laitettiin just lasten kanssa triopsin munat veteen! :)

• Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja c:
Meillä on muurahaisfarmi! Katsotaan mitä siitä tulee ja jos lapset innostuvat niin seuraavaksi sitten noita triopseja.
sellainen missä on sitä sinistä mönjää?

mä kelasin sitä kanssa, mutta otin selvää ja tosi moni kertoi ettei muurahaiset oikein liikkuneet siellä. kyyhöttivät vaan paikoillaan. ja muutenkin pidin sitä jotenkin kyseenalaisena.

liikkuuko teillä siellä murkut? kuoleeko niitä paljon?
Joo, siinä on sinistä mönjää. Tuossa kasvaa myös kukkia että ei ole ihan turha jos murkut eivät liiku.

Ovat olleet vasta pienen hetken, vähän on käytävän alkua. Katsellaan, katsellaan.
ok, toivottavasti farmi alkaa kukoistaa!

mä tilasin mulletoi.comista kanssa sellaiset lasituubit, joissa on jotain mönjää pohjalla ja siihen laitetaan kukkia kasvamaan. ne kasvit ei tartte vettä tmv, ne saa kaiken tarvitsemansa siitä mönjästä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Kun oltiin mökillä poika bongasi merestä jonkin TOSI pienen eliön (kuten itse sanoi :D ) Se oli toosi pieni, suurennuslasilla sitä tutkittiin. Näytti samanmoiselta mutta sillä oli pilkkuja??
ei niin mitään hajua..... mun mies väittää kivenkovaan että se on nähnyt triopsin kaltaisen olennon meidän mökillä järvessä, oli kuulemma rapumertaan mennyt... mikä lie ollut.

mammamio
että meillä ei ole varaa tommisiin, meillä lapsilla on ulkorappusilla ämpäreissä kasvamassa hyttysentoukkia, niitä sitten hoidetaan ja tutkitaan monta kertaa päivässä

Ihan ilmaisia olivat kun sadevesisaavista löysivät

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mammamio:
että meillä ei ole varaa tommisiin, meillä lapsilla on ulkorappusilla ämpäreissä kasvamassa hyttysentoukkia, niitä sitten hoidetaan ja tutkitaan monta kertaa päivässä

Ihan ilmaisia olivat kun sadevesisaavista löysivät
me tehdään tuota samaa mökillä ollessamme. lapset ottaa esim. kotiloita järvestä ja tekee niille kodin isoon saaviin. niitä syötetään ja katsellaan. :) googlaillaan tietoa erilaisista eläimistä ja niiden tavoista jne. kivaa ja ilmaista sekä opettavaista. päivän päätteeksi kyllä aina käsken laskea ne pois, vaikka muut sanoo että niitä pitäisi tappaa.... ei me vaan tapeta. olisi hurjaa ensin päivä hoitaa niitä ja illalla liiskata ne. :O

Alkuperäinen kirjoittaja Huijari:
nyt niitä on jo 5!!!!

käytiin tänään ostaa niille isompi astia eläinkaupasta, ja hiekkaa siihen. viikon perästä saa vaihtaa ne siihen.
JEE!!! :x :LOL:
äläpäs hirnu siellä ja yökkäile.

oikeesti noista on iloa, niitä on kiva seurailla lasten kanssa. :)
Joo okei! Mä voisin hakea lähestymiskiellon kaikille tollasille ja samankaltaisille ötököille! Vähintään olis valvontakamera ja hälytysjärjestelmä etteivät pääsisi ikinä missään tapauksessa terraariosta. Lapset ihan varmasti tykkäis mutta rajat on minulla ja lasteni vuoksi uhraamisellani!!!

No ei vaan, kiva että tykkäätte! Minua vaan kaikki tollanen inhottaa suuresti. Toivottavasti saatte ne pysymään hengissä! (mä yritän nyt oikeesti kirjottaa tän positiivisessa mielessä mutta huomaan että mun inho paistaa pahasti läpi) :ashamed:

ap
nyt niitä on jo 5!!!!

käytiin tänään ostaa niille isompi astia eläinkaupasta, ja hiekkaa siihen. viikon perästä saa vaihtaa ne siihen.

Joo okei! Mä voisin hakea lähestymiskiellon kaikille tollasille ja samankaltaisille ötököille! Vähintään olis valvontakamera ja hälytysjärjestelmä etteivät pääsisi ikinä missään tapauksessa terraariosta. Lapset ihan varmasti tykkäis mutta rajat on minulla ja lasteni vuoksi uhraamisellani!!!

No ei vaan, kiva että tykkäätte! Minua vaan kaikki tollanen inhottaa suuresti. Toivottavasti saatte ne pysymään hengissä! (mä yritän nyt oikeesti kirjottaa tän positiivisessa mielessä mutta huomaan että mun inho paistaa pahasti läpi) :ashamed:
:D

tiedän tiedän. mä olin vielä joitakin vuosia sitten yhtä kammoinen. mä pelkäsin hämähäkkejä hulluna, kaikki ravut sun muut suorastaan yökötti mua. sain ihan kylmiä väreitä kun katsoin niitä. mutta mutta, en tiedä mitä on käynyt tässä. mä en enää pelkää enkä yökkäile oikein milleen. pidin viime viikolla lukkia kädessä!!!!! MINÄ joka ennen juoksin kiljuen karkuun jos näin edes pienen pienen hämyhäkin.

mies ja lapset on ihmeissään. enää meillä ei tapeta niitä suuren huudon kera vaan otetaan kiinni ja lasketaan ulos. :)

mulle tapahtui jotain kun muutenkin muutuin joitakin vuosia sitten rennommaksi ja boheemimmaksi. en enää stressaa asioita.

nyt niitä on jo 5!!!!

:D

tiedän tiedän. mä olin vielä joitakin vuosia sitten yhtä kammoinen. mä pelkäsin hämähäkkejä hulluna, kaikki ravut sun muut suorastaan yökötti mua. sain ihan kylmiä väreitä kun katsoin niitä. mutta mutta, en tiedä mitä on käynyt tässä. mä en enää pelkää enkä yökkäile oikein milleen. pidin viime viikolla lukkia kädessä!!!!! MINÄ joka ennen juoksin kiljuen karkuun jos näin edes pienen pienen hämyhäkin.

mies ja lapset on ihmeissään. enää meillä ei tapeta niitä suuren huudon kera vaan otetaan kiinni ja lasketaan ulos. :)

mulle tapahtui jotain kun muutenkin muutuin joitakin vuosia sitten rennommaksi ja boheemimmaksi. en enää stressaa asioita.
On mullakin hetkeni kun pystyn tyynen rauhallisesti viemään hämähäkin pihalle, mutta mutta... Yleensä se inho vaan saa vallan. Mä en edes pysty syömään rapuja ellei joku muu niitä perkaa! Ihan oikeesti. Liikaa jalkoja ja minä ihan kylmähikisenä pidättelen hengitystä kun niitä availen. Mulla on vaan sellanen "vaikka kiukulla läpi"- asenne ja sen turvin pystyn näihin "sankaritekoihin" :LOL: Varsinkin jos lapset on lähistöllä niin se viilee ilme ja rauhallinen käytös. En halua niille siirtää pelkojani.

heh
Kun oltiin mökillä poika bongasi merestä jonkin TOSI pienen eliön (kuten itse sanoi :D ) Se oli toosi pieni, suurennuslasilla sitä tutkittiin. Näytti samanmoiselta mutta sillä oli pilkkuja??
ei niin mitään hajua..... mun mies väittää kivenkovaan että se on nähnyt triopsin kaltaisen olennon meidän mökillä järvessä, oli kuulemma rapumertaan mennyt... mikä lie ollut.
Googleta asellus aquaticus, vesisiira

ap
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
pyysin miestä kattoo kuvaa, ei kuulemma ollut sellainen.

no
Saduria entomon? Missäpäin se teidän mökkijärvi on?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Saduria entomon? Missäpäin se teidän mökkijärvi on?
forssan tammelassa. pyhäjärvi siellä.

ap
tänään bongattiin niitä jo 7. sitten niitä katosi, ehkä isoin söi muutaman. parin tunnin perästä äsken taas bongattiin juuri kuoriutuneita 2. nyt en tiedä monta niitä siellä on.

aamusella annoin niille ekaa kertaa ruokaa. :)

TRIOPS
Aatelkaa jos tässä onkin tuhon siemen, kaikki kasvattaa noita innoissaan, sitten joku lorauttaa vahingossa jotain supervitamiinilannoitetta sinne altaaseen ja ne kasvavat ja kasvavat... aina kehittyy vahvempi sukupolvi ;-)
Sitten alkaa VALLOITUS !!!!!!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeeee:
Näille ketkä harmittelee ettei elä pitkään vinkkinä että torakat ei kuole ihan heti (vaikka paistinpannulla hakkais) ja lisääntyy tosi nopeesti (vaikka mitä myrkkyjä syytäisit) ja nehän näyttää melkein just tolta elikolta. Ja TOSI hyvä lahjaidea! Se on opettavainen kokemus kaikille osapuolille!
Torakathan on ihan älyttömän yleisiä "lemmikkejä" herppiharrastajien keskuudessa! Meilläkin on ollut torakoita, tosin vain ruokaeläiminä.

ap
tänään aamulla en bongannu ku yhden triopsin..... toivottavasti kaikki muut ei ole kuolleet... eilenkin kyllä luulin että siellä lymyilee vaan yksi, mutta mies löysi aina sieltä niitä useemman. 7 oli enkka, mutta eilen enää 3 näkyi.. no, kunhan vielä tuosta kasvavat pari päivää niitä on helpompi nähdä ja sitten lopullinen määrä selviää.

Yhteistyössä