Lainasin kaverin perheelle rahaa jotta saisivat ruokaa-mutta mitä tää keksiikään

  • Viestiketjun aloittaja outoja lintuja
  • Ensimmäinen viesti
huh
siis tulee teille vartavasten syömään.
sanot jos ajavat pihaan että on omakin talous vähn tiukilla, että ette voi enää ruokkia ylimääräisiä.
ja sanot, että voit kyllä kertoa miten te saatte samat tulot riittämään kaikkeen.
hesen ja mäkkärin ruoat sikakalliita. ja samoin kaupan einekset tuelvat kalliiksi kun lapset sitten sairastavat ja tulee lääkekuluja (jep mutta sossu taitaa maksaa ne)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
siis mikä tyyppi tulee toisten jääkaapille syömään? ihmekaveri.
no se on KAVERI...;) Mä yritän nyt hillitä itteni etten räjähtaisi sille...mutta eikö hän tosiaan nää mitä se tekee...Mukava kaveri mutta rahankäyttö peestä...Ja hmm..valitettavasti ruoka on ykkösasia hänelle.
juu no meillä työssäkäynti on mitoitettu niin että oma perhe ja oma asuminen ja laskut maksetaan .en alkaisi ruokkia ylimääräisiä suita kuin ihan hätätapauksessa, en säännöllisesti ja varsinkin jos ylipainoisia.
Samahan täällä..mut kun toisella NIIN hätä ja NÄLKÄ. Mutta en enää kyl lainaa senttiäkään. Opettelisi aikuinen ihminen rahankäytön...Tää kyl avasi mun silmii nää tapahtumat..Mut on kaameeta kun ne tulee yht´`äkkiä tähän ja mulla ruuan teko kesken...Tuloo stressiäkin kohta...
No, seuraavan kerran hädän ja nälän hetkellä sanot että "sori, nyt ei ole yhtään rahaa lainata. Mutta hei, kyllä meidän kaapeista löytyy jonkin verran ylimääräisiä perunoita, kaurahiutaleita, porkkanoita, jauhelihaa, leipää jne millä varmaan pärjäätte tilipäivään..." Jos ei kelpaa niin ei se varmaan hirveä nälkä ja hätä ole.

Ja muuten ruuan kanssa, ei kai ne oikeasti oleta että joka päivä teet varuilta heidän perheen verran ylimääräistä ruokaa jos sattuvat sopivaan aikaa piipahtamaan? Mitä jos sanoisi vaan että harmi kun ei tiedetty että olette tulossa ja on tehty ruokaa vain omalle perheelle?
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
juu no meillä työssäkäynti on mitoitettu niin että oma perhe ja oma asuminen ja laskut maksetaan .en alkaisi ruokkia ylimääräisiä suita kuin ihan hätätapauksessa, en säännöllisesti ja varsinkin jos ylipainoisia.[
:LOL: :LOL: ei kaikkki ylipainoiset syö enemmän...
no tottakai syö enemmän mitä on tarpeen jos läskiä on.
no ei muuten kaikki syö, sori vaan..
hohhoijaa. jos ihminen on lihava hän syö enemmän mitä hän tarvitsee 99% tapauksista.
läski=ahne ja laiska
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja haveripa:
Selvätapaus!
Tässä näkyy selvä ongelma .
Arjen elämä on hukassa , sitä ei ole vielä löytynyt.
Minkäverran kuukaudessa rahaa tulisikäyttää ruokaan ja mitä ruoka maksaa.
Mitä on perheen kulut , peruskulut, mitä perheen tulot, ikävä kyllä tätähän törmää sillointällöin. Ystävä voi ohjata jos itsellä voimia laskemaan nämä menot yhdessä, vaarana loka tulee sinun/auttajan silmille. Ulkopuolista apua antaa sosiaalityöntekijät, diakoniatyöntekijät, ei syytäen rahaa vaan myös laskien ja ohjaten.
Ystävänä voi yhdessä tehdä ruokaa ja kertoa , kuinka minä saan riittämään rahat ruokaan.
ole varovainen , kerää esimerkkejä , kuinka mummo teki ja kuulin erään esimerkin kuinka siellä saatiin talous hallintaa. Muista , että auttaja , et ole syyllinen tapahtuu hänen elämssään mitä vain. Tässä oiva esimerkki miksi lapsille kannattaa opettaa perusasioita.
Meidän mummojen on syytä ottaa näppimme irti nuorten elämästä ja tarjota apua , kysyen kuinka voisin auttaa,, aivan kuin mainoksissa..mummot emme ole rahasampoja eikä meiltä lypsetä kun rahasampoja, riittää ohje , myötätunto ja kuunteleminen joskus on mukavaantaa se pieniraha jos se mummon kukkarosta liikenee omilta menoilta,
Ooon yrittäny vihjaillakin "oikeaan suuntaan" mutta ku ei kuuntele!!Tai ei halua.:(.
Kun oon tarjonnu että teen puuroa (kun on käynyt aamusella) hänelle ja ottaisi sitten leipää..EI kelpaa!!Samoin kun tein makkarakastiketta ja perunaa..otti vaan pinen nokareen ...Jos on nälkä niin kyllä mä söisin!!!
Mutta sitten meni kaivelee suklaata olohuoneessa kun oli tarjolla kun oli muksun synttärit tuossa äskön...
Mut joo kukkaro on kiinni ja tiukasti...
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
siis mikä tyyppi tulee toisten jääkaapille syömään? ihmekaveri.
no se on KAVERI...;) Mä yritän nyt hillitä itteni etten räjähtaisi sille...mutta eikö hän tosiaan nää mitä se tekee...Mukava kaveri mutta rahankäyttö peestä...Ja hmm..valitettavasti ruoka on ykkösasia hänelle.
juu no meillä työssäkäynti on mitoitettu niin että oma perhe ja oma asuminen ja laskut maksetaan .en alkaisi ruokkia ylimääräisiä suita kuin ihan hätätapauksessa, en säännöllisesti ja varsinkin jos ylipainoisia.
Samahan täällä..mut kun toisella NIIN hätä ja NÄLKÄ. Mutta en enää kyl lainaa senttiäkään. Opettelisi aikuinen ihminen rahankäytön...Tää kyl avasi mun silmii nää tapahtumat..Mut on kaameeta kun ne tulee yht´`äkkiä tähän ja mulla ruuan teko kesken...Tuloo stressiäkin kohta...
Älä päästä sisälle tai tee ruoka valmiiksi vaikka aamulla ja sitten lämmitätte itsellenne kun kaveris ei oo paikalla.
Ihme sakki.

 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
juu no meillä työssäkäynti on mitoitettu niin että oma perhe ja oma asuminen ja laskut maksetaan .en alkaisi ruokkia ylimääräisiä suita kuin ihan hätätapauksessa, en säännöllisesti ja varsinkin jos ylipainoisia.[
:LOL: :LOL: ei kaikkki ylipainoiset syö enemmän...
no tottakai syö enemmän mitä on tarpeen jos läskiä on.
no ei muuten kaikki syö, sori vaan..
hohhoijaa. jos ihminen on lihava hän syö enemmän mitä hän tarvitsee 99% tapauksista.
läski=ahne ja laiska
Ei sen välttämättä tarvi olla enemmän, voi olla että syö vain vääriä asioita (ja kuluttaa liian vähän). Tavallista, terveellistä kotiruokaa saa syödä aika paljonkin ennen kuin lihoo, mutta taas epäterveellisellä, rasvaisella ruualla ja makealla saa niitä kiloja helposti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ooon yrittäny vihjaillakin "oikeaan suuntaan" mutta ku ei kuuntele!!Tai ei halua.:(.
Kun oon tarjonnu että teen puuroa (kun on käynyt aamusella) hänelle ja ottaisi sitten leipää..EI kelpaa!!Samoin kun tein makkarakastiketta ja perunaa..otti vaan pinen nokareen ...Jos on nälkä niin kyllä mä söisin!!!
Mutta sitten meni kaivelee suklaata olohuoneessa kun oli tarjolla kun oli muksun synttärit tuossa äskön...
Mut joo kukkaro on kiinni ja tiukasti...
Höh, no mutta jos ei puurot ja makkarakastikkeet kelpaa niin sitten vieraat on vaan syömättä. Ei tarjota mitään ylimääräisiä herkkuja.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
siis mikä tyyppi tulee toisten jääkaapille syömään? ihmekaveri.
no se on KAVERI...;) Mä yritän nyt hillitä itteni etten räjähtaisi sille...mutta eikö hän tosiaan nää mitä se tekee...Mukava kaveri mutta rahankäyttö peestä...Ja hmm..valitettavasti ruoka on ykkösasia hänelle.
Heität pihalle tuollaisen "kaverin" ja sanot että soromnoo. Kyllä meilläkin lainataan ystäville hätätilassa, mutta tuo menee jo ihan yli hilseen. Hyväksikäyttää ihan suoraan sua.
Niih :(. Meikä vähä liian "kiltti" :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
juu no meillä työssäkäynti on mitoitettu niin että oma perhe ja oma asuminen ja laskut maksetaan .en alkaisi ruokkia ylimääräisiä suita kuin ihan hätätapauksessa, en säännöllisesti ja varsinkin jos ylipainoisia.[
:LOL: :LOL: ei kaikkki ylipainoiset syö enemmän...
no tottakai syö enemmän mitä on tarpeen jos läskiä on.
no ei muuten kaikki syö, sori vaan..
hohhoijaa. jos ihminen on lihava hän syö enemmän mitä hän tarvitsee 99% tapauksista.
läski=ahne ja laiska

Tämä läski ei jaksa syödä edes Hesen kasvishampurilaista loppuun. Ja 2 perunaakin tekee jo todella tiukkaa. En mä ainakaan jaksa syödä paljoa kerralla vaikka ylipainoinen olenkin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Eikös makkara ja eineshampparit ole tosi halpoja?
Meillä syödään lähinnä luomua ja vegeruokaa ja olen pannut merkille miten edullista olisi syödä roskaruokaa.

Minunkin mielestä salaatti vaatii kastikkeen :ashamed:
Peesaan joka sanaa.

Miksi ap sä annat rahaa ja ruokaa? Eikö perheen vanhemmat käy töissä tai saa jotain tukia?
Itse asiassa tää tyyppi vetää jotaa tukia ja saa lapsista rahaa (Yh) mutta asuu kotonaan äitinsä kanssa ja ssa siltäkin koko eläkkeen käyttöönsä. Rahaa siis on ja sanoinkin että lainaa heil ei yhtään...
MISSÄ NE RAHAT ON SITTEN????? Velkaa ovat jo ihan tappiin omaan kauppaansa eivät saa mitään sieltä enää...
 
täti
jos haluaisin auttaa kaveria ruokahädässä

a) tekisin niin että ostaisin kaupasta ruuat itse ja veisin ne sille kaverille. ota tai jätä!
b ) ja tekisin niin vain kerran. aikuinen ihminen tietää mitä rahaa tulee ja paljo sitä voi käyttää
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
siis mikä tyyppi tulee toisten jääkaapille syömään? ihmekaveri.
no se on KAVERI...;) Mä yritän nyt hillitä itteni etten räjähtaisi sille...mutta eikö hän tosiaan nää mitä se tekee...Mukava kaveri mutta rahankäyttö peestä...Ja hmm..valitettavasti ruoka on ykkösasia hänelle.
juu no meillä työssäkäynti on mitoitettu niin että oma perhe ja oma asuminen ja laskut maksetaan .en alkaisi ruokkia ylimääräisiä suita kuin ihan hätätapauksessa, en säännöllisesti ja varsinkin jos ylipainoisia.
Samahan täällä..mut kun toisella NIIN hätä ja NÄLKÄ. Mutta en enää kyl lainaa senttiäkään. Opettelisi aikuinen ihminen rahankäytön...Tää kyl avasi mun silmii nää tapahtumat..Mut on kaameeta kun ne tulee yht´`äkkiä tähän ja mulla ruuan teko kesken...Tuloo stressiäkin kohta...
No, seuraavan kerran hädän ja nälän hetkellä sanot että "sori, nyt ei ole yhtään rahaa lainata. Mutta hei, kyllä meidän kaapeista löytyy jonkin verran ylimääräisiä perunoita, kaurahiutaleita, porkkanoita, jauhelihaa, leipää jne millä varmaan pärjäätte tilipäivään..." Jos ei kelpaa niin ei se varmaan hirveä nälkä ja hätä ole.

Ja muuten ruuan kanssa, ei kai ne oikeasti oleta että joka päivä teet varuilta heidän perheen verran ylimääräistä ruokaa jos sattuvat sopivaan aikaa piipahtamaan? Mitä jos sanoisi vaan että harmi kun ei tiedetty että olette tulossa ja on tehty ruokaa vain omalle perheelle?
Kai ne olettaa että mulla aina jotaa kaapissa :( .
Mä en tajuu miksi pitää sanoo yök ruualle muutenkaan. Eihän kaikki syö kaikkee tietenkään mutta siis makaronille, perunoille..siis perusruualle.
Ilmakos niillä mahavaivoi aina niillä on jos roskisruokaa tungetaan mahaan...
 
Brezhnev
Ei tuo ole ystävä, vaan loinen. Joudut huomaamaan, että kun et enää anna rahaa, niin eipä enää kuulu "ystävästä" mitään.

Kauheaa sanoa, mutta veljeni perheineen ovat tuollaisia eläjiä. Elävät sossun tuilla, mutta käyvät ravintoloissa syömässä ja jatkuvasti kahviloissa. Ruoka pitää olla kalliimpaa, mikään hernekeitto ei käy. Sukulaisissa kiertelevät ympäri maata ja loisivat. Valittavat koko ajan, kun "on niin tiukkaa". Tukirahat menevät matkusteluun ja Veikkauksen peleihin.
 
poipoipoi
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
jos haluaisin auttaa kaveria ruokahädässä

a) tekisin niin että ostaisin kaupasta ruuat itse ja veisin ne sille kaverille. ota tai jätä!
b ) ja tekisin niin vain kerran. aikuinen ihminen tietää mitä rahaa tulee ja paljo sitä voi käyttää
Ja vielä vaikka muutaama hyvä ja simppeli resepti mukaan. Ruuanlaitto ei ole mitään tähtitiedettä. Kuka tahansa osaa tehdä ainakin yksinkertaisimpia ruokia jos vain haluaa ja viitsii.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
jos haluaisin auttaa kaveria ruokahädässä

a) tekisin niin että ostaisin kaupasta ruuat itse ja veisin ne sille kaverille. ota tai jätä!
b ) ja tekisin niin vain kerran. aikuinen ihminen tietää mitä rahaa tulee ja paljo sitä voi käyttää
Aamen. Mulla on siis nyörit siis kiinni ja en anna rahaa nyt tälle tyypille. Kai se on nyt yritettävä tota "ota tai jätä" juttua...
 
Ylipainoa tulee niistä kaloreista, eli ei sikäli se ruuan määrä, vaan laatu. Lihapiirakat ja sipsit jne. ovat rasvaisia, joten ylimääräistä energiaa tulee. Ja joo, voi ylipainoiseksi päätyä syömällä ihan kunnon ruokaakin, jos sitä syö liian suuria määriä. Lautaselle puolet kasviksia ja ruisleipää kylkeen, niin silloin tilanne olisi parempi.

Ap on kovin hellyyttävä huolehtiessaan toisen perheen ruuan laadusta. Itse olisi kyllä enempi huolissani tuosta rahan pummaamisesta. Eli aika rontti "kaveri"... Itse sanoisin kyllä jo moiselle siipeilijälle hänen pyrkiessään ruoka-aikaan, että kuule, nähdäänpä tossa pihalla sitten ruuan jälkeen.

Siinäpä vinkuu nälkäänsä, jos ei itse viitsi lapsilleen laittaa. Jos vaikuttaa ihan sos-tapaukselta, niin siihenkin on tahoja, joihin voi ottaa yhteyttä.

AP älä nyt hyvä ihminen anna hyväksikäyttää itseäsi tuolla tavalla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja poipoipoi:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
jos haluaisin auttaa kaveria ruokahädässä

a) tekisin niin että ostaisin kaupasta ruuat itse ja veisin ne sille kaverille. ota tai jätä!
b ) ja tekisin niin vain kerran. aikuinen ihminen tietää mitä rahaa tulee ja paljo sitä voi käyttää
Ja vielä vaikka muutaama hyvä ja simppeli resepti mukaan. Ruuanlaitto ei ole mitään tähtitiedettä. Kuka tahansa osaa tehdä ainakin yksinkertaisimpia ruokia jos vain haluaa ja viitsii.
se on hyvä laittaa ruokaa joten ei se siitä oo kii...Eiks se viiti sitten...
Mutta miksi se suunnittelee 2oo egen puhelimen ostoakin jos ei rahat meinaa riittää ruokaakin...Yritin siitäkin puhuu mutta ei--ei mee perille...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
jos haluaisin auttaa kaveria ruokahädässä

a) tekisin niin että ostaisin kaupasta ruuat itse ja veisin ne sille kaverille. ota tai jätä!
b ) ja tekisin niin vain kerran. aikuinen ihminen tietää mitä rahaa tulee ja paljo sitä voi käyttää
Aamen. Mulla on siis nyörit siis kiinni ja en anna rahaa nyt tälle tyypille. Kai se on nyt yritettävä tota "ota tai jätä" juttua...
Okei, aamen! :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
siis mikä tyyppi tulee toisten jääkaapille syömään? ihmekaveri.
no se on KAVERI...;) Mä yritän nyt hillitä itteni etten räjähtaisi sille...mutta eikö hän tosiaan nää mitä se tekee...Mukava kaveri mutta rahankäyttö peestä...Ja hmm..valitettavasti ruoka on ykkösasia hänelle.
juu no meillä työssäkäynti on mitoitettu niin että oma perhe ja oma asuminen ja laskut maksetaan .en alkaisi ruokkia ylimääräisiä suita kuin ihan hätätapauksessa, en säännöllisesti ja varsinkin jos ylipainoisia.
Samahan täällä..mut kun toisella NIIN hätä ja NÄLKÄ. Mutta en enää kyl lainaa senttiäkään. Opettelisi aikuinen ihminen rahankäytön...Tää kyl avasi mun silmii nää tapahtumat..Mut on kaameeta kun ne tulee yht´`äkkiä tähän ja mulla ruuan teko kesken...Tuloo stressiäkin kohta...
Älä päästä sisälle tai tee ruoka valmiiksi vaikka aamulla ja sitten lämmitätte itsellenne kun kaveris ei oo paikalla.
Ihme sakki.
Tää on hyvä...teen ruuan valmiiksi jo aamulla ja lämmitän sitten kun ei paikalla...!!!Huh..alkaa muistuttaa tää sodankäyntii jo..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja linnea75:
Ylipainoa tulee niistä kaloreista, eli ei sikäli se ruuan määrä, vaan laatu. Lihapiirakat ja sipsit jne. ovat rasvaisia, joten ylimääräistä energiaa tulee. Ja joo, voi ylipainoiseksi päätyä syömällä ihan kunnon ruokaakin, jos sitä syö liian suuria määriä. Lautaselle puolet kasviksia ja ruisleipää kylkeen, niin silloin tilanne olisi parempi.

Ap on kovin hellyyttävä huolehtiessaan toisen perheen ruuan laadusta. Itse olisi kyllä enempi huolissani tuosta rahan pummaamisesta. Eli aika rontti "kaveri"... Itse sanoisin kyllä jo moiselle siipeilijälle hänen pyrkiessään ruoka-aikaan, että kuule, nähdäänpä tossa pihalla sitten ruuan jälkeen.

Siinäpä vinkuu nälkäänsä, jos ei itse viitsi lapsilleen laittaa. Jos vaikuttaa ihan sos-tapaukselta, niin siihenkin on tahoja, joihin voi ottaa yhteyttä.

AP älä nyt hyvä ihminen anna hyväksikäyttää itseäsi tuolla tavalla.
Juu..kovetan itseni nyt...Mutta aika jänskä ku sanoit tosta sos-tapauksesta..hmm..sillä on jotaa häikkää sinnepäin ja ihan kauhuissaan naapureistakin....hmm...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Brezhnev:
Ei tuo ole ystävä, vaan loinen. Joudut huomaamaan, että kun et enää anna rahaa, niin eipä enää kuulu "ystävästä" mitään.

Kauheaa sanoa, mutta veljeni perheineen ovat tuollaisia eläjiä. Elävät sossun tuilla, mutta käyvät ravintoloissa syömässä ja jatkuvasti kahviloissa. Ruoka pitää olla kalliimpaa, mikään hernekeitto ei käy. Sukulaisissa kiertelevät ympäri maata ja loisivat. Valittavat koko ajan, kun "on niin tiukkaa". Tukirahat menevät matkusteluun ja Veikkauksen peleihin.
Alkaa kyl asioita aukee nyt kun ulkopuoliset alkaa kattoo omalta kantiltaan tätä..Itse asiassa se on täällä ahkerammin kun sillä rahat loppu :(
 
-
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
No lopetat sen rahansyytämisen ja piste.
Munkin mielestä salaatti vaati kastikkeen :whistle: :whistle:
no juu vaatii useimmiten..mutta siis tää oli tonnikala-makaroni-herne-purjo salaattia eli tohon ei kyl enää lisäillä kastiketta..;) Sitäpaitsi jos salaatti on YÖK jos ei oo kastiketta, niin on siinä sitten tytön asenteessakin vikaa.
Mä en kyllä tuota söisi ilman kastiketta.

Makaroni salaatissa vaatii aina kastikkeen mun mielestä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
No lopetat sen rahansyytämisen ja piste.
Munkin mielestä salaatti vaati kastikkeen :whistle: :whistle:
no juu vaatii useimmiten..mutta siis tää oli tonnikala-makaroni-herne-purjo salaattia eli tohon ei kyl enää lisäillä kastiketta..;) Sitäpaitsi jos salaatti on YÖK jos ei oo kastiketta, niin on siinä sitten tytön asenteessakin vikaa.
Mä en kyllä tuota söisi ilman kastiketta.

Makaroni salaatissa vaatii aina kastikkeen mun mielestä.
heh, joo ;). Mut tää oli vain pieni esimerkki...Mä en sylkäse ruokaan jos nyt sattuu että kastike uupuu :)
 

Yhteistyössä