kunto- ja kilpanyrkkeilijätkin ;) Ajateltiin pistää oikein porukalla juntiksi - että lähtisin 9-vuotiaan poikani kanssa samoihin reeneihin. Hän kun ainakin vielä tuntuu ajatuksesta olevan erittäin mielissään!

[QUOTE="vippis";27002692]Oliko lapsilla oma ryhmä? Täälläpäin ei ole junnujen porukkaa erikseen, vaan kaikki treenaa samassa. Kuten muuten myös kunto- ja kilpanyrkkeilijätkin ;) Ajateltiin pistää oikein porukalla juntiksi - että lähtisin 9-vuotiaan poikani kanssa samoihin reeneihin. Hän kun ainakin vielä tuntuu ajatuksesta olevan erittäin mielissään![/QUOTE]

Riippuu millaista nyrkkeilyä nyt meinaat. Urheiluliitto ei kovin nuoria ota tuonne kontaktinyrkkeilyyn kun se haittaa kasvua.

Ei ainakaan oikeaa nyrkkeilyä, jossa mätetään vastustajaa. En haluaisi katsella omaa lasta keski-ikäisenä parkinsonpotilaana tietäen, että se on minun vikani.

Meillä ei seura ota alle 13v, silloinkin on suositeltavaa katsoa tapauskohtaisesti lapsen kehitystä, sillä lapsille ei ole omaa ryhmää. Kyseessä kylläkin thai-potkunyrkkeily, mutta mun tietääkseni paikallinen nyrkkeilyseura toimii samoin.

[QUOTE="vippis";27002702]Ja sitä piti kysymäni, että onko se kaikkinensa kallis harrastukseksi?[/QUOTE]

Hinta ei ole paha, jos verrataan vaikka johonkin jääkiekkoon..seuran jäsenmaksu + hanskat ja suojat, tulevaisuudessa sitten ottelumatkat ja lisenssit jos kilpailemaan innostuu. Tapaturmavakuutusta suosittelen harkitsemaan.

[QUOTE="...";27003062]Punnitse hänet, onko jo yli 45kg[/QUOTE]

Vielä ei ole, mutta ei kovin kaukana siitä mennä.

Mutta hyvä tietää, että koko alkaa olla edes sielläpäin.

[QUOTE="...";27003200]Paljonko vaaka näytti hänelle?[/QUOTE]

Tilanne on hyvin pulmallinen sen suhteen, että lapsi, vaaka ja minä olemme kaikki jalkautuneet aivan eri paikkoihin. Mutta ei - hän ei edelleenkään ole vielä 45 kg.

[QUOTE="vieras";27003825]Millasissa mitoissa AP itse on?[/QUOTE]

Sitä tietoa en ikävä kyllä voi sulle luovuttaa, sillä jos kerron sen, niin joudun tappamaan sinut. Mutta voin kyllä kertoa esim. äitini äidin mitat heinäkuun alusta vuodelta 1995. Sehän on kuitenkin yhtä relevantti tieto tämän asian kannalta kuin omat mittani ;)

Arvelinkin, että tää oli se sama kaveri joka jossain öö "Vauvani kakkaa viisi kertaa päivässä" -ketjussa kyseli lapsen isän mittoja (tai jotain muuta yhtä tärkeää). Jollain on selkeästi melkoinen fetissi toisten mittoihin.

Yhteistyössä