Laitetaan 4v mitat pinoon

"juu"
jahaa,mulla on toisen käden tieto eli olin itse oven takana täyttämässä papereita. eli tyttö sanoi että piti piirtää paljon,hyppiä paljon,toistaa sanoja( S ja R). sitten täti oli aloittanut lauseita ja tytön piti keksiä loput.sitten oli vielä juttu että kuka mitä tekee kotona,sitten liimamista,saksilla leikkamistaym. 1.5 tuntia meni ja th naama oli n.v-lla kun sanoin että tavataan ensi vuonna 5v tarkastuksessa....

Niin ja ne testit: Poika käveli hyvin viivaa pitkin sekä etu- että takaperin.

Saksia ei nlassa ollut, mutta niitä poika käytti loisteliaasti jo hieman alle 3 v iässä kun käytiin toimintaterapeutin arviossa. Leikkasi ympyrää, siksakkia, yms (siis sellaisia viivoja pitkin piti leikata, ja leikellä kuvioita joita oli painettu paperille). Terapeutti sanoi että 'kyllä huomaa että kotona on askarreltu ja saatu käyttää saksia!'. Ööö. En ole ehkä kertaakaan askarrellut kotona lasten kanssa, ja saksiin poika ei todellakaan ollut saanut koskea ainakaan luvallisesti :D

sh
Eilen esikoinen kävi neuvolassa:

21,6kg ja 106,5cm, ei ollut tullut painoa juuri yhtään puolessa vuodessa, eli aiempi pyöreys alkaa olla jo ohi tuosta likasta;)

Muutenkin testit meni mainiosti, toki tolle olisi voinut tehdä vähän haastavampiakin juttuja, mutta kaikki aikanaan..

Ainut oli, että likka ei osannut kävellä viivaa pitkin laittaen jalkaa toisen jalan eteen, mites teidän lapsilla on se onnistunut?
painosta päätellen aika pyöreä lapsi...

"nasu"
meneekö paljonkon + puolella??

mun oma tyttö ollut 4v 105cm ja 18,9kg mutta pienestä asti ollut pyöree ja aina painosta jaksettu vaahdota meni lähes koko lapsuuden +10 käyrällä nykyään 10v nuori neiti ei mikäänb tikku mutta ihan normaali painorajoissa menee eli ei ylipainoa ja muutenkin solakka tyttö

kun mun toinen lapsi poika on sitten taas esim 3-4v ikävuoden välissä paino tippu 600g vuodessa.ja pitkä ja solakka jonka paino menee alakäyrillä aina siitä motkotettu

että tuntuu ettei mikään oo hyvin ja liikaa noihin taulukoihin tuijotetaan.

Yhteistyössä