Laihtuakseni söin tänään näin. Mitä mieltä ole?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kannattaako jatkaa näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuohon edelliseen lisäten, että oletkohan laskenut oikein. Näyttää paperilla tosi paljolta, mutta kun tarkkaan katsoo, niin eihän tuossa mitään vikaa ole. kasviksia söisin itse enemmän.

enemmän kasviksia, vähemmän proteiinia, noin tykkään. rasvan määrää säätämällä voi sitten virittää sopivaksi sitä tasoa. proteiinia syödään helposti ihan liikaa, ja karppidieettiä ym käytetään vain lihanhimoisten lähetystyönä.

Riippuu haluatko vain laihtua vai saada myös lihasta. Ihminenhän laihtuu väkisinkin kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Mutta jos et halua olla vain laiha vaan tarkotuksena treenata myös lihasmassaa ja samalla tehdä aerobista treeniä niin sun pitäs syödä noin 2000 kaloria/pvä. Mutta oikealla tavalla, paljon protskua, vihanneksia, kaikki makea herkku pois ja oikeita hiilareita. Hiilareita ennen treeniä, proteiinia sen jälkeen. Aamulla hiilareita ja protskua, illalla ei hilareita jotta lihakset kasvaa ja rasva palaa paremmin.

[QUOTE="Jenis";28319631]Perustele?[/QUOTE]

Ehkä ajatus oli se, että äärimmäisen lihaksenkasvatuksen ja laihdutuksen yhdistelmä ei onnistu, vai miksikö kehonrakentajat eivät tee molempia yhtaikaa? Mutta tavallinen laihduttaja on ihan yhtä hukassa jos ei voi laihduttaa koska treenaa, kuin jos ei voi treenata ennen kuin on laihduttanut. Eihän tässä nyt ole päätä eikä häntää. Molempia kannattaisi ehkä etsiä sieltä keskitien suunnasta...

Ehkä ajatus oli se, että äärimmäisen lihaksenkasvatuksen ja laihdutuksen yhdistelmä ei onnistu, vai miksikö kehonrakentajat eivät tee molempia yhtaikaa? Mutta tavallinen laihduttaja on ihan yhtä hukassa jos ei voi laihduttaa koska treenaa, kuin jos ei voi treenata ennen kuin on laihduttanut. Eihän tässä nyt ole päätä eikä häntää. Molempia kannattaisi ehkä etsiä sieltä keskitien suunnasta...

No niinpä. Tällä palstalla elää muutamia ihan älyttömiä uskomuksia, ja yks niistä on tuo että laihduttaminen estää kuntoilun tai tuhoaa lihakset...

Ei tosiaankaan ole liian paljoa syötävää päiväksi, ennemminkin liian vähän. Joku välipala olis hyvä lounaan ja päivällisen välissä,esim. sitä rahkaa tai hedelmää tai pähkinöitä tai leipääkin, jos on vaikka menossa liikkumaan.Jos syö liian vähän, niin ei paino silläkään helpolla pitoa, ku elimistö menee säästöliekille. Pieniä aterioita 3-4 tunnin välein, vettä 2-3 litraa, paljon kasviksia ja turhat hiilarit pois. Liikunta auttaa, mut tärkeämpää mitä suuhun laittaa.

Säästöliekki, palstauskomus nro 2 :) Jos liian vähäinen syöminen todella ESTÄISI laihtumisen, anoreksia, nälänhätä ja VLCD-dieetit ei toimis. Ei Suurin pudottaja, eikä nää muut läskisarjat. Keskimäärin laihtumattomuuden syy on se että syö liikaa, ei se että syö liian vähän.

[QUOTE="vieras";28319412]Aikuinen ihminen, joka ei ole siis todella urheilullinen (lähes joka päivä rankkaa treeniä) ei tarvitse kahta lämmintä ateriaa päivässä. Ainoastaan lapset tarvitsevat. Tämän vuoksi suurinosa aikuisista lihoo, kun aineenvaihdunta hidastuu vanhemmiten (siis jo siinä täysikäiseksi tultua) ja tulisi vähentää hiljalleen ruokailua. Vanhuksena energiantarve on jo hyvin vähäinen.[/QUOTE]
Mä olen nelikymppinen "vanhus", bmi n. 20 ja on suunnilleen parikymmentä vuotta raskauksia lukuunottamatta tässä ollutkin. Syön kaksi lämmintä ateriaa lähes joka päivä, aina töissä en viitsi syödä kuin salaatin (tai keiton), mutta toinen ateria on ihan normaalia kotiruokaa ja kotipäivinä tulee tehtyä pari lämmintä ruokaa. Leipää syön aika vähän, puuroa välillä aamuisin ym. Eineksiä ei oikeastaan syödä meillä ja pikaruokaa erittäin harvoin. Salaatit ja hedelmät on mun herkkuja, samoin lasten, ja vähän sellaista tervettä mallia olen halunnut heille näyttääkin. Esimerkiksi jossain itsetehdyssä kalakeitossa on muuten melko vähän kaloreita, jos jättää tuon lämpimän ruoan väliin tulee helposti syötyä "ei paljon mitään" eli muutama voileipä, ohimennen pari keksiä jne. ja kaloreita tuleekin sitten tuplaten siihen verrattuna että olisi vain syönyt reilusti lämpimän ruuan.
Ihmedieetteihin en usko vaan sellaiseen elämäntyyliin jota voi jatkaa vaikka koko elämänsä.

Olen teoriassa maailman huonoin laihduttaja; en laske kaloreita, en mieti hiilareita, en treenaa kovaa vaan lähinnä kävelyllä käyn + joogaan + vaihtelevasti teen lihaskuntoliikkeitä omaa kehoa vastuksena käyttäen. Kaikki tuo vaatisi liikaa perehtymistä, aikaa ja elämän pyörimistä laihdutuksen ympärillä. Into lopahtaisi toisena päivänä. Jotenkin kummasti silti olen laihtunut lievästi ylipainoisesta normaalipainoiseksi. Minä vain syön vähän normaalia vähemmän, normaalia harvemmin ja herkut olen jättänyt pois (paitsi yhden herkuttelupäivän viikossa pidän). Perus kotiruokaa teen lapselle ja sitä syön sitten itsekin. Joskus tuntuu, että laihduttamisesta tehdään jotain rakettitiedettä.

Yhteistyössä