Laihtuakseni söin tänään näin. Mitä mieltä ole?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kannattaako jatkaa näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kannattaako jatkaa näin

Vieras
Aamu.
2 dl kaurapuuroa
1dl rasvatonta maitoa
2 dl maitokahvia (kevytmaito)
vettä

Lounas:
120g grillipihvi
3 dl vihersalaatttia
1 dl porkkanaraastetta
vettä

Päivällinen:
1,5 dl jauhelihakastiketta
1 dl perunasosetta
3 dl rasvatonta piimää
suolakurkkua
punajuria
1 dl raejuustoa
vettä

ja
Iltapalaksi otan

250g maitorahkaa
1 tlk (pieni) ananasta
banaanin
vettä

...ehkä tuon jauhelihakastikkeen ja pottumuussin olis voinut korvata jollain terveellisemmällä vaihtoehdolla? aamupuuronkin jättäisin pois ja vaihtaisin vaikka luonnonjogurttiin/raejuustoon yms.

Aika paljon määrällisesti sapuskaa mun mielestä päivää kohden jos sis laihduttaa meinaa?

Mulla tänään:

aamu:
kreikkalaista jogurttia sokerittomalla mehukeitolla

töissä:
jauhelihapihvejä + parsaa

illalla kotona:
rahkaa+raejuustoa+sokeritonta mehukeittoa

iltapala:
yksi porkkana

Pieni vinkki:täältä ei kannata moista kysellä. Vaikka söisit kuinka vähän tai paljon, söit mitä vaan, niin palsta tuomio on et teet kaiken päin vittua. Kannattaa kokeilla hetken aikaa mennä niin kuin oot ajatellu ja katot lähteekö paino putoamaan, sillähän se selviää :). Tsemppiä! :)

Pitäis jaksaa laskea paljonko tosta tulee kaloreita, en jaksa. Mikä on alkupaino, mikä on tavoite, missä ajassa, mikä on päivän aktiivisuustaso? Ei pelkästä ruokalistasta voi paljoa päätellä.

Jos lihaksia tavoittelet niin tuo on hyvä. Puuron kanssa suosittelisin ennemmin marjoja. Ja päivällinen samantyyppiseksi kuin sinun lounas. :)

Itse syön 6krt päivässä ja fitnessvartalo tavoitteena joten minulle ruokamäärä olisi liian pieni.

Jos tahdot laihtua, jätä perunat yms hiilarit pois. Syö aamulla puuro mutta pidä se ainoana hiilarina päivässä. Korvaa hedelmät kasviksilla ja juureksilla sekä marjoilla. Porkkana ja lanttu sekä kukka- ja parsakaali ovat hyvä vaihtoehtoja.
Jos mahdollista tee intervallilenkki aamulla. Eli lämmittele lihakset n. 10min reippaalla kävelyllä. Tee 30sec kestäviä juoksuspurtteja 6krt tunnin reippaan lenkin aikana. Joka sourtin aikana annan kaikkesi ja pidä niin pitkä tauko että voit taas hengittää normaalisti. Toista 2-3krt viikossa. Lisäksi voit tehä kuntosalilla tai kotona lihaskunto harjoitteluita 3krt viikossa.

Jos luulet että voin auttaa sinua enemmän laita minulle YV. Olen MyDream_

Aika paljon määrällisesti sapuskaa mun mielestä päivää kohden jos sis laihduttaa meinaa?

Mulla tänään:

aamu:
kreikkalaista jogurttia sokerittomalla mehukeitolla

töissä:
jauhelihapihvejä + parsaa

illalla kotona:
rahkaa+raejuustoa+sokeritonta mehukeittoa

iltapala:
yksi porkkana

Miksi syö noin paljon sokeroimatonta eli keinotekoisesti makeutettua sapuskaa?
Millaisia määriä syöt noita jogurtteja, rahkoja ja pihvejä

Alkuperäinen kirjoittaja kannattaako jatkaa näin;28319341:

No tänään meni aamulla ehkä pari desiä jogurttia, siihen tuo mehukeitto

Pihvejä oli 3 (suht pieniä)

Illasta rahka ehkä pari desiä max plus desin verran raejuustoa plus tuo keitto.

Sokeritonta siksi etten voi käyttää sokeria ihan terveydellisistä syistä (hiiva), en ole käyttänyt vuosikausiin..

Jos lihaksia tavoittelet niin tuo on hyvä. Puuron kanssa suosittelisin ennemmin marjoja. Ja päivällinen samantyyppiseksi kuin sinun lounas. :)

Itse syön 6krt päivässä ja fitnessvartalo tavoitteena joten minulle ruokamäärä olisi liian pieni.

Jos tahdot laihtua, jätä perunat yms hiilarit pois. Syö aamulla puuro mutta pidä se ainoana hiilarina päivässä. Korvaa hedelmät kasviksilla ja juureksilla sekä marjoilla. Porkkana ja lanttu sekä kukka- ja parsakaali ovat hyvä vaihtoehtoja.
Jos mahdollista tee intervallilenkki aamulla. Eli lämmittele lihakset n. 10min reippaalla kävelyllä. Tee 30sec kestäviä juoksuspurtteja 6krt tunnin reippaan lenkin aikana. Joka sourtin aikana annan kaikkesi ja pidä niin pitkä tauko että voit taas hengittää normaalisti. Toista 2-3krt viikossa. Lisäksi voit tehä kuntosalilla tai kotona lihaskunto harjoitteluita 3krt viikossa.

Jos luulet että voin auttaa sinua enemmän laita minulle YV. Olen MyDream_

Kuntosalilla käyn vähintään 4 kertaa viikossa. Kävelyä tai juoksua 1/2h ja 1h kuntosalilla per kerta

MIssä annoksessa on 1050 kcal? Vai tarkoitatko koko päivää?
Jos sulla on yhdellä ruokailukerralla 1050 kcal, niin luultavasti syöt liikaa päivän aikana.
Jos tuo kalorimäärä on koko päivälle, se on liian vähän.

Mä vaihtaisin tuosta aamupalan turkkilaiseen jogurttiin ja marjoihin, tai sitten lisäisin jotain proteiinia (raejuustoa esim puuron sekaan).
Lounaalle lisäisin vähän rasvaa, esim. salaatinkastiketta.

Muista että rasvaakin tarvitaan, jos meinataan laihtua.
Jos nuo ovat koko päivän kalorit (1050), lisää syömistä n. 1600 kcal kieppeille ja katso mitä tapahtuu.

mä olen nyt saanut melkein 15 kg pois. Aiemmin oli ongelmana liian vähäinen syöminen, joka johti sitten hillittömään makeanhimoon ja repsahduksiin. Kun lisäsin kalorit 1600-1700 kieppeille, alkoi paino pudota.

Aikuinen ihminen, joka ei ole siis todella urheilullinen (lähes joka päivä rankkaa treeniä) ei tarvitse kahta lämmintä ateriaa päivässä. Ainoastaan lapset tarvitsevat. Tämän vuoksi suurinosa aikuisista lihoo, kun aineenvaihdunta hidastuu vanhemmiten (siis jo siinä täysikäiseksi tultua) ja tulisi vähentää hiljalleen ruokailua. Vanhuksena energiantarve on jo hyvin vähäinen.

No tänään meni aamulla ehkä pari desiä jogurttia, siihen tuo mehukeitto

Pihvejä oli 3 (suht pieniä)

Illasta rahka ehkä pari desiä max plus desin verran raejuustoa plus tuo keitto.

Sokeritonta siksi etten voi käyttää sokeria ihan terveydellisistä syistä (hiiva), en ole käyttänyt vuosikausiin..

Ok. Nopeasti laskettuna meidän ruokien kaloriero on noin 200

Alkuperäinen kirjoittaja kannattaako jatkaa näin;28319383:
Kuntosalilla käyn vähintään 4 kertaa viikossa. Kävelyä tai juoksua 1/2h ja 1h kuntosalilla per kerta

Kävely puoli tuntia kuluttaa todella vähän. Puolen tunnin juoksulenkki on vähintä, josta on käytännössä "hyötyä", jos oikeasti tarvitsisit kaksi lämmintä ateriaa, tulisi juoksulenkin olevan päivittäin vähintään tunti. Kuntosali ei ole kovin kuluttavaa, jos siis teet vain kuntoliikkeitä. Jos kuntosalilla juokset juoksumatolla, se tietysti on energiaa kuluttavaa. Kehonrakentajat tarvitsevat ruokaa, koska kasvattavat järkyttävästi lihaksia, sinä tuskin tavoittelet ihan samaa kroppaa. Kehonrakentajatkaan eivät pahemmin mitään perunamuussia päivässä syö. Jos haluat kaksi kertaa lihaa syödä, niin siitä vaan, mutta vähintään toisella aterialla syö salaattia/kasviksia älä hiilareita eli perunaa/riisiä/pastaa.

MIssä annoksessa on 1050 kcal? Vai tarkoitatko koko päivää?
Jos sulla on yhdellä ruokailukerralla 1050 kcal, niin luultavasti syöt liikaa päivän aikana.
Jos tuo kalorimäärä on koko päivälle, se on liian vähän.

Mä vaihtaisin tuosta aamupalan turkkilaiseen jogurttiin ja marjoihin, tai sitten lisäisin jotain proteiinia (raejuustoa esim puuron sekaan).
Lounaalle lisäisin vähän rasvaa, esim. salaatinkastiketta.

Muista että rasvaakin tarvitaan, jos meinataan laihtua.
Jos nuo ovat koko päivän kalorit (1050), lisää syömistä n. 1600 kcal kieppeille ja katso mitä tapahtuu.

mä olen nyt saanut melkein 15 kg pois. Aiemmin oli ongelmana liian vähäinen syöminen, joka johti sitten hillittömään makeanhimoon ja repsahduksiin. Kun lisäsin kalorit 1600-1700 kieppeille, alkoi paino pudota.

Koko päivän kalorimäärä on tuo 1050
Tämä on nyt suurin kalorimäärä mitä on ollut kahteen viikkoon. Normisti se on ollut sellaista 800-900 kcal

Yleensä laitan hieman salaatinkastiketta, tänään en :)

Vettä yritän juoda vähintään se 2l päivässä

Alkuperäinen kirjoittaja kannattaako jatkaa näin;28319341:

en ole tuon kirjoittaja, mutta sokerittomissa mehukeitoissa ei yleensä ole keinotekoisia makeutusaineita vaan lisätty sokeri on vaan jätetty pois. Hedelmän/marjan oma sokeri on tottakai mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja kannattaako jatkaa näin;28319427:
Koko päivän kalorimäärä on tuo 1050
Tämä on nyt suurin kalorimäärä mitä on ollut kahteen viikkoon. Normisti se on ollut sellaista 800-900 kcal

Yleensä laitan hieman salaatinkastiketta, tänään en :)

Vettä yritän juoda vähintään se 2l päivässä

Ja juu muuten sori tuosta, että luulin, että syöt kaksi lämmintä ateriaa perunalla....toinen ateriasi olikin kasviksilla. Mutta no muita varten sitten...1050 kuulostaa aika vähältä...oletkohan laskenut oikein.

Yhteistyössä