Laminaatti puhtaaksi?

Siis mulla alkaa mennä hermot meidän laminaatti lattian kanssa Mielestäni moppi millä pesen on puhdas ja käytän laminaatille tarkoitettua pesuainetta niin silti lattiassa näkyy kohdat mistä on mopattu. Moppi on niin nihkeä kun sen vaan saa mutta silti tämä tapahtuu. Tosi turhauttava siivota.....Onko kellään mitään tietoa aiheesta?
 
Kaikista paras laminaatille on ihan lasta ja siihen jokin rätti esim. vanha pyyhe tms. Väännät pyyhkeen kuivaksi ja eiku sillä sitten pyyhkiin lattiat. Nuo mopit on vähän sellaisia että ei niillä saa kunnolla laminaattia pyyhityksi...
 
Meidän laminaatti on 10 v vanha ja voin lohdutuksena kertoa, että sitä ei oikein ole koskaan saanut puhtaaksi, se on liian kiiltäväpintainen tai minulla on turhan hyvä näkö. Mies ei nimittäin huomaa sellasia asioita ollenkaan... =) Kiillon laminaattipesu on ollut paras mitä olen käyttänyt. Kun olen käyttänyt Lidlin laminaatin hoitoainetta, joka parantaa kosteudensietokykyä, laminaatti suorastaan imee likaa.
 
ämyli
Meilläkin ihan kauheat laminaatit. Koiran tassujenkin jäljet vaan näkyvät ja näkyvät niissä vaikka kuinka pyyhkisi.. Joskus suositeltiin mäntysoopaa laminaatteihin,mutta ei kai enää. Näitä on kuulemma anoppini pessyt joskus mäntysoopalla. ( asumme siis anopin vanhassa asunnossa)
 
Kiillolla on laminaatille, joka on pesty väärin oma pudistusaine. Maksaa noin 8 ? ja ainakin k-raudasta saa.
Itse pesen kiillon laminaattipesulla (maksaa varmaan alle 4 ?, en muista nyt...) ja sinituotteen mikrokuituhapsumoppi apuna. Lähtee tassun jäljet eikä jää mitään mopin jälkiäkään. Tosin pian on uudet tassun jäljet lattiassa.
 
Pesuaineet, joissa on saippuaa, ovat "myrkkyä" laminaatille eli kannattaa käyttää vain ja ainoastaan laminaattilattiaan soveltuvaa ainetta.
Itsekin olen kokeillut muutamia ja tämä Kiillon laminaattipesu on ollut ehdottomasti tähän astisista paras! Suosittelen!!!
 
Meillä suht uusi laminaattilattia, toistaseksi ollaan pesty pelkällä vedellä, tarkoitus olisi ostaa laminaattipesuun aine, joten kiitos vinkeistä.

Itse totesin parhaimmaksi lastan ympärille lapseni vanhoja harsoja, jotka saa tarpeeksi kuivaksi ja lika lähtee ja pinta jää puhtaaksi, vielä olen joskus ottanut kuivalla harsolla heti perään, niin ei jää "raitoja".
 
Mulla oli ensin sinin laminaatille tarkoitettu lasta, mutta en tykännyt siitä ja mielestäni siitä jäi pesukuvat lattiaan. Sitten viisas anoppini sanoi, että pese vanhalla ohuella pyyheellä ja tavallisella lastalla. ja niin minä tein ja komiaa jälkeä tuli, ei enää pesujälkiä. Minulla on siis vaha olisko pellavapyyhe jonka saa väännettyä aika kuivaksi ja sitten laminaatille tarkoitettua pesuainetta olisko jonssonin. Kiiltoa haluaisin kokeilla, mutta en ole täältä mistään kaupoista löytänyt, pitääpä jatkaa etsimistä.
 
laminaatti
Laminaattia ei saa pestä pesuaineella joka sisältää saippuaa! Jopa (oiskohan ollu Johnson tai jotain sinne päin) tämä merkki sisältää saippuaa, Kiilto merkkinen laminaattipesu ei sisällä yhtään saippuaa. Saippuaa sisältävät pesuaineet jättävät laminaatin harmaaksi ja likaisen näköiseksi ja kaipa se pintakin siitä ajan myötä kärsii.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 15:09 laminaatti kirjoitti:
Laminaattia ei saa pestä pesuaineella joka sisältää saippuaa! Jopa (oiskohan ollu Johnson tai jotain sinne päin) tämä merkki sisältää saippuaa, Kiilto merkkinen laminaattipesu ei sisällä yhtään saippuaa. Saippuaa sisältävät pesuaineet jättävät laminaatin harmaaksi ja likaisen näköiseksi ja kaipa se pintakin siitä ajan myötä kärsii.
ja kun sen virheen on kerran tehnyt se on ja pysyy tasan niin kauan että peset lattian esim.vahanpoistoaineella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 15:21 mamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 15:09 laminaatti kirjoitti:
Laminaattia ei saa pestä pesuaineella joka sisältää saippuaa! Jopa (oiskohan ollu Johnson tai jotain sinne päin) tämä merkki sisältää saippuaa, Kiilto merkkinen laminaattipesu ei sisällä yhtään saippuaa. Saippuaa sisältävät pesuaineet jättävät laminaatin harmaaksi ja likaisen näköiseksi ja kaipa se pintakin siitä ajan myötä kärsii.
ja kun sen virheen on kerran tehnyt se on ja pysyy tasan niin kauan että peset lattian esim.vahanpoistoaineella.
Ei vahanpoistoainetta!
Käykää Etolasta ostamassa pesuaine nimeltä A100. Peskää sillä parina päivänä ja johan lattia on kaunis :)
terveisin, siistijä työkseni.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 23:42 ämyli kirjoitti:
Saakohan tuota muualta kuin Etolasta. Meillä on täällä vain ns. teollisuus etola ja siellä ei myydä pesuaineita.
Kokeilepas jotain paikallista siivousalan yritystä.
Meiltä ainakin käy usein asiakkaat ostamassa :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 21:02 Purilas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 15:21 mamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 15:09 laminaatti kirjoitti:
Laminaattia ei saa pestä pesuaineella joka sisältää saippuaa! Jopa (oiskohan ollu Johnson tai jotain sinne päin) tämä merkki sisältää saippuaa, Kiilto merkkinen laminaattipesu ei sisällä yhtään saippuaa. Saippuaa sisältävät pesuaineet jättävät laminaatin harmaaksi ja likaisen näköiseksi ja kaipa se pintakin siitä ajan myötä kärsii.
ja kun sen virheen on kerran tehnyt se on ja pysyy tasan niin kauan että peset lattian esim.vahanpoistoaineella.
Ei vahanpoistoainetta!
Käykää Etolasta ostamassa pesuaine nimeltä A100. Peskää sillä parina päivänä ja johan lattia on kaunis :)
terveisin, siistijä työkseni.
A100 aineessa samat aineet kuin vahanpoistoaineessa, eli jäämät lähtee. Vaikka oletkin siistijä työssäsi, myös muut hyväksi koetut aineet toimivat. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 14:57 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 21:02 Purilas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 15:21 mamma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 15:09 laminaatti kirjoitti:
Laminaattia ei saa pestä pesuaineella joka sisältää saippuaa! Jopa (oiskohan ollu Johnson tai jotain sinne päin) tämä merkki sisältää saippuaa, Kiilto merkkinen laminaattipesu ei sisällä yhtään saippuaa. Saippuaa sisältävät pesuaineet jättävät laminaatin harmaaksi ja likaisen näköiseksi ja kaipa se pintakin siitä ajan myötä kärsii.
ja kun sen virheen on kerran tehnyt se on ja pysyy tasan niin kauan että peset lattian esim.vahanpoistoaineella.
Ei vahanpoistoainetta!
Käykää Etolasta ostamassa pesuaine nimeltä A100. Peskää sillä parina päivänä ja johan lattia on kaunis :)
terveisin, siistijä työkseni.
A100 aineessa samat aineet kuin vahanpoistoaineessa, eli jäämät lähtee. Vaikka oletkin siistijä työssäsi, myös muut hyväksi koetut aineet toimivat. :)
Oikeasti?
Ne vahanpoistoaineet mitä me käytetään ovat melkoisen voimakkaita, kestääkö laminaatin muovipinnote?

En tiedä noista aineista ja niiden sisälmyksistä sen kummemmin tosiaan, A100:lla meillä "korjataan" pilattu laminaatin pinta.
 
myy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.07.2006 klo 10:03 paivi76 kirjoitti:
Mutta miten pesette lattiat talossa, jossa on sekä laminaattia että parkettia, ninkuin meillä tulee olemaan? Voiko samalla laminaatin pesuaineella ja nihkeällä pyyhkiä myös parketin?
Kiitos avusta :)
Itse pesen laminaatin sen aineella ja parketin sille kuuluvalla aineella.
 

Yhteistyössä