Lainaako mies omaa autoaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaara

Vieras
Siinä kysymys. Eli siis lainaako miehesi sulle omaa autoaan, ja jos lainaa, niin pitääkö erikseen kysyä, vai saako vain ottaa pihasta?

Kysyn koska meillä on kriisi päällä. Mulla on vanha kosla, joka on tällä hetkellä hajalla. Miehellä on 2 autoa, vielä vanhempi romu kuin mulla ja sitten uudempi auto (ei mikään öky, vaan ihan tavallinen ). Ärtsyynnyin, kun mies ei lainaa sitä uudempaa autoa, vaan sitä vanhaa romua, jota edes sen poika ei huolinut ensiautokseen :(. Nöyryyttävää.

lainaa, itse asiassa kun toinen auto vaihdettiin uudempaan niin se auto jäi mun käyttöön ja mies ajaa vanhemmalla. Yhteisiä nuo ovat vaikka miehen nimissä ovatkin.

Ei ole koskaan tarvinnut lupia kysellä.
Otan avaimet jotka ensimmäisenä käteen tulee ja lähden sillä autolla mihin ne passaa.
Vaikka olisi miehen työpaikan auto(lupa on ajella silläkin)

en käsitä millainen tilanne voisi olla ettei antaisi lainata :o

ei missään tapauksessa ikinä voisi tapahtua niin että tosissaan yrittäisi omia autoaan ja ehdottaisi mulle että ottaisin jonkun romun mieluummin kuin hänen autonsa. Varmaan rupeisin nauramaan jos hän sellasia yrittäisi ehdottaa ja vaan ottaisin sen auton minkä haluan :D Tässä tietysti olettaisin ettei mies tarvi sitä tyyliin töihin (eikä siis vaan kehtaisi ajaa sillä romulla sinne). Siinä tilanteessa ymmärtäisin.

muoks: meilläkin siis tilanne ettei tarvii kysellä "saanko lainata" vaan se ottaa joka tarvii.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Meillä meni 2 vuotta ennenkuin sain miehen "silmäterällä" ajaa, sittenkin vain valvovan silmän alla. Tollasia ne just on..

Aha. Meillä sama homma. Saan kyllä "silmäterällä" ajaa tiukassa valvonnassa ja huomautusta paukkuu vierestä koko ajan :laugh:

Meillä on pihassa Toyota Yaris "kirppu" ja Volvo V70 "laiva".

Volvo on yhteisomistuksessa ja Toyota mun nimissä

Meillä kysymys kuuluu: kumpaa tänään tarvit?

Pitkämatkalaisella on yleensä etuoikeus parempaan autoon

Meillä 2 autoa, mä ajan sillä paremmalla ja miehen romu on vaan sen työautona. Molemmat on mun nimissä, eli jos haluan niin ajan kummalla tahansa, mutta siihen miehen romuun en kyllä koske kuin pakon edessä.

Näköjään suurimmalla osalla autot on siis vapaakäytössä. Tätä pelkäsinkin. Ikävää, että äijästä paljastui tällainen niuho piirre. Kun yritin sitä "parempaa" autoa lainata, niin äijä totesi että "luuletko että mä sitä sulle lainaan". paino sanalla sulle.

Meilläkin autot periaatteessa yhteisiä, lupia ei tarvitse kysellä paitsi ihan muodon vuoksi tulee aina sanottua että voinko mennä sun autolla (esim. jos omaa tartteis tankata ja ukon autossa tankki täynnä :D )

Meillä on kaksi autoa: toinen suht uusi ja toinen vanha. Se, joka lähtee pitempään matkaan, käyttää uutta autoa. Sitten jos molemmilla on samanpituinen reissu samaan aikaan, niin sovitaan kumpi ottaa kumman - minä otan yleensä uudemman, jos on yhtään pitemmästä matkasta kyse. Kauppaan voin mennä vanhallakin. Muuten auton käytöstä ei tarvitse kysellä. Ilmoitusluontoinen asia.

Kaikkia sitä maailmassa löytyy. Eipä ole koskaan tarvinnut tuollaisen asian kanssa elää.
Ainoa meillä on, että vanhemmassa autossa on koukku, se välillä rajoittaa.
Tietenkin otan paremman auton varsinkin pitemmille matkoille koska se diesel auto.

Tämä on vähän sama asia: minun ja sinun rahat, meillä on yhteiset rahat.

Joo no viimeks tänään vein roskapussia ulos ja mies sano että osaisitko laittaa hänen autonsa valmiiksi käyntiin, oli töihin lähdössä....jaa että osaisinko =) =) ??????

Kumman vaan saan ottaa, mut mun autossa on lasten istuimet ja "miehen" auton akku sanoo itteään irti, joten kyllä mieskin ilmottaa, jos haluaa mun auton ottaa... Mutta periaatteessa ei tartte kun ilmottaa, kumman ottaa!

Meillä on ns. miehen ja mun autot. Miehellä "pieni" 5 hengen auto ja mulla 7hengen tila-auto. Tarvitsen isoa autoa lasten ja työni takia. Mies käyttää "minun" autoani silloin kun tarvii kuljetttaa jotain isompaa taikka tarvii peräkoukkua. Neuvottelun paikka silloin on vain siinä kuinka monta lasta mulla on kyydissä, eli mahdunko lasten kanssa 5 hengen autoon päivällä.
Iltamenoni ajelen mieluusti "mieheni" pikkuautolla. Kiihtyy paremmin ;-)
Eli ei meillä pahemmin tarvi kysellä millä ajellaan.

Yhteistyössä