Lapsella kauhea kurkku kipu. Lääkäri sanoi, että ei ole mitään terve on>:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Raukka itkee yökaudet ja ei saa syötyä tai juotua mitään, kun kurkku on niin kipeä. Sanoi, että kurkku näyttää normaalille ja kun ite katoin, niin ihan ärtynyt ja "haavainen" PRKL näitä puoskareita:(

Voi että. Voiskohan olla mononukleoosi? On TODELLA kivulias sairaus. Jotkut aikuisetkin joutuu silloin tiputukseen kun ei saa syötyä tarpeeksi. Sinuna menisin lääkäriin uudestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, paremmat edellytyksethän sinulla tietysti on arvioida lapsen terveydentilaa kuin lääkärillä.

Kyllä on! Jos lapsi ei saa nieltyä mitään kolmeen päivään, yöt kannan kivuissaan itkevää lasta, niin kyllä helvetissä pitää olla jotain pielessä, eikä ole terve, kuten lääkäri väittää!

Joo, pitää koettaa toista lääkäriä. Pitää googlettaa tuo mononukleoosi kohta. Olen antanut lapselle suppoja ja kurkkua puuduttavia imeskely pastilleja (no, ei paljon apua). Mikä muu auttais kurkku kipuun?

Menisin toiselle lääkärille. Itelle on kans tullu pari kertaa virhearvioinnit vaikka olin ihan hemmetin sairas. Kyllä ihminen itse oikeasti tietää onko sitä sairas vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, pitää koettaa toista lääkäriä. Pitää googlettaa tuo mononukleoosi kohta. Olen antanut lapselle suppoja ja kurkkua puuduttavia imeskely pastilleja (no, ei paljon apua). Mikä muu auttais kurkku kipuun?

Mulla on auttanu lämpöisellä suolavedellä kurlaus.. mutta laps ei varmaan pysty tehdä sitä. Ellei osaa kurlata.

Kannattaa mennä nieluviljelyyn. Eli sairaanhoitajan vastaanotolle, sanot, että haluat lähetteen labraan. Joskus voi olla vaikka angiina, eikä silloin kurkku välttämättä "näytä" miltään. Sitä ei tiedä katsomalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin, paremmat edellytyksethän sinulla tietysti on arvioida lapsen terveydentilaa kuin lääkärillä.

Kyllä on! Jos lapsi ei saa nieltyä mitään kolmeen päivään, yöt kannan kivuissaan itkevää lasta, niin kyllä helvetissä pitää olla jotain pielessä, eikä ole terve, kuten lääkäri väittää!

Joo flunssa on ikävä. Kantsii levätä sängyssä.

Lapsesi ilmeisesti vielä niin pieni että parasetamoli ainoa vaitoehto? Se on harmillisen huono tulehduskivun lievittäjä. Ibuprofeiini olisi tehokas. (Burana, Ibumax jne.)

lääkäriin uudestaan, ei aina kannata luottaa niiden sanomisiin. Tutulla just vauvalla ollut flunssaa jo 3 kk eikä anneta kuuria vaikka 5 krt lääkärissä käyty. Nyt jouduttiin nukutuksessa puhdistamaan keuhkot kun niin paksua limaa täynnä ja poika joutu teholle.

Alkuperäinen kirjoittaja khs:
kyllä minä tiiän olen itse sen sairastanut. kuume on korkea että rupee hourailee.

Kuumetta ei välttämättä ole ollenkaan eikä muutenkaan kaikki houraile kovassakaan kuumeessa. Varsinkin lapsilla nielukipu saattaa olla ainoa oire.

Yhteistyössä