Laittaisitteko vaipan lapselle tällaisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelen...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelen...

Vieras
Poika on siis jo 3.5 vuotias. Öisin käyttää edelleen vaippaa. Päivisin on ollut kuiva jo pitkään, mutta vahinkoja sattuu välillä. Poika omaa mitä ilmeisemmin pienen rakon, koska käy usein pissalla. Sanotaanko että jos ollaan oltu 2 tuntia liikenteessä ilman vessakäyntiä niin osa on tullut housuun kotiin tullessa.

Mutta asiaan, ollaan lähdössä matkalle. Kotoa lentokentälle on autossa oloa 3-3.5 tuntia. Matkasta iso osa on moottoritietä, jos pissahätä iskee niin huonolla tuurilla menee tunti ennen kuin päästään huoltikselle. Ajattelin laittaa vaipan mutta toisaalta se tuntuu typerältä koska vaippaa ei muutenkaan ole käytössä. Samaten ajattelin laittaa lentokoneeseen mentäessä vaipan. Vaikka käydään ennen koneeseen menoa vessassa, niin rutkasti aikaa kuluu siihen kun kone on noussut ja vessaan pääsee. Vaihtovaatteita tietysti saa mukaan mutta koska sitä käsimatkatavaraa on muutenkin, niin kovin montaa vaatekertaa ei viitsisi mukaan tunkea.

Mites te toimisitte?

Mutta mitä hyötyä siitä potasta on jos ollaan moottoritiellä eikä pääse pysähtymään? Tuntuu kyllä typerältä että laittas vaipan, tuskin poikakaan tykkäisi, tai tietenkään ei tykkäisi. Pitää varmaan vaan yrittää mennä ilman, jos vaikka pysäis juuri ennen moottoritien alkua ja sitten vaan toivoisi parasta. :D

Laittaisin ilman muuta vaipan, sillä ei ole kiva matkustaa märissä vaatteissa. Eikä tuo satunnainen vaipan käyttö lapsen poista sitä etteikö lapsi edelleenkin olisi päiväkuiva.

Pieni rakko? En oikein usko. Kuivaksi opettelussa ja vaipattomuuden alkuvaiheessa pissaa tulee ihan normaalisti n. 45-60 min välein, ja tyhjennyksellä on käytävä tosi usein. Tästä sitten vähitellen nuo välit pitenevät, kun pidätyskyky (tai mikä lie) paranee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta mitä hyötyä siitä potasta on jos ollaan moottoritiellä eikä pääse pysähtymään? Tuntuu kyllä typerältä että laittas vaipan, tuskin poikakaan tykkäisi, tai tietenkään ei tykkäisi. Pitää varmaan vaan yrittää mennä ilman, jos vaikka pysäis juuri ennen moottoritien alkua ja sitten vaan toivoisi parasta. :D

Siellä motarilla on levähdyspaikkoja =)

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Laittaisin vaipan, ei ole kiva lentokoneessakaan märällä penkillä istua ja kastuuhan siinä vaatteetkin.

Miksei siellä lentokoneessa voi käydä vessassa kuten muuallakin? Ton auton mä vielä jotenkin ymmärrän, mutta lentokonepointti menee mulla ihan ohi.

Voiskohan sillä mitä syö ja juo ennen tien päälle lähtöä säädellä vähän pissaamis tarvetta? En kyllä vähässä kummassa vaippaa pistäs. Kyllä sieltä moottoritieltä on liittymiä pois useammin ku parinsaan kilsan välein.

Laittaisin vaipan. En todellakaan lähtisi tuollaiselle matkalle jos lapsen WC käynnit olisi noin iso ongelma. Menee koko reissu siihen kun saa miettiä et ehtiikö lapsi ajoissa vessaan. Jos yövaippa vielä käytössä niin ei ihan outo ole lapsellekaan. Ja voihan siellä vessassa käydä kun sinne pääsee vaikka se vaippa varalta onkin.

En usko että pojalla kaikkea pissaa kuitenkaan housuihin tulisi... Mietin tässä että jos tuon automatkan nyt menisi ilman vaippaa, päästään ennen moottoritietä kuitenkin pysähtymään vessaan, ehkä 1.5 tuntia tai hiukan päälle olis sitten se pisin pissaväli. Se onki maksimi sitten. Lentokoneeseen taidan sen vaipan sitten laittaa ainakin siksi aikaa kunnes ollaan päästy nousemaan ja saa mennä vessaan. Ne jonotkin on siellä aina aivan käsittämättömiä. Ihmettelen aina miten niin järjettömän monella aikuisella ihmisellä voi hätä iskeä heti lentokoneen noustua. :D

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Laittaisin vaipan, ei ole kiva lentokoneessakaan märällä penkillä istua ja kastuuhan siinä vaatteetkin.

Miksei siellä lentokoneessa voi käydä vessassa kuten muuallakin? Ton auton mä vielä jotenkin ymmärrän, mutta lentokonepointti menee mulla ihan ohi.

Montako kertaa olet jonottanut vessaan lentokoneessa?
Minä muksujen kanssa kymmeniä kertoja, tosin usein jonon on saanut
lapsen kanssa ohittaa mutta ei siihen aina voi luottaa.

Sellaista moottoritietä ei suomessa olekaan, että joutuisi tunnin ajelemaan ennen ensimmäistä pysähdyspaikkaa. Samoin lentokoneessa ei mene niin kauaa että pääsee taas vessaan. 3,5 vuotias osaa kuitenkin jo pidättää ihan tietoisesti, kun sanoo että nyt ei pääsee vaan täytyy odottaa. Ottakaa potta mukaan autoon ja parit varahousut mukaan. Voihan lapselle laittaa vaikka muovitetun froteen pepun alle lisäsuojaksi. tahtoo vain olla, että nuo muksut kyllä tekee siihen vaippaan jos sellainen on, vaikka ilman vaippaa kykenisivät hyvin odottaa vielä jonkin aikaa.

Pointti onkin vain se että kun lentokentällä käy vessassa, niin siitä menee suhteellisen pitkä aika ennen kuin lentokoneessa saa nousta vessaan. Tottakai siellä nyt vessaan pääsee, enkä meinannut koko lentoa vaippaa pitää vaan vain sen aikaa että ollaan ilmaan päästy. :)

Montako kertaa olet jonottanut vessaan lentokoneessa?
Minä muksujen kanssa kymmeniä kertoja, tosin usein jonon on saanut
lapsen kanssa ohittaa mutta ei siihen aina voi luottaa.

Aika monesti:) Tuskin sä olet ainoa lasten kanssa lentänyt. En ymmärrä, että isolle lapselle laitetaan vaippa, kun siihen ei ole mitään perustetta. Juomista katsotaan tarkemmin ennen pitkää lentoa. Koneen ollessa vielä maassa lentoemot päästää kyllä 3v lapsen vessaan, joten tuo puoli tuntia ilman vessaa on ihan höpötystä. Ja aikuiset päästää pienet lapset kyllä jonon ohi, jos tiukka paikka tulee. Näin on mennyt lyhyet ja pitkät lennot. Mut helpollahan siinä mammat pääsee, kun antaa vaikka kouluikäisten kusta vaippaan Kanarialle mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Auto matkalle potta mukaan, niin selviää ilman vaippaa. Lentokoneeseen saattaisin ehkä laittaa :/

Ei motarilla voi pysähdellä pissalle tienvarteen, vaikka miten olisi oma potta mukana!

No empä ole ajanu Suomessa sellasta motaria jota pitäs tunti ajaa, ennenku tieltä pääsee pois :o Tarkoitin lähinnä sitä että tien kun tien varressa on levähdyspaikkoja, risteyksiä josta pääsee pienemmälle tielle jne. vaikka ei huoltoasemaa oliskaan :whistle:

Yhteistyössä