Pitäisikö varata lapselle paikka syksyksi yksityiseltä pph:lta, vaikka äidillä ei (vielä) työpaikkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohdiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohdiskelija

Vieras
Lopullinen päätös on mun ja miehen, mutta kysytään nyt teiltäkin pointteja. Laitan relevantit faktat ranskalaisin viivoin. Terkkuja tutuille, jos paljastan liikaa ;)

- tyttölapsi synt. 11/2010

- asuinpaikka Helsinki (= yksityisiä pph:ita vähän suhteessa asukaslukuun)

- lapsi ollut yksityisellä pph:lla 11 kuukautta vanhasta silloin tällöin kolme tuntia iltapäivisin (äiti kirjoittanut gradua, lapsi monesti nukkunut vaunuissa leijonanosan hoitoajasta). Loka- ja marraskuussa neljänä, joulukuussa kahdeksana ja tammikuussa tulee seitsemän hoitoiltapäivää.

- äiti (24 v. valmistuu maisteriksi helmikuussa) sai oman alan osa-aikatöitä 1.3.-30.6., hoitajalla ke-pe vapaa paikka, eli lapsi menee hoitoon tuona ajanjaksona kolme päivää viikossa 7.30-16.15. Työ saattaisi jatkua pidempäänkin, mutta jatkumisesta ei ole täyttä varmuutta, ja eihän työ ole vielä edes alkanut...

- hoitaja kysyi, tarvitsemmeko hoitopaikkaa syksyksi. Muutoin laittaa hoitopaikan "yleiseen hakuun" ts. joku muu lapsi tulisi tyttömme tilalle, koska pph-paikoista on niin iso pula.

Mitä vastaamme? Jos vastaamme, että emme tarvitse paikkaa, kävisi kuitenkin niin, että tarvitsemme sen sittenkin (hyvä työpaikka tai jatkoa työsopimukselle tarjottaisiin). Jos vastaamme, että otamme paikan, äiti ei kuitenkaan saisi töitä syksyksi/kevääksi. Varausmaksu kevään hoitojaksosta oli 150 e, periaatteessa ei haittaisi jos varaamme paikan, maksamme maksun ja jätämme paikan ottamatta.

Vai pitäisikö unohtaa töidenhaku ja keskittyä joka tapauksessa lapsen hoitamiseen 3-vuotiaaksi asti? Pikkusisarusta ei lähivuosina suunnitelmissa. Kulut meillä suuret, esim. vuokra 862 e ja miehellä home-okt 400 km päässä, josta lainanlyhennykset maksettavana. Auto pitää olla miehen työn takia jne.

ilmoita ett' tarvitsette hoitopaikkaa syksyksi. Jos tilanne syksyllä se, ettet ole saanut töitä niin voit laittaa tytön osapäivähoitoon ja etsiä töitä + missä tyttö olisi jos olisit työhaastattelussa...?

+ tyttö kasvaa koko ajan ja nauttii toisten lasten seurasta.
elämästä ei tosiaan koskaan tiedä, joten sinuna ottaisin paikan vastaan - varmuuden vuoksi!!!!
(jos kerran mahdollisuus saada ns sieltä mistä haluaa.... )

itse asun espoossa, laitoimme pvähoitohakemuksen elokuussa ryhmiksiin ja tuli päätös että yhteen inhokki päiväkotiin (olen itse ollut siel töissä joten en todellakaan haluaisi lastani sinne!) mahtuu ainoastaan... eli tilanne meillä: poikani aloittaa hoidon pväkodissa jonnne en häntä haluaisi ja ei voi mitään.

^Niin ajattelinkin. Kuitenkin mietin sitäkin, että lapset on pieniä niin vähän aikaa, eli pitäiskö olla kotona (jos ei hae/saa töitä syksyksi) ja kituuttaa sen takia, että lapsi saa olla mun kanssa. Päiväkotiin en lastani ainakaan vielä halua laittaa. Ja mulle tulis varmaan tosi syyllinen olo jos veisin lapsen hoitoon, enkä olis missään töissä, vaikka se oliskin vaan väliaikaista. JeMa ootko katsonut/hakenut pojalle yksityisiä pph:ta Espoossa? Ainakin www.hoitopaikka.net sivulla on ilmoituksia.

Yhteistyössä