Laihojen mielipidettä lihavista....tahtois tietää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pullukka itse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pullukka itse

Vieras
Monesti olen miettinyt mitähän mieltä laihat on lihavista ihmisistä, kun moni sanoo itsestään : kauhee kun oon lihava ja pitäs laihtua ym. vaikka ois laiha tai normaalipainoinen. Tulee vaan aina mieleen että huh huijaa mitähän mahtavat ajatella lihavemmista sitten. Sitten kun sanon vaikka että entäs minä sitten, niin ethän sä lihava ole, sä oot nätti tuollaisena ym.ym.
Paljon se siinä sitten lohduttaa kun on sanojaan kaksinkertainen kooltaan :(
Pidättekö meitä kuvottavina tai epäonnistujina.

Et sitten ennen ole tätä palstaa lukenut :whistle: ?
Lähes päivittäinhän täällä on joku ketju jossa ylipainoisia arvostellaan ja haukutaan
kuinka ovat niin laiskoja ja aiheuttavat niiin suuret kustannukset jne.

Joku laiha voi nähdä peilistä itsensä eri tavalla kuin muut hänet näkee. Välttämättä sitä pulleempaa ystävää ei sitten katso ollenkaan sillätavalla kriittisesti. Sehän ei ole tervettä koko ajan hokea laihdutuksesta, jos ei edes tarvitse laihduttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:

Hupaisa olet, tai sitten nuori ja kokematon, tai vaan provo.

Lueppa sen muita vastauksia. Kyllä se vaan on tyhmä.

Itse olen sitä mieltä, että nää laihat, jotka valittelee "läskeistään" omaa todella huonon itsetunnon johon sit kaipaa muilta sitä "et sä oo läski" -kommenttia. Ja ehkä jotkut voi olla jopa kateellisia sille, että toiset pystyvät olemaan tyytyväisiä itseensä läskeistä huolimatta.

En pidä kuvottavana. Oikeastaan en edes mieti toisten painoja. Jos on todella sairaan ylipainoinen niin kyllä silloin ehkä pysähdyn miettimään kuinka hankalaa hänen elämä on, mutta ei mua ällötä kukaan ihminen oli koko mikä tahansa.

Mulla kavereita jotka valittavat joskus kiloistaan ja melkoisen olemattomista mahamakkaroistaan. No silti ovat mun kavereita, osa ollut jo vuosia. Eivät kai he olisi olleet mun kavereita jos eivät kestäisi mun ylipainoa? Meillä kun on ystävyyden tärkeimmät asiat muualla kuin ulkonäössä.

Sori en ollut hoikka joiden vastauksia tähän kaipasit.

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
En pidä kuvottavana. Oikeastaan en edes mieti toisten painoja. Jos on todella sairaan ylipainoinen niin kyllä silloin ehkä pysähdyn miettimään kuinka hankalaa hänen elämä on, mutta ei mua ällötä kukaan ihminen oli koko mikä tahansa.

Juuri näin :)

En näe pullukoita inhottavina tai muuta. Itse olen normaalipainoinen, ja minulle on ihan sama millainen esim.mun kamu on, onko lihava vai laiha , koska ystävyydessä ja ihmisissä muutenkin muu on tärkeää kun koko ym.
Kaikkihan sanoo että lihavat on lepposia :) ja oikeesti työpaikallanikin lihavammat on paljon mukavampia/rentoja kun laihat jotka stressaa kireenä syömisiään ym. ja päinvastoin.
Jos ihminen on mukava ja ihana muuten, koolla ei ole merkitystä.
Enkä katso kaupassa tai muualla että onpas lihava tekis jotain itselleen, minulle ihan sama, jos vaan itse on tyytyväinen oloonsa, niin ei se muille kuulu.

Pieni ylipaino on lähes pelkästään myönteinen merkki 'rennosta' ihmisestä. Sitten jos jo liikkuminenkin tekee vaikeaa, niin sitä on paha katsoa, ja alan toivoa, että henkilö jättäisi herkuttelut vähemmälle.

Alkuperäinen kirjoittaja vier:
Sitten jos jo liikkuminenkin tekee vaikeaa, niin sitä on paha katsoa, ja alan toivoa, että henkilö jättäisi herkuttelut vähemmälle.

Mutta tuskin ketään hylkäisit tuon takia? Murehtisit kyllä toisen vointia, mutta pysyisit vierellä? =)

No jos olen ihan rehellinen, niin jossain sensaatiohakuisessa dokumentissa joskus näin niin lihavia ihmisiä, että kuvotti.
Mutta nyt tarkoitan sitten niitä, jotka eivät edes liiku sängystä kuin trukilla nostamalla.

En saa kylmiä väreitä isommistakaan ihmisistä. Mun ystävät ja sukulaiset on kaikenkokoisia, eikä niiden paino vaikuta väleihin ja arvostukseen.

Mulle ylipäätään huonosti kertyy painoa. Ne ajat, jotka olen omasta mielestäni ollut turhan pulska ja puhunut asiasta, olen ollut virallisesti normaalipainon alarajoilla.
Se ei kuitenkaan ole itsetuntokysymys, vaan oma olo.
Kun on ikänsä tottunut olemaan tällainen kuivan kesän kusiainen, niin mulla on huono olo ja elämänlaatu jotenkin selkeästi laskee, jos paino menee paljon yli viidenkympin.

Mun mielestä on hienoa, jos ihmisellä on hyvä olla omassa kropassaan. Toisella on hyvä olo isompana, toisella pienempänä, eihän siinä mitään ihmeellistä ole. Ihmiset on erilaisia.

Toisaalta mua ei haittaa, minkä muotoisia ystäväni ovat. (on myös lihavia ystäviä)
Mutta toisaalta täytyy myöntää, että lihava ihminen saa minussa mielikuvan laiskasta ihmisestä. =(
En voi tätä mitenkään selitellä, tällainen mielikuva vain tulee

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vier:
Sitten jos jo liikkuminenkin tekee vaikeaa, niin sitä on paha katsoa, ja alan toivoa, että henkilö jättäisi herkuttelut vähemmälle.

Mutta tuskin ketään hylkäisit tuon takia? Murehtisit kyllä toisen vointia, mutta pysyisit vierellä? =)

En. En valitse kavereita ulkonäön perusteella. Mun on oikeastaan helpompi alkaa juttusille yleisessä mielipiteessä 'vähemmän täydellisten' kuin mallin oloisten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
Toisaalta mua ei haittaa, minkä muotoisia ystäväni ovat. (on myös lihavia ystäviä)
Mutta toisaalta täytyy myöntää, että lihava ihminen saa minussa mielikuvan laiskasta ihmisestä. =(

ja täytyy vielä lisätä, että jos ihminen on itseensä tyytyväinen, oli sitten minkä kokoinen hyvänsä, niin se näkyy kyllä ulospäinkin.

Mä olen lihava, mutta en silti laiska. Jos laiska olisin, niin en kai mä hullu opiskelisi ja tekisi osa-aikaista työtä. Helpommalla pääsisi kun olisi työtön. :xmas: B)

Mä olen lihava, mutta en silti laiska. Jos laiska olisin, niin en kai mä hullu opiskelisi ja tekisi osa-aikaista työtä. Helpommalla pääsisi kun olisi työtön. :xmas: B)

Niin mutta mikä on lihava??? minun kaverini sanoo olevansa lihava vaikka on 173cm ja painaa 57kg

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:

Niin mutta mikä on lihava??? minun kaverini sanoo olevansa lihava vaikka on 173cm ja painaa 57kg

No sun kaverisi on aika hoikka, varmaan just ja just normipainon alarajoilla. Mä olen lihava, koska mitat 168cm ja 100kg.

Vaikka mulla mitat nuo, niin en silti tunne itteäni laiskaksi. Ainakaan työelämässä. Laiska olen toki laihduttamaan ja liikkumaan.

En yleensäkkään ajattele ihmisistä ulkonäön perusteella mitään. En tee vaatteista johtopäätöksiä, en painosta, en pituudesta.Kaikki me ollaan erilaisia. Mutta en myöskään kuulu niihin ikuisiin laihduttajiin. Olen mitä olen ja niin kauan kuin olen omaan itseeni tyytyväinen niin ei ole tarvetta muitakaan arvostella, yleensä ne ihmiset mielessään tai julkisesti arvostelee toisia ULKONÄÖN perusteella joilla on itsellä joku kriisi tai sitten ylemmyyskompleksi ;)

Mua ei yhtään haittaa lihavien ylipainoisuus. Mutta se narina siitä haittaa, ja se ikkäänkun meidän laihojen "syyllistäminen". että kyllähän me voidaan syödä mitä vaan lihomatta.
Kun tosiasiahan on, että lihavuus tulee vaan syömisestä, siis että syö liikaa kulutuksen nähden.
Usein laihojen syömät ruoka-annokset vaan näyttävät mahtipontisilta, vaikka päivittäinen kalorimäärä jääkin aika vähäiseksi. Kun ne huomaamattomat lennossa heitetyt suupalat on jätetty syömättä. Ja jos katsoo siihen laihan varsinaiseen ruokalautaseen, niin havaintojeni mukaan se koostuu aika keveistä ainesta. perunoista, salaatista ym...
Kun taas lihavien, majoneesia, paljon kastiketta ym rasvaista ja lihottavaa.

Yhteistyössä