Lainaako mies omaa autoaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä kaksi autoa. Volkswagen Touran on n. vuoden vanha ja sitten Renault Clio on useamman vuoden vanha. Mies ajaa lähinnä Cliolla ja minä volkkarilla ja kyllä minä saan Clio käyttää niin paljon kuin haluan. Sanon kyllä aina kummalla autolla menen jo ihan käytännön syistä. Touraniin mahtuu lapset ja koira ja emmän tavaraa esim. jos täytyy kaupassa käydä tai lähtevät pidemmälle.

Meillä varmaan lainais, mutta ongelma on siinä, että minä ja lapset emme mahdu miehen lava-autoon. Jos, lähden yksin johonkin ajan mieluummin omalla autollani. Mies ottaa mun auton silloin, kun lähtee kaikkien lasten tai kavereidensa kanssa jonnekin,

Hassua jos on ns.omat autot.Meillä 3 autoa ja ajan pääasiassa tila-autolla kun liikun lasten kanssa.Mies ajaa volvolla,mut voi mennä toisellakin.Kesä autolla ajetaan kesällä ja kumpi tykkää.
Mut jos esim oon ajanut ison auton talliin ja mies tulee kotiin,mun pitää lähteä jonnekin niin otan sen "miehen auton" joka on valmiiks pihalla vielä enkä "omaani" tallista.

Miks se on miehen auto se parempi auto?Mikä syynä ettei tykkää sun ajavan sillä?
Ajatko tankin tyhjäks aina?
Vai mikä hällä syynä tuohon haluttomuuteen?

Meillä kaikki on yhteistä, myös autot. Toki keskustellaan, kumpi ottaa kumman, koska toinen auto kuluttaa vähemmän ja toiseen taas mahtuu enemmän porukkaa.

Ei kamala, mä saan lainata exäni autoa ja jopa hänen avopuolisonsa autoa. :xmas: Joillekin se auto on vain väline millä siirrytään paikasta a paikkaan b, ei sen kummempaa.

Meillä on kaksi autoa. Ykkösauton virkaa toimitta Volvo V70 ja kakkonen on Renault Megane.
Molemmat autot ovat minun nimissäni koska minä autokaupat aina hoidan.
Molemmissa autoissa on samanlaiset turvaistuinvarustukset joten ei ole väliä millä autolla pihasta lähtee. Vaimo kuitenkin tykkää mielummin ajella rellulla mutta ottaa vollen jos lähtee vaikka lasten kanssa pitkän matkan sukulaisiin tms.

hä? MEILLÄ on kaksi autoa, joista se vanhempi on mun suosikki, en tykkää ajaa sillä isommalla ja uudemmalla.
Jos pihassa on kaksi autoa, valitsen itse kumman otan, jos siellä on yksi auto, otan sen.

Siis never ryhtyisin kyselemään että saanko ajaa jotain koslaa...
Jos joku tulee pihaan jollain ihan ekstraspecialmuseourheiluautolla, niin todennäköisesti en edes tahtoisi ajaa sitä.

Meillä näin, mun nimissä on automeettivaihteinen toyota camry, mies ajaa sillä pääsääntösesti ja miehen nimissä on peugeut 307 ja mä ajan sillä pääsääntösesti. Syy tähän on se et miehellä lyhyempi työmatka ja camry nyt sit syö hiukan enemmän bensaa kuin tuo pösö dieseliä. Mulla päivässä n60km työmatkat yhteensä. Ja mä muuten ruttasin kans kolmisen viikkoo sit ton pösön, korjaamolta haettiin ni minä hyppäsin puikkoihin, mies käski. Mä meinaan jotenkin oisin mielummin lähtenyt ajaa tolla toisella autolla...

Meillä on yksi auto - miehen. Se käyttää, joka tarvitsee. En tarvii mitään erityislupia. Ilmoitan vaan, että nyt tarviin ja sillä selvä. Mulla oli välillä omakin auto, mutta myytiin pois, kun oli turha. Ja silläkin autolla sai molemmat ajella.

Taitaa tuo kulkine jolla vaimo ajaa olla minun nimissäni ja toisinpäin..

Harrastevehkeen/den kanssa onkin sitten hieman tarkempaa, tosin on osoittanut kyvykkyytensä myös sen hallintaan vuosien saatossa joten nykyisin tarvittaessa uskallan kyllä lainata, tosin silloin kyseessä jokin speciaali tapahtuma vast.

Tuskin työmatkalle edes kysyisi, paitsi että onhan tuo tarkemmin ajateltuna joskus tainnut sillä töissäkin käydä. Eli kaippa sitten lainaan sitäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tammihärkä:
Taitaa tuo kulkine jolla vaimo ajaa olla minun nimissäni ja toisinpäin..

Harrastevehkeen/den kanssa onkin sitten hieman tarkempaa, tosin on osoittanut kyvykkyytensä myös sen hallintaan vuosien saatossa joten nykyisin tarvittaessa uskallan kyllä lainata, tosin silloin kyseessä jokin speciaali tapahtuma vast.

Tuskin työmatkalle edes kysyisi, paitsi että onhan tuo tarkemmin ajateltuna joskus tainnut sillä töissäkin käydä. Eli kaippa sitten lainaan sitäkin.

Meillä on harrasteautotkin ihan yhteistä omaisuutta. Ihana mies mulla. :heart:

Ei lainaa!!! Ja minua ärsyttää niin v.......! Asuimme yhdessä vuosia, kunnes erosimme...nyt ollaan tapailtu uudelleen, muuten mennyt suhteellisen hyvin, mutta autoa ei vaan voi lainata. Tarpeellisiin menoihin, kuten lääkäriin yms. sellaisiin autoa saa lainata. Mutta en esim. saa itse lähteä mökkeilemään, vaikka auto seisoo pihassa ja mies on itse mökkireissulla. Ihan vaa pari asiaa saan hoitaa ja bussilla on mentävä töihinkin, vaikka auto seisoo pihassa. Nyt mietin, kannattaako edes vaivautua. Haluaisin tasa-arvoisen suhteen.

Miehellä on oma auto ja minulla myös oma. Kumpikin käyttää vain omaa autoaan. Tähän on kyllä syynä se, etten halua ajaa miehen pakettiautolla. Yhteisiin menoihin valitaan auto sen mukaan, minne mennään ja kuinka monta on kyydissä. Ajokortin omaava lapsi käyttää mieluummin minun autoani. Meillä toisen auton lainaaminen ei ole ilmoitusasia vaan siihen kysytään lupa.

Pihasta otetaan aina se auto, millä milloinkin haluaa ajella.

Kotiin tullessa muistetaan myös käydä tankilla tai kerrotaan toiselle, että X- autossa on sitten löpö vähissä.

Yhteistyössä