laminaatti haisee???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja argh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

argh!

Vieras
Meidän asuntoon laitettiin uudet laminaatit pari kk sitten. Mulla on vähän hassu ongelma, mut jos mä pesen lattiat ni sit se laminaatti rupee haisee..niinku "märältä koiralta" mistä tää vois johtua? Mulla on Sini-merkkinen laminaattimoppi ja käytän laminaatille tarkoitettua pesuainetta, pesen lattiat aina erittäin nihkeällä mopilla, en siis märällä.Todella omituista, en ole tälläseen törmännyt aiemmin!!

haihtuu se pois jonkin ajan kuluttua, mut sellainen "vasta pestyn lattian"-tuoksu jää kokonaan uupumaan, mikä tietenkin ärsyttää mua. Oon ajatellu vaihtaa mopin, ajattelin vaan onko kukaan törmänny tähän ongelmaan aiemmin.Mulle ihan outoa, ja olen kyllä laminaatteja ennekin pessy!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja argh!:
haihtuu se pois jonkin ajan kuluttua, mut sellainen "vasta pestyn lattian"-tuoksu jää kokonaan uupumaan, mikä tietenkin ärsyttää mua. Oon ajatellu vaihtaa mopin, ajattelin vaan onko kukaan törmänny tähän ongelmaan aiemmin.Mulle ihan outoa, ja olen kyllä laminaatteja ennekin pessy!! :)

Moppi voi haista, ja toisaalta jos ekaa kertaa vasta pesit lattiat, niin laminaatissa voi olla haju, joka sitten käytössä haihtuu pois...

Moppi voi haista, ja toisaalta jos ekaa kertaa vasta pesit lattiat, niin laminaatissa voi olla haju, joka sitten käytössä haihtuu pois...[/quote]

oon mä joutunu jo pariin otteeseen peseen lattiat, ei tunnu lähtevän haju.. ja moppikin on ihan uusi :/

Meillä johtui mopin luutusta. Tai oikeastaan vaimon tavasta käyttää sitä. Saattoi lattioiden pesun jälkeen lillua sankossa viikonkin, kunnes haju pakotti laittamaan koneeseen 90 asteen ohjelmalle. Kun ostin uuden niin ongelma hävisi. Eli ongelmana oli luutussa kasvavat/kuolleet bakteerit. Saman hajun haistoi kosteassa ja kuumassa omista vaatteista jos oli minun vaatteet pessyt samassa koneellisessa tuon luutun kanssa.

Eli. Osta uusi luuttu osa ja pese pari kertaa jollain desifioivalla, esim mänty tolulla. Ja pesi heti koneessa se luuttu ettei jää kasvamaan uudelleen.

Meillä lähti tuollaisella käsittelyllä haju pois. Ja noudata sen mopin pesussa Sinin ohjeita. En muista onko 90 astetta edes sallittu tuolla mikrokuitu osalle, veikkaisin että ei.

Jos haju ei poistu niin kannattaa konsultoida myyntiliikettä pikimmiten siltä varalta että laminaatissa on kosteudesta tai vast johtuva vaurio. Mitä meille tuli aikoinaan kaatunutta laminaattia niin se oli turvonnut aivan muodottomaksi. Ja saadun selvityksen mukaan kuljetus yhtiöllä oli käynyt kämmi ja jotain vuotanut laminaattien päälle.

Yhteistyössä